Kokemuksia lowcostholidays

Kesäkuussa Espanjaan

Onko kenelläkään kokemuksia lowcostholidays matkanjärjestäjästä?
Onko kaikki luvattu pitänyt paikkansa?

125

20848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi auttaa

      Mulla ei ole kokemusta.

      • kaikki vastaamaan

        Olipa todella terävä vastaus!


      • KONKURSSITULI

      • Luusuakemijärvi
        KONKURSSITULI kirjoitti:

        Valmismatkoja, lentoja ja hotellimajoitusta verkossa myös suomeksi markkinoinut ja Espanjaan rekisteröitynyt Low Cost Travel -ryhmä ajautui 15.7.2016 konkurssiin.

        http://www.ecc.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2016/low-cost-holidays-konkurssissa--ohjeita-kuluttajille/

        Juu hyvä juttu kun toi paskanarikka teki konkan, sai minulta huijattua reilut 200€. Täytyy olla tarkkana jos vaikka samat yrittäjät aloittavat uudestaan erinimellä, kannatetaan vanhoja luotettuja...


    • Näin se on mennyt

      Meillä on pitkäaikainen kokemus alalta. Varaamme halpalentoja hyvissä ajoin ja käytämme halopja hotelleja/huoneistoja, koska menemme viettämään lomaa ja majoittuminen on siinä se välttämätön paha tai pitäisikö sanoa hyvä. Mitään lowcostvälistävetäjiä emme ole tähän tarvinneet.

      • Keijo Korjaaja

        Oikea kirjoitusmuoto on halpoja. Ei halopja. Miksi teet virheitä?


    • gcvhjd

      vanha sääntä: kaikki mikä näyttää edulliselta on tietenkin vieläkin edullisempaa. ei tuo nettisivusto ole mikään matkanjärjestäjä.

      • Keijo Korjaaja

        Ei sääntä vaan sääntö. Lauseet alkavat isolla kirjaimella. Miksi teet virheitä?


      • työntekijä

        Keijo miksi olet idiootti?


    • spade1

      oispa ollut kiva itsekin saada tietoo eikä näitä typeriä edellä olevia "viisauksia"

      • Oili Oikolukija

        Lause alkaa isolla kirjaimella. Ja päättyy pisteeseen. Miksi kirjoitat väärin?


      • Oskari Opettaja
        Oili Oikolukija kirjoitti:

        Lause alkaa isolla kirjaimella. Ja päättyy pisteeseen. Miksi kirjoitat väärin?

        Lause ei välttämättä pääty pisteeseen. Virke päättyy. Miksi opetat väärin?


      • lentokentällä

        Jokaisella sivustolla löytyy näitä pöljiä, jotka ei puhu asiasta / tiedä mitään.
        Suurin "ongelma" välilaskut ja matkustusajan venyminen pitkäksi. Esim. antalya suoralla lennolla 3,5h näillä 9h jopa 15h. Kuka haluaa säästää missäkin. Itse en viitsisi noin kauan käyttää matkustamiseen aikaa. Muuten ok. kunhan muistaa maksaa luottokortilla !


    • matkahukassa

      Maksoin eilen matkan neljälle Turkkiin ja kun olin syöttänyt kaikki tiedot, myös luottokortin numeron niin tuli technical problem ruutuun. Menin tilille katsomaan ja hups, tililtä oli lähtenyt reilut 1500e. Soitin heille ja mitään varausta ei löytynyt. Pyysin tekemään uuden varauksen mutta ei kuulemma onnistunut, koska lentojen hinta ei olekaan se mitä olin maksanut. Myöskään ilmeisesti kyseiseen hotellin ei ollut edes huoneita jäljellä. Sovimme, että he palauttavat summan tililleni heti eilen, mutta ei ole näkynyt. Myöskään pankki ei näe, että mitään summaa olisi tulossa. Tässä nyt odotellaan 1500e köyhempänä, että rahat tulisivat takaisin, että voisin varata jostain muualta uuden matkan. Minä en suosittele tuota firmaa!!!!
      Pyysin, heitä myös tekemään minulle varauksen siksi aikaa, että saisin rahat tilille, koska lentojen hinnat nousevat kokoajan, mutta se olisi kuulemma onnistunut vaan, jos olisin maksanut uudestaan tuon 1500e.

      • Fredrik von Becke

        Onko palauttaneet jo rahat..miten homma meni lopulta??


      • toimi pian!

        Onneksi maksoit luottokortilla, voit kysyä sieltä ja peruuttaa maksusuorituksen luottokorttifirman kautta. TEE SE HETI!!!!


    • kukka12345671

      Kiitos kertomuksestasi...ei siis mennä lowcostholidayssillä, ei ees yritetä :P Kaikenlaisia huijareita sitä onkaan olemassa :(.

      • annejukka

        Lentojen kