veron alennus

minä

On tuosta alkoholiveron alennuksesta ollut jotain hyötyäkin, vaikka tutkijat ovat eri mieltä, sillä minulla ensin kasvoi suuresti kulutus hintojen laskettua. Samoin hölmöilyt, sekoilut ja morkkikset lisääntyivät, joten huomasin kuinka pahasta tuo viina onkaan ja vaihdoin ensin 1-kaljaan ja sitten lopetin kaikki alkoholipitoiset juomat.

8

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chf

jos se hyödyttää yhtä ihmistä niin sun mielest se hyödyttää kokosuomee :) tutkijat puhuu kokonaisuuksista ei yksilöistä.

itseni mielestä on kyl hyvä et alkoholin hinta laski :I ei muute ois varaa ryypätä 2 kertaa viikos

• Latigo Maligno

Kaikista paras olis kun viinavero vero laskisi vieläkin enemmän tai lopulta viina olis aivan ilmaista. Suomalaiset ongelmajuojat joisivat ittensä ulos työpaikoistaan ja hengiltään, niin tämä yhteiskunta tervehtyisi ja säästettäisiin valtavasti rahaa sosiaali- ja terveyskustannuksissa. Ja tulisi lisää työpaikkoja terveitä elämäntapoja omaaville ihmisille, jotka todella haluavat tehdä töitä.

• minä

En sanonut, että hyödyttäisi koko Suomea. Kerroin vain yhden esimerkin, jolloin alkoholiveron alennus on suoranaisesti auttanut eroon kokonaan alkoholista. Jos on yksi tapaus, voi olla muitakin vastaavia...

• Kipinämikko
        Latigo Maligno kirjoitti:

Kaikista paras olis kun viinavero vero laskisi vieläkin enemmän tai lopulta viina olis aivan ilmaista. Suomalaiset ongelmajuojat joisivat ittensä ulos työpaikoistaan ja hengiltään, niin tämä yhteiskunta tervehtyisi ja säästettäisiin valtavasti rahaa sosiaali- ja terveyskustannuksissa. Ja tulisi lisää työpaikkoja terveitä elämäntapoja omaaville ihmisille, jotka todella haluavat tehdä töitä.

Näin on. Ja kun lisääntymiskykyiset juopot kuolisivat, niin tämä sairaus jäisi tulevilta sukupolvista pois. Vanhan kulttuurin maissahan tämä on nähtävissä. Alkoholiongelmia niissäkin löytyy, muttei sellaisia örveltäjiä kuin Suomessa. Ja näkyy se uusissakin viinakulttuureissa. Grönlannissa ei ennen alkoholia käytetty. Nyt siellä juodaan oikein urakalla täysin itsetuhoisesti.

Viina pitäisi olla ilmaista. Joo. Sitä pitäisi tehdä ja antaa "tarvitseville". Sinä tosin tunnut sellaiselta tosikolta jeesustelijalta jota en viitsi pannulleni palkata.

• Latigo Maligno
        Kipinämikko kirjoitti:

Näin on. Ja kun lisääntymiskykyiset juopot kuolisivat, niin tämä sairaus jäisi tulevilta sukupolvista pois. Vanhan kulttuurin maissahan tämä on nähtävissä. Alkoholiongelmia niissäkin löytyy, muttei sellaisia örveltäjiä kuin Suomessa. Ja näkyy se uusissakin viinakulttuureissa. Grönlannissa ei ennen alkoholia käytetty. Nyt siellä juodaan oikein urakalla täysin itsetuhoisesti.

Viina pitäisi olla ilmaista. Joo. Sitä pitäisi tehdä ja antaa "tarvitseville". Sinä tosin tunnut sellaiselta tosikolta jeesustelijalta jota en viitsi pannulleni palkata.

Jos sinulla on kokemusta 35 vuotta alkoholismista ja sen seurauksista niiden vuosien aikana niin kuin minulla, niin voit siinä tapauksessa tulla sanomaan minua tosikoksi jeesustelijaksi, et muuten.

Polta viinaa sitä tarvitseville, se on hyvä idea. En ollu sun pannulle tyrkylläkään.

• Kipinämikko
        Latigo Maligno kirjoitti:

Jos sinulla on kokemusta 35 vuotta alkoholismista ja sen seurauksista niiden vuosien aikana niin kuin minulla, niin voit siinä tapauksessa tulla sanomaan minua tosikoksi jeesustelijaksi, et muuten.

Polta viinaa sitä tarvitseville, se on hyvä idea. En ollu sun pannulle tyrkylläkään.

Jotenkin paistoi läpi joku...Asia minkä nyt kerroit. Siitä se nimittely. Ajattelin ettet tosissasi...

Mutta. Sama juttu. Ongelma itselläkin. Tosin olen ollut juomatta joitakin aikoja. Ettei ihan akuutina päällä. Ole huoletta. En taida itsekään sitä pannua toistaiseksi alkaa lämmittää.

• Latigo Maligno
        Kipinämikko kirjoitti:

Jotenkin paistoi läpi joku...Asia minkä nyt kerroit. Siitä se nimittely. Ajattelin ettet tosissasi...

Mutta. Sama juttu. Ongelma itselläkin. Tosin olen ollut juomatta joitakin aikoja. Ettei ihan akuutina päällä. Ole huoletta. En taida itsekään sitä pannua toistaiseksi alkaa lämmittää.

Joo, ihan hyvä ratkaisu. Antaa pannujen toistaseks olla. Eikä tää ongelman ydin oikeastaan nyt minuun kohdistunnu vaan molempiin vanhempiini jotka on nyt aika tarkalleen ottaen juoneet 35 vuotta, täysiä puleja tällä hetkellä molemmat - mutta kyllä se koskee minunkin koko elämänkaarta, ettei sen puoleen...Elikkä siinä mielessä en tässä jeesustele ja tosikkoa leiki, vituttaahan se kun omalle kohdalleen sattuu tämmöstä ja syyttömien elämästä menee iso osa piloille ja toivois toisten olevan viisaampia juomisen kanssa ja ajattelevan myös omia läheisiään perheitä jne.

Toivotan kuitenkin sulle hyvää juomatonta jatkoa, on hieno homma että pystyt olemaan juomatta ja tahdonvoimaa riittää.

• Kipinämikko
        minä kirjoitti:

En sanonut, että hyödyttäisi koko Suomea. Kerroin vain yhden esimerkin, jolloin alkoholiveron alennus on suoranaisesti auttanut eroon kokonaan alkoholista. Jos on yksi tapaus, voi olla muitakin vastaavia...

Joo. Ei me ihmiset mitään tilastoja olla. Taidan kaataa rankkitynnyrini kuusikkoon. Kysynnän ja tarjonnan laki jyllää täällä korvessakin. Ei tällä asialla viitsi pelleillä. "Juoda itsensä raittiiksi" ajatukseesi kätkeytyy suuri viisaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      402
      7004
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4093
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      30
      2429
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      61
      1634
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      99
      1567
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      4
      1563
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1447
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1425
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1199
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      23
      1127
    Aihe