MARINO 8000

Seuraava vene?

Olisko täällä kokemuksia Marino 8 tonnista? Mitkä ovat moottorivaihtoehtot onkos akseli vai ainoastaan vetolaitteilla olevia veneitä? Mitäs sisätilat pienelle perheille riittääkö ne, ja miten se käyttäytyy ajaessa....??Kiitos etukäteen

18

27997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallu

      Yhdellä ystävälläni on moinen vene ja on ollut tyytyväinen. Tosin yhden pienen heikouden on kertonut. Että kun sateella/kostealla ilmalla avaa oven niin siintä sataa suoraan sisälle.
      Kuin myös se että märät vaatteet täytyy viedä sisään -> tulee turhaa kosteutta.
      Eli on kaivannut avotilaa joka olisi katettu katoksella/umpikuomulla.
      Muita ominaisuuksia en kommentoi koska en ole ajanut kyseisellä veneellä.
      Itse harkitsisin nordicin vastaavan kokoisia (86/800)
      Noissa on ainakin jyrkempi v-pohjan kulma ja todella tukeva runko. olen hieman sitä mieltä että ovat ajoominaisuuksiltaan tiiskereiden luokkaa. Näitä molempia olen ajanut.
      Marino 8000 on vain perävetolaitteella varustettuja.

    • Marina

      Miksi juuri Marino 8000 vaikka et veneestä paljoa tiedä, niitähän on tehty vain perävetolaitteille. Olisihan muitakin veneitä tässä kokoluokassa jotka sopivat hyvin perheveneeksi.
      Ei 8000 huono ole, parasta siinä on sisätilat tosin avotilan kustannuksella. Konehuoneen ilmastoinnissa on vähän samaa vikaa kuin 7000:ssa (uppoamisvaara). Niissä on paljon BMW:n koneita joista ei enää kannata paljoa maksaa. Ei ole mikään kelivene = loiva pohja, matka taittuu kuitenkin hyvin kun ei väkisin rytyytä.

      • make

        Itsekkin olen harkinnut ko. venettä onko ideoita mikä olisi hyvä vaihtoehto?


      • Marina
        make kirjoitti:

        Itsekkin olen harkinnut ko. venettä onko ideoita mikä olisi hyvä vaihtoehto?

        Sunmar 870, Finnsport 8500, Flying Albatross, Seiskari 27, 29, Argus 28, Nordic 86 jne. norjalaiset jenkkiveneet.
        Ongelma on mistä löytää hyväkuntoisen ko. luokan veneen, tarjontaa ei ole ainakaan liikaa. Kun valitsee tietyn merkin-mallin ennakkoon tarjonta näyttä vielä pienemmältä.


      • 12 vs. 20 kn
        Marina kirjoitti:

        Sunmar 870, Finnsport 8500, Flying Albatross, Seiskari 27, 29, Argus 28, Nordic 86 jne. norjalaiset jenkkiveneet.
        Ongelma on mistä löytää hyväkuntoisen ko. luokan veneen, tarjontaa ei ole ainakaan liikaa. Kun valitsee tietyn merkin-mallin ennakkoon tarjonta näyttä vielä pienemmältä.

        Eikös Marino 8000 ole tyypillisesti moottoroitu yli 200 hv:n tehoisella koneella, joka antaa 20 solmun matkavauhdit ja huippua lähemmäs 30 kn? Mielestäni selkeästi liukuva vene.

        Flying Albatross on ihailtavan hyvä vene sinänsä, mutta tehty puoliliukuvaksi ja aivan eri nopeusalueelle. Konetehoa on 75-100 hv; matkavauhti asettuu sillä jonnekin 10-12 solmun vaiheille ja huippu 15-16 solmuun.

        Pitäisin olemukseltaan noinkin erilaisia veneitä toistensa vaihtoehtoina korkeintaan asuttavuusnäkökulmasta.


      • make
        Marina kirjoitti:

        Sunmar 870, Finnsport 8500, Flying Albatross, Seiskari 27, 29, Argus 28, Nordic 86 jne. norjalaiset jenkkiveneet.
        Ongelma on mistä löytää hyväkuntoisen ko. luokan veneen, tarjontaa ei ole ainakaan liikaa. Kun valitsee tietyn merkin-mallin ennakkoon tarjonta näyttä vielä pienemmältä.

        Mites olis vaihtoehtona yamarin 850 big game, hinta ja pituus näyttäis olevan aika lähellä marino 8000:a


      • Seuraava vene?

        Tällä hetkellä minulla Marino 7000 ja olen ollut tyytyväinen siihen, mutta on tällähetkellä liian ahdas. Marino on yleensä laadukas vene ja sen takia kiinostunnut siitä, mutta en ole sulkennut pois muitakaan esim. Seastar 8000, tai Finnsport..
        Marino 8000 sta on vaikeata saada tietoja, esitteitä, kokemuksia ym,ym. Tietysti Marinon nimestä joutuu maksaa aikalailla mutta yleensä Marinon veneitten hinta sen kun nousee elikä hyvää investointi olis tiedossa.


      • Marina
        12 vs. 20 kn kirjoitti:

        Eikös Marino 8000 ole tyypillisesti moottoroitu yli 200 hv:n tehoisella koneella, joka antaa 20 solmun matkavauhdit ja huippua lähemmäs 30 kn? Mielestäni selkeästi liukuva vene.

        Flying Albatross on ihailtavan hyvä vene sinänsä, mutta tehty puoliliukuvaksi ja aivan eri nopeusalueelle. Konetehoa on 75-100 hv; matkavauhti asettuu sillä jonnekin 10-12 solmun vaiheille ja huippu 15-16 solmuun.

        Pitäisin olemukseltaan noinkin erilaisia veneitä toistensa vaihtoehtoina korkeintaan asuttavuusnäkökulmasta.

        vaihtoehtoja haetaan niin eihän vaihtoehtoja olekkaan.
        Molemmat ovat kuitenkin suht nopeita 12/20 solmua ja asuttavia perheveneitä. Todellisia vaihtoehtojahan ne ovat minusta, ilman muuta.
        Vai oliskohan purkkari kuitenkin parempi?


      • 8000
        Seuraava vene? kirjoitti:

        Tällä hetkellä minulla Marino 7000 ja olen ollut tyytyväinen siihen, mutta on tällähetkellä liian ahdas. Marino on yleensä laadukas vene ja sen takia kiinostunnut siitä, mutta en ole sulkennut pois muitakaan esim. Seastar 8000, tai Finnsport..
        Marino 8000 sta on vaikeata saada tietoja, esitteitä, kokemuksia ym,ym. Tietysti Marinon nimestä joutuu maksaa aikalailla mutta yleensä Marinon veneitten hinta sen kun nousee elikä hyvää investointi olis tiedossa.

        12 vuotta ja n.17 000 mailia marino 8000 on tullut taivallettua. Sillä pärjää itämeren alueella mainiosti, eihän kukaan myrskyyn lähde vapaaehtoisesti. Olen kiertänyt saaristomeren, viron rannikon että riianlahden sekä wisbyyn marinolla.
        Keleissä pärjää kun sovittaa nopeuden aallokoon.
        olen ajellut kyseistä venettä BMW:n 150hv että 180hv koneilla ne olivat molemmat hieman alitehoisia, volvon 200hv:n kone on mielestäni sopivin sillä saavuttaa yli 30 solmun huiput ja matkavauhtina voi ajaa kaikkia nopeuksia 13 solmuista eteenpäin, 23 solmua lienee hyvässä kelissä sopivin. Itse en muuta vaihtoehtoa edes harkitsisi. Joku tietämätön väläytti jotain uppoamisvaarasta mutta vertaus seiskatonnisen ilmanottoaukkoihin on täysin virhellinen käsite. Kannattaisi käydä mittanauhan kanssa tarkistamassa miten syvällä kasitonnisen perän on oltava jotta ilma-aukkojen kautta pääsisi vettä sisään. 10 henkeä takakannella ei vielä saa edes uimatasoa veteen tosin seiska on jo pohjassa samalla kuormalla.


      • make
        8000 kirjoitti:

        12 vuotta ja n.17 000 mailia marino 8000 on tullut taivallettua. Sillä pärjää itämeren alueella mainiosti, eihän kukaan myrskyyn lähde vapaaehtoisesti. Olen kiertänyt saaristomeren, viron rannikon että riianlahden sekä wisbyyn marinolla.
        Keleissä pärjää kun sovittaa nopeuden aallokoon.
        olen ajellut kyseistä venettä BMW:n 150hv että 180hv koneilla ne olivat molemmat hieman alitehoisia, volvon 200hv:n kone on mielestäni sopivin sillä saavuttaa yli 30 solmun huiput ja matkavauhtina voi ajaa kaikkia nopeuksia 13 solmuista eteenpäin, 23 solmua lienee hyvässä kelissä sopivin. Itse en muuta vaihtoehtoa edes harkitsisi. Joku tietämätön väläytti jotain uppoamisvaarasta mutta vertaus seiskatonnisen ilmanottoaukkoihin on täysin virhellinen käsite. Kannattaisi käydä mittanauhan kanssa tarkistamassa miten syvällä kasitonnisen perän on oltava jotta ilma-aukkojen kautta pääsisi vettä sisään. 10 henkeä takakannella ei vielä saa edes uimatasoa veteen tosin seiska on jo pohjassa samalla kuormalla.

        Hienot kehut, onko omasi myynnissä vai miksi kehut noin tunteella ja vuolaasti


      • Nimbus
        8000 kirjoitti:

        12 vuotta ja n.17 000 mailia marino 8000 on tullut taivallettua. Sillä pärjää itämeren alueella mainiosti, eihän kukaan myrskyyn lähde vapaaehtoisesti. Olen kiertänyt saaristomeren, viron rannikon että riianlahden sekä wisbyyn marinolla.
        Keleissä pärjää kun sovittaa nopeuden aallokoon.
        olen ajellut kyseistä venettä BMW:n 150hv että 180hv koneilla ne olivat molemmat hieman alitehoisia, volvon 200hv:n kone on mielestäni sopivin sillä saavuttaa yli 30 solmun huiput ja matkavauhtina voi ajaa kaikkia nopeuksia 13 solmuista eteenpäin, 23 solmua lienee hyvässä kelissä sopivin. Itse en muuta vaihtoehtoa edes harkitsisi. Joku tietämätön väläytti jotain uppoamisvaarasta mutta vertaus seiskatonnisen ilmanottoaukkoihin on täysin virhellinen käsite. Kannattaisi käydä mittanauhan kanssa tarkistamassa miten syvällä kasitonnisen perän on oltava jotta ilma-aukkojen kautta pääsisi vettä sisään. 10 henkeä takakannella ei vielä saa edes uimatasoa veteen tosin seiska on jo pohjassa samalla kuormalla.

        Nimimerkille 8000 Ymmärsitkö, että puhuttiin Marino 8000 merkkisestä veneestä? Millä ilveellä sinne takakannelle (1.5*2.6) saa mahtumaan 10 henkeä? Oikeasti sinne mahtuu kaksi tuolia ja pieni pöytä, eli ilman mööpeleitä siellä voi seistä 4-5 henkeä. Taisi edellinen kirjoittaja olla oikeassa siinä, että olet ko veneen myyjä ja siksi liioittelet kehuja


      • unicorn
        Nimbus kirjoitti:

        Nimimerkille 8000 Ymmärsitkö, että puhuttiin Marino 8000 merkkisestä veneestä? Millä ilveellä sinne takakannelle (1.5*2.6) saa mahtumaan 10 henkeä? Oikeasti sinne mahtuu kaksi tuolia ja pieni pöytä, eli ilman mööpeleitä siellä voi seistä 4-5 henkeä. Taisi edellinen kirjoittaja olla oikeassa siinä, että olet ko veneen myyjä ja siksi liioittelet kehuja

        Näin on, surkeat ulkotilat ovatkin syynä siihen että ainakaan minä en k.o. venettä huolisi itselleni ! Lisäksi sisätiloja ei ole jaettu minkäännäköisillä laipioilla. Yliarvostettu vene.


      • Toinen 8000 omistaja
        unicorn kirjoitti:

        Näin on, surkeat ulkotilat ovatkin syynä siihen että ainakaan minä en k.o. venettä huolisi itselleni ! Lisäksi sisätiloja ei ole jaettu minkäännäköisillä laipioilla. Yliarvostettu vene.

        Minulla on myös 8000, vm. 1989, VP 41AQAD.Yksi asiavirheen korjaus: 1989 mallista eteenpäin avotila on hieman isompi, koska perä on muotoiltu hieman eri lailla. Sinne mahtuu 4 tuolia pieni pöytä. Aikanaan kun omaani ostin, niin soitin Marinolle ja kysyin neuvoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kertoivat, että mieluummin 1989 malli tai uudempi (mm. RST kaiteet, isompi avotila, isompi peräpunkka yms.) Suosittelivat myös Diesel-vehkeitä mielellään Volvon koneella.
        Meidän perheelle (2 aikuista kaksi pientä lasta) erinomainen vene. Tilaa hyvin, mielestäni hyvä ajaa, kohtuulisen taloudellinen Diesel-koneella ja nähdäkseni arvo säilyy hyvin. Suosittelen, enkä myy!


      • Mikko
        Toinen 8000 omistaja kirjoitti:

        Minulla on myös 8000, vm. 1989, VP 41AQAD.Yksi asiavirheen korjaus: 1989 mallista eteenpäin avotila on hieman isompi, koska perä on muotoiltu hieman eri lailla. Sinne mahtuu 4 tuolia pieni pöytä. Aikanaan kun omaani ostin, niin soitin Marinolle ja kysyin neuvoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kertoivat, että mieluummin 1989 malli tai uudempi (mm. RST kaiteet, isompi avotila, isompi peräpunkka yms.) Suosittelivat myös Diesel-vehkeitä mielellään Volvon koneella.
        Meidän perheelle (2 aikuista kaksi pientä lasta) erinomainen vene. Tilaa hyvin, mielestäni hyvä ajaa, kohtuulisen taloudellinen Diesel-koneella ja nähdäkseni arvo säilyy hyvin. Suosittelen, enkä myy!

        Kerrompa omat kokemukseni..
        tuosta takakannen ahtaudesta.

        Eikös nuo kaiteet joissakin vuosimalleissa lähde suoraan kannesta?

        Meillä kaiteitten kiinnitys siirrettiin kylkeen, näin saatiin tilaa hieman enemmän.
        Leparitelineet ym. tietysti ulkopuolelle..

        Moottorina 200 hp Volvo duoprop diesel.
        Erittäin hyviä kokemuksia, ei jäänyt negatiivista mieleen. Ainoa mikä mieleen tulee, vetolaitteen hydrauliikkaletkujen murtuminen.
        Vetolaite alaasennossa jyväskylästä lahteen..
        Mutta onko täydellistä venettä? =)

        Sijoitusksenakin hyvä, pitää hintansa kunhan pidät kunnossa!

        Se, että tiloja ei ole jaettu, alussa hieman häiritsi, mutta onhan verhot keksitty.

        Säilytystilaa oli mielestäni riittävästi.

        Helposti voi suositella laatutietoisille!!

        p.s. enkä todellakaan ole myyjä, kyseinen vene on jo myyty vuonna 95.

        Mikko


      • kalle
        Mikko kirjoitti:

        Kerrompa omat kokemukseni..
        tuosta takakannen ahtaudesta.

        Eikös nuo kaiteet joissakin vuosimalleissa lähde suoraan kannesta?

        Meillä kaiteitten kiinnitys siirrettiin kylkeen, näin saatiin tilaa hieman enemmän.
        Leparitelineet ym. tietysti ulkopuolelle..

        Moottorina 200 hp Volvo duoprop diesel.
        Erittäin hyviä kokemuksia, ei jäänyt negatiivista mieleen. Ainoa mikä mieleen tulee, vetolaitteen hydrauliikkaletkujen murtuminen.
        Vetolaite alaasennossa jyväskylästä lahteen..
        Mutta onko täydellistä venettä? =)

        Sijoitusksenakin hyvä, pitää hintansa kunhan pidät kunnossa!

        Se, että tiloja ei ole jaettu, alussa hieman häiritsi, mutta onhan verhot keksitty.

        Säilytystilaa oli mielestäni riittävästi.

        Helposti voi suositella laatutietoisille!!

        p.s. enkä todellakaan ole myyjä, kyseinen vene on jo myyty vuonna 95.

        Mikko

        Vaikka 8000 on vain reilun metrin pidempi, on se puolta suurempi vene kuin 7000.
        On 30 vuoden kokemukset erilaisista veneistä,
        - myös työn puolesta, ja itse ajan kasitonnisella, eikä kokoluokassa montaa muuta hyvää verrokkia ole.
        Vene on aina ominaisuuksien konpromissi, mutta kasitonninen on erittäin hyvä sellainen.
        Vene on myös siitä erikoinen, että sillä ei ole liukukynnystä. Trimmien avulla sitä voi ajaa millä nopeudella tahansa, - koneensa rajoissa !
        Yli 200 hp tehot tekevät sitten veneestä namupalan.
        Itselläni on 240 hp diesel. 20 solmun nopeudessa ei melu pauhaa eikä löpöä kulu tolkuttomasti.
        Huiput tarvittaessa 35 s.
        Yleensä tämänkokoista venettä kayttää yksi perhe. Sille veneessä on tarvittavat tilat, eikä väliseiniä tarvita, - ne tekisivät veneestä vain ahtaan tuntuisen, - vertaa vaikka ....
        Sen sijaan takakajuutta on hyvä. Ei haittaa, vaikka takakansi on nostettu sen päälle !
        Ja takakannelle mahtuu neljä tuolia ja pöytä,
        - pieni sellainen. Ja jos joku haluaa pressutetun takakannen, niin eihän se ole kuin tekemisen paikka. Itse en veneeseen presuja halua !
        Oikeastaan ainut "heikkous" veneessä on keulan pieni v-kulma. Vasta-aaltoon ajettaessa on keula trimmattava alas ja nopeutta pudotettava.
        Mutta ei se ole vielä mitään verrattuna esimerkiksi Tristan 820 vastaavaan ominaisuuteen !


    • Jannes1

      Minulla on kokemusta sekä marino 7000 (oma vene) ja 8000, (isällä) ja tuttavalla on 9000 barracuda. 7000 on ihan ok vene mutta pikkuisen ahdas kolmelle henkilölle. Isä otti pois takakajuutan ja teki avotilan siihen, se on ihan sopiva pienelle perheelle. 9000 on minun rahapussille liian kova pala muuten semmoinen olis meillä ilman muuta!

    • Anonyymi

      Grimmit eivät palaudu

      • Anonyymi

        Olisko Grim-öljy? Olisko näin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe