Voiko sairaslomasta kieltäytyä?

Saikun tarpeessa

Mikroyrittäjä ja aika burn-outissa vedetty pitkään.

Tilanne alkoi kun väräväsin narsistin töihin. En voi oikein antaa hänelle kenkää sysistä joita en jaska nyt eritellä mutta hänen määräaikainen sopimuksensa päättyy kesällä ja sitä ei uusita. Ehkä johtuen siitä että loppu lähestyy hän on yhä hyökäävämpi ja purkaa agressioitaan henkilöön menevillä haukkumisillaa. Koko aika on ollut todella kulutavaa - varsinkin kun pitkään en tunnistanut narsitia ja yritin puolustautua arvostelun alla.

Mietin että ehkä minun vihdoin olisi hyvä mennä lääkärille burn-outini takia mutta mitä jos lääkäri määrää sairaslomaa. Nyt kun yhteistä matkaa on jäljellä enää kesään niin pelkään että jos jään pois häirikkö sotkee yrityksen asiat ihan loppullisesti. Toisaalta haluaisin ammttiapua senkin takia heti koska argressivisuus minua kohtaan on lisääntynyt huomattavasti. Olisi ulkopuolinen arvioija.

Eli kyllä sairasloman tarpeessa mutta paras ajankohta kun henkilö ei enää yrityksessä. Lääkäri taas saattaa olla eri mieltä ja laittaa heti sairaslomalle. Ei ne lääkärit aina ymmärrä että firma saattaa kuukahtaa jos häirikölle jää yksin langat käteen.

2

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saikku

      Sairausloma on lääkärin antama "suositus", ei määräys. Voisit hyötyä SSRI-lääkityksestä.

    • Jaksuja

      Eihän sitä saikkua ole pakko pitää mutta olisi omaksi parhaaksesi.
      Ymmärrän,ettet halua päästää häirikköä riehumaan poissaollessasi. Jos olet kuitenkin hänen työnantajansa ja käyttäytymisensä ei asiallista,niin velvollisuutesi on jo siihen puuttua.Ja hänen kuuluu ottaa esimiehen ohjeet ja huomautukset vakavasti.
      Suosittelen että menisit edes omaa oloasi helpottamaan hoitoalan ammattilaisen luo,joko puhumaan ja /tai selvittelemään voisiko oloasi miten helpottaa.
      Voisitko saada apua työntekijäsi "aisoihin laittamiseen" jostain ammattiyhdistyksestä tms:sta ? Voimia ja jaksamista sinulle!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe