niin - hölmö kysymys, mutta hölmö on kysyjäkin. tuleeko tasatyönnöstä luistelusuksilla mitään? noin niin kun pidempiä lenkkejä (1-1,5 h) ajatellen? tasaisella olen kokeillut puolisen tuntia mennä, jolloin onnistuu hyvin, mutta jos on vähänkin (vaikka loivaakin) mäkeä, niin joutuu tekemään käsillä kauheasti töitä. tasaisella pystyn jaloilla vähän antaa vauhtia (keskivartalon ja käsien lisäksi), kun siirrän painoa päkiöille ja sieltä kantapäille. ylämäissä jaloista ei ole mitään hyötyä, siksi mietinkin, tarvitseeko tasuriinkin pitovoitelun? jos joku viisaampi hiihtäjä viitsisi vastata, niin olisin iloinen.
tasuria luistelusuksilla?
9
3066
Vastaukset
- 6+11
Onnistuu hyvin. Tällainen harrastelija kuin minäkin, niin lykin 25 km:n retkiladun läpi ihan retkimielellä eikä mennyt edes urheiluksi. Eikä ylämäkiä käsillä työnnetä, koko kroppahan kiertyy kuin delfiinillä uidessa. Pitää opetella lykkimään vatsalihaksilla, niin ei pala kädet puhki.
- kuokkamaakari
Eikö sitä mieluummin kannattaisi opetella/harjoitella luisteluhiihto jos välttämättä haluaa käyttää luistelusuksia? Voisi sitten tasatyönnellä niin paljon kuin haluaa ja jos tulee sellainen mäki vastaan ettei jaksa menisi sen vaikka kuokalla ja sitten taas tastyöntöä peliin niin kauan kuin intoa riittää.
Miksi yleensä hankkia luistelusuksia jos niihin täytyy alkaa pitovoitelua miettimään. Sillä voihan sen tasatyöntelyn tehdä hyvin niillä voidelluilla perinteisen suksillakin ja jos jerkku loppuu mäkeen niin ne sitten se pätkä vuorohiihdolla jne.- perässähiihtäjä
luisteluhiihtoa minä menenkin, perinteistä en taas osaa kunnolla. eikä minulla ole perinteisen suksiakaan, siksi kysyinkin, onnistuuko tasatyöntö luistelusuksilla, ettei tarttis pertsan suksia hommata pelkkään tasuriin.
- Marcialonkaaja
Pitkä pertsauksi on tasatyönnössä parempi kuin luistelusuksi, pertsoilla työntävät pitkien matkojen tasatyöntäjätkin.
- 291
Luistelusuksella näkyivät sprinttihiihtäjät vetävän "pertsakisoja" viimeksi kun televisiosta maailmancuppia katselin.
- 192
291 kirjoitti:
Luistelusuksella näkyivät sprinttihiihtäjät vetävän "pertsakisoja" viimeksi kun televisiosta maailmancuppia katselin.
Minkään rintin takia suksia jalkaan laiteta ,vähintään 25km kehtaa sanoneen käynee lenkillä.
- perässähiihtäjä
kiitoksia teille vastanneille! eikun vatsalihakset töihin, niin eiköhän tuo tasuri onnistu.
- 222
Hyvin toimii luistelusukset tasurissa, etenin luistelusauvoilla. Olen harjoitusmielellä hiihdellyt vajaan parin tunnin tasurilenkkejä tavallisilla kuntoilureiteillä, niissä ei ole yleensä kovin isoja mäkiä, mitä ei pumpputekniikalla pääsisi ylös.
- Aukland
Pitkän matkan kisoissa mm. Auklandin veljekset käyttävät luistovoideltuja pertsan suksia, tasatyönnöillä mennää jopa 70 km vaikka korkeusero metrejä reitillä voi olla jopa 400m. Pertsan suksi siksi että luisto on parempi pidemmän pituuden ja pitempien paine-alueiden johdosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653