Onko merkitystä tuolla moottorin koolla kuinka paljon. Miten bensan kulutus?
Kuinka käyttäytyy täydellä kuormalla? Ajettavuus?Kokemuksia kertokaa siis!
Corolla vm.2000 1,4 vai 1,6 moottorilla
4
777
Vastaukset
- AE111
Täältä saat vastauksia, jotka ovat mielipiteitä. Käy itse koeajamassa kummatkin, niin tiedät varmasti. Ilmiotettujen tietojen valossa 1,4 näyttää riittävältä. Itselläni on 1,6 automaatilla, joka suorituskyvyltään vastaa suunnilleen 1,4:sta. Minulle se on riittänyt, mutta suhtaudun autoon kuten työkaluun.
- Juu
Kaikki alle 2l koneet ovat ohitustilanteissa ja kuorman kanssa alitehoisia, eli eipä juuri merkitystä.
- minä
Juu kirjoitti:
Kaikki alle 2l koneet ovat ohitustilanteissa ja kuorman kanssa alitehoisia, eli eipä juuri merkitystä.
varmasti lähtee ohituksiin "vähän" erilailla kuin normaali n. 140hv 2.0 litranen auto...
- AE111
minä kirjoitti:
varmasti lähtee ohituksiin "vähän" erilailla kuin normaali n. 140hv 2.0 litranen auto...
En ole ajanut, mutta kuuleman mukaan kone on alle 6000rpm tavallinen (nuhainen) 1,8. Sen jälkeen venttiilien nostoa kasvatetaan (6000-8000rpm?), jolloin tehoa löytyy. Vaatii siis kierrättämistä ja vaihdekepin vatkausta. Välitykset ovat myös melko tiheät, joten melu kasvaa moottoritienopeuksilla. Osasyy automaatin valintaan on pitkät välitykset, 120km/h:ssa kierrokset ovat noin 2900rpm. Laskin, että todellisessa 120km/h nopeudessa T Sport Celica tarvitsee 6.vaihteella 3850rpm. Eli aika vingutin on kyseessä. Karvalakki-Celica vaatii hieman alle 3300rpm 120:ssa. Harmi, ettei sitä konetta saa normaaliin Corollaan (ja automaatilla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1751915- 1161352
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78859Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691