Onko alkoholinkulutukseni mielestänne normaalia?

onneton--

Olen 19-vuotias tyttö ja olen viimeisen vuoden käyttänyt melko paljon alkoholia. Juominen rajoittuu kuitenkin vain kahteen päivään viikossa, yleensä perjantaihin ja lauantaihin kun menen baariin. Olen kuitenkin hoksannut että juon uein lähes kaikkia kavereitani enemmän kerralla, usein enemän kuin monet miehet. "Aloitteluni" ovat usein se 6pack siidereitä ja sitte baarissa tulee tilattua useempi drinkki. Minulla ei kuitenkaan yleensä ole krapulaa vaan huomaan vain alkoholinvaikutukset seuraavan päivän mielialassa. Pyrin pienentämään kerta-annoksiani niin että joisin naisihmiselle kohtuullisen määrän maksimissaan 5 annosta kerralla, eli tulis noin 10 annosta viikossa.
En voi kuitenkaan sanoa että alkoholi olisi vaikuttanut vain negatiivisesti elämääni. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen tutustunut moniin uusiin tyyppeihin, joihin en olisi ujona ihmisenä muuten koskaan tutustunut. Runsas alkoholinkäyttöni on usein myös jonkinlaista todellisuuspakoa, elämä tuntuu välillä niin tyhjältä ja tunnen itseni usein hyvin merityksettömäksi. Kaipaisin enemmän rakkautta elämääni ja olen välillä tosi ahdistunut ja masentunut. Minun on van helpompi kestää tätä elämää, jos pääsen joka viikonloppu baariin ja saan unohtaa hetkeksi murheet. Ainahan sitä voi toivoa että löytyisi sieltä joku oikea ihminen omaan elämään.

3

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Juominen rajoittuu kuitenkin vain kahteen päivään viikossa, yleensä perjantaihin ja lauantaihin kun menen baariin."

Täsmälleen samalla aikataululla menin minäkin nuorena.
      Aikaa vierähti, mutta alkoholiriippuvuus syntyi, kun määrät lisääntyivät, kuten juomistiheyskin, ja minusta kehkeytyi ehta juoppo, joka sai niskaansa kaikki viinalla hankitut kirot, harmit ja ikävyydet.

"Runsas alkoholinkäyttöni on usein myös jonkinlaista todellisuuspakoa, elämä tuntuu välillä niin tyhjältä ja tunnen itseni usein hyvin merityksettömäksi."

Sinulla on edellytykset alkoholisoitumiseen pitkällä aikavälillä, ellet ala hallinnoimaan asiaa. Viina ei suinkaan hoida minäkuvaongelmia, vaan tuo lisäongelmia.
      Ala tietoisesti harventamaan juomista, äläkä juo kahtena päivänä peräkkäin.
      Hanki harrasteita, joissa niissäkin tapaa uusia ihmisiä. Viinanhuuruiset kapakkatuttavuudet yleensä eivät ole aitoja.

• Pankin asiakas

Alkoholinkulutuksesi ei ole "normaalia". Olet matkalle juoppouteen ja sen myötä mahdollisesti uppoat alkoholismin suohon.

Olen juonut aikoinaan samaan tyyliin ja ujona miehenä sitten sain pillua, kun uskalsin iskeä naisia, jotka usein olivat myös ujoja, mutta alkoholia juotuaan tutustuivat uusiin tyyppeihin.

• ½ cm askeleet

Juuri noin se alkaa. Millainen alkoholinkulutus on "normaalia"? Suomalaisella se kai on sitä, että joutuu kaikenlaisiin vaikeuksiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe