Itselläni on veljen perhe eteläisessä Australiassa. Yhteyksiä ei juuri pidetä. Iso aikaero on otettava huomioon mm. puhelinyhteyksien suhteen.
Joulun alla tulee muuten ulkosuomalaisten puhelintoivekonsertti. Sen kuuntelen jos on tähän mahdollisuukia. Näistä soitoista kuvastuu selvästi pohjoisen kotimaamme kaipaus.
Onko teillä omaisia pysyvästi asumassa ulkomailla?
7
90
Vastaukset
- - ,, -
Ei ole, enää. Aikoinaan hänestä aina paistoi juurettomuus, siellä ja täällä.
- lahoan paikalleni
Moniin ulkomaille muuttaneisiin pätee ihan sama havainto, he tuntevat muukalaisiki itsensä jo lähtiessään. On myös paljon menestyneitä. Muistuu mieleen se oliko se nyt Pukkilan kunnasta lähtenyt mies, jok lahjoitti lähtökunnalleen omaisuutensa.
On. On sukulaisia ja ystäviä. Yhteyttäolemme nykyisin pitäneet netin ilmaispuhelimilla, skype ja viber. Kuuluvuus on usein hyvä, välillä pätkii mutta kyllä kuulumiset tulee vaihdettua.
Onhan siellä ulkomailla usein ikävä, mutta periaatteilla " missä koti, siellä hyvä" ja " jos leipä vieraan karvast' ois, siit täytyy ottaa karvat pois", pärjäilee!
Itse olen ollut senverran ulkona että nykyään kyhjötän hyvin tyytyväisenä omissa nurkissani.- Puskasuleima
Läheisimmät ovat Berliinissä, ja jos eivät loput nyt ympäri maailmaa niin ainakin sinne tänne sirottautuneina Saksaan, Unkariin. USAaan ja Kanadaan.
Jotenkin on sellainen tunne, että jotakin puutuu, mutta nuo edellä mainitut ainakin.
- don hunsvo
Onhan ne lahes kaikki ulkomailla, koska itse asun taalla kaukana vieraassa maassa .Ei suomea kuule ollenkaan.
- erakko hämeestä
"Kapteeni"
Oma tyttäreni on lähin, joka on asunut ulkomailla heti valmistuttuaan ...niin ja sitä ennenkin opiskellessaan.
Naapurista muutettiin Austraaliaan ja mieheni veljen tyttö on pysyvästi jossain USA:n osavaltiossa.
Joulukorttien lähetykseen nykyisin supistuu yhteydenpito, paitsi lapseeni. Sekin on vähäisempää, paitsi nyt tavattiin, kun hän oli käymässä hiihtoloma viikolla siskonsa lapsia "hiihdättämässä".
Todella yllätyin, kun 7-v lähti yksin tätiään tapaamaan! Minä tuskin uskaltaisin enää mennä edes lentokentälle, puhumattakaan, että olisi jo paniikki, että mikä lento ja mikä portti???
Onhan sitä nuorena reissattu ja "portit" oli heti selvillä, mutta nyt kun sekaantuu omasta lähi kaupungista, kun iäkkäänä tänne muutin.
Toisaalta taitaisin eksyä jo Hesaankin, Espoosta puhumattakaan, vaikka "kotikontuja" ne olivat melkoiset 50-vuotta. - Loren29a*
Usea lähipiiristäni on muuttanut pysyvästi työn- ja avioliiton kautta muille maille. Ikävissä usein kuuntelen Oginskin Poloneesia, Jäähyväiset Isänmaalle ja kyynel silmäkulmassa aidosta ikävästä
http://www.youtube.com/watch?v=TLnoUJ27oUY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745028- 332801
- 402554
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261963Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401872Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291739- 951732
- 1661593
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241358Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941210