Moron. Voisiko porukka jakaa kokemuksiaan jälkiasennetuista webastoista. Miten on toiminut (merkki), ongelmat etc. Ja asennuskustannukset.
Itse olen harkinnut webastoa bensamyllyyn lohkolämmittimen sisähaaran sijaan.
jälkiasennettu webasto
6
1464
Vastaukset
- lämpimästi
Asennukseesta pitää maksaa n. 350,-, sillä se on lähes päivän homma. Ohjauskello on laitettu virtalukon alapuolelle, missä se on hyvin käsillä, mutta johdotuksen saa piiloon.
Omat Webastotni (1 bensa 2diesel) ovat toimineet ongelmitta.
Minulla on sattumalta myös lohkolämmitin, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt, vaikka sähköä saisi auton vierestä. Webasto on niin paljon tehokkaampia ja kätevämpi, ettei lohko&sisälämppärin kanssa viitsi leikkiä.- Jyke
Itselläni ollut 5kw webasto ja tässä uudessa audissa Eberi 4.3kw kello ja kaukoohjauksella.
Kumpikin on pelannut moitteetta ja ollut todella tarpeeseen koska autot olleet 1.9 kiisseleitä jotka ei todellakaan talvella lämpene!
Tähän uuteen audiin Eberi maksoi joulukuussa merkkiliikkeessä 1100€ sis. asennuksen, kellon ja kaukoohjaus kapulan.
Itselläni ei ole muuta lämmitintä kuin toi Eberi. - Webasto/Eberi
Jyke kirjoitti:
Itselläni ollut 5kw webasto ja tässä uudessa audissa Eberi 4.3kw kello ja kaukoohjauksella.
Kumpikin on pelannut moitteetta ja ollut todella tarpeeseen koska autot olleet 1.9 kiisseleitä jotka ei todellakaan talvella lämpene!
Tähän uuteen audiin Eberi maksoi joulukuussa merkkiliikkeessä 1100€ sis. asennuksen, kellon ja kaukoohjaus kapulan.
Itselläni ei ole muuta lämmitintä kuin toi Eberi.Jos vertaillaan Webastoa ja Eberiä, niin Eberin hyvä puoli löytyy siinä, että siihen saa vaihdettua useita osia. Kun taas Webasto on käytännössä kahdesta osasta ( poltto-osa ja elektroniikkaosa ). Eli jos joku rikkoontuu jommasta kummasta laitteesta, niin Eberi tulee ( ehkä, riippuu tietenkin osasta ) halvemmaksi korjata.
- KLA
Webasto/Eberi kirjoitti:
Jos vertaillaan Webastoa ja Eberiä, niin Eberin hyvä puoli löytyy siinä, että siihen saa vaihdettua useita osia. Kun taas Webasto on käytännössä kahdesta osasta ( poltto-osa ja elektroniikkaosa ). Eli jos joku rikkoontuu jommasta kummasta laitteesta, niin Eberi tulee ( ehkä, riippuu tietenkin osasta ) halvemmaksi korjata.
Mulla oli Eberi ensin v6:ssa mondeossa ja sitten vaihdatutin sen st200:een ja siitähän ne ongelmat alkoivat. Kyllähän se tehokkaasti lämmitti jos suostui menemään päälle. Ja toisaalta usein kesähelteillä se tykkäs mennä päälle itsekseen eikä muulla konstilla pois kuin irroittamalla sulake. Pari kertaa se teki auton saunaksi ja tyhjensi akun. Muutaman kerran se laittoi auton oman puhaltimen täysille kesken ajon ohittaen kaikki manuaaliset ohjaukset. Joutui ajeleen ikkunat auki ettei olis saanut lämpöhalvausta.
Korjaamolla käytin sitä ainakin 5-6 kertaa ja aina muutaman kuukauden kuluttua sama juttu.
Ongelmat johtuivat kuulemma pakoputken sijainnista, automaatti-ilmastoinnista, moottoritilan ahtaudesta ja vaikka mistä.
Minusta tuntuu että oikeasti syy oli asennusfirman täydellisestä osaamattomuudesta.
Niinpä en sitä sitten enää vaihdattanut Audiini, kun autoa vaihdoin. - JEE JEE
KLA kirjoitti:
Mulla oli Eberi ensin v6:ssa mondeossa ja sitten vaihdatutin sen st200:een ja siitähän ne ongelmat alkoivat. Kyllähän se tehokkaasti lämmitti jos suostui menemään päälle. Ja toisaalta usein kesähelteillä se tykkäs mennä päälle itsekseen eikä muulla konstilla pois kuin irroittamalla sulake. Pari kertaa se teki auton saunaksi ja tyhjensi akun. Muutaman kerran se laittoi auton oman puhaltimen täysille kesken ajon ohittaen kaikki manuaaliset ohjaukset. Joutui ajeleen ikkunat auki ettei olis saanut lämpöhalvausta.
Korjaamolla käytin sitä ainakin 5-6 kertaa ja aina muutaman kuukauden kuluttua sama juttu.
Ongelmat johtuivat kuulemma pakoputken sijainnista, automaatti-ilmastoinnista, moottoritilan ahtaudesta ja vaikka mistä.
Minusta tuntuu että oikeasti syy oli asennusfirman täydellisestä osaamattomuudesta.
Niinpä en sitä sitten enää vaihdattanut Audiini, kun autoa vaihdoin.Joo, kahdessa autossa on Webastot.Laitteet ovat hyviä, mutta asentajat tumpeloita. Autoissa joissa on automaatti-ilmastointi, tai muuten järjestelmä monimutkainen, on ongelmia tod.näk. odotettavissa.
- taj
tietoo ton lämmittimen ja sisätila haaran hinnoista koitin ettiä mutta kun tumpelo ei osaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511