Olisiko nyt oikea aika leikata omenapuita Pääkaupunkiseudulla.
Omenapuun leikkaus
3
174
Vastaukset
- saviruoho
Yleensä rajana pidetään kymmentä astettä pakkasta yöllä. Erityisen kylmä kevät tänä vuonna. Minä odottelisin vielä viikon verran.
- fdgfhgfjdfjj
Karsin eilen vanhaa omenapuuta Keski-Suomessa. Jänikset olivat käyneet kaluamassa alempana riippuvia oksia, ja poistin nuo oksat, samoin kuin muutakin muita, jotka kasvoivat sikin sokin. Täysin kokemattomana omenapuiden suhteen minua jäi huolettamaan, teinköhän virheen, kun leikkasin yhden aika ison oksan (nilkan vahvuisen) niin, että leikkauspinta oli melkein vaakasuora. En laittanut siihen mitään. Voiko haavasuojaa levittää vaikka ensi viikolla, ja miten mahtaisi käydä, jos en laita sitä lainkaan?
Ja olisikohan pitänyt kietoa runko verkkoon - syövätkö jänikset vanhaakin kaarnaa?
Kyseessä on vanha puu, pihamme ainut, eikä sitä ole karsittu ilmeisesti vuosiin. Siinä oli muutama ihanan kanelinen keltainen omena. Olisi harmi, jos taitamattomuuttani vahingoittaisin puuta. - poltinkarva
Oli virhe leikata tuo iso oksa, koska leikkauspinta on melkein vaakasuoraan. Nyt siihen jää vesi seisomaan. Kosteus sitten lahottaa puuta. Itse laittaisin heti haavasuojaa, auttaa ehkä vähäsen. Taitaa olla keltakaneli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082605
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471785Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461387Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3401290Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451244Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251166Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131002- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21883