Tarvitseeko välilaskulla HKI-Moskova-Bangkok viisumia?

transittiaaa

Nyt saisi halvat lenoot, mutta reitti kulkee Moskovan kautta. Völilaskulla aikaa 7h Moskovan kentällä. Tarvitaanko ns transit-viisumi,kuten välilaskulla Intiasn kautta,vaikka ei poistuisikaan kentältä?

38

2835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tebhtrg

      Ei ainakaan viisi vuotta sitten tarvinnut, kun odottelin mennessä 7h ja tullessa 22h.

      • ryskis

        Voi herranpieksut, voihan sen lomansa viettää vaikka lentokentillä, vai?
        Omatoimimatkaajan "mukavuuksia"!


      • omatoimimatkaaja
        ryskis kirjoitti:

        Voi herranpieksut, voihan sen lomansa viettää vaikka lentokentillä, vai?
        Omatoimimatkaajan "mukavuuksia"!

        Ei pidä yleistää, itselleni ei tulisi edes mieleen lentää kuin Finnirin reittilennolla Bangkokiin ja siitä sitten eteenpäin. Onhan noita jotka "säästävät" noilla pomppulennoilla sen 100-200 €, mutta jonkun Turkin tai Moskovan kautta ei kiitos. -80 alussa oli pakko tehdä välilasku jonnekin neuvostoliitossa kun thaimaahan lennettin mutta ei sentään koneen vaihtoa ollut.


    • thailandlover1

      Ensmäinen reissu thaikamaahan v.2001 reittilennot Aeoroflotilla, välilasku Moskovassa mennen/tullen ja odotukset, mutta hinta oli 3200mk, kun finskin reittilento oli niihin aikoihin muistaakseni huimat 6000mk. Niillä säästöillä jaksoi jo jonkin aikaa venttaillakin Moskovan kurjalla kentällä. Nykyisin finskin hinnat on niin kilpailukykyiset, ettei maksa vaivaa tuhlata lomapäivää kentällä maleksimiseen.

      • aikasaastoo

        Itsekin katsoin juuri hinnat: Moskovan kautta 707e meno-paluu (odotusajat yhteensä 10h40min).
        Lennot suoraan finskillä: 1168e, ei odotusaikoja.
        Hintaero 461e.
        Itse en ole moskovan kautta lentanyt,joten kokemus sekin olisi, toisaalta aikaa säästää 10 tuntia suorilla lennoilla eli 46 euroa tunti. Kannattaako varata vai ei?


      • täh
        aikasaastoo kirjoitti:

        Itsekin katsoin juuri hinnat: Moskovan kautta 707e meno-paluu (odotusajat yhteensä 10h40min).
        Lennot suoraan finskillä: 1168e, ei odotusaikoja.
        Hintaero 461e.
        Itse en ole moskovan kautta lentanyt,joten kokemus sekin olisi, toisaalta aikaa säästää 10 tuntia suorilla lennoilla eli 46 euroa tunti. Kannattaako varata vai ei?

        Minäkin katsoin Finnirin lennon hinnat 2.8.-31.8 oli 824 €


      • 8krt thaimaassa
        aikasaastoo kirjoitti:

        Itsekin katsoin juuri hinnat: Moskovan kautta 707e meno-paluu (odotusajat yhteensä 10h40min).
        Lennot suoraan finskillä: 1168e, ei odotusaikoja.
        Hintaero 461e.
        Itse en ole moskovan kautta lentanyt,joten kokemus sekin olisi, toisaalta aikaa säästää 10 tuntia suorilla lennoilla eli 46 euroa tunti. Kannattaako varata vai ei?

        Itse olen lähdössä 27.5-26.6, suorat lennot 763-€, kiertelemällä ei olis säästänyt kuin 100€ ja sekin ero kutistuu jos välilaskun aikana käyt amsterdamin tai berliinin kentällä syömässä tai kahvilla, helposti 15-20€ sivu. Nuo nyt siksi, kun noiden kautta olen mennyt.

        Kävin myös 1.8-6.2, silloin varasin suoran lennon vain viikkoa ennen matkaa, oli kallis 1385€, joten ajoissa kun varaa, pääsee aika lähelle samaa hintaa, eikä maksa vaivaa odotella, kuten joku tuossa aiemmin mainitsi. Samalla reissulla oli serkku, joka varasi liput 3kk ennen ja maksoi n.850€


      • 8krt thaimaassa
        8krt thaimaassa kirjoitti:

        Itse olen lähdössä 27.5-26.6, suorat lennot 763-€, kiertelemällä ei olis säästänyt kuin 100€ ja sekin ero kutistuu jos välilaskun aikana käyt amsterdamin tai berliinin kentällä syömässä tai kahvilla, helposti 15-20€ sivu. Nuo nyt siksi, kun noiden kautta olen mennyt.

        Kävin myös 1.8-6.2, silloin varasin suoran lennon vain viikkoa ennen matkaa, oli kallis 1385€, joten ajoissa kun varaa, pääsee aika lähelle samaa hintaa, eikä maksa vaivaa odotella, kuten joku tuossa aiemmin mainitsi. Samalla reissulla oli serkku, joka varasi liput 3kk ennen ja maksoi n.850€

        sori, siis 8.1-2.6


      • samaaaaaa
        8krt thaimaassa kirjoitti:

        sori, siis 8.1-2.6

        siis 8.1-6.2

        nyt ottaa päähän


    • jep jep

      Ja ei se ilmaista ole 22 tuntia istua kentällä odottaen jatkolentoa, syödäkin täytyy ja moni juokin (usein liikaa).

      • Norweigian

        Komppaan edellistä. Nyt nämäkin ihmiset jotka niitä "halpoja" Norweigian lentoja kehuskelee ja istuvat gardemooanin (oslo) lentokentällä sen 5-8 tuntia ja syövät ja ottavat oluen tai pari niin lasku noin 100 € on niin pirun kallis kenttä. Gin Tonic yli 20 € esimerkiksi.


    • Tiedoksi vaaan

      Milloinha nuo tietyissä asioissa nuljut tyypit (Esim. Thaimaan lennot ja lomat) ymmärtävät etttä helpomalla pääsee kun ei viitsi aina hakea sitä kaikista halvinta vaihtoehtoa,vaan joskus voisi kokeilla sitä helpompaakin tapaa vaikka hieman enemmän maksaakin.Tuskiinpa monellakaan on noissa lennoissa tarvetta hakea taloudellisista syistä sitä halvinta vaihtoehtoa,mutta se on kaveripiirissä niin pirun mukavaa elvistellä kuinka halvalla pääsin Thaimaahan vaikka olisi viettänyt vähintään 10 tuntia vaihtoa odotellen kun toiset jotka on maksanut lennosta reilut 100 euroa enemmän ovat jo tuossa ajassa olleet melkein vuorokauden perillä kun nuo nuljut saapuvat Thaimaahan.

    • halvalla mennään

      Stockan hulluilta päiviltä Finskin liput taskuun ens keskiviikkona 599€, ei paha..
      matkustusaika 22.4-30.6 ja 26.8.-30.11

      • myyntiaika

        Myynti alkaa keskiviikkona ja päättyy sunnuntaina tuohon 599 € hintaan.


      • Kevät-kesä kotona

        Eihän nuo hinnat päätä huimaa, mutta Ei myöskään ole paras aika Thaimaahan
        matkustaa, siten hinta-laatu suhde kohdallaan.
        Minusta kun talvipakkasilla pitää päästä lämpöön, ei nyt hautovan kuumaan,
        39-40 asteeseen, sadekuuroja katselemaan.
        Hoopoa kehuskella halvalla mennään- siis ostajaa halvalla pannaan.


      • thailandloverXX
        Kevät-kesä kotona kirjoitti:

        Eihän nuo hinnat päätä huimaa, mutta Ei myöskään ole paras aika Thaimaahan
        matkustaa, siten hinta-laatu suhde kohdallaan.
        Minusta kun talvipakkasilla pitää päästä lämpöön, ei nyt hautovan kuumaan,
        39-40 asteeseen, sadekuuroja katselemaan.
        Hoopoa kehuskella halvalla mennään- siis ostajaa halvalla pannaan.

        Kaikilla kun ei ole talvella mahdollisuutta pitkään lomaan. Itselläni on viikon talviloma ja se on ihan liian lyhyt aika lähteä Aasiaan asti. Olen yleensä kesäkuun kolme ensimmäistä viikkoa Thaimaassa ja juhannuksi kotiin. Jää vielä hyvin aikaa nauttia Suomenkin kesästä. Ihan hyvä aika mielestäni olla Thaikussa, halvat lennot ja majoitus, eikä hirveetä ryysistä ja kelitkin o.k. mitä nyt välillä vettä vähän ropsauttaa. Itse tykkään myös Suomen talvesta, eikä ole sitä tarve paeta lämpöseen, mutta syksyn pimeän ja synkän ajan, sanotaanko syyskuu-marraskuu, olisin kyllä mielellään jossain valoisammassa ja lämpöisemmässä maassa.


      • kohta taas kuukaus
        Kevät-kesä kotona kirjoitti:

        Eihän nuo hinnat päätä huimaa, mutta Ei myöskään ole paras aika Thaimaahan
        matkustaa, siten hinta-laatu suhde kohdallaan.
        Minusta kun talvipakkasilla pitää päästä lämpöön, ei nyt hautovan kuumaan,
        39-40 asteeseen, sadekuuroja katselemaan.
        Hoopoa kehuskella halvalla mennään- siis ostajaa halvalla pannaan.

        Talvikuukaudet joulu-maaliskuu on huonoin aika matkustaa thaimaahan, ei säiden vuoksi vaan silloin siellä eniten turisteja ja lentohinnat sen mukaisia.


      • thailandloverXX
        kohta taas kuukaus kirjoitti:

        Talvikuukaudet joulu-maaliskuu on huonoin aika matkustaa thaimaahan, ei säiden vuoksi vaan silloin siellä eniten turisteja ja lentohinnat sen mukaisia.

        Aivan niin. Samoin myös hotellihuoneen ja retkiä saa jopa puoleen siitä hinnasta mitä high seasonilla ja veli venäläisiäkään ei ole läheskään siinä määrin liikenteessä mitä talvella.


      • hyväfiilis
        Kevät-kesä kotona kirjoitti:

        Eihän nuo hinnat päätä huimaa, mutta Ei myöskään ole paras aika Thaimaahan
        matkustaa, siten hinta-laatu suhde kohdallaan.
        Minusta kun talvipakkasilla pitää päästä lämpöön, ei nyt hautovan kuumaan,
        39-40 asteeseen, sadekuuroja katselemaan.
        Hoopoa kehuskella halvalla mennään- siis ostajaa halvalla pannaan.

        Olin viime kesäkuun thaimaassa, lämmintä kyllä oli joka päivä 40 tienoilla, mutta ei pahemmin sadetta. Muutamana päivänä sateli, mutta niinhän se myös suomen kesässä tuppaa tekemään. Olin myös maaliskuun, silloin ei ollut ihan yhtä lämmin, eikä satanut sanottavasti vähempää. Tänä vuonna olin tammikuun ja menen kesäkuuksi.

        Täytyy sanoa, että vaikka puukkoja satais, aina thaimaassa olo suomen voittaa.


      • Järki käteen

        Hintahan ei ole PAHA, mutta matkusaika on ihan .... sanonko mistä ..
        Suomen parasta kesää, Thaimaan kurjinta sadeaikaa, siellä vakituisesti
        asustavat tuolle ajalle tulevat Suomen Suvesta nauttimaan.


    • Los kibanotzi

      Ei köyhien kannata matkustaa.

      • Et zilleen :D

        eikä tyhmä maksa turhasta = samasta lennosta
        Tuskin kukaan oikeesti "köyhä"ees omaa nettii eikä taatusti kato matkoja.
        Miksi maksaisin enemmän jos pääsen samaan paikkaan esim halvemmalla vaikka tarttis venaa esim alle 10 h??
        Et zilleen :D


    • reteli2

      ei oo turisteja eikä ryssiä nytten...läksin sieltä pois 4.4. niin oli aika kuollutta joka paikassa...pattayalla nimittäin..maaliskuun puolessa välin hiljeni koko paikka

    • niupkp++++++

      alle 24 h ei tartte

    • voi sen tehdä toisin

      Kiitos niupkp.
      Siis tiedät varmasti, että ei tarvitse viisumia jos odotusaika Moskovassa noin 3h.

      Mainittakoon, että Finskin lento Bankokkiin tammikuussa ja paluu huhtikuussa perilläoloaika alle 3kk maksaa Rovaniemeltä 980 euroa. Helsingistä 770 euroa.
      Thaimaasta Finnairin lento maaliskuussa ja paluu toukokuussa maksaa Finnairilla 880 euroa ja Aeroflotilla 497 euroa, että repikää siitä. Meidän kotimainen finnairimme tarjoaa Bankokista halvempia lentoja Tukholmaan ja vaikka minne eurooppaan halvemmalla kuin Helsinkiin.

      Finnair on Suomen kotimaan matkailun syöpäpaise!

      • hinnoista

        Itse kyllä maksoin Helsinki-BKK 02.01.2015-28.03.2015 välisenä aikana 620€ 2x20 istumapaikat. Pudotin hintaa vielä plus pisteillä. Hinnat määräytyy sen mukaan koska lentoliput ostaa itse ostin viime huhtikuun alussa. Itsehän siellä lapissa asut ! Minua ei Aeroflotin koneeseen saa kirveelläkään.


      • hienot on vehkeet
        hinnoista kirjoitti:

        Itse kyllä maksoin Helsinki-BKK 02.01.2015-28.03.2015 välisenä aikana 620€ 2x20 istumapaikat. Pudotin hintaa vielä plus pisteillä. Hinnat määräytyy sen mukaan koska lentoliput ostaa itse ostin viime huhtikuun alussa. Itsehän siellä lapissa asut ! Minua ei Aeroflotin koneeseen saa kirveelläkään.

        Airoflotin etuja finskiin nähden on. isommat istuintilat, uudemmat koneet, halvemmat lennot. Muutenhan Finnair on ihan ykkönen ;-)


    • Seppo Kalevi

      Viisumia ei tarvitse, ellei kävele ulos lentokentältä. Eikä tarvitse lähteä ulos jos vaihto on samasta terminaalista.

      Finnairin hinnat perustuu markkinahintoihin eli kysyntään ja tarjontaan. Ruotsalaisista ja Eurooppalaisista asiakkaista kilpaillaan paikallisilla hinnoilla. Suomalaiset yleensä olevat valmiita maksamaan 100-200 Euroa ylimääräistä suorasta lennosta. Hintataso asettuu sille tasolle millä kone vielä täyttyy

    • Make...

      Itse päädyin tuohon Aeroflottiin 470e tammikuun puolessa välissä. Menossa 7 tunnin odotus ja tullessa 3h. yht 10h odottelua. 4-hengen perhe. Säästö n. 1300e finnairin hintoihin nähden. Noin Puolet kuukauden lomabudjetista. Siis 130e/h odottelusta, saa kelvata muijalle ja muksuille

      • kuoleman pelkoinen

        Se odotus voi jäädä pidemmäksi, sukukaisille jopa ikuiseksi.


      • totta puhut
        kuoleman pelkoinen kirjoitti:

        Se odotus voi jäädä pidemmäksi, sukukaisille jopa ikuiseksi.

        Kieltämättä näinkin voi käydä. Koneitahan aina silloin tällöin putoilee. Mutta huomattavasti enemmän jää ihmisiä auton alle ja kuolee liikenneonnettomuuksissa, Että oleppa nyt sinä tarkkana siellä lähiseudulla liikkuessasi, ettei sukulaistesi tarvitse surra.


      • Mukavuutta palvova
        totta puhut kirjoitti:

        Kieltämättä näinkin voi käydä. Koneitahan aina silloin tällöin putoilee. Mutta huomattavasti enemmän jää ihmisiä auton alle ja kuolee liikenneonnettomuuksissa, Että oleppa nyt sinä tarkkana siellä lähiseudulla liikkuessasi, ettei sukulaistesi tarvitse surra.

        Aeroflot on aika onnettomuus herkkä. Lisäksi koneet törmäilevät lentokentilla aurauskalustoon ym.
        Kyllä muuten lentokentillä jatkolentoa odottaessakin rahaa palaa.


      • Riskillä lennätte
        Mukavuutta palvova kirjoitti:

        Aeroflot on aika onnettomuus herkkä. Lisäksi koneet törmäilevät lentokentilla aurauskalustoon ym.
        Kyllä muuten lentokentillä jatkolentoa odottaessakin rahaa palaa.

        Sanoisin kyllä Aeroflottia erittäin onnettomuus altiiksi lentoyhtiöksi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Aeroflotin_onnettomuuksista


      • kukin tyylillään

        Tulette kiroamaan tuota menomatkan 7 tunnin odotusta. Finnair lentää Helsingistä 9 tuntia 45 minuuttia Bangkokiin. Ottakaa omat eväät mukaan palvelua kentällä surkeasti, ja ei sekään ilmaista ole. Itse lennän tammikuun 30 päivä hintaan 640 € Finnairilla meno-paluu siis.


      • Et silleen
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Tulette kiroamaan tuota menomatkan 7 tunnin odotusta. Finnair lentää Helsingistä 9 tuntia 45 minuuttia Bangkokiin. Ottakaa omat eväät mukaan palvelua kentällä surkeasti, ja ei sekään ilmaista ole. Itse lennän tammikuun 30 päivä hintaan 640 € Finnairilla meno-paluu siis.

        No kukin tyylillään. Yhden suunnan lento Aeroflotilla Pekingistä Moskovan(4t odotus) kautta 430€ ja Finskillä suora lento 1550€. Matkaajilla kun ei aina ole meno-paluulentoja...Aeroflotilla Hki-Peking menopaluu business-luokassa n.2000€ ja Finskillä sama n.4000€...


    • Njet Aeroflop

      Huoh Finnairin niinkuin muidenkin lippujen hinnat nousevat mitä lähempänä lentopäoivää ne liput ostaa. Aeroflopin hinnat johtunevat nyt rupalan kurssista ja Venäjän nyky taloudesta. Finnairin business liput Helsinki-Bangkok-Helsinki halvimmillaan eli silloin kun tulevat myyntiin noin 1300€ /henkilö jos nyt busineksessa haluaa pullistella. Economy lippuja saa 600€ silloin kun tulevat siis myyntiin eli vuotta ennen paluu lennon päivää.

      • Höpöpöpönpöö

        Aivan puppua mainitsema 1300€ business-lippu. Halvimmillaan hel-bkk liput n.3000 vaikka miten kauas lippuja selaa. Joskus on ollut n.1500 useamman kymmenentuhatta pistettä....Lisäksi Aeroflotin laivasto on uudempaa kuin Finskillä. Keski-ikä 5,6v , Finskillä n.10.., tosin Aasian reiteillä uudempaa.600€ saa economy-lippuja. Business-lippu ei ole todellakaan pullistelua, jos esim käytävä 1-2pv työmatkalla kaukokohteessa. Tärkeällä työmatkalla on hyvä,että aivot edes jotenkin toimivat ja business-luokassa nukkuminen hieman mukavampaa kuin economyssa...


    • höpö höpö on niitä finskin busines lippuja ollu tarjouksessa monestikkin 1499 1000pistettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe