väärät signaalit

ei ihastunut

Minun ongelmana on että ihmiset usein kuvittelevat minun ihastuneen itseensä. Olen siis nainen mutta tuntuu että naisetkin joskus kuvittelevat niin, jonka vuoksi minua on luultu lesboksikin. Tämä johtuu varmaan siitä että olen aika ujo ja sosiaalisesti hiemen kömpelö (kuuluu luonteeseen). Miksi nämä asiat tulkitaan usein automaattisesti ihastukseksi? Ongelma on kiusallinen ja oikeastaan myös välillä todella raivostuttava. Enkä siis ole mikään flirttailija, enkä muutenkaan halua ylimääräistä huomiota.
Kertokaa mitä minun täytyy tehdä että pääsen tästä eroon? Se että minun kuvitellaan ihastuneen vielä lisää paineita käyttäytyä normaalisti. Olen kyllä utelias maailman suhteen, katselen paljon ihmisiä ja asioita. Olisko syytä vain pitää katse tiukasti maassa? Mutta oishan sekin hieman outoa..

33

3458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuijottelija

Tuo on tuttua minulle.

Olen samoin ujo, vaikka se ei päälle päin välttämättä näy. Olen itse päätellyt, että nuo luulot johtuvat siitä, että katson paljon silmiin keskustellessani. Minulla on myös kuulemma "tehokkaat" silmät, joten pelkkä katse voi riittää saamaan aikaan luulon, että olen ihastunut.

Yritän nykyään vältellä katsekontaktia, jos huomaan tietyt merkit.

• ei ihastunut

Minulla kans paha tapa katsoa silmiin, vaikka ei ees keskusteltais. Tätä pitää siis vältellä. Mutta minusta ois kyllä omituista keskustella jonkun kanssa kattomatta silmiin! Mua itteäni ärsyttää ihmiset jotka puhuu mulle mutta kattelee muualle, enkä kyllä ite ota sitä ihastumisen merkkinä toiselta..

• ahdistaja

Moi, olen mies ja samanlainen kuin sinä. Katseeni tuntuu häiritsevän todella monia ja en siksi viitsi katsella muita kuin hyviä ystäviäni silmiin.
      Miehet käyvät joskus suurinpiirtein kimppuun kun luulevat homoksi ja naiset ahdistuvat & tunnen itseni todella iljettäväksi hylkiöksi.
      Kesällä voi ainakin pitää aurinkolaseja mikä helpottaa paljon =). Talvisin esimerkiksi julkisissa on todella hankalaa, pakko räpeltää kännykkää, lukea lehteä tms.

• nonstereo

Mulla on samaa vikaa. Joskus huonoina päivinä joudun peittelemään persoonaani etteivät ihmiset käsittäisi väärin. Heteromiehenä ei miesten lähestymisyritykset tunnu kovin kivoilta ja kaappihomojen huutelu ja viha on täysin absurdia.

• .Mies.

Pitkä katsekontakti, huomiointi, asioiden kysely, viereen hakeutuminen, hymyily. Siinä asioita, joista itse päättelen naisen olevan kiinnostunut.

• ei ihastunut

Mitä tarkoitat huomioinnilla?

Mutta ei noistakaan merkeistä vielä minun mielestä voi sanoo että ois välttämättä kiinnostunut. Itse ainakin saan noita välillä miehiltä, mutta en automaattisesti ajattele, että mies yrittäis jotain tai riippuu paljon tilanteesta.
        Mutta pitää kai sitten koittaa noitakin välttää.

Lisää vinkkejä!

• .Mies.
        ei ihastunut kirjoitti:

Mitä tarkoitat huomioinnilla?

Mutta ei noistakaan merkeistä vielä minun mielestä voi sanoo että ois välttämättä kiinnostunut. Itse ainakin saan noita välillä miehiltä, mutta en automaattisesti ajattele, että mies yrittäis jotain tai riippuu paljon tilanteesta.
        Mutta pitää kai sitten koittaa noitakin välttää.

Lisää vinkkejä!

"Mitä tarkoitat huomioinnilla?"

Sitä että nainen ottaa enemmän kontaktia minuun kuin muihin. Tai sitä, että nainen käyttää jokaisen pikkuisenkin tilanteen hyväkseen sanoakseen jotain.

Kontakti voi olla myös päinvastaista. Jos vaikka jollain kurssilla on harjoitteita, joilla ollaan kontaktissa muiden kanssa, mutta nainen aina välttelee kontaktin ottoa ja silti muissa tilanteissa tulee juttelemaan, niin sekin voi kertoa siitä, että hään on kiinnostunut.

