jälkiasennettu webasto

talvi tulossa

Moron. Voisiko porukka jakaa kokemuksiaan jälkiasennetuista webastoista. Miten on toiminut (merkki), ongelmat etc. Ja asennuskustannukset.

Itse olen harkinnut webastoa bensamyllyyn lohkolämmittimen sisähaaran sijaan.

6

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpimästi

      Asennukseesta pitää maksaa n. 350,-, sillä se on lähes päivän homma. Ohjauskello on laitettu virtalukon alapuolelle, missä se on hyvin käsillä, mutta johdotuksen saa piiloon.

      Omat Webastotni (1 bensa 2diesel) ovat toimineet ongelmitta.

      Minulla on sattumalta myös lohkolämmitin, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt, vaikka sähköä saisi auton vierestä. Webasto on niin paljon tehokkaampia ja kätevämpi, ettei lohko&sisälämppärin kanssa viitsi leikkiä.

      • Jyke

        Itselläni ollut 5kw webasto ja tässä uudessa audissa Eberi 4.3kw kello ja kaukoohjauksella.

        Kumpikin on pelannut moitteetta ja ollut todella tarpeeseen koska autot olleet 1.9 kiisseleitä jotka ei todellakaan talvella lämpene!

        Tähän uuteen audiin Eberi maksoi joulukuussa merkkiliikkeessä 1100€ sis. asennuksen, kellon ja kaukoohjaus kapulan.

        Itselläni ei ole muuta lämmitintä kuin toi Eberi.


      • Webasto/Eberi
        Jyke kirjoitti:

        Itselläni ollut 5kw webasto ja tässä uudessa audissa Eberi 4.3kw kello ja kaukoohjauksella.

        Kumpikin on pelannut moitteetta ja ollut todella tarpeeseen koska autot olleet 1.9 kiisseleitä jotka ei todellakaan talvella lämpene!

        Tähän uuteen audiin Eberi maksoi joulukuussa merkkiliikkeessä 1100€ sis. asennuksen, kellon ja kaukoohjaus kapulan.

        Itselläni ei ole muuta lämmitintä kuin toi Eberi.

        Jos vertaillaan Webastoa ja Eberiä, niin Eberin hyvä puoli löytyy siinä, että siihen saa vaihdettua useita osia. Kun taas Webasto on käytännössä kahdesta osasta ( poltto-osa ja elektroniikkaosa ). Eli jos joku rikkoontuu jommasta kummasta laitteesta, niin Eberi tulee ( ehkä, riippuu tietenkin osasta ) halvemmaksi korjata.


      • KLA
        Webasto/Eberi kirjoitti:

        Jos vertaillaan Webastoa ja Eberiä, niin Eberin hyvä puoli löytyy siinä, että siihen saa vaihdettua useita osia. Kun taas Webasto on käytännössä kahdesta osasta ( poltto-osa ja elektroniikkaosa ). Eli jos joku rikkoontuu jommasta kummasta laitteesta, niin Eberi tulee ( ehkä, riippuu tietenkin osasta ) halvemmaksi korjata.

        Mulla oli Eberi ensin v6:ssa mondeossa ja sitten vaihdatutin sen st200:een ja siitähän ne ongelmat alkoivat. Kyllähän se tehokkaasti lämmitti jos suostui menemään päälle. Ja toisaalta usein kesähelteillä se tykkäs mennä päälle itsekseen eikä muulla konstilla pois kuin irroittamalla sulake. Pari kertaa se teki auton saunaksi ja tyhjensi akun. Muutaman kerran se laittoi auton oman puhaltimen täysille kesken ajon ohittaen kaikki manuaaliset ohjaukset. Joutui ajeleen ikkunat auki ettei olis saanut lämpöhalvausta.
        Korjaamolla käytin sitä ainakin 5-6 kertaa ja aina muutaman kuukauden kuluttua sama juttu.
        Ongelmat johtuivat kuulemma pakoputken sijainnista, automaatti-ilmastoinnista, moottoritilan ahtaudesta ja vaikka mistä.
        Minusta tuntuu että oikeasti syy oli asennusfirman täydellisestä osaamattomuudesta.
        Niinpä en sitä sitten enää vaihdattanut Audiini, kun autoa vaihdoin.


      • JEE JEE
        KLA kirjoitti:

        Mulla oli Eberi ensin v6:ssa mondeossa ja sitten vaihdatutin sen st200:een ja siitähän ne ongelmat alkoivat. Kyllähän se tehokkaasti lämmitti jos suostui menemään päälle. Ja toisaalta usein kesähelteillä se tykkäs mennä päälle itsekseen eikä muulla konstilla pois kuin irroittamalla sulake. Pari kertaa se teki auton saunaksi ja tyhjensi akun. Muutaman kerran se laittoi auton oman puhaltimen täysille kesken ajon ohittaen kaikki manuaaliset ohjaukset. Joutui ajeleen ikkunat auki ettei olis saanut lämpöhalvausta.
        Korjaamolla käytin sitä ainakin 5-6 kertaa ja aina muutaman kuukauden kuluttua sama juttu.
        Ongelmat johtuivat kuulemma pakoputken sijainnista, automaatti-ilmastoinnista, moottoritilan ahtaudesta ja vaikka mistä.
        Minusta tuntuu että oikeasti syy oli asennusfirman täydellisestä osaamattomuudesta.
        Niinpä en sitä sitten enää vaihdattanut Audiini, kun autoa vaihdoin.

        Joo, kahdessa autossa on Webastot.Laitteet ovat hyviä, mutta asentajat tumpeloita. Autoissa joissa on automaatti-ilmastointi, tai muuten järjestelmä monimutkainen, on ongelmia tod.näk. odotettavissa.


    • taj

      tietoo ton lämmittimen ja sisätila haaran hinnoista koitin ettiä mutta kun tumpelo ei osaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe