Toyota ja ruoste

Kiala Viulu

Kumma juttu, mikään ei muutu.
Auto Bild Suomi lehden numerossa 1-2 2013 oli lista 2000 luvun
ruosteherkimmistä autoista. Ruosteongelmaisten listalla oli
mukana myös Toyota, Kian, Hyundain, Fordin, Nissanin, Mazdan,
Peugeotin ja muutaman muun ruosteen syömän joukossa.

Ruosteongelmattomien 2000 luvun autojen listalla olivat Skoda, Volvo,
Saab, Audi, Seat ja Volkswagen.

Linkki: Lue Auto Bild lehti n:o 1-2 2013 (esim kirjastossa)

79

5337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippon denso

      Kumma juttu mikään ei muutu ainavaan ne trollit jaksaa toisten nimimerkeillä kirjotella höpö höpö juttujaan!!!!!!!!!!!!

    • Kiala Viulu
    • Kiala Viulu

      Sama lista eniten ruostuvista leviää ja laajenee joka verkkosivulle. Toyota laadullisesti parhaana ei ole kuulunut koskaan tähän mätänevien sakkiin. Siitä pitää huolen esim. ylihintaiset Saksalaiset ynm. kömpelöt peltiritsat.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288534317255.html

    • näin on

      Japanilaisten autojen perinteeseen kuuluu kestävä tekniikka ympäriltä lahoavassa korissa. Tämän olen havainnut myös itse. Käytännössä tekniikan vaihto on helppoa, mutta lahoavan korin paikkailu toivotonta ja jatkuvaa.

      • Anonyymi

        Kestävä tekniikka kuten D4D?


    • Kiaal Viulu

      Toyota ei ruostu kuuna päivänä. Olen tavannut 25 v vanhoja yksilöitä, ilman ainoaakaan ruostetäplää, vaikka ei ole mitään ruostesuojausta omistajan toimesta tehty.

      • Sama mieltä

        Olen nähnyt liikenteessä 87 ja vanhempia yksilöitä joissa virheettömät pellit. 88 eteenpäin silkkaa ruostetta siis katoavaa kansanperinnettä. Valitettavasti näin on.


      • näin nykyään
        Sama mieltä kirjoitti:

        Olen nähnyt liikenteessä 87 ja vanhempia yksilöitä joissa virheettömät pellit. 88 eteenpäin silkkaa ruostetta siis katoavaa kansanperinnettä. Valitettavasti näin on.

        Tuulilasin ruostetesti viime vuodelta kertoo,että avensis oli ruosteessa 6 kuukauden ikäisenä koteloista ja ovien sisältä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minäkin olen tavannut museoautoja, jotka ovat aivan uuden veroisessa kunnossa.


    • Kiala Viulu

      Ihmeellistä vääristelyä, tarkoitushakuista linkittelyä Iltasanomien
      ja automerkit.fi mikä lie nettissä julkaistavalle tuntemattomalle sivustolle.
      Kumma ettei ajovalonet tai jarruvaloweb sivustolle.

      Kun nimen omaan tämä, "Uusin ja laajin v. 2013 julkaisu"
      joka ikävä kyllä ei puhu Toyotan puolesta

      Lukekaa Auto Bild lehti n:o 1-2 2013 sivulta 40 alkaen "RUOSTE -vanha vihollinen
      ei jätä rauhaan" artikkeli.

      Sivulla 41 on jopa kuva Toyota Avensis autosta ja kuvateksti:

      "Toyota Avensis alkaa ruostua alustan takaosasta suhteellisen
      nuorena....."

      Mikään ei ole muuttunut, kannattaa aina kun ostaa japanilaismerkkisen
      auton tarkastaa hyvin tarkkaan korin ja alustan ruostetilanne.
      Erityisen tärkeää tämä on yli 5 vuotta vanhoilla Toyota autoilla.
      Jakoketjun vaihtaminen Volkkarin moottoriin on leikkiä, läpi lahon
      Toyotan hitsaamiseen verrattuna.

      • Juuhis

        Voi näitä Petteri paran Pääsiäis juttuja. Kuka sun juttujas uskoo, kun nim. Kiala Viululta tulee uusimmat, selvät ja viralliset linkit totuuksineen

        Lopeta valehtelu ja syvenny pentu suklaamunien syöntiin


      • et sori ny vaan
        Juuhis kirjoitti:

        Voi näitä Petteri paran Pääsiäis juttuja. Kuka sun juttujas uskoo, kun nim. Kiala Viululta tulee uusimmat, selvät ja viralliset linkit totuuksineen

        Lopeta valehtelu ja syvenny pentu suklaamunien syöntiin

        Lue Tuulilasin ruostetesti viime vuodelta,niin et voi enää muuta,kuin muuttaa mielipidetäsi.Fakta kun on faktaa.Jos Avensis on ruosteessa 6 kuukauden ikäisenä ovien sisältä ja koteloista,niin se on tutkittu testi ja julkaistu puolueettomasti ja sen voi kuka tahansa tarkistaa tilaamalla tuon kyseisen lehden Tuulilasilta.Kyllä sen Kialakin on lukenut,mutta ei todellakaan sitä mainosta,koska on joskus kertonut saavansa leivän Toyotasta....joten kumpaa uskotte.Tuulilasia suomen suurinta autolehteä,vai kaveria joka myy Toyotaa??


      • toyota mies

        miten se voi olla leikkiä jos koko kone laukee viallisen jakoketjun takia kysyn vaan ??????


      • Viulun kieli
        et sori ny vaan kirjoitti:

        Lue Tuulilasin ruostetesti viime vuodelta,niin et voi enää muuta,kuin muuttaa mielipidetäsi.Fakta kun on faktaa.Jos Avensis on ruosteessa 6 kuukauden ikäisenä ovien sisältä ja koteloista,niin se on tutkittu testi ja julkaistu puolueettomasti ja sen voi kuka tahansa tarkistaa tilaamalla tuon kyseisen lehden Tuulilasilta.Kyllä sen Kialakin on lukenut,mutta ei todellakaan sitä mainosta,koska on joskus kertonut saavansa leivän Toyotasta....joten kumpaa uskotte.Tuulilasia suomen suurinta autolehteä,vai kaveria joka myy Toyotaa??

        Puolessa vuodessa Ave ruosteessa.


      • Anonyymi
        et sori ny vaan kirjoitti:

        Lue Tuulilasin ruostetesti viime vuodelta,niin et voi enää muuta,kuin muuttaa mielipidetäsi.Fakta kun on faktaa.Jos Avensis on ruosteessa 6 kuukauden ikäisenä ovien sisältä ja koteloista,niin se on tutkittu testi ja julkaistu puolueettomasti ja sen voi kuka tahansa tarkistaa tilaamalla tuon kyseisen lehden Tuulilasilta.Kyllä sen Kialakin on lukenut,mutta ei todellakaan sitä mainosta,koska on joskus kertonut saavansa leivän Toyotasta....joten kumpaa uskotte.Tuulilasia suomen suurinta autolehteä,vai kaveria joka myy Toyotaa??

        Nopsaan ruostuu.


    • Ei laatua, tojo

      Mutta kun tuo ei ole valehtelua. Kuka tahansa lukutaitoinen voi sen itse todeta. Lehdessä on todellakin kuvakin avensiksesta ruostuvana esimerkkinä. Ja tojo on ruostuva. Ei voi asialle yhtään mitään. Ja ne vähiten ruostuvat ovat audi,skoda, vw,seat,saab ja volvo.

      • 10+5

        Ed.kirjoittaja täysin oikeassa, tojohojo ruostuu uskomattoman nopeasti, liekö syynä useasti kaikilla palstoilla todettu perussyy: uskomattoman huono laatu! Samaa hajota-laatua jo 60-luvulta lähtien! Siinä hojotalle uusi mainoslause!!! 80-luvulla sorruin tyhmyyksissäni ostamaan pari hajota-korollaa, ja matka vei samantien korjaamolle, missä laatuautoa hitsailtiin viikonverran, uusiksi meni helmapellit, kuljettajan ja vänkärinpuolen lattiat (olivat yhtä reikäisiä kuin oltermanni-juusto), etu-ja takaiskareiden kiinnitykset, ja taka-akselin tukitankojen kiinnikkeet. Molemmissa samat viat, nykyäänhän ne ovat hojotan "ominaisuuksia"! Nauttikaa nyt, kun vielä ehditte! Siis hajotojotanne "kyydistä"! Ps. kannattaa käydä korjaamolla ja tarkistuttaa kaikki alustan pulttien ja muttereiden kiinnitys, niissä on ollut paljon ongelmia, sekä hitsattujen kiinnikkeiden kunto, niissäkin ollut ala-arvoista työtä.


      • jussi toyota fan
        10+5 kirjoitti:

        Ed.kirjoittaja täysin oikeassa, tojohojo ruostuu uskomattoman nopeasti, liekö syynä useasti kaikilla palstoilla todettu perussyy: uskomattoman huono laatu! Samaa hajota-laatua jo 60-luvulta lähtien! Siinä hojotalle uusi mainoslause!!! 80-luvulla sorruin tyhmyyksissäni ostamaan pari hajota-korollaa, ja matka vei samantien korjaamolle, missä laatuautoa hitsailtiin viikonverran, uusiksi meni helmapellit, kuljettajan ja vänkärinpuolen lattiat (olivat yhtä reikäisiä kuin oltermanni-juusto), etu-ja takaiskareiden kiinnitykset, ja taka-akselin tukitankojen kiinnikkeet. Molemmissa samat viat, nykyäänhän ne ovat hojotan "ominaisuuksia"! Nauttikaa nyt, kun vielä ehditte! Siis hajotojotanne "kyydistä"! Ps. kannattaa käydä korjaamolla ja tarkistuttaa kaikki alustan pulttien ja muttereiden kiinnitys, niissä on ollut paljon ongelmia, sekä hitsattujen kiinnikkeiden kunto, niissäkin ollut ala-arvoista työtä.

        voi voi täytyy vaan todeta että on todella säälittäviä esimerkkekkejä saksalaisista niin sanotuista premiummeirkeistä kun ruosteongelmat tulevat todella näkyviin ja pistää ihmettelemään että tuon hintaisessa autossa ruoste tulee näkyviin todella näyttävästi.että ei se saksalainen laatu nyt niin hyvää että pitäisi henkseleitä paukutella.


    • Ei paljon

      säteile jos ostaa valmiiksi mädän auton merkki kuin merkki.

    • sieltä alta se alkaa

      Taitaa mädäntyä nykyään peli kuin peli, jos ei pesase välillä alapäätäkin

    • ruostuu ei hapetu

      Kyllä toijotan romu ruostuu. 86: sta tojoo saa hitsailla joka 3:s vuosi!

    • Saitko

      ihan ahaa elämyksen ! Pitkä imetys lisää älykkyyttä, taisi jäädä kohdallasi minimaaliseksi !

    • haistekaa ruoste

      98 ave pesu kerran vuodessa korkeintaan aina ei edes joka vuosi. Pohja kuin uusi, oven alareunat kuin uudet, kiveniskemät hiukan kupli, alkuperäinen pakoputki. Ihan paskaa tuo ruosteherkkyys soopa. Ikään niin hyvää autoa ole ollut, katsastusmieskin sanoi että ei nämä ruostu. Niin ja nähnyt tietä pian 600tkm, sama laatikko vielä kun nekin on kuulemma heikkoja.

    • gdffgdfgdfgdfg

      Paskaa puhut!

      Varmasti kuori hyvä ja alkuperäinen pakoputki mutta kaikki muu onkin vaihdettu riisikuppiisi. Tietäkin näkynyt 60tuhatta ja se kuviteltu 540tuhatta km... eiku työtuntia on vietetty korjaamon pukeilla :D

      • Ave 1.

        Koita nyt vaan tajuta että Ave ei ole mikään ranskan patonki eikä
        saksan seisoja.Sori jos harmittaa!


      • haistekaa ruoste

        Juu jakohihna vaihdettiin 100tkm välein. Jarrut laitoin 3 kerta 300tkm aikana. Raidetangot eteen. Iskareita en itse vaihtanut, olisko edellinen omistaja vaihtanut. Samoin kytkimellä 300tkm, olisko edellinen korjannut. Takapään alatukivarsien puslat vaihdettiin 500tkm kohdilla. Vesipumppu varmuuden vuoksi 500tkm. Öljyt itse 10-15tkm välein suodattimen kera ja muutama polttoainesuodatin. Pari akkua. Siinäpä ne rempat.. autossa oli mittarissa 270tkm kun ostin ja kun myin niin nippa nappa alle 600tkm. Meni vielä työmatka ajoon jollekkin asentajalle. Aina katsastuksesta ekalla ilman mitään ennakko huoltoja. Viimeisessä minun katsastuksessa se dieselin savutusarvo oli 1,3, aika hyvin melkein 600tkm ajetulle. Minun paras autoni laadun suhteen. Heti ostaisin uuden samanlaisen jos vaan dieseliä tarvitsisin. Hieno auto todellinen japanilaisen laadun ikoni, vaikka englannissa tehtykin mutta vielä japanilaisista osista kasattu.

        Katso ja ihmettele http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/5432530


      • THE KÖLE
        haistekaa ruoste kirjoitti:

        Juu jakohihna vaihdettiin 100tkm välein. Jarrut laitoin 3 kerta 300tkm aikana. Raidetangot eteen. Iskareita en itse vaihtanut, olisko edellinen omistaja vaihtanut. Samoin kytkimellä 300tkm, olisko edellinen korjannut. Takapään alatukivarsien puslat vaihdettiin 500tkm kohdilla. Vesipumppu varmuuden vuoksi 500tkm. Öljyt itse 10-15tkm välein suodattimen kera ja muutama polttoainesuodatin. Pari akkua. Siinäpä ne rempat.. autossa oli mittarissa 270tkm kun ostin ja kun myin niin nippa nappa alle 600tkm. Meni vielä työmatka ajoon jollekkin asentajalle. Aina katsastuksesta ekalla ilman mitään ennakko huoltoja. Viimeisessä minun katsastuksessa se dieselin savutusarvo oli 1,3, aika hyvin melkein 600tkm ajetulle. Minun paras autoni laadun suhteen. Heti ostaisin uuden samanlaisen jos vaan dieseliä tarvitsisin. Hieno auto todellinen japanilaisen laadun ikoni, vaikka englannissa tehtykin mutta vielä japanilaisista osista kasattu.

        Katso ja ihmettele http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/5432530

        Uuuhh IIHHANA 2.0TD !!!

        -meitä olisi varmaan paljon muitakin, jotka ostaisivat ihan samalaisen, jos EU:n päästöpolitiikka sallisi ja Tojo moisia vielä tekisi........varsinkin, jos vähän varusteita olisi päivitetty.....(Touch and Go)....valot.....jne.

        -Ave I:n muita ominaisuuksia verrattuna uuteen Aveen olisi luotettavan tekniikan lisäksi, mm. hiljaisuus rengasmelun suhteen ja jousitusmukavuus.......

        No, onneksi tulotasoni kestää, jos toi uusi toimii edes puolet vanhan kilometreistä......


    • dfshdfhsr

      Rostregisteriissä sai uusi ave vain 2 tähteä ja vanha 3-4.

      Jengi sekoittaa täällä vanhan ja uuden korimalin joissa täysin eri ominaisudet.

      Uusi ruostuu ja vanha ei, on tilanne nyt.

      • cck´cxkCkck

        kuinka uusi se täytyy olla, nyt 2007 mallin ave, ei ruosteongelmaa 200tkm takana.


      • Kiala Viulu
        cck´cxkCkck kirjoitti:

        kuinka uusi se täytyy olla, nyt 2007 mallin ave, ei ruosteongelmaa 200tkm takana.

        Ei Toyotat ole koskaan olleet ruosteille alttiita ja siksi ovat lähes joka ikäluokassa parhaimmassa kunnossa, läpäissen katsastutkeset leikiten. Katsastusta kun ei läpäise puhkiruostuneet ja muuten vikaiset yksilöt.

        Toyotat ovat aina pärjänneet tilastoissa ja kun muut ovat pellitettänä hitsarien pilttuussa.

        http://www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/


    • köfff

      kiala viulu tojota ollut kautta aikain .ruostuvin automerkki. katsastusta kun ei läpäise puhkiruostuneet ja muuuten vikaiset tojotat. mulla korjauksessa vain ja ainoastaan tojoo ja matukkaa. tosiaan oikeen ruosteisia paskoja...hhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • jussi toyota fan

        no niin tästä toyotien ruostumisesta.80 luvulla se oli totta toyotan kone kesti pitempään kun kori ja oli tosiaan ruostumisen kanssa ongelmia kuten myös muilla merkeillä.mutta nykyään näistä ongelmista ollaan päästy.omasta kokemuksesta voin kertoa että ostin vuonna 2001 vuoden vanhan toyota yariksen autolla oli ajettu 80 tuhatta kilometriä silloin eli aika paljon vuoden sisällä.mutta itselläni auto palveli minua hienosti ja ongelmitta kunnes vaihdon sen avensikseen kilömetrejä oli kertynyt mittariin jo 350000 ja yarisis pelitti edelleen ihan kypällä.että siinä esimerkki toyotan laadusta.ja niin kuin monet vertaillut ja testit ovat todenneeet toyota edellen rules.


      • Anonyymi
        jussi toyota fan kirjoitti:

        no niin tästä toyotien ruostumisesta.80 luvulla se oli totta toyotan kone kesti pitempään kun kori ja oli tosiaan ruostumisen kanssa ongelmia kuten myös muilla merkeillä.mutta nykyään näistä ongelmista ollaan päästy.omasta kokemuksesta voin kertoa että ostin vuonna 2001 vuoden vanhan toyota yariksen autolla oli ajettu 80 tuhatta kilometriä silloin eli aika paljon vuoden sisällä.mutta itselläni auto palveli minua hienosti ja ongelmitta kunnes vaihdon sen avensikseen kilömetrejä oli kertynyt mittariin jo 350000 ja yarisis pelitti edelleen ihan kypällä.että siinä esimerkki toyotan laadusta.ja niin kuin monet vertaillut ja testit ovat todenneeet toyota edellen rules.

        > no niin tästä toyotien ruostumisesta.80 luvulla se oli totta toyotan kone kesti pitempään kun kori ja oli tosiaan ruostumisen kanssa ongelmia kuten myös muilla merkeillä.mutta nykyään näistä ongelmista ollaan päästy

        Jep, nyt kori kestää selvästi kauemmin kuin D4D moottori ;-D


    • Toyotaan pettynyt

      Eipä ole Toyotan ruosteongelmat ohi!
      Minulla on "vielä", mutta ei kauan, vajaa 3-vuotta nuori COROLLA ajettu 67000 km, josta KATTO alkaa kukkimaan eikä mene takuuseen, kun teknisen asian tuntemattoman mukaan on ulkoisen vaurion aiheuttama.
      2012 keväällä oli ruostetta takaluukussa, joka korjattiin takuuseen, mutta auto oli silloin vasta 1,5 vuotta vanha ja ajettu n. 45000

      • vaihdoin.länsiautoon

        Minun Toyotastani ruostui pohja, takaluukku ja lokarin kaaret.


    • Toyoruostuukäsiin

      Toyota on säästellyt ruosteenestossa. Se on ongelmakimppu. Monet ennen ruosteherkiksi mainitut autot ovat nyttemmin ruostumattomia. Erityisesti ranskiksia ei saa ruosteeseen millään.

      • Toyota-palstan

        trollipoju inttää ja vänkää asiasta jonka me omistajat tiedämme parhaiten. Emme todennäköisesti omistaisi Toyotaa mikäli se ei olisi niin harmiton ja huoleton.


      • entinen.omistaja

        Totta turiset. Tuhnuihin tehtiin Suomessa lasikuidusta takaluukkuja jotka vaihdettiin ruostuneiden tilalle.


      • ruoste.tuhnu
        entinen.omistaja kirjoitti:

        Totta turiset. Tuhnuihin tehtiin Suomessa lasikuidusta takaluukkuja jotka vaihdettiin ruostuneiden tilalle.

        Noita takaluukkuja varmasti valmistettiin Pohjois-Karjalassa. Jos Toyotat eivät ruostuisi ei luukkuja olisi tarvinnut valmistaa lasikuidusta.


      • karjalasta.kajahtaa
        ruoste.tuhnu kirjoitti:

        Noita takaluukkuja varmasti valmistettiin Pohjois-Karjalassa. Jos Toyotat eivät ruostuisi ei luukkuja olisi tarvinnut valmistaa lasikuidusta.

        Totta: "Outokumpu nimisellä paikalla joku tekee/teki noita lasikuitu-osia"

        http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4310&


      • rost.tojo
        karjalasta.kajahtaa kirjoitti:

        Totta: "Outokumpu nimisellä paikalla joku tekee/teki noita lasikuitu-osia"

        http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4310&

        Siellähän niitä hitsaillaan ja kötöstellään ajokuntoon.


    • suojaus.retuperällä

      "Yleisesti hyvä ruostesuojaustaso enintään viisi vuotta sitten uusina esiteltyjen mallien joukossa on seuraavilla automerkeiillä:

      Audi

      BMW

      Mercedes-Benz

      Opel

      Renault

      Seat

      Skoda

      Volkswagen

      Volvo "

      "Heikoimmin korinsa ruostumista vastaan suojaavat japanilaiset Honda, Mitsubishi, Nissan, Toyota sekä Subaru."

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288594396031.html"

      • laskeva.aurinko

        Ei uutta auringon alla.


      • ruostemerkki

        Jos ruostesuojaa Tojon niin voi sanoa, että on ruosteet suojattu.


      • Anonyymi

        Noissa Saksalaisissa hyvä ruostesuojaustaso tarkoittaa sitä että: NE OVAT ALTTIITA RUOSTEELLE JA OVAT NÄINOLLEN SUOJATTU JO TEHTAALLA PAREMMIN, MUUTOIN RUOSTUISIVAT KÄSIIN JO TALUUAIKANA.


    • Anonyymi

      Siunattu on se, joka luottaa Toyotaan ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

    • Anonyymi

      Kaikki autot ruostuvat ilman kunnon ruosteenestokäsittelyä. Kun uuteen autoon teettää suojauksen esimerkiksi Tectyl tai Finikor liikkeessä, näitä juttuja ei tarvitse lukea. Ilman kunnon suojausta kaikki autot ruostuvat suolan vaikutuksesta.

      • Anonyymi

        Eipä muita tarvitse suojata ellei ole tarkoitus pitää sitä vähintään 10 vuotta ja kuka nykyään niin kauaa uutta autoa pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muita tarvitse suojata ellei ole tarkoitus pitää sitä vähintään 10 vuotta ja kuka nykyään niin kauaa uutta autoa pitää?

        Kyllä niitä nyt vaan pidetään yli 10 vuotta, ainakin Suomessa.
        Henkilöautot ovat Suomessa nyt keskimäärin 12,5 vuotta vanhoja, mutta alueelliset erot ovat suuria.
        Suomen vanhin autokanta on Karvialla, jossa autojen keski-ikä on jopa 16,4 vuotta. Yli 16 vuotta vanha autokanta on myös mm. Outokummussa ja Alavudella.

        Esimerkiksi minä en osta käytettyä autoa johon ei ole koskaan tehty minkäänlaista ruosteen esto käsittelyä, olkoot kyseessä vaikka alle kahden vuoden ikäinen auto.

        Mutta sitä vastoin olen valmis maksamaan hyvin autosta, johon on teetetty jo uutena tai uudehkona kattava esim. Finikorin täysturva käsittely.
        Myös hyvissä ajoin teetetty keraaminen pinnoite tarkoittaa ainakin minun osaltani parempaa hintaa käytetystä- tai uudesta autosta.


    • Anonyymi

      Ruosteenestokäsittelyn hinnan tienaa nopeasti takaisin. Varmasti kannattaa. Auton ruostuminen on 90 % sellaista, että se ei näy välttämättä päällepäin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.

      • Anonyymi

        Vastuulliset valmistajat suojaavat autonsa tehtaan toimesta. Miksi Toyota luistaa ja vetää välistä ihan kaikesta ja myy puolivalmisteita valheella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuulliset valmistajat suojaavat autonsa tehtaan toimesta. Miksi Toyota luistaa ja vetää välistä ihan kaikesta ja myy puolivalmisteita valheella.

        Ruostunutta 2000 luvun Toyotaa on vaikea löytää liikenteestä verrattuna Volkkariin. Väitettä tukee myös ruotsalaistutkimus jossa Passateista oli ruosteessa 42 % kun Avensiksista vain 2 %. Siinä on kyllä melkoinen yli 20 kertainen ero ero jota ei voi selittää millään yksittäistapauksella niinkuin trollin hehkuttama yksi Yaris jossa jarrukilvet oli ruostuneet. Tietääkseni ei jarrukilpiä yleensäkään suojata eikä muitakaan jarrujen osia. Miksi tutkimus oli päätetty salata? Oiskohan konserni vaikuttanut rahalla vai uhkauksella, vai maahantuojako oli ollut asialla. Aika noloa kun kuitenkin vuoti julkisuuteen. Näkyyhän tuo parkkipaikoilla ihan pelkällä silmällä kun Paskattien kylkiä ja ovia on tullut vilkuiltua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuulliset valmistajat suojaavat autonsa tehtaan toimesta. Miksi Toyota luistaa ja vetää välistä ihan kaikesta ja myy puolivalmisteita valheella.

        Toyotan ei tarvitse niin kattavaa suojausta tehtaalla, ei ole herkkä ruostumaan. Itse Corollan ostettuani massuutin sen vasta kuusivuotiaana ja ei ollut ruostetta vielä missään. Tuttava hankki uuden E- Mersun samaan aikaan ja kuuteen vuoteen siitä ruostui puhki lokasuojien kaaret. Hänkin sanoi Toyotasta, että toi ruostuu käsiin muutamaan vuoteen, muttei sano enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ei tarvitse niin kattavaa suojausta tehtaalla, ei ole herkkä ruostumaan. Itse Corollan ostettuani massuutin sen vasta kuusivuotiaana ja ei ollut ruostetta vielä missään. Tuttava hankki uuden E- Mersun samaan aikaan ja kuuteen vuoteen siitä ruostui puhki lokasuojien kaaret. Hänkin sanoi Toyotasta, että toi ruostuu käsiin muutamaan vuoteen, muttei sano enää.

        Ajokilometreillä on myös merkitystä, kuten myös sillä että onko ajettu suolateillä.
        Mutta yhtä kaikki, autojen kotelorakenteita ja alustaa ei ole suojattu ruosteelta enää vuosikausiin.
        Autojen ruostesuojaus jääkin nykään aina asiakkaan omalle vastuulle.

        Nyky autojen ainoa korroosio-suojaus tehtaan jäljiltä on koriin tehtävä sinkitys, jonka laadussa ja kattavuudessa on suuria eroja.
        Paras on tietysti kuumasinkitys jossa kori upotetaan kokonaan sulaan sinkkiin, mutta japanilaisista sitä ei taida käyttää yksikään valmistaja.

        Toiseksi paras menetelmä on täydellinen sähkö sinkitys, eli korin upottaminen kokonaan elektrolyysi-altaaseen ja galvanoimalla koriin ohut sinkkikerros sähkövirran avulla.

        Sitten on näitä osittain galvanoituja koreja, eli osittain elektrolyysi-altaassa kastettuja joissa vain esim. alusta ja helmat ovat sähkö-sinkittyjä.

        Huonoimmillaan korin sinkitys on tehty vain maalaamalla auto sinkkiä sisältävällä pohjamaalilla, joita esim. autotarvikeliikkeetkin myyvät.

        Onkin ihan eri asia selvittää, että millä menetelmällä minkäkin auton sinkitys on tehty.
        Mutta uskoisin että Toyota käyttää auton upottamista kokonaan elektrolyysi-altaaseen muodostaakseen koriin ohuen sinkki-kerroksen sähkövirran avulla.

        Yhtä kaikki, jokainen näistä pinnoitus-menetelmistä vaatii Pohjoisissa olosuhteissa autoon myös ruosteen esto käsittelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajokilometreillä on myös merkitystä, kuten myös sillä että onko ajettu suolateillä.
        Mutta yhtä kaikki, autojen kotelorakenteita ja alustaa ei ole suojattu ruosteelta enää vuosikausiin.
        Autojen ruostesuojaus jääkin nykään aina asiakkaan omalle vastuulle.

        Nyky autojen ainoa korroosio-suojaus tehtaan jäljiltä on koriin tehtävä sinkitys, jonka laadussa ja kattavuudessa on suuria eroja.
        Paras on tietysti kuumasinkitys jossa kori upotetaan kokonaan sulaan sinkkiin, mutta japanilaisista sitä ei taida käyttää yksikään valmistaja.

        Toiseksi paras menetelmä on täydellinen sähkö sinkitys, eli korin upottaminen kokonaan elektrolyysi-altaaseen ja galvanoimalla koriin ohut sinkkikerros sähkövirran avulla.

        Sitten on näitä osittain galvanoituja koreja, eli osittain elektrolyysi-altaassa kastettuja joissa vain esim. alusta ja helmat ovat sähkö-sinkittyjä.

        Huonoimmillaan korin sinkitys on tehty vain maalaamalla auto sinkkiä sisältävällä pohjamaalilla, joita esim. autotarvikeliikkeetkin myyvät.

        Onkin ihan eri asia selvittää, että millä menetelmällä minkäkin auton sinkitys on tehty.
        Mutta uskoisin että Toyota käyttää auton upottamista kokonaan elektrolyysi-altaaseen muodostaakseen koriin ohuen sinkki-kerroksen sähkövirran avulla.

        Yhtä kaikki, jokainen näistä pinnoitus-menetelmistä vaatii Pohjoisissa olosuhteissa autoon myös ruosteen esto käsittelyn.

        Nyky autot on tosiaan sinkitty osittain tai kokonaan. Peugeot aloitti sinkityksen 1985;si, osittain sinkityksellä, luku voi heitellä vuodella parilla mallista riippuen.
        Tämänpäivän pahimmat ruostujat tulee saksasta, sillä niitä ruosteisia rotteloita näkyy katukuvassa ja se selviää ihan ilman testejä.


    • Anonyymi

      Toyota on opettanut kaikki käsittelyt ja ohuin maalipinta, tietää mitä se tekee.
      Tilanne on siis pahempi kuin ennen.

    • Anonyymi

      Helmikuun alku lähestyy ja röllit painuvat arkistoihin. Ei auta, myyntiluvut tulevat siitä huolimatta.

      • Anonyymi

        Tammikuun myyntiluvut kertovat TOYOTAn ylivoimaisuudesta. Montako mallia on Toyota merkkisiä kymmenen myydyimmän joukossa.
        Onkohan Toyota Euroopan myydyin automerkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun myyntiluvut kertovat TOYOTAn ylivoimaisuudesta. Montako mallia on Toyota merkkisiä kymmenen myydyimmän joukossa.
        Onkohan Toyota Euroopan myydyin automerkki?

        Hihihii. Onkohan toyota euroopan myydyin automerkki:: toyotan omapoika taas ilmiliekeissä. On se nolo poika. On.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun myyntiluvut kertovat TOYOTAn ylivoimaisuudesta. Montako mallia on Toyota merkkisiä kymmenen myydyimmän joukossa.
        Onkohan Toyota Euroopan myydyin automerkki?

        Ei se ole Euroopan eikä natsisaksankaan myydyin merkki mutta maailman myydyin se on. Haittaak se?


    • Anonyymi

      Miksi Toyota on niin hyvä?

      • Anonyymi

        Koska Ingman saa maidon maistumaan ja Toyota muovin ruostumaan,


    • Anonyymi

      Tojotistin kehuvat aina, että Tojoa ei saa ajettua loppuun mutta ruoste tekee sen ajamattakin.

    • Anonyymi

      Hienoa kuulla todellista tietoa oikeasta Toyotasta. Tuo ruostuminen tuntuu olevan kovin vakava ongelma.

    • Anonyymi

      Tojo se vaan ruostuu.

    • Anonyymi

      Ranskalaisvalmisteinen v. 2018 Yaris, 22 000 km, pohjapelleissä alkavaa ruostetta. Ennen ruosteenestokäsittelyä fosforihappopeittaus, jotta alkava kukkiminen saataisiin kuriin.

    • Anonyymi

      Nyt iski paniikki Toyotan omapojalle ja kauhea peittely alkaa ja parempien merkkien dissaus alkaa.

      • Anonyymi

        Niinhän siinä aina käy.


      • Anonyymi

        Sitähän se on aina.


    • Anonyymi

      Tutkimuksessa todettiin että volkswagenit ruostuvat herkimmin.

      • Anonyymi

        Volkkarit ovat piikki toyotistin lihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarit ovat piikki toyotistin lihassa.

        Volkkarit ovat hinurin lavalla.


    • Anonyymi

      Peugeot oli ranskiksista heikoin mutta parempi kuin useimmat japsit. Renault puolestaan on ihan parhaimmistoa ruosteeneston suhteen. Ranut ovat siis vähän heterogeeninen ryhmä.

      Japseista vain kallis lexus pärjäsi hyvin. Kaikki muut olivat kuraa.

    • Anonyymi

      Edellinen auto oli avensis.vm-12 korin maalipinnoissa ei ainuttakaan ruoste pilkkua.
      Pohjassa oli paljon pintaruostetta ja myös kaikki tukivarret,ym.oli ruskeana.Ottaen huomioon että 400t mittarissa ja ikääkin alkoi olla autolla niin ei paha..Edelleen japsilla ajelen ja tiedän että pohjaan tulee ruostetta,eteenkin ku kemikaalit edesauttaa..Minulle selviää autojen kunto kun katsoo ympärilleen liikenteessä ja totean että kyllä ne hitlerin viimeiset kostot on ehdoton ykkönen rumentamassa katukuvaa,kukkivine pelteineen. Olen myös kaiken kokeillut.ford,Audix2,nissan kig,avensis,ja nykyinen japsi.

    • Anonyymi

      Niin on. Toyotassa vähemmän käytetään kiveniskusuojauksessa esim pyöräkoteloissa tehtaalla ruiskutettua ryppyistä polyuretaania tai vastaavaa ns " purkkaa" Esim saksalaisissa autoissa tätä tyypillisesti käytetään. Aine on sikäli petollinen että kiveniskemät aiheuttaa vuodon kosteudelle purkkakalvon ja pellin väliin ja pelti alkaa ruostumaan kalvon alta. Mitkään jälkisuojaukset eivät tuohon auta.
      Pyöräkotelot ja alustan kohdat johon tuota sitkeää ainetta on ruiskutettu voi olla aivan ruostunut puhki kalvon alta.
      Tämä sitkeä " purkka " toki auttaa äänieristyksessä mutta ruostumisen kannalta on äärimmäisen huono. Ruostuminen jatkuu kalvon alla. Monet toyotat joita olen työssäni tavannut ovat koriltaa paremmassa kunnossa kuin monet saksalaiset tai vaikkapa ranskalaiset autot. Jälkeenpäin tehty ruostesuojaus suojaa tehokkaammin autoja joissa tuota viheliäistä kalvoa ei ole käytetty, ainakaan runsaasti.

      • Anonyymi

        Toyota ruostuu, valitettavasti. Oma Yaris Cross 2v vanha ja peräluukun yläosassa ruostetta. Viimeinen toyota jonka ostan. Edellinen rav4 21v ajoin eikä ollut ruostetta missään. Ranskan toyota huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ruostuu, valitettavasti. Oma Yaris Cross 2v vanha ja peräluukun yläosassa ruostetta. Viimeinen toyota jonka ostan. Edellinen rav4 21v ajoin eikä ollut ruostetta missään. Ranskan toyota huono.

        Relax. 10 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5243
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      116
      2730
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2274
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      588
      2012
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      122
      1739
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1322
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1309
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1088
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1047
    10. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      382
      1041
    Aihe