• nainen11111111111

Mä taas joskus hymyilin paljon ihmisille/yleensäkin ja mut aina käsitettiin väärin.
      Sain kaiken maailman epämiellyttäviä "ihailijoita". Eipä ole paljon enää
      hymyilyttänyt. Nykyään lähes välttelen ihmisiä, joita en tunne. Näin yritän välttyä
      väärinkäsityksiltä.

• lisäksi

100%:na heterona uskallan tehdä aloitteen miehen suntaan, jos olen hänestä
        todella kiinnostunut. Ja syy miksi uskallan näin tarvittaessa tehdä, on se, että
        mua ei ole tähän mennessä vielä koskaan torjuttu. Nyt varattuna, itselläni ei vain
        ole tarvetta tehdä aloitteita.

Omassa tapauksessani tosin en voi sanoa olevani enää kovinkaan ujo.

• katselija

Hei,

Älä pahastuko jos sanon olevani lesbo :).Ymmärrän kyllä,että sinusta luultu lesboksi mutta älä kiusalliselta oloa vaikka ymmärtäisin.Et voi sille mitään luonteesi,että ujo ja sosiaalinen kömpelö.Kyllä hetero nainen testannut minulle oma viehätysvoimaa,koska huomasin sen ja käyttäydyin normaalisti kuin ei olisi tapahtunut mitään.Jos he luullut minusta,että ihastuisin niin luulkoon vaan,mutta ei se minua pelota.Jos todella tositilanteessa niin sanoisin suoraan ihmiselle luulon takia väärin ymmärretty.Joskus ihmiset erehtyy tai väärin ymmäretty ihmisestä.Ihastumisen merkit yleensä:hymyilyt,pitkät katsekontaktia,hakeudu seuraan,välttelee katsekontaktia ikävä kyllä ja jotakin muuta.Hymyilyt ei minua häiritsee yhä,mutta ei voi muuta mitään vaan.En välitä jos joku katselee minua tai pitkät katsekontaktia minuun,mutta minä vain normaalisti enkä mitään miettimään.Huomaisin kyllä,että jos alkaisi häiritseväksi niin pitäisin kai ehkä välttää tai jotakin.En tiedä mitä voisin auttaa,koska se aika monimutkainen.

• Symppis2

Oho täälläkin samassa veneessä kuin sinun kanssa :). Siis olen myös lesbo. Jos hetero nainen testannut minulle ,mutta ei se minua haittaa vaikka joskus ärsyttää. Pidin vain aina normaalisti käyttäytyä kuin voin.

• Tollottaja

Minulla on huono kasvomuisti. Saattaa olla, että joku on esitelty minulle, mutta seuraavana päivänä en enää tunnista. Luultavasti tuo on syy siihen, että aina keskustellessani jonkun kanssa tuijotan samalla toista tiiviisti. Alitajunta se vain yrittää painaa toisen kasvonpiirteitä mieleen. Mutta kuvitelkaapa, että juttelette toiselle joka kiinteästi käy läpi silmiäsi, poskiasi, leukaasi... Kiinnostuneelta se vaikuttaa, vai mitä?

Yritän pitää silmäni kurissa, kun en halua näyttää palvovasti tuijottavalta :)

• vanhaketju

Minkälaista on positiivinen sosiaalinen kömpelyys? Kait se positiivista on, kun sen voi tulkita ihastukseksi.

• 210421949421

Ok, pyydät apua. Kerron nyt sinulle miten ongelma ratkeaa.

Lopeta muiden ihmisten syyttely. Jos joku luulee sinun ihastuneen itseensä, niin se johtuu kahdesta asiasta 1) käyttäydyt siten kuten ihastuneen ihmisen kuvitellaan käyttäytyvän (esim. jäätyilet miehen seurassa vaikka että yleensä jäätyile ihmisten seurassa) 2) mies on ihastunut sinuun ja näkee sen takia asiat vähän turhan positiivisesti.

Sanoit olevasi ujo ja sosiaalisesti kömpelö. Tiedostat ongelman joten arvaat mikä on ratkaisu. Hankkiudut ujoudestasi eroon ja kohtelet näitä miehiä kuin kaikkia muitakin, niin ei tule turhia luuloja ja saat sitten olla aivan rauhassa yksinäsi.

• eiujo

Jäätyileminen ei ole ihastumisen merkki. Ite jäädyn ihmisten seurassa jotka saavat tunteman itseni huonoksi, tai jotka tuntuvat arvostelevan minua.

• 12498012489012
        eiujo kirjoitti:

Jäätyileminen ei ole ihastumisen merkki. Ite jäädyn ihmisten seurassa jotka saavat tunteman itseni huonoksi, tai jotka tuntuvat arvostelevan minua.

No niin, taas tätä. Aina vika toisessa, itsessä ei koskaan ole vikaa. Jäätyily ei koskaan voi olla ihastumisen merkki, koska sinä sen meille kerrot. Koko minun elämänkokemukseni on täysin mitätön sen rinnalla.

Vittuako oikeasti ptiää taas takertua. Jäätyily voi olla merkki monesta asiasta. Ihan niin kuin joku punastuminen voi johtua miljoonasta eri syystä. Kyllä sen vittu jokainen tietää. Sinä et ole koko maailma.

• 112
        12498012489012 kirjoitti:

No niin, taas tätä. Aina vika toisessa, itsessä ei koskaan ole vikaa. Jäätyily ei koskaan voi olla ihastumisen merkki, koska sinä sen meille kerrot. Koko minun elämänkokemukseni on täysin mitätön sen rinnalla.

Vittuako oikeasti ptiää taas takertua. Jäätyily voi olla merkki monesta asiasta. Ihan niin kuin joku punastuminen voi johtua miljoonasta eri syystä. Kyllä sen vittu jokainen tietää. Sinä et ole koko maailma.

Kuulostat hyvin vastenmieliseltä ihmiseltä

• Vähintään3merkkiä
        12498012489012 kirjoitti:

Siitähän juuri onkin kysymys! Ihmiset tulkitsevat omalla tavallaan ja omaa taustaansa vasten. Minä en tiedä, että jollakin on huono kasvomuisti ja hän mittailee sen takia. Tai heitän jonkun kanssa läppää tietämättä, että se merkitsee hänen maailmassaan metsästystä puolin ja toisin. Seuraa väärinkäsitys: hän luulee, että olen kiinnostunut toimiessani hänen laillaan.

Vääriä tulkintoja tulee aina tapahtumaan, eikä väärintulkitsija sitä edes tiedosta. Yrittäkää elää niiden kanssa, ainahan asiat voi selvittää.

• Symppis2

Hei,

Olen samassa tilanteessa nimimerkin "katselija" kanssa. Niin olenkin lesbo. Halusin sanoa ,että et voi sille mitään luonteesi kun ujo ihminen ei minua haittaa lainkaan. Oletko vähän ujo tai liikaa ujo? Hymyilyt on minulle täysin normaalia ja tavallista vaikkapa vastaantulijoille. Hymyilyt ei myös minua häiritsee. Utelias on ok ,mutta vaikea sanoa miten voisi välttyä tai antaa väärän signaalin välttää. Kyllähän se aika selvä ,että jos pitkät katsekontaktit niin kyllä. En itselleni voi mitään ,että hymyilen ihmisille ja jos he hymyilee takaisin tai toisin päin.

Hmm.. Yritän miettiä miten tai kuinka. Ehkä voisit korjata muuttaa itseltäsi ,että missä vika ja mistä joutuu. En toivoisi niin ,että ujouden pitäisi kokonaan pois. Onhan ihmisiä olemassa ujoja myös. Ehkä välillä vältellä katsekontaktia. Kunpa ehdotan vaikka ei ehkä apua.

• chhjjbjhf

Tunnistan ja ymmärrän ko. ongelman ja sen kiusallisuuden. Kauheeta silti lukea, että jengi alkaa piilottamaan omaa itseään ja luontaista tapaansa olla. Ole sellainen kun olet, jokainen ihminen on vastuussa omista tunteistaan ja fiiliksistään,ei toisten ihmisten ihastumisista ja ja fiiliksistä. Ja väärinkäsitykset voi aina korjata nätisti, toista loukkaamatta. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset lakatko hymyilemästä tai katsomasta toisia silmiin!

• KummallisiaTilanteit

Tilanteet voi hoitaa nätisti, mutta kun tietty raja on ylitetty ja ihastus syventyny, niin hoidapa nätisti jos asiat menny solmuun (toinen ollutkin omasta mielestään koko ajan vain ystävällinen ja kiltti, kun toinen on tulkinnut että voi lähestyä).

• tyhmää-suuttua

Kuin omasta elämästä, tätä hiljaisuutta kestänyt jo monta kuukautta. Ihan kuin olisin tehnyt jotain väärää..

• Nerv Man

Vähän samalta tuntuu näin miehenä, oon sosiaalisesti vähän estoinen ja ujo/whatever ja oon huomannu että äijätkin tuijottelee jotenkin "oudosti" välillä ja mua on monesti v*ttuiltu homoksi. Naisten kanssa mulla on aina automaattisesti "jännitteet" ku en oikein meinaa uskaltaa puhua niille ja käyttäydyn vähän välttelevästi. Tämä tuntuu herättävän niissä jonkulaista mielenkiintoa ku alkavat tuijottelemaan ja supisemaan keskenään selän takana. En todellakaan katso ihmisiä silmiin pitkiä aikoja ja usein jonkun kanssa jutellessa alan katselemaan seiniä ja hymyilemään/naureskelemaan hermostuneesti.

• lovefool2

Toivottavasti et näitä vanhoja mieti. Ei ole syytä. Meiän keissi on spessu :) Jos lähestyisit, en vois enää torjua sua :)

• Missendal

Ihanaa, etten ole yksin tämän asian kanssa!

• kipsissä

Olen nainen ja hiukkasen sama ongelma.

• Anonyymi

Itse olen saanut niin paljon moitetta vääristä signaaleista sekä naisilta että miehiltä miehiin suhtautumisestani, että pyrin täst'edes kaikin voimin köyhdyttämään itseni vuorovaikutuksessa romanttisesti epäkiinnostavien miesten kanssa ilosta ja jutustelusta. En halua pettää heitä täysin vääriä toiveita herättämällä. Tietenkin yhden olennaisen mielihyvän lähteen poistuminen elämästä masentaa, mutta en halua antaa vääriä signaal2ja enää koskaan. Olen heteronainen.

• Anonyymi

Väärät syytteet signaaleista täytyy vain antaa anteeksi. Ihmiset kehittävät kärsimyksiinsä ja rakkaudennälkäänsä kaikenlaisia epärealistisia toiveita. Ilo pysyköön elämässä vast'edeskin. Ei sitä pois pidä teurastaa siinä pelossa, että joku ihastuu.

• Anonyymi

Jos joku luulee tuollaista sinusta, siis samaan sukupuoleen seksuaalisesti kiinnostuneeksi sen perusteella, että olet ujo ja sosiaalisesti kömpelö, on vika kyllä ihan sitten täysin luulijassa. EI tuollaisia johtopäätöksiä normaali ihminen tee toisesta, jos ei toinen selvästi toimi tuolla tavalla eli ilmaise selvästi, että tuollaista kiinnostusta löytyisi.

Älä välitä, jos joku on vielä noin kehittymätön, että noin ajattelee jonkun muun ominaisuuden perusteella.

Voimia!

• Lakkaa olemasta mukava.
      Keskity omiin asioihisi, älä välitä muista pätkääkään.

• Anonyymi

Jaa että kun on sosiaalisesti kömpelö ja ujo, niin sitä luullaan ihastumiseksi, no hohhoijjaa, kyllä siihen vähän enemmän tarvitaan.

• Anonyymi

No jopas 😂🤣

• Anonyymi

moi.
      Olen itse lesbo myös mutta ihastus voi olla ohimenevä ja normaalisti kaikille. Et voi sille mitään luonteeseesi älä yritä muuttaa mitään jos et kokea sellaistakin.
      Vaikka ihastuisin heteron naiseen tai naiseen mutta en tee mitään muutakaan en edes yritä.
      Kyllä huomasin joskus, että heteronaiset tekivät minulle flirttailua, ehkä testata viehätysvoimaa mutta tiesin ja käyttäydyin kuin ei olisi tapahtunut mitään koska on pakko.
      Olen tottunut ihmisiin.
      Tunnistan kyllä merkkejä milloin ihastus sellaista.
      Ihastuksen merkkejä yleensä: tuijotus, katsekontaktin 5-10 sekuntia jos toista katsoo takaisin päin niin ihastuksen tyyppi saattaa äkkiä pois katseesta muualla, hymyilyt, hakeudu seuraan vaikka samaan pöydällä joka saattaisi kiinnostunut.
      On totta, että emme tiedä ihmisten toisistaan mitään kuka hetero vai ei mutta suurin osa toki heteroja.
      En voisi sanoa edes heteronaiselle jos olisin Ihastunut Koska en tiedä miten hän reaktio vai karkotanko hänetkin muun muassa 🤷.
      On minulla jotkut tuntemani ihmisistä myös ujoja Kuten sinä että minulle ok eikä haitannut koska ehkä ujous tekee meidän mielestä "suloinen ' oletan vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      37
      2061
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      179
      1477
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1098
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1040
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      22
      996
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      960
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70