Jos välittäjä vedättää niin onko laitonta?

Kivenlahti

Eli jos sanoo että asunnosta on tarjottu 190 000 ja kehoittaa tarjoomaan 191 000? Onko laitonta jos tuota 190 000 tarjousta ei ole olemassakaan? Saako jälkikäteen nähdä tuon tarjouksen?

5

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

Välittäjä haluaa ensisijaisesti nopean, helpon kaupan. Hinta on toissijainen asia.

Jos hän valehtelisi toisesta tarjouksesta, hän ottaisi turhan riskin: voisi menettää sinutkin. Väitän, että ei valehtele. (Varmaksi ei voi sanoa.)

Ajattele nyt ihan omalta kannalta: Mitä olet valmis maksamaan?

• Juuso

Enpä usko. Välittäjän kannalta valehteleminen olisi tyhmää. Jos hänellä ei olisi minkäänlaista tarjousta plakkarissa, hän voisi menettää sinut, potentiaalisen ostajan, valehtelemalla jonkun mukamas tehdyn tarjouksen, jolloin hän ottaisi riskin, että sinä toteat, että et ole valmis tarjoamaan enempää ja hän menettäisi sinut.

Välityspalkkio on yleensä prosentuualinen, joten muutaman prosentin hinnanvedätys ei ole välittäjälle merkityksellinen. Tärkeintä hänelle on saada kirjallinen/sitova tarjous sisään.

• Jani

...muistankohan mä ihan väärin, mutta mulla on sellainen käsitys että välittäjä ei saisi kertoa paljonko muut ovat tarjonneet. Välittäjän tehtävä on viedä annettu tarjous myyjälle, ja kertoa myyjän vastaus tarjouksen tekijälle.
      Jos välittäjä voi kertoa edellisten tarjousten tason, niin silloinhan kukaan ei tarjoaisi kuin satasen edellisen päälle.
      En kyllä lainkaan epäile etteivätkö jotkut kertoisikin noita summia...

• Jyrä

Jos on myyjälle toimitettu jo tarjous, joka oli luokassa 190. Ja sanoi välittäjälle, että 191 myyn. Välittäjä toistaa papukaijana myyjän viestiä.

• välittäjä jo 20v
        Jyrä kirjoitti:

Jos on myyjälle toimitettu jo tarjous, joka oli luokassa 190. Ja sanoi välittäjälle, että 191 myyn. Välittäjä toistaa papukaijana myyjän viestiä.

Jep, välittäjän tehtävä on toimittaa kaikki tarjoukset myyjälle. Hinta ei ole tarjous, vaan myös maksuehdot ja vapautuminen.

Esim1 tarjous 190, käteisenä heti, vapautuminen
        kuukauden kuluttua.
        Esim2 tarjous 195, kun oma on myyty?????

Tai myyjällä voi olla muu syy olla myymättä jollekin!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe