Miksi nykynuoret eivät kunnioita vanhempiaan???
Miksi nykyajan nuoret eivät kunnioita vanhempiaan???????????????
63
2412
Vastaukset
- Ismo ite
Syy on salkkareiden ja netin.
- hyltyt lapset
Nykyajan nuorisolla ei ole moraalia,empatia kykyä.Päiväkodin kasvatuksen tulos!
- kurikasvatus
Kyllä se on nykyajan vanhempien kun ne ovat sohvaperunoita ja vapaa kasvatuksen saaneita niin mitä voi odottaa heiltä. ei mitään.
- Niin se vaan on
Samaa mieltä, vanhemmat on laiskoja deekuja eivätkä välitä lapsistaan millään tasolla, ei kiinnosta koulut eikä muut tekemiset. Silloin lapsista tulee häiriköitä ja läppähousu spedejä.
- wefewfwefwf
Ehkä siksi koska aika moni nykyajan vanhempi luulee olevansa hyvinkin paljon parempi kuin lapsensa. Aika monesti kuulee että "silloin kun minä olin nuori...ja ennen vanhaan...." jolla mollataan nykynuorisoa ja korotetaan omaa asemaan. Tosiasiassa moni meidän vanhempi on syypää yhteiskunnan nykytilanteeseen ja me maksetaan heidän päätöksien seuraukset. 50-luvulla syntynyt sukupolvi on sellaista peesaajaporukkaa, ei mitään vastusta yhteiskuntaa kohtaa ja pässiä on viety narussa. 70-luvulla työelämään menneet ovat kaikki päässeet töihin , ihan sama mikä tumpelo on ollut...ja kovempiin ammtteihin on riittänyt että on osannut kertotaulun ja lukea. Nykyaikana vaatimukset on vähän toista.
Nykyään kun tiedän totuuden en oikein enää osaa arvostaa vanhempaa sukupolvea. Heidän takiaan meillä on helvetilliset verot, pikkupalkat ja helvetin kallista asumista.- fwfewfwe
Mielenkiintoista nähdä, miten teidän lapsenne arvioivat teidän toimintaanne: "Siellä vain roikuttiin somessa vinkumassa, eikä tehty mitään todellista ongelmien ratkaisemiseksi."
- k´=kjikgfs
wefewfwefwf oikeassa olet että töihin pääsi. Mutta piti osata jota nyt te nuoret ette osaa ei kuule silloin tumpeloita otettu. Turhat koulun käynnit jossa ei opita muutako lorvimaan.teissä ei ole miestä tippakaan ,kuin paskan jauhajia koko sakki. Vanhusten talon edessä kuseksitte siihen te kykenette lippis väärinpäin,joka viikonloppu autossa maleksitte ja maanataina sossuun juoksette rahaa lisää hakemaan.
- Oma totuus?
Joo, tultiin kotoa peiton reunaa nostamaan ja töihin pyytämään, vaikka olisi vielä pirusti nukuttanut, kun oli mennyt edelliiltana pitkään. Sellaista oli 70-luvun meno.
Tosiasiassa hyvin suuri joukko ihmisiä joutui silloin lähtemään töihin Ruotsiin, kun maa- ja metsätalouden rakennemuutos hävitti suuren määrän vähäistä ammattitaitoa vaativista töistä. On aivan turha luulo, että vain nyt on vaikeaa. - Anonyymi
Mistä tuollainen ajatus on tullut ? Että eivät kunnioita, kyllä meillä ainakin, mutta myös vanhempien pitää kunnioittaa aikuisia lapsiaan jotka elävät omaa elämää. Ei toisten kotiin mennä käskemään miten ollaan, vaikka ne olisi omia lapsia. Maailman historiassa ei ole ollut yhtään sukupolvea joka ei olisi kommentoinut, että ei nuoriso mitään ymmärrä. Niille tämä maailma jää, asialle mitä emme voi muuttaa. Ainoa mistä oon kateellinen ,kännyt ja netti .
- Wanhempi pappa
Se on teille kyllä ihan oikein. Siinäpähän kiemurteletta tietokoneidenne kanssa.
- 50 luvulla syntyneet
Ovat oppineet tekemään työtä, silloin ei paskaduunia ollutkaan. Nyky nuorille ei ennään kaikenlainen työ kelpaakkaan. Katsokaappa ensi syksynä ketkä vielä viitsivät poimia marjoja myyntiin, ne ovat eläkeläiset, ja thaikut, ei siellä nuoriso pyöri marjasankojen kanssa.
- ukko 69
Näin on 10 vuotiasta asti on töitä riittäny,oli parkkausta isän mukana lansilla eikä tullu mieleenkään että ei työ maistus. Nyky nuoret odottelee kotona ,että jospa ei tulis työ määräintä työkkäristä saisi laiskotella ja kaljotella sossun rahoilla.Töitä on jos menee kysymään, ei ne kotoa tule kysymään että joudatko töihin.
- 1413
Nykyajan nuorista suurin osa ei osaa kuin kitata kaljaa ja siideriä ja kääriä sätkiä. Tällaiset olisi tarvinneet jo aikoja sitten saatanasti selkäänsä, vaikka eihän se ole myöhäistä vieläkään aloitetaan vaan sen suuntainen ryhtiliike ja saatetaan penikat orderiin.
- Nostakaa housuja
Ne vain valittaisivat YK:hn ja Amnestyyn ja hakisivat turvapaikkaa jostain lämpimästä maasta.
Ei tule tästä lippissukupolvesta meidän elättäjiä. Osa pärjää aina, mutta suurin osa on
saamattomia lohnakkeita. Tuo vanhainkodin edessä luuhaaminen on suuri häpeä, mut
erikoisen häpeä se on noiden tyyppien vanhemmille. - NoZerooooo
k´=kjikgfs; Sulla näyttää tuo oikeinkirjoitus jo tuottavan tarpeeksi hankaluuksia :D.
- NoZeroooooo
Niiiiin tosiaan, itse aiheeseen jotain sanoakseni..
Olen oikeastaan samoilla linjoilla vanhemman polven kanssa, tuntuu että nämä nuoret joita tapaa, tulevat aina vaan tyhmemmiksi ja tyhmemmiksi, vuosi vuodelta.
Empatia, vastuuntunto ja kunnianhimo ovat kadoksissa. - NoZerooooo
olen junkaaja
- NoZerooooo
NoZerooooo kirjoitti:
olen junkaaja
juu niin olenki mestari junkaaja vastasin itselleni.
- Aikoinaan kasvatettu
Huonosti käyttäytyvillä nuorilla on usein huonosti käyttäytyvät vanhemmat. Osa näistä vanhemmista elää ikuista murrosikää, jolloin itselle annetaan oikeus sanoa tai käyttäytyä miten sattuu, koska " mä nyt oon tälläinen ja osaan näyttää tunteeni".
Toisen ihmisen huomioon ottaminen ei ole ollut muodissa enää vuosikymmeniin. Minä, minä ja minä. Se näkyy muuallakin kuin nuorison käytäytymisessä. Televisio on täynnä ohjelmia, joissa kiusataan ihmisiä kilpailun nimissä. Esimerkiksi suositussa laulukilpailussa saattaa vanha rähjäisen näköinen ikiteini ilkein sanavalinnoin torpata nuoren laulusuorituksen ja se on tänä päivänä sitä suosituinta tv-viihdettä. Pythyi! - 666 number of idari
Nuorisoa pitäsi losauttaa lavoille, potkasta perseelle ja puristella finninaamasta, ei ne muuta ymmärrä, niin se on ollut iänkaiken. Mutta toisaalta on vain hyvä että laiskat pipopäät lävistyksineen jäävät ilman töitä ha heille kasvaa rapamaha ja
kaikki halveksivat moisia uunoja. Hevin kuuntelu johtaa myös turmioon ja aiheuttaa
vaikean silsakasvaimen aivoihin ja työmoraaliin. - Bcygoloki
Minä luulen näin vanhempana että nuoriso ei oikeen ymmärrä elämää eikä nyky arvoja ollenkaan. Se käytäntö puuttuu.
- vanha
joo ei nuoriso älyä nykypäivää ollenkaa, netissä vain ollaan,niitä pitäis kunnolla laittaa itse tienaa rahaa,ja onneksi työnvälityksestä ei saa noin vain rahaa jos ei yritä jotain. onneksi.Paitsi nykyajan pimut hankiutuvat raskaaksi jotta saavat elatusapua että sillä elävät. voi luoja.
- vanhanliitonukki
niitä ei pieksetä nöyriksi kotona.
- konservatiivi1
Ei kunnioitusta saa, se pitää ansaita. Jos luottaisimme nuoriin ja jopa lapsiin enemmän, oletan että se kantaa hedelmää myöhemmin. Ehkä mulla on ollut onnea, olen tavannut vain fiksuja nuoria ja lapsia. Jopa omista lapsista on tullut yhteiskuntakelpoisia, eikä "vitsaa" ole tarvittu.
- perusmiess
kyllä vitsa ei ole koskaan pahasta. Kunnon auktoriteetti pitää olla.
- olet väärässä
Itseasiassa on, minua hakattiin lapsena, jäi sellaset arvet mieleen etten tänäkään päivänä pysty olemaan ahdistumatta miesten seurassa eli työnteko on mahdotonta.
- ei mitään
Miten sinä luotat nuoriin kun valehdellaan, räyhätään, huudetaan, haistatellaan v......tua,niin vielä luota
- Vittu mitä touhua
Ihan idiootti penikoita on nähty, mutta missä on ne asialliset nuoret?
Uskon että asiallisiakin nuoria on jossain.
Tämä tyhmien näkyvä ryhmä kyllä ansaitsee maineensa, ei riitä edes sanat kuvailemaan niitten toimintaa.
Kohta nuo vajaat paskantaa housuunsa ja yhteiskunnan hyyräsit pesee niitten perseetkin.- Siinäpä palaute
Enpä kuule yhtään ihmettele, jos tuolla lailla lapsellesi puhut.
- hvbikjbhff
Kasvatuksen tulos.
- perspektiivi
"Miksi nykynuoret eivät kunnioita vanhempiaan???"
No sitä ei tartte ihmetellä kun tämänkin ketjun viestejä lukee. Moni tuntuu jääneen kiinni lapsuuteensa ja peilaa nykypäivää sitä kautta. Aina on ollut kuilu sukupolvien välillä, myös näiden kirjoittajien nuoruudessa. Te olette kapinoineet vanhempia sukupolvia vastaa ja toimineet tavalla joka on kauhistuttanut vanhempianne. Asia on nyt aivan samalla tavalla, te olette nyt sitä vanhempaa sukupolvea.
Ei siitä ole kovinkaan kauan kun on kauhisteltu housuihin pukeutuvia naisihmisiä tai pyykin kuivausta ulkona sunnuntaisin tai avoliitossa (susiparina) eläviä nuoria pareja jne.
Ymmärrän kyllä sen, että nuoret ovat innokkaita ja tarvitaan vanhempia joilla on menneisyyden perspektiiviä suhtautua asioihin. Näin muodostuu kasvamisen tasapaino ja kokonaisuus. - pelkokerroin1
Herran pelko on menneisyyttä.
- mummeli vm.60
vapaan kasvatuksen tulos tää on.vanhemmat käsittivät asian väärin,siis antaa lasten tehdä mitä huvittaa yms.ja mikä näiden "vanhempien"kannalta tietty oli hyvä,EI TARTTE VÄLITTÄÄ MITÄ KERSA TEKEE!!!!!!!!!!!!!!!! itse olen lapseni (5) kasvattanut vanhanaikaisesti,puhumalla,en väkivallalla ja voin vaan todeta että lapsistani on tullut työtäpelkäämättömiä,positiivisia aikuisia.
- Vetelykset
Painakaa nuoret vaan lippidtä syvemmälle päähän ja roikottakaa niitä pieruverkkareitanne, se tekee teistä tosi uskottavia ja edustavia.
- Ihmettelen vaan
Onko tuo mielestäsi rakentavaa?
- eben eben
Ihmettelen vaan kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi rakentavaa?
Tiedätkö mitä sarkasmi on?
- äiti 63
joo ite olen kasvattanut poikani rakkaudella ja kurilla kohtuudessa vanhenpia lapseni kunnioitavat vieläkin toinen on 24 ja toinen 20 ja ovat kunnollisia työssä olivia nuoria miehen arvoja,jotka on todella kasvatettu rakkaudella ja rajat olivat myös.Mutta nykyajan enenmistö vanhemmista eivät pidä kuria mitään annetaan lasten määrätä mitä tehdään. Tässä vapaa kasvatuksen tulosta.
- täyttä kultaa
syy on vanhemmat! mitäs annatte kasvaa lapsenne kultalusikka perseessä..
- teini huoltaa kieltä
Mitäs kielenkäyttöä tuo on?
- Toinen vanhempi
Kunnioitatko itse nuoria ja miten se ilmenee?
Minä en sitten sanonut, ettei rajoja saisi olla - se on toinen asia. - minä ainaskin aina
kunnioitan nuoria!
On kivaa kun lapsieni kaverit moikkaa mua kaupassa tai jossain vieläkin,
vaikka jo nuorinkin on jo yli 30v!, kolme poikaa ja kaikkien kaverit jos jossain ohimennen tavataan, moikkaa ja samoin minä, jopas kyselen mites menee sulla nykyään...jne....
Se on sitä nuoruuden aikaa kun nuoret olivat yhdessä ja ihme kyllä, meillä porukka viihtyi, ei ollut juomia tms. silloin, vain yhdessä tietsikalla olivat jopa lähes yökaudet....alle n. 90-luvulla jo!
Siitä ystävyys ja jopa vanhempien lasten kanssa on jatkunut!
Se on niin että sitä saa mitä tilaa lasten kanssa ja heidän kavereiden kaa....
miten heihin osaa suhtautua... ja jopa niin että olin/tulin silloin lasteni (poikieni. kahden, vanhin oli jo yli 18v), yksinhuoltajaksi...
olen onnellinen, sillä heillä menee nykyisin ok, niin töissä kuin elämässään....
Kunnioittakaa nuorianne, puhumalla ja kohtelemalla tasavertaisina kaikissa asioissa!
Elämä jatkuu siten... ei huutamallla ja syyttämällä...- Ei kiroilua, kiitos
Kyllä näistäkin viesteistä näkee, millaista kielenkäyttöä nuoret kotona kuulevat. Jotkut ystävällistä, asiallista ja rakentavaa - toiset kiroilua, halventamista, nimittelyjä, syyllistämistä.
Jokunen koomikko tässäkin ketjussa ihmettelee nuorten käytöstä, vaikka omassakin on parantamista. Tuskin on ihme, jos nuori riitatilanteessa käyttäytyy kun keskenkasvuinen kakara, jos vanhemmatkin niin tekevät.
- Pthyi!!
Me, jotka hämmästelemme nuorison käytöstä, otetaanpa omat aivot käyttöön!! Mistä toisten ihmisten kunnioittaminen lähtee? Kotoa. Miksi sitä ei ole? Koska kotona ei ole opetettu. Eli kunnioituksen puute johtuu siitä, että me emme ole kasvattaneet seuraavaa sukupolvea oikein. Nämä rääväsuut ova MEIDÄN KASVATTAMIAMME! Menkäämme porukalla peilin eteen. Mikä meni vikaan?
- kuriton vai ei
meni vikaan kuriton kasvatus se on syy.
- hyvä esim.
Raha menee eräillä kaiken muun kunnioituksen edelle ,
näin se ilmenee kohdassa 5:30 :
http://www.youtube.com/watch?v=ou41JS6riuY - iskä.
Vanhemmista se lähtee koko homma liikkeelle ne on niitä malliesimerkin antajia. Jos lapsi saa vanhemmilta puutteelliset tiedot ja taidot niin peli on menetetty. Ensimmäiset elinvuodet on tärkeessä asemassa. Esim. mikä on oikein ja mikä väärin.. sitäkään kaikki ei kunnolla tiedä.
- pulmangi
Kunnolla remmiä, niin löytyy se nöyryys. No niin.
- järkikäteen
Pahin virhe, ei siitä lapsi nöyrry... viha senkun kasvaa vaan.
- Vihteeri
Kyllä se siitä nöyrtyy kun tarpeeksi jaksaa.
- Paartso
Kunnolla Temmiä, niin löytyy se nöyryys. No niin.
- ajattele ensin
Sinä kuvotat minua. Jos sinua olisi hakattu lapsena kuten minua on, et ikinä sanoisi noin. Vanhempien väkivaltaisuus pilaa lapsen elämän, nykyisen ja tulevan. Henkiset arvet jää. Itse kärsin isäni tekojen takia sosiaalisien tilanteiden pelkoa sekä paniikkihäiriötä. Vihaan häntä edelleen, 30 vuoden päästä, enkä koskaan ikinä nöyrtynyt hänelle, minä vain pelkäsin häntä kuollakseni. Sitäkö sinä haluat?
- siis tuota kun ja
miksi et ottanut koskaan mihinkään yhteyttä sossuun tms aikanaan, niin no eihän kukaan uskaltanut aikanaan kuin olla hiljaa nurkassaan ns.
Tiedän kyllä tunteen ja pelon äitini puolesta mm. aikaoinaan, kun isä hakkasi häntä ja uhkasi ampua aina hänet ja meidät lapset eli neljä sisarusta!
Oli sodassa ollut n. 5vuotta ja sairaalassa siitä pari vuotta ja ongelmia elimistössään eli luotia ,
vielä me lapset ollaan hengissä, äiskä ja iskä kuolleet jo, isä 50v sitten...äiti 32v sitten...
On sitten ollut mitäkin kenelläkin ongelmia aikanaan ja jopa lapsillamme johtuen kait noista sotiemme sankareista jotka periytyy omista ongelmistamme taas edelleen....
ja meitä on hakattu niin sanoilla kuin teoillakin jos emme ole osanneet tehdä oikein kuin ns. entinen sotasankari on vaatinut...... - mummeli
RAJAT ON RAKKAUTTA. itse viiden lapsen äitinä en ole lapsiani fyysisesti/henkisesti lyönyt.puhumalla asiat selviää.mulla 5 lasta ja 3 lapsenlasta.kaikki ok.
- luontoäiti.
Pitäisikö kunnioittaa? ihmisluonteeseen kuuluu vanhempien auktoriteetin haastaminen ja lauman johtajaksi pyrkiminen.
- totuudentorvii
kyllä vaan edellinen sukupolvi ja sitä edellinen on ollu tuulen halksijana ja rakentanut sosiaalijärjestelmää ja terveyspalveluita maksanut sotakorvaukset ja nostanu maan sodan jälkeen.minä olen nuori ja häpeän oman ikäluokan mokia ,suomi ei näistä veloista hevin selviä-seuraavalle sukupolvelle järkätään kovia oloja vauvasta asti,nyt laskee lapsilisät,vähenee asumistuki opintotuki lähtee ja asuntolainanmaksut vaikeutuu-eikä se lopu vanhanakaan ,nyt jo näkyy kuinka ala arvoisesti vanhempia kohdellaan siis vanhuksien hoito on pyllystä.ja eipä auta työhalut, työttömyys vaan jatkuu ja mamuillekin pitäs löytyä työ ja koulupaikkoja,niitäkin vaan lisää tulee.
- luuletteettennäe
egon pönkittäminen on monella se juttu ja todella voimakas kateus toista ihmistä kohtaan, vaikka ei millään tavalla tuntiskaan. paska olo pitää jonnekkin kanavoida ja näitten elukoitten kohdalla se on suoli 24.
- Anonyymi
Jos vanhempien arvot ja mielipiteet ovat täysin omien vastaisia, niin mitäs luulet?
- Anonyymi
Isoisänä voin sanoa kokemuksieni perusteella kertoa että kunnioitus pitää ansaita. Lapset pitää myös elättää. Näihin kahteen asiaan ei yhteiskunnan tule sotkeutua. Yhteiskunnan tehtävä on vahvistaa elinmahdollisuuksia ja siinä Suomi on surkeasti epäonnistunut.
- Anonyymi
Varmaan samat geenit kuin heidän vanhemmillaan.
- Anonyymi
Oman älyn käytön kehittäminen ja kokemuksien hankkiminen itseä rasittamalla korvaantunut jo kymmeniä vuosia somessa roikkumisella. Kaikki pitää saada valmiina nyt ja heti.
80/20 prosentin säännön mukaan näin.
Onnellisia ne vanhemmat, jotka omia vaivojaan sästämättä onnistuneet kasvattamaan lapsensa 20 prossan sakkiin.
Poikkeukkeusyksilöitäkin löytyy, joille ei mahda mitään.- Anonyymi
Kirjoitat selkeästi sen viisauden varassa jota ei ole lainakirjoista opittu vaan sivistys on kasvanut elämänkokemusten kanssa käsi kädessä. Opetettu viisaus ei kauan kaivossa pysy opittu pysyy ja siitä on mistä jakaa muillekkin.
- Anonyymi
Persujen pennut ovat hankalia.
- Anonyymi
Kyllä, ja ylimielisiä.
Luulevat voivansa tehdä ihan mitä vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2113354Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461364Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601296Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231049Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882