"hauskoja" tarinoita?

poiutin

Monillahan on ajatukset ihan sekasin synnytyksen jälkeen niin mitä kaikkea muistatte tai olette kuulleet tehneenne synnytyksessä tai sen jälkeen? Itse muistan omalta kohdaltani että itse synnytys meni ihan hammasta purren ja kohtuu fiksusti ohi, olen piikkikammoinen joten en uskaltanut ottaa puudutuksia, mistä miehen kanssa juteltiinkin jälkeenpäin että enskerralla mies saa valtakirjan että ottaa mulle niitä puudutuksia, kun ei meinaan ollut kovin kivaa.. :)

Synnytyksen jälkeen kun piti maata paikattavana niin itselläkin ärsytti kun vain valitin kätilöparalle kun niin ärsytti ja väsytti, halusin vain levätä ja siinä sitä maattiin jalat harallaan.. Ja hetkeä myöhemmin kiittelin hyvin hoidetusta työstä johon kätilö vähän ihmeissään vastasi että minähän sen kaiken työn tein..

Siinä kun kaiken jälkeen levättiin porukalla ja oltiin saatu vähän välipalaa, niin minulle iski kauhea hätä että äkkiä pois tieltä, täällä on paljon synnyttäjiä ja tila loppuu kesken.. Mies oli vähän ihmeissään kun aloin kerätä tavaroita ja menin käytävällä olleelle sängylleni lepäämään lapsen kanssa (olin raskausmyrkytyksen takia tullut jo muutamaa päivää aiemmin) odottelemaan että joku tulee neuvomaan mihin päin pitää suunnata. Sitten kätilö tulikin ihmettelemään että mitä ihmettä te täällä teette.. :D Silloin oli pää ihan pyörällään, mutta nyt 8kk myöhemmin vähän naurattaakin että miten sekaisin sitä voi olla pelkästä adrenaliinista ja hormoneista.. :D Esikoinen oli kyseessä joten ihan uusi tilanne kaikenkaikkiaan..

7

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensisynnyttäjä

      Meillä miehen rooli synnytyksessä oli lähinnä olla DJ. Hän soitteli spotifystä mitä musiikkia milloinkin halusin kuunnella. Enimmäkseen toivoin rauhallisia joululauluja, koska olin synnyttämässä viikko ennen joulua.

      Kovasti kätilöt välillä yrittivät että "isä voisi kokeilla vähän hieroa äidin selkää" tai "isä voisi tässä vaiheessa tulla pitämään äitiä kädestä" yms, mutta aina kun mieheni kuuliaisesti teki niinkuin kätilöt neuvoimat, niin olin heti hätistämässä sitä pois että älä, tuntuu pahalta, älä kun sulla on niin kuumat kädet ja hikihän tässä on muutenkin yms :p Mutta ei se mitään, mieheni oli oikein tyytyväinen kun sai olla rauhassa :D

    • Kapusha

      Synnytyksen jälkeisinä päivinä en nukkunut makuulla ollenkaan,aina semmoisessa istuma-asennossa.. :D Tai nukuin jos nyt satuin ollenkaan nukkumaan koko yönä. Mulle tehtiin sectio että varmaan sen takia tuo nukkuma-asento ehkä valikoitui,mutta jälkeenpäin naurattaa että mitähän ne hoitajat on meinannu.. :D Ja vauva nukkui aika paljon tyynyllä mun reisien päällä kun istuin siinä sängyllä kun se liikkuminen oli niin hankalaa. Ei ollut tippumisvaaraa vaan tuin lapsen siihen tyynyyn niin pystyin hänen nukkuessaan syödä tai lukea.. Kaikkea hauskaa sitä hormoni (ja lääke)huuruissaan tekee :P

      • *********

        Onnea Kapusha vauvasta


    • 9+9

      Mä sain esikoisen synnytyksessä ilokaasua kivunlievitykseksi - ja lauloin siinä sujuvasti supistusten välissä juomalauluja. Ihme juttu, kun eivät suostuneet antamaan "jotain vähän tujumpaa kaasua", vaikka pyysin...

      Kuopuksen synnytys oli nopea ja vähän pelottava, enkä olisi millään jaksanut sitä istukkaa enää alkaa avittaa ulos. Kirosin siinä sitten oikein pitkän kaavan mukaan ja ilmoitin, että on ihan pepusta olla nisäkäs. Kätilöitä nauratti, että ei se muniminenkaan varmaan kovin mukavaa olisi, mutta olen edelleen vähän sitä mieltä, että voisin vaikka kokeilla, se kun on kerralla ohi...

    • hetspu

      Minulla käynnistettiin synnytys, kun lapsivedet menivät. Olin yksinään synnyttämässä. Synnytys kesti 5 tuntia yhteensä. Viimeiset kaksi tuntia supistukset koskivat todella kovasti. Yritin mahdollisimman pitkään olla ilman kivunlievitystä. Kätilö tarjosi useaan otteeseen ilokaasua mutta en kehdannut sitä ottaa aluksi. Kun aloin sitä ottamaan, niin olo tuntui kuin olisi humalassa ollut. Naureskelin yksinään olotilalle ja kun kätilö kysyi auttaako ilokaasu, niin yritin aina esittää ''selvinpäin'' olevaa. Varmaan todella idjoottimainen virne naamalla. Näin jälkikäteen ajateltua mietin miksi edes esitin, eiköhän ne kätilöt tiedä miten tuo aina toimii. Kyllä kätilöä hymyilytti juttuni. Harmi vaan, etten itse muista mitä puhuin. Viimeisen tunnin aikana avauduin 3cm->10cm Kätilö yritti jossai vaiheessa tyrkätä lämpöpussia selkääni. Minua se vain ärsytti ja yritin kätilöä jossain vaiheessa heittääkin lämpöpussilla.
      Lääkärin ommellessa repeämää, en pystynyt olemaan ollenkaan paikallaan ja potkin lääkäriä ''puolivahingossa'' kiemurressa sängyllä. Sitten kätilö tarjosi vielä ilokaasuja ja kyllä taas hymyilytti ja juttu luisti lääkärinkin kanssa.

      Loppujen lopuksi pyytelin anteeksi kätilöltä ja mutta en kuulemma häntä lähellekkään osunut. :D Voivoi. Kyllä nuo kätilöt varmaan kaikenlaista näkee.

    • ilokaasu on pop

      Muistan esikoiseni synnytyksen olleen melko sujuva joskin toki jännittävä ja pelottavakin. Ilokaasulla mentiin pitkälle ja ilmeisesti juttujen laatu alkoi olemaan melko levotonta kun kätilö yht'äkkiä sanoi että laitetaanpas tuota kaasua vähän pienemmälle :D. Toinen hassu muisto on se kun tuskailin moneen otteeseen että ei se sieltä tule ja kyselin että eteneekö homma ollenkaan, kätilö otti minua kädestä kiinni ja vei käden alas ennen kuin kerkesin tajuamaan mitään ja sittenpä tunsinkin vauvan tuuhean tukan..ja ei, en alkanut itkeä onnesta tai kiljahtanut ihastuksesta vaan totesin simppelisti "Hyi!" :)

    • Lolie

      Ilokaasua ottaessani kuulin aina kuin lentokone nousi tai pyykkikone linkoaisi :P Ajattelin että onkohan tossa viereisessä huoneessa joku pesula kun kuuluu niin selvästi. Myöhemmin tajusin,että se oli se ilokaasu :D

      Tää on kyllä loistavaa nauruhuumoria!!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe