En itse omista koiraa, mutta haluaisin viedä lahjaksi naapurimökille haukunestopantoja, koska koirat haukkuvat kaiken aikaa ja yötä myöten. Onko kellään kokemusta mikä noista olisi tehokkain, sitruuna vai ultraääni vai mikä? Kun kerran sijoitan tuollaisiin niin mielelläni veisin sellaisen joka oikeasti toimii. Näitä haukkuvia koiria on 2-3 ja ovat aika isoja - haukunta on matalaa ja kumeaa, ei mitään kimeää räksytystä. Toivoisin näin että naapurisopu säilyy mutta mökkiläisterrorismi loppuisi. Asiallisia vastauksia, kiitos!
Paras ja tehokkain haukunestopanta
7
5290
Vastaukset
- Se ultra
kai noista parempi on. Ei ainakaan lopu aineet kesken. Patterit voi loppuakin, mutta niitä saa helposti kaupasta lisää. Tai vaikka palovaroittimesta...
Toivottavasti mökkinaapurisi eivät ota elettäsi loukkauksena. Sekin on mahdollista. - älä kiduta
Älä vie pantaa, ne on kidutus välineitä. Vie mieluummin naksutin (se koulutus väline), herkkuja (jotain todella hyvää, esim. kuivalihaa) ja ohjekirja naksutin/klikkeri/clicker koulutuksesta. Jos omistajaa vähänkin kiinnostaa koirat on todella helppo kouluttaa naksuttimella haukkumattomaksi.
- Ääniö
Ei oikein hyvä idea. Ei ne pannat aina auta, varsinkaan ulkona, kun hajut haihtuu tuuleen. Ne on kalliita täyttöaineineen/paristoineen ja niitähän tarvitsisi kolme. Kas kun ne haukkuu kimpassa. Eikä kaikki halua mokomia laitteita koirilleen pistää, en itsekään pistäisi.
Päiväsaikainen koirien haukunta nyt on sallittua, vaikka et asiasta pitäisikään. Yöksi voit pyytää naapuria ottamaan koirat sisään.
Miten hyvin tunnet naapuriasi, ellet edes tiedä, onko siellä kaksi vai kolme koiraa? "Lahjasi" saattaa tuntua kummalliselta, jos ette juurikaan ole muuten tekemisissä. Se on kiinni omasta asenteestasi. Omat koirani eivät hauku, mutta kesät vietämme kylässä, jossa koirien haukku on jatkuvaa. Ei se ääni minua haittaa, ne huolehtii vaan vartioinnista. - Meinas mennä hermot
Kyllä jatkuva haukkuminen haittaa. Itsellä pari rekkua, jotka liikaa välillä vahtivat. Ja kyllä hankin sitruunapannan. Ja kyllä jelppaa. En pidä pantaa jatkuvasti ja vaihdan käyttäjää tarpeen mukaan. Pikkuhiljaa alkanut mennä perille, että ei haukuta. Saa varoittaa ja sillä siisti. Ei ole kivaa jos koirat jatkuvasti vahtivat haukkumalla. Täytyy naapureiden saada rauhassa olla koiran jatkuvalta haukunnalta. Ja saavat olla pihalla myös ilman pantaa ja leikin tiimellyksessä haukkuakin, mutta jos alkaa vahtihaukkuminen niin panta tulee kaulaan sille joka haukkuu enemmän. Meillä vanhempi haukkuu enemmän sisällä ja nuorempi vahtii enemmän ulkona. No, nyt on alkanu vähentyä kummasti ja niin hyvä. Eikä se sitruuna niin kamalaa ole, sillä minulla on myös vesitäyttö, jota käytän välillä ja pelaa myös. Sisällä yritän pärjätä sillä, että vien koirat pois eri huoneeseen jos alkaa ikkunasta kyttäys ja haukutaan siinä linnut, kissa ja jokainen ohi kulkija. Tosin ihan jutustelukin menee perille välillä. Missään nimiessä niitä ei tule käyttää jatkuvasti, mutta eivät ne nyt kidutusvälineitä ole. Suosittelen.
- Juhani A.
Hienoa lukea että jollain koirien omistajalla on vielä älliä jäljellä.
Itse heräsin taas tänäkin lauanantaiaamuna viideltä, kun naapurin koira haukkuu jatkuvasti kaikkea liikettä pihalla. Oli sitten auto, harakka tai ihminen. - HeheMama
Minkä merkkinen sitruunapanta sulla käytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974