olen yrittänyt etsiä eri rescue järjestöjen sivuja, joista voisi koiran adoptoida.
tarvitsisin linkkejä näille ja kokemuksia, toimiiko miten hyvin (monen mutkan takaa paperisotaa vai kuin vettä vaan?). itselläni on tab joten etsiminen tällä kun ei näppistä/hiirtä ole, on melko hidasta ja puuduttavaa. löysin eilen (kulkurit???) viron ja romanian koirien (ainakin osan) sivun, hinnat vaikutti ok jne. mitä kokemuksia? myös suomalaiset rescuet - siis suomessa kotia etsivien sivut voi laittaa. yritin pitbull rescue (espanja??) etsiä, mutta löysin vain FB version
rescuekoiran hankinta
16
2670
Vastaukset
- tyrtyuyuuyt
Kettuterrieriyhdistykselläkin koiria(harrastan itse tätä rotua) jotka etsii uutta kotia tällä hetkellä eli kauaksi ei tarvitse lähteä. Jokaisella rotuyhdityksellä on aina rescueosastokin.
http://www.foxterrier.fi/paasivu.htm
etsii kotia palstalla ainakin kuusi koiraa kotia etsimässä :(
olisi hienoa kun annettaisiin kotimaisillekin koirille koti ettei lopetettaisi.. :(
Syy usein on ajan puute tai metsästykseen sopimaton.
Apulaa kannattaa seurata myös muidenkin rotuyhdistysten rescuesivujen lisäksi..sieltä itsekin otimme puolivuotiaan koiran ja ollaan tyytyväisiä. Koira annettiin pois ajanpuutteen ja vauvan takia. - Mitä noita
ulkomailta tuotuja resqu-rekkuja tällä alueella jossa asumme olen katsellut, niin aika moni niistä on poistunut kuvioista jopa alle vuoden kuluttua ilmestymisestään. Eli lienee vähän riskialtista puuhaa niiden kanssa pelaaminen? Jos tuosta nyt jotain hyvää haluaa hakemalla etsiä, niin ehkä se että nämä koirat ovat ehkä saaneet ainakin hyvän kodin viimeiseksi elinvuodekseen...
Mutta aika kalliiksi se tulee vuoden sijoitus koiraan kun maksavat kuitenkin kolme-neljä sataa. - elkoir
elämä koirille ry. helppoa ja halpoja koiria. erittäin laadukasta matskua, suosittelen!
- Made in Finland
http://www.kodinvaihtajat.com/
http://www.rekkurescue.com/koirat_koditta.php?jarjestys=sijainti&sivu=2
ja 3 sivuilta löytyy ajoittain ihan suomalaisten (yksityisten lisäämiä koiria myös)
http://www.tunturisusi.com/koiralinkit/rescue.html
Suomalaiset rotujärjestöt ja löytöeläintalot listalla myös mukana. - Hamirose
Meille kotiutui ihana 1,5-vuotias rescue narttu ja kaikki mennyt hyvin.Kodittomat koirat ry:n kautta.Suosittelen.
- tsimpeli stom
Kenttä on kirjava. Rekku rescue ainakin on rekistöröitynyt Eviraan eläinten maahantuojaksi ja osa muistakin, mutta läheskään kaikki rescuejärjestöt ei!
Eli kannattaa valita luotettava ja tuonnin asiallisesti hoitava yhdistys, esim. tuo Rekku rescue.
Itellä ei oo rescuekoiraa. Useita tunnen, kaikki hyviä tapauksia. Mutta kannattaa silti harkita huolella ja varautua myös ongelmiin (terveydelliset, käytökseen liittyvät), aina ei mee kúin Strömssössä. - kikkelitonttu
En tunne rotua?
- minäkannatan
Elämä koirille ry. Siellä on halvimmat koirat mitä rescue -koirista löytyy, ja ihania sulosia koiria on :) Ja koirat haetaan lahden-alueelta, kun taas toi esim rekku rescue on vittumainen ku joutuu ite hakee koiran virosta asti :( Eli ehdottomasti suosittelen Elämä Koirille RY. tä!!
- 11+9
Pitbull Rescuesta kannattaa lisää lukea tämän palstan toisesta ketjusta.... http://keskustelu.suomi24.fi/node/10939303
- Emäntä-parka
- googletaaa
Googleta : koira espanjasta
saat aika monta yhdistystä niin selville. - joopa joo
Koko toiminta pitäisi kieltää lailla,jokainen koira joka "pelastetaan" on vain ihmisen oman mielen rauhoittamista että on pelastanut jotakin.
Todellisuudessa kyseinen toiminta pitkitää vain jo sairaiden koirien kärsimystä täällä, lisää pelastettavia tuotetaan koko ajan lisää , koska se on jo bisnes maailmalla.
Moni pelastettu kärsii ja tulee lopetettavaksi 2 ensimäisen vuoden aikana, varmasti joku kiirhetii kertomaan miten ihanan koiran on itse saanut , muuta silti.
Ällöttävää koko touhu, yksi pelastetaan kun nähdään jokin kuva koirien huonoista elinolosuhteista mutta siihen se jää,mites ne muut???
Samoin kuin nämä ruoka,viltii ja lelukeräykset ....miten sen jälkeen kun on saatu yksi lelu ja purkki liharuokaa???mitä seuraavalla viikolla??ei tule apupaketteja kuin 6kk välein..koska ihmisen mieli on jo levollinen "olen auttanut omalta osaltani"
SÄÄLITTÄVÄÄ!
Suosikaa Kotimaista tässäkin asiassa. Miulla on rescueita ollu jo vuosia. Mitään pahaa sanottavaa ei oo koirista, terveitä ja hyväpäisiä olleet kaikki :)
Suosittelen:
www.viipurinkoirat.fi
www.rekkurescue.com
www.kulkurit.fi
www.pelastetaankoirat.com
Viipurin koirien ja pelastetaan koirat ry:n kautta on tullu miulle koiria, ja ei oo kummastakaan pahaa sanottavaa :) Kulkureista kuullu paljon hyvää, kirjanpito selkeä ja avoin jne.
Varmista että yhdistys on tracesiin liittynyt (edellä mainitut ovat)!- fhyuyiyi
Katsokaa myös ensin apulasta ja eri rotujen rescuesta ainakin pieniä kettuterriereitä kodin hakijoissa ja myös villakoirissa..ja varmasti muissakin..ja löytöeläinpaikat kuten vaikka boondocks jms.siellä ainakin parhaillaan koiria myös..
Ja hinnatkaan ei huimaa hyvä koti on se tärkein ei raha. - YÖK PK
Kulkurit olivat ennen osa Pelastetaan Koiria. Hyvästä syystä erkanivat, ja tosi ihme että tuo PK edes vielä toimii. Tehokkaasti ovat kyllä uusineet sivunsa - sillähän ne menneet kuittaintuu kun niistä ei puhuta :D Puikoissa edelleen sielä ihminen jolta itseltään haettiin pois huonokuntosia eläimiä ja rahasotkujakin kai oli. Miten voi olla uskottava rescuejärjestön vetäjä jos omat eläimet haetaan pois eläinsuojelun toimesta ja klinkkaan kerätyt rahat katoavat jonnekkin....
- kirsikkainen1
Osaan suositella Espanjan katukoirat ry:tä,koska itseltäni sen kautta tullut koira.
Tosi sujuvaa oli tuo adoptio prosessi.Jäi niin sanostusti hyvä maku suuhun :)
Ja eipä ongelmia ole tuon koirankaan kanssa ollut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187