508 ongelmat

jones juu

2012 thp 156 farkku, ajettu noin 30000 km. Imusarja vaihdettu, alusta jotenkin löysä, tuntuu että pienikin monttu lyö iskarit pohjaan. Varmaan tyyppi vika. Takaluukun nestejouset todella laiskat, löin pääni tänään luukkuun kun nostin tavaroita sisään kun luulin luukun nousseen ylös. Kyllä puskuri sai monoo sen jälkeen. Onneksi pissapoikaan saatiin tehtyä päivitys ekas huollossa. Ei vielläkään kelvollinen. Tuli tämäkin sitten kokeltua.

17

6782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrätykseen menee.

      Minun 508:ssa sama ongelma alustassa, lienee tyyppivika. Auton kori on kaunis, mutta vähemmän laadukas tiiviyden suhteen.Moottoriongelmia ei vielä ole ilmennyt, yritän kuitenkin päästä tästä autosta lähiaikoina eroon.

    • axc

      Bensiini 1.6 thp moottorissa imusarja ja jakoketjuongelmat, miten on tilaanne 1.6 VTi moottorissa ? haaveilen semmoisesta robottivaihteistolla.

      • patonki

        hyvin pyyhkii, ei yhtään vikaa ajettu nyt 2,5v ja auto oli 508 thp.


      • jotain niissä on
        patonki kirjoitti:

        hyvin pyyhkii, ei yhtään vikaa ajettu nyt 2,5v ja auto oli 508 thp.

        ensimmäista mitä menin katsomaan oli imusarja juuri vaihdettu joten huhut eivät ole tuulesta temmattuja. Ajelen tällä hetkellä dieselillä ja jotenkin tuntuu että nyt haluan automaatti bensiini auton ja tämä pösön 1.6 vaikuttaa matka ajossa (80% ajosta) aika pihiltä autolta. Onko ne thp ja vti moottorit täysin erilaiset?


      • pösöksi hyvä

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67928.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=60190.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68148.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65780.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65144.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=64707.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61290.0

        "







        Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet

        « Vastaus #33 : 31.12.2013, 10:33:51 »



        (Auto: 2011 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

        Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

        HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

        Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
        Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

        Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

        Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


        Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

        Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi. >:(" hyvä pirssi pösöksi, harvinaisen vähän vikoja vaikka parrailla yksilöillä ajettu jo 50tkm ilman moottorin ja vaihtoa, vaihteistosta puhumatta...


      • Seb. Löe.
        pösöksi hyvä kirjoitti:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67928.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=60190.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68148.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65780.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65144.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=64707.0

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61290.0

        "







        Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet

        « Vastaus #33 : 31.12.2013, 10:33:51 »



        (Auto: 2011 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

        Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

        HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

        Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
        Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

        Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

        Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


        Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

        Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi. >:(" hyvä pirssi pösöksi, harvinaisen vähän vikoja vaikka parrailla yksilöillä ajettu jo 50tkm ilman moottorin ja vaihtoa, vaihteistosta puhumatta...

        'pösöksi hyvä'

        Vaikuttaa pelkältä prvoilulta, ajo'ominaisuudet ovat kuin suoraa kopiota aven ominaisuuksista.
        Mistä tällaisia kirjoittelijoita oikein sikiää, siis keksimällä keksitään mahdottomia vikoja?
        Uhrataan aikaa ja on kärsivällisyyttä mustamaalata hyvä tuote...


      • ranskanpottu
        jotain niissä on kirjoitti:

        ensimmäista mitä menin katsomaan oli imusarja juuri vaihdettu joten huhut eivät ole tuulesta temmattuja. Ajelen tällä hetkellä dieselillä ja jotenkin tuntuu että nyt haluan automaatti bensiini auton ja tämä pösön 1.6 vaikuttaa matka ajossa (80% ajosta) aika pihiltä autolta. Onko ne thp ja vti moottorit täysin erilaiset?

        vti todennäköisesti aika nuhainen verrattuna thp koneeseen.. mutta ite oon ajanut vain 1.6thp:lla nyt 2 vuotta ja kilometreja 72tuhatta. pihi on, matka ajossa n.4l sataselle, lastattuna n.5l/100km.. 156heppanen yllättävän pirteäkin. tyytyväinen oon.


      • Seb. L.
        ranskanpottu kirjoitti:

        vti todennäköisesti aika nuhainen verrattuna thp koneeseen.. mutta ite oon ajanut vain 1.6thp:lla nyt 2 vuotta ja kilometreja 72tuhatta. pihi on, matka ajossa n.4l sataselle, lastattuna n.5l/100km.. 156heppanen yllättävän pirteäkin. tyytyväinen oon.

        Kyllä Vti 1.6 liikuttelee aivan kohtuurivakasti 308' aa, mutta lienee alhaalta vääntävä turbo mukavampi 508 nokalle.


      • dfdslfldsjfj
        Seb. Löe. kirjoitti:

        'pösöksi hyvä'

        Vaikuttaa pelkältä prvoilulta, ajo'ominaisuudet ovat kuin suoraa kopiota aven ominaisuuksista.
        Mistä tällaisia kirjoittelijoita oikein sikiää, siis keksimällä keksitään mahdottomia vikoja?
        Uhrataan aikaa ja on kärsivällisyyttä mustamaalata hyvä tuote...

        Joku invalidi pelle vaan kirjoittelee...


    • Pesoo

      Hienosti kulkee ja hiljainen on. Ei ropleemia iskareissa ja takapaksikin nousee hyvin. Auto pelittänyt varsin hienosti...kylläkin dieseli 508 sw 115 fap...ajettu kylläkin vasta 8000 km....

    • harrix4

      Juuri kävin katsastamassa kun tulee kolme vuotta täyteen,
      kilometrejä 73tkm.Tämä on 2,0HDI 163 automaatti, kulutus koko ajalta
      ollut 5,4 / 100km.Ainoat viat ollut kellon päivitys ja pissapoikien uudet suuttimet
      takuuseen. Alustasta sanoisin että hiukan pintakova, mutta isot töyssyt
      ei tunnu missään (vertaan edelliseen BMW 320)

      • Pösilöille !!!!

        "Piti mennä ajamaan 508 thp pösöä. Mut kaupassa ei ollut niin myyjä antoi vuosimallia 2011 ja 61 tkm ajetun vaihtoauton. Eipä siinä mitään kun ajamaan. Läksin airportin myymälästä kohti Tuusulan tietä. Huomasin et savua tulee auton takaa joten jatkoin kiihdyttelyä kun veikkasin et kone tukossa. Sitten käännyin vanhalle tuusulantielle ja savu lisääntyi. Auto seis ja konepellin alta tulikin jo kunnon savut ja öljy lätäkkö oli tienpintareella. Menin autoon sammuttamaan koneen niin nyt vasta oli tullut varoitus valot ja stop engine ! Soitin myyjälle ja pösö jäi hinuria odottamaan ja tulin myyjän kyydissä alfalla pois. Eli sellainen koeajo :( muuten pösö ei ollut hassumpi mielestäni moottori aika laiska. Ja auto tuntui tosiaan käytetyltä. Ja nitinöitäkin korista lähti. Eli ei ranskiksia "

        "^ Tippaakaan takertumatta viimeiseen kommenttiisi: :P ajoin ko. paikan ohi; foorumiveli seisoskeli rääkistä :o antautuneen patongin ::) keulan edessä puhelimeen puhuen, ja huomasin myös öljyläikän. Olin itse matkalla Tuusulanväylälle päin. Paluumatkalla päinvastaiseen suuntaan Pösö seisoi itsekseen pientareella ilmeisesti sitä mainitsemaasi hinausautoa odottamassa."


      • Vaikka Venäjältä
        Pösilöille !!!! kirjoitti:

        "Piti mennä ajamaan 508 thp pösöä. Mut kaupassa ei ollut niin myyjä antoi vuosimallia 2011 ja 61 tkm ajetun vaihtoauton. Eipä siinä mitään kun ajamaan. Läksin airportin myymälästä kohti Tuusulan tietä. Huomasin et savua tulee auton takaa joten jatkoin kiihdyttelyä kun veikkasin et kone tukossa. Sitten käännyin vanhalle tuusulantielle ja savu lisääntyi. Auto seis ja konepellin alta tulikin jo kunnon savut ja öljy lätäkkö oli tienpintareella. Menin autoon sammuttamaan koneen niin nyt vasta oli tullut varoitus valot ja stop engine ! Soitin myyjälle ja pösö jäi hinuria odottamaan ja tulin myyjän kyydissä alfalla pois. Eli sellainen koeajo :( muuten pösö ei ollut hassumpi mielestäni moottori aika laiska. Ja auto tuntui tosiaan käytetyltä. Ja nitinöitäkin korista lähti. Eli ei ranskiksia "

        "^ Tippaakaan takertumatta viimeiseen kommenttiisi: :P ajoin ko. paikan ohi; foorumiveli seisoskeli rääkistä :o antautuneen patongin ::) keulan edessä puhelimeen puhuen, ja huomasin myös öljyläikän. Olin itse matkalla Tuusulanväylälle päin. Paluumatkalla päinvastaiseen suuntaan Pösö seisoi itsekseen pientareella ilmeisesti sitä mainitsemaasi hinausautoa odottamassa."

        Juuri näin.Ei missään tapaukseessa kannata hankkia Pösöä ! Ihan mikä muu hyvänsä merkki hakkaa 6-0 tämän ranskan rapean surkimuksen !


      • sss,:;oooo
        Vaikka Venäjältä kirjoitti:

        Juuri näin.Ei missään tapaukseessa kannata hankkia Pösöä ! Ihan mikä muu hyvänsä merkki hakkaa 6-0 tämän ranskan rapean surkimuksen !

        hehe laaja autojen tuntemus Venäjän fanilla?


    • Täysi-ikäinen

      Noin yleensäkin kannattaa alitehoisilla aivoilla varustettujen pysyä erossa näiltä palstoilta. Vain asiallista kirjoittelua, kiitos!

    • Anonyymi

      Ostin varmaan sun vanhan pösön ku oli takapuskuri potkittu rikki. Tai ei ny ihan rikki, sellasia akkojen potkuja.

    • Anonyymi

      peugeot 508 1.6 thp 2016 Täysin romu moottorista, muutoin todella siisti auto. Auto nykii pintakaasulla. Remontit: Vaihdettu kaikki anturit = auttoi käymiseen. Jakoketjun vaihto ja ajoituksen nollaus 170.000km = käy tasaisemmin. Korkeapainepumpun vaihto = nyt tottelee kaasua, mutta nykii edelleen. Tietokone ohjelma löysi taas vian ja nyt se on Engine ECU boksi paskana.

      Älkää ostako autoa jos se hiukankin nykii. Täysin noidankehä vikoineen ja se tulee kalliiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2947
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2756
    3. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2709
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      437
      2496
    5. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1828
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      151
      1827
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1385
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1222
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1119
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1027
    Aihe