Hei,
Minulla on ollut uudesta saakka MB 230TE vm. -89. Viimeiset kolme vuotta on kiusannut vika, kun auto sammuu kesken ajon. Tähän mennessä se on lähtenyt käyntiin kun on odottanut 1 - 15 min. Havaintoni mukaan se ei tee sitä aivan kylmänä vaan aikaisintaan 10 -15 min ajon jälkeen. Huollossa sanovat etteivät voi tehdä mitään vaan se pitää saada sinne vika päällä. Tähän mennessä se ei ole jäänyt päälle. Viime viikolla ajoin n. 700 km eikä vika esiintynyt lainkaan. Viikon vaihteessa 140 km matkalla se sammui 6 kertaa ja 20 km matkalla 4 kertaa. Tunnistaako joku tämmöisen vian? Onko vinkkiä mikä avuksi?
Mersu pätkii
5
2210
Vastaukset
- vaari
minulla oli joskus samanlaisen tuntuinen vika.
3 vuoden tutkimisen jälkeen vika löytyi isosta johtosarjasta jossa noin 50 johtoa,joka kulki tietokoneelta moottorin eri osiin ,siellä sisällä oli yksi johto hapettunut,joka lämmitessään ns.katkesi ja tietokone sai väärän impulsin ja aina sammui.vika löytyi kun olikohan se bossin sähkö järjestelmä.kun johtosarjan väliin asennettiin joku laite jolla saatiin jokainen johto erikseen tutkittua. - LTAoy
luultavasti bensapumpussa, tai vielä todennäköisemmin sen releessä. On ilmennyt monessa yksilössä. Edellytää, että se on ruisku.
- Juuso
Vika viittaa siihen että se on jossain johtosarjassa. Niitä johtosarjoja tai lähinnä liittimiä joutuu sitten vaihtamaan. Kiusallinen vika, kun ei tiedä missä se vika tarkalleen luuraa, koita (tosiaan) viedä auto vika päällä huoltoon niin vika löytyy nopeasti. Muuten jää kiusaamaan "ikuisiksi ajoiksi".
- juho
abs boxin vieressä akun takana on ylijännitteen suojarele. Releen päällä läpinäkyvän kannen alla sulake. Ota sulake irti ja laita takaisin, kokeile auttaako. Jos ei niin vaihda koko rele, maksaa noin 70 euroa. Erittäin yleinen vika ja oireet juuri nuo, auto sammuu yllättäen kesken ajon. Alkuperäisissä siemensin releissä ollut juotoksien murtumisia jne, osanumero on vaihtunut ainakin kertaalleen.
- Tuskastunut
Kiitos vaan vinkeistä. Vika on nyt korjattu. Vein auton paikalliselle remonttimiehelle, joka on pätevä mm. sähkövikojen korjaajana. Hän tarkasti polttoainepumpun releessä olevat liittimien juotokset pahuksen tehokkaalla suurennuslasilla ja löysi kaksi kylmää siltaa. Hän juotti ne ja vika on ollut poissa siitä lähtien. Olen ajanut jo yli 2000 km ja 2 viikkoa ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2785819Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432627"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni124847Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10798