Tasamaatontti jo on. Pohja- ja perustusolosuhteet kohtalaiset/vaativat. Ei vaadi välttämättä paalutuksia, mutta maata varmasti joutuu vaihtamaan jne. Pois ei kaikkea kaivettua maata tarvi viedä, vaan voi hyödyntää osittain.
Rahallista panostusta vara laittaa noin 200 000 e enintään. Itse osataan ja tehdään sähkötyöt( suunnittelu), kaikki pintamateriaalien ja kalusteiden asennukset lattiasta kattoon lukuunottamatta varaavan tulisijan muurausta. Siivoustyöt hoidetaan itse. Talopakettiin kuulumattomat materiaalit kilpailutetaan ja hankitaan itse. Puuverhoilun maalaus huolehditaan itse.
Pohjatöissä ja perustuksissa tarvitaan varmasti ammattilaisia, mutta apumiehinä voidaan heilua itse. Rungon pystytysporukka tarvitaan säältä suojaan asti. Lvi-suunnittelussa tarvitaan ammattilainen ja ehkä osin asennuspuolellakin.
Autokatosta, varastoa ja pihatöitä ei tarvi sisällyttää tuohon 200 000 e.
Nämä asiat huomioiden mitä siis 200 000 e saa? Paikka on Oulun yläpuolella.
Haaveillaan jostain noin 140-160 m2 puolitoistakerroksisesta talosta, jossa oleskelutilat, eteiset ym. parkettia/laattaa, makuuhuoneet laminaattia. Sisäkatot puupaneloidut. Keittiö ym kalusteet jotain kunnollista Puustellia, Topia tms. peiliovineen jne. Varaava takka/leivinuuni yhtenä lämmönlähteenä. Muuten suora sähkö ehkä ilmalämpöpumpputms. Vesikiertoinen lattialämmitys alhaalla.
Vai kannattaako tyytyä niukempaan ratkaisuun?
Minkälaisen saa 200 00 €:lla?
9
479
Vastaukset
- kejfj
Kuule.. Ei 200te saa yhtään mitään. Jatka säästämistä tai myy porosi.
- Järki kätehen
Noin pienellä budjetilla ainoa järkevä vaihtoehto on Älvsbytalo, mutta kaikille se ei toki kelpaa kun on ruåttalainen firma (vaikka kuin onkin tehdas Kauhajoella).
- säästösika
Rakenna pitkästä, et pitkästy ja raha säästy !
- weeqwe
Periaatteessa voi 200te riittääkin. Perustuksien tekoon ei tarvitse kuin yhden osaavan timpurin riittävästi aputyövoimaa tekemään muottia tekemään laastia toimimaan vaikapa harkkojen kanssa. Maansiirto firma osaa tehdä pohjatyöt, itse kannattaa olla vaikka mittamiehenä lapiomiehenä ja hankkia eristeet sadevesi salaojat. Näissä jo voit säästää tuhansia euroja...ainakin mitä itse viime kesänä kyselin tarjoukset ja lopussaan toimin em. tavalla.
Lvi-puolella....tarvikkeissakin voi säästää paljon...työssö iv-asennus eristys...lattialämmityksenasennuksessa (itse).
Sähkötyöt ollaan mekin tehty itse...ainoastaan suunnittelusta tarvikkeista sähkötöidenvalvonnasta mittauksesta. - talomyyjä
Suorasähkö nyt rajaa tuon talon koon alle 120 neliöön, jotta saat yleensäkään rakennusluvan. Budjetti taas ei ihan riitä tuon kokoiseen, joten sanoisin talon kooksi 90-100 neliötä ja yhteen tasoon.
- ewfwefwefef
Mitä? Meillä on 150m2 ja suora sähkö..eli siis sähköllä lämmitetään vesikiertoinen lattialämmitys. Aika vitun naurettavaksi mennyt jos muka voidaan estää rakentaminen sen perusteella millä sen haluaa lämmittää. Taidat puhua paskaa...
- Marko K.
Tuolta löytyy talo nimeltä Sallama jossa on "käyttöullakko" eli vintti on toteutettu ilman kattoristikoita, joka mahdollistaa parin lisähuoneen rakentamisen ullakolle.
Jättämällä keskuspölyimurin pois yms. ullakonkin rakentaminenkin sopii budjettiin.
http://talokauppa24.fi/
Jos itse voi tehdä osan töistä, eikä laske työtuntejaan kustannuksiin, tinkii hieman kalusteista, ja lipsuu pikkasen budjetista, niin young & greative 100 alkaa olla mahdollisuuksien rajoissa.
Budjetin yms.uunnittelussa on paras apuväline varmastikin https://www.talopeli.fi/ - Dlssösösö
Op:n omakotitalon kustannuslaskuri on ylivoimaisesti paras ja realistisin budjetin laskentatyökalu. Toi talopeli on jo toteutukseltaan sellainen ettei viitsi koskea pitkällä tikullakaan.
- mikooooo
Onko Älvsbytalo vielä markkinoiden edullisin talopaketti?, entä millaisia muita edullisia on?
Voisiko saada esim.100-120m2 tuohon hintaan tai vielä halvemmalla, jos esim. jättää pihatyöt tekemättä samana vuonna tai tekee aivan perus nurmen, jos tosiaan on helppo tasamaa tontti jua kunnallis.tek... niin nvoisiko siinäkin säästää jos ei ota pakettiin mitään erikoista lisäystä/tarvetta vaan nekin toteuttaa jälkeen päin .. niin mitens takka voiko sekin jättää tulevaisuuteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812