Minkälaisen saa 200 00 €:lla?

TaloVaiLato

Tasamaatontti jo on. Pohja- ja perustusolosuhteet kohtalaiset/vaativat. Ei vaadi välttämättä paalutuksia, mutta maata varmasti joutuu vaihtamaan jne. Pois ei kaikkea kaivettua maata tarvi viedä, vaan voi hyödyntää osittain.

Rahallista panostusta vara laittaa noin 200 000 e enintään. Itse osataan ja tehdään sähkötyöt( suunnittelu), kaikki pintamateriaalien ja kalusteiden asennukset lattiasta kattoon lukuunottamatta varaavan tulisijan muurausta. Siivoustyöt hoidetaan itse. Talopakettiin kuulumattomat materiaalit kilpailutetaan ja hankitaan itse. Puuverhoilun maalaus huolehditaan itse.

Pohjatöissä ja perustuksissa tarvitaan varmasti ammattilaisia, mutta apumiehinä voidaan heilua itse. Rungon pystytysporukka tarvitaan säältä suojaan asti. Lvi-suunnittelussa tarvitaan ammattilainen ja ehkä osin asennuspuolellakin.

Autokatosta, varastoa ja pihatöitä ei tarvi sisällyttää tuohon 200 000 e.

Nämä asiat huomioiden mitä siis 200 000 e saa? Paikka on Oulun yläpuolella.
Haaveillaan jostain noin 140-160 m2 puolitoistakerroksisesta talosta, jossa oleskelutilat, eteiset ym. parkettia/laattaa, makuuhuoneet laminaattia. Sisäkatot puupaneloidut. Keittiö ym kalusteet jotain kunnollista Puustellia, Topia tms. peiliovineen jne. Varaava takka/leivinuuni yhtenä lämmönlähteenä. Muuten suora sähkö ehkä ilmalämpöpumpputms. Vesikiertoinen lattialämmitys alhaalla.

Vai kannattaako tyytyä niukempaan ratkaisuun?

9

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kejfj

      Kuule.. Ei 200te saa yhtään mitään. Jatka säästämistä tai myy porosi.

    • Järki kätehen

      Noin pienellä budjetilla ainoa järkevä vaihtoehto on Älvsbytalo, mutta kaikille se ei toki kelpaa kun on ruåttalainen firma (vaikka kuin onkin tehdas Kauhajoella).

    • säästösika

      Rakenna pitkästä, et pitkästy ja raha säästy !

    • weeqwe

      Periaatteessa voi 200te riittääkin. Perustuksien tekoon ei tarvitse kuin yhden osaavan timpurin riittävästi aputyövoimaa tekemään muottia tekemään laastia toimimaan vaikapa harkkojen kanssa. Maansiirto firma osaa tehdä pohjatyöt, itse kannattaa olla vaikka mittamiehenä lapiomiehenä ja hankkia eristeet sadevesi salaojat. Näissä jo voit säästää tuhansia euroja...ainakin mitä itse viime kesänä kyselin tarjoukset ja lopussaan toimin em. tavalla.

      Lvi-puolella....tarvikkeissakin voi säästää paljon...työssö iv-asennus eristys...lattialämmityksenasennuksessa (itse).

      Sähkötyöt ollaan mekin tehty itse...ainoastaan suunnittelusta tarvikkeista sähkötöidenvalvonnasta mittauksesta.

    • talomyyjä

      Suorasähkö nyt rajaa tuon talon koon alle 120 neliöön, jotta saat yleensäkään rakennusluvan. Budjetti taas ei ihan riitä tuon kokoiseen, joten sanoisin talon kooksi 90-100 neliötä ja yhteen tasoon.

      • ewfwefwefef

        Mitä? Meillä on 150m2 ja suora sähkö..eli siis sähköllä lämmitetään vesikiertoinen lattialämmitys. Aika vitun naurettavaksi mennyt jos muka voidaan estää rakentaminen sen perusteella millä sen haluaa lämmittää. Taidat puhua paskaa...


    • Marko K.

      Tuolta löytyy talo nimeltä Sallama jossa on "käyttöullakko" eli vintti on toteutettu ilman kattoristikoita, joka mahdollistaa parin lisähuoneen rakentamisen ullakolle.
      Jättämällä keskuspölyimurin pois yms. ullakonkin rakentaminenkin sopii budjettiin.

      http://talokauppa24.fi/

      Jos itse voi tehdä osan töistä, eikä laske työtuntejaan kustannuksiin, tinkii hieman kalusteista, ja lipsuu pikkasen budjetista, niin young & greative 100 alkaa olla mahdollisuuksien rajoissa.

      Budjetin yms.uunnittelussa on paras apuväline varmastikin https://www.talopeli.fi/

    • Dlssösösö

      Op:n omakotitalon kustannuslaskuri on ylivoimaisesti paras ja realistisin budjetin laskentatyökalu. Toi talopeli on jo toteutukseltaan sellainen ettei viitsi koskea pitkällä tikullakaan.

    • mikooooo

      Onko Älvsbytalo vielä markkinoiden edullisin talopaketti?, entä millaisia muita edullisia on?
      Voisiko saada esim.100-120m2 tuohon hintaan tai vielä halvemmalla, jos esim. jättää pihatyöt tekemättä samana vuonna tai tekee aivan perus nurmen, jos tosiaan on helppo tasamaa tontti jua kunnallis.tek... niin nvoisiko siinäkin säästää jos ei ota pakettiin mitään erikoista lisäystä/tarvetta vaan nekin toteuttaa jälkeen päin .. niin mitens takka voiko sekin jättää tulevaisuuteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe