Muita ujoja ekstrovertteja?

ujo_ulospäin

Olen aika täydellisesti eristänyt itseni ja asetan itselleni liian korkeita tavoitteita, joita en koskaan voi saavutaa. Esimerkkinä tästä on se, että itsensä nolaamisen mahdollisuus ei tule oudossa seurassa kyseeseen.


Ekstroversioni ei tarkoita mitään biletystä. Minä suorastaan vihaan pinnallisia tapahtumia. Saan kuitenkin aivan älyttömästi energiaa oikeanlaisten ihmisten kanssa olemisesta ja vauhti kiihtyy. Taidan valita seurakseni (niinä harvoina kertoina) introvertteja, jotka puolestaan alkavat lopulta väsähtää seurasta. :-)


Minun yksi sisarukseni on erittäin selvä introvertti, eikä häntä vaivaa ujous sitten yhtään, mutta usein saa kuulla, kuinka hän uupuu ihmisten kanssa puuhailusta.

7

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjanmaalta 16-vee

      Olen täysin samanlainen. Tai siis omaan SAS-jutun eli sosiaalisten tilanteiden pelon, en pysty katsomaan puolituttuja silmiin kun puhun ja uusiin ihmisiin tutustuminen kestää yli 3 vuotta mutta se kaveriporukka jossa olen pienestä asti ollut on se, jossa pystyn olemaan oma itseni esteettä. Eli hullu apina. Netissäkin pystyn olemaan 'minä' :D Taas tulee vähän esteitä matkaan kun menen kauppaoppilaitokseen josta en tunne ketään ja se on eri paikkakunnallakin..

    • harjoitt3lija

      Jos haluat saavuttaa isot tavoitteet, niin kannattaa nimenomaan sallia itselle nolostuminen kaikkialla. Kun siihen tottuu, voi keskittyä tavoitteiden saavuttamiseen ja sitten noloja juttuja tuleekin vähemmän. Nurinkurista :)

      Täällä jotakin tarkempia vinkkejä:
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2012/02/vieraskyna-kuinka-paasta-ujoudesta.html
      http://elaparemmin.fi/blogi/vieraskyna-nain-harjoittelet-rohkeaksi-onnistujaksi/
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/05/abit-alkaa-peljatko-nolo-virhe-on-ok.html
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/11/torjunnat-gotta-catch-em-all.html

    • livelifefully

      yritätkö kuitenkin saavuttaa tavoitteesi? jos et, niin silloin epäonnistumisen pelkosi ja liian korkeat tavoitteesi estävät sinua. ota siis pienemmissä paloissa tavoitteet (kuten itsekin tiedät tarpeellisiksi) ja uskalla epäonnistua.

    • cate

      Ehkä puhut muiden päälle tms. ja siksi seuraasi väsytään?

    • joo11111

      Mä oon täysin samanlainen! :)

    • Naisen logiikkaa

      Hyvät oli kahvit!

      Mua harmittaa.., ei siitä enempää..

      Pitäisi tehdä jotain järkevää. Tähän vastaan..

      Mäkin olen tietyllä tapaa aina ollut ujo. Mutta mulla aina bravuuri toi itseni nolaaminen, jotenkin vaan toimin ja sanon hetkessä, ajattelematta,se nyt ei kovin hyvä, mutta itseni nolaamiseen olen jo niin tottunut, että huitaisen kintaalla, tyyliin sinne meni.. kauhun hetket ja no niin, elämä jatkuu.

      Kyllä mä monasti olen toivonut itseltäni vähän hillitympää käytöstä, mutta pakko hyväksyä, kun kuitenkin on mitä on.

      Löysin rantein..

    • jatkoon

      Todellakin kannattaa vaan huitaista kintaalla ja jatkaa eteenpäin kun nolaa ittensä. Ei sitä kukaan muu niin paljo ajattele kuin itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe