Alkoholitarjoilu

Ninde5

Suunnitelmissa olisi häät kesälle 2014 ja kahdelle opiskelijalle tulee olemaan erittäin vaikeaa saada minkäänlaista säästöä kasaan vuodessa varsinkin vähätkin säästöt menevät tulevan vauvan tarvikkeisiin ja ristiäisiin ensi kesänä.

Vanhempamme ovat luvanneet auttaa meitä hieman luulen että n. 3500e jolla saisi yhden ihanan hääpaikan johon toki sisältyy ruuat. Ollaan kovasti ihastuttu tähän paikkaan eikä nyt haluttaisi siitä tinkiä (vaikea on tinkiä mistään kun pikkutytöstä asti on häistä haaveiltu). Paikassa on a oikeudet joten ei mitenkään voida siis alkoholitarjoilua järjestää, on muuten ihan tuhottoman kallista. Kysymys kuuluukin että onko mielestänne törkeää ja hävytöntä olla tarjoamatta mitään alkoholia ruokailun ja kahvien aikana niin että baarista voi jokainen omaan laskuunsa käydä hakemassa juomista. Baarissa voisi olla piikki miedoille juomille 500e, no eihän se mihinkään riitä mutta valitettavasti meillä ei ole suurempaa varaa.

Jos olisi mahdollista järjestää jatkot, siellä voisimme toki tarjota kaikki juomat mutta mahdolliseen jatkopaikkaan sopii n. 30 henkilöä ja aikuisia kutsutaan jo 150. En siis usko että tuo tila riittää.

Toinen vaihtoehto on toki sitten vuokrata toinen paikka johon itse hommataan pitopalvelu sekä juomat, mutta luulen että minua jäisi harmittamaan. Tätäkin vielä harkitaan.

7

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lotta lastenohjaaja

      Ei tuolla 500 eurolla tosiaan taida saada edes yhtä juomaa jokaiselle aikuiselle... eli en pidä sitä hyvänä vaihtoehtona. Aiotteko kuitenkin nostaa alkumaljat (kuoharia)? Siitähän tulee sitten jo jonkun verran hintaa...

      Itse kyllä koen, että lasi viiniä ruuan kanssa on ihan minimitarjoilu. Itselleni hyvä ruoka vaatii aina kaveriksi lasin viiniä. Olin viime kesänä häissä, joissa ruuan kanssa tarjottiin vettä, maitoa ja kotikaljaa, ja mielestäni häiden/ruokailun juhlavuus kärsi seikasta ja pahasti. Kuin olisi kouluruokalassa ollut, äkkiä vaan vedettiin ruuat napaan.

      Toki ajattelen, että jokaisen tulee häissä panostaa niihin asioihin, jotka kokee itselleen tärkeiksi. Jos ei yleensäkään käytä alkoholia, voi se olla selkeä "kannanotto" olla tarjoamatta sitä häissäkään. Jos kuitenkin viini kuuluu juhlaruokapöytään kuten meillä, en voisi kuvitella häitäkään ilman sitä. Itse tässä tilanteessa joko karsisin vieraiden määrää rajulla kädellä (ruuasta säästyneet rahat voisi käyttää viinilasillisiin) tai sitten siirtäisin häitä niin, että minulla olisi varaa järjestää haluamani häät alkoholitarjoiluineen.

    • hhj23

      Minä kannatan pieniä intiimi häitä.Itselläni ei ole rahaa edes osallistua pitkä aikasen ystäväni häihin.. ..kuljen varmasti tavallisessa t-paidassa ja shortseissa ja 6-euron rokseissa koko ensi kesän.Ei ole varaa edes juhla vaatteisiin.Minusta on lapsellista tuhlata 3500 euroa häihin kun sillä samalla rahalla pääsis jo unelma lomalle sen rakkaan kanssa.Itse jos olis pakko niin pitäisin vihkimis tilaisuuden jossakin pienessä kappelissa unelma loman yhteydessä.

      • lotta lastenohjaaja

        Jokainen kai saa tuhlata rahansa mihin tahtoo. Meillä tulee menemään häihin rahaa 9000 euroa, ja kyllähän se välillä kirpaisee, kun miettii mihin kaikkeen muuhun sen rahan voisi laittaa. Ajattelen kuitenkin niin, että haluan järjestää kerran elämässäni kunnon juhlat, isot bileet, ja koskas olisi parempi aika kuin nyt. Tuskin toiste elämässäni tulen palkkaamaan bändiä (1500 e) tai valokuvaajaa (850 e), joten nyt aion panostaa niihin koko rahalla. Myös ruoka (35 e/henkilö) tai juomat ovat sellaisia joista en ole valmis säästämään, hääpuvusta nyt puhumattakaan.

        Minun on kyllä vaikea ymmärtää, että jättää ystävän häät väliin rahapulan vuoksi... voihan juhlavaatteita vaikka lainata naapurilta tai kavereilta. Itsekään en suuria summia pysty häälahjoihin laittamaan, mutta ajatus on tärkein!


      • niinpä1
        lotta lastenohjaaja kirjoitti:

        Jokainen kai saa tuhlata rahansa mihin tahtoo. Meillä tulee menemään häihin rahaa 9000 euroa, ja kyllähän se välillä kirpaisee, kun miettii mihin kaikkeen muuhun sen rahan voisi laittaa. Ajattelen kuitenkin niin, että haluan järjestää kerran elämässäni kunnon juhlat, isot bileet, ja koskas olisi parempi aika kuin nyt. Tuskin toiste elämässäni tulen palkkaamaan bändiä (1500 e) tai valokuvaajaa (850 e), joten nyt aion panostaa niihin koko rahalla. Myös ruoka (35 e/henkilö) tai juomat ovat sellaisia joista en ole valmis säästämään, hääpuvusta nyt puhumattakaan.

        Minun on kyllä vaikea ymmärtää, että jättää ystävän häät väliin rahapulan vuoksi... voihan juhlavaatteita vaikka lainata naapurilta tai kavereilta. Itsekään en suuria summia pysty häälahjoihin laittamaan, mutta ajatus on tärkein!

        Kaikki ystäväni ja naapurit ovat eri kokoja.Ihmiset tekevät itse päätökset siihen asiaan etteivät joka kuukausi osallistu vaikka mihin kissan ristiäisiin.Mullakin on kolmet juhlat tuona samana kuukautena ja sillä rahalla sais jo kesä mekon ostettua.Tyttärenikin kanssa sovittiin että ei enää kaveri eikä perhe synttäreitä juhlita vaan ostettiin yhteiseen käyttöön sopiva lahja jo aikasemmin(siis täytekakun ja muun suolasten hinnalla eli en edes pysty järjestämään tyttäårelleni juhlia vaan kahvitellaan kahdestaan 6 euron hintaisen pakaste kakun hinnalla... ja samana kuukautena on myös kummi tytön synttärit.. ..joten revippä siitä opiskelijan tuloilla.. ..
        joten järki käteen valintoja on pakko tehdä ja ne kaksi kaunista tyttö lasta on mulle ne kaikista tärkeimmät.


    • Juhlafriikki

      En nyt tuosta sekasotkusta saa selville, ymmärränkö oikein, mutta jos sinä aiot järjestää 150 henkilölle ruokahäät € 3.500,-, niin sua on joku narrannut ja lujaa.

      • lotta lastenohjaaja

        Kyllä minä uskon, että 23 eurolla per henkilö pystyy saamaan ruuat. Ei toki mitään gourmeeta, mutta tavallista, hyvää ruokaa kuitenkin. Ravintolatyyppisissä paikoissa monesti tilavuokra sisältyy ruuan hintaan, kun vieraita on noin paljon. Riippuu tosi paljon paikkakunnasta tuo ruuan hinta ymmärtääkseni.


      • Makumieltymyksiä
        lotta lastenohjaaja kirjoitti:

        Kyllä minä uskon, että 23 eurolla per henkilö pystyy saamaan ruuat. Ei toki mitään gourmeeta, mutta tavallista, hyvää ruokaa kuitenkin. Ravintolatyyppisissä paikoissa monesti tilavuokra sisältyy ruuan hintaan, kun vieraita on noin paljon. Riippuu tosi paljon paikkakunnasta tuo ruuan hinta ymmärtääkseni.

        Yeap, ajattelinkin täyttä pitopöytää kaikkine sorttimentteineen, se ei irtoa tuolla hinnalla. Mutta kyllä tuollakin hintsulla jotakin pöytään saa ja toivottavasti ihan mieleistäänkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe