KESKIARVO JUOKSUAJOILLE

erittäin tyhmä olen

Kiitos etukäteen kaikille mutta olen hieman " blondi " niin voitteko auttaa miten saan laskettua keskiarvon joukkueen juoksuajoille testissä ?
Esim kun ajat on esim :
9.50
13.18
13.30
10.55
10.44
13.40
10.55
14.05

Paljonko esim.Kyseisten 8 ajan keskiarvo on?Lasketaanko ne kaikki yhteen ja saadaan 94,97 niin onko toi sitten jaettuna tolla juoksijamäärällä 8 eli 11,87 ja siitä 60 sek minuutti eli onko keskiarvo 12,27?
Oikeasti olen ihan pihalla ja pojat joukkueessa 13 vuotiaat haluaa keskiarvon koko jengille niin auttakaa kiitos miten saan laskettua kaikista yhteensä keskiarvon?

3

155

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista

Laske yhteen ja jaa juoksijoiden lukumäärällä!

• Laske sekunteina

Kannattaa muuttaa kaikki ajat ensin kokonaisuudessaan sekunneiksi. Muuten saat väärän tuloksen, koska esimerkiksi 9.50 tarkoittaa ilman muunnosta yhdeksen ja puoli minuuttia (9:30).

Muunnoksen jälkeen laske kaikki sekunnit yhteen ja jaa juoksijoiden määrällä kuten olet tehnytkin. Lopuksi muuta tulos takaisin minuuteiksi.

• Sun täytyy muuttaa juoksuajat ensin sekunneiksi. Sitten jaat yhteenlasketut sekunnit juoksimäärällä.

Näin saat ajan sekuntteina. Sitten jaat sekunnit 60:llä ja saat minuutit. Pyöristä se kokonaisluvuksi.

Jäljellejäävä esim. 6753,666 - 6736 s vähennetään ja se muutetaan. Tunnit lasketaan tietysti samalla lailla. Sen jälkeen Vuorokaudet jaetaan 24:llä.

Ei siinä sitten muuta kuin laskemaan. Siihen riittää mainiosti kynä ja Kumi !

Terveisin: Matti Matemaatikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      3010
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      71
      913
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      42
      797
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      62
      730
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      45
      503
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      40
      497
    8. Harvinaisin persoonallisuustyyppi

Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o
      Sinkut
      80
      465
    9. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      82
      451
    10. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      446
    Aihe