Pyökkiviilutetussa kirjahyllyssäni on naarmu, joka oli jo ostettaessa. Miten sen saisin pois? Liike ei suostu vaihtamaan eikä edes alentamaan hintaa. Huomasin sen myyjän tuodessa hyllyn kotiini ja huomautin asiasta heti hänelle. Hän sanoi, että se on jo ollut heille tullessaan naarmuinen, mutta ei suostunut asialle tekemään mitään, tuumasi vain, että tämän hintaluokan kalusteissa se on yleistä eikä niistä kukaan valita. Kaappi, joka on 140 cm leveä ja 186 cm korkea lasiovilla varustettu, maksoi 650 euroa. Tälläistäkö tämä huonekalukauppa on nykyään ettei myyjä suostu tulemaan vastaan edes hinnassa tai korjaamaan naarmua? Auttakaa, jos itse saisin jollakin konstein naarmun huomaamattomaksi.
naarmu huonekalussa
2
645
Vastaukset
- ota.
Kuluttaja asiamieheen eiköhän kauppias, ala hintaa pudottamaa tai vaihtamaan uuteen.
- valittaja
Olet toiminut täysin oikein koska olet ilmoittanut tuotteen virheestä viipymättä.
Et ole tilannut naarmuista kirjahyllyä vaan ehjän. On tavaran oltava kunnossa, oli se sitten minkä hintainen tahansa.
Eli valita kuluttaja-asiamiehelle. Perustena voidaan käyttää: tuote ei vastannut sovittua laatua, tuotteessa on virhe, tuote ei ollut samanlainen kuin oli syytä olettaa. Myös tämmöinen toiminta missä myydään tahallaan naarmuisia eli pilallisia tavaroita lasketaan markkinoilla sopimattoman toiminnan piiriin.
MUISTA, että kuluttajasuojalaissa aina ostava osapuoli on vahvemmalla pohjalla eli se on aina ensisijaisesti ostajan puolella.
Itse olen kyllä saanut aina vaihdettua naarmuiset huonekalut uusiin, ilman mitään ongelmia ja saanut anteeksipyyntöjen mukana myös jotain hyvitystäkin.
Muista asioista on kokemusta kuluttasuoja-asiamiehen puoleen kääntymisestä. ÄLÄ SIIS ANNA LIIAN HELPOLLA PERIKSI! Kyllä asenteet vaihtuvat kun kuluttaja-asiamies tekee pikaisen puhelinsoiton.
Mikäli ei tulosta synny tällöinkään, menee asiasi käsiteltäväksi kuluttajavalituslautakuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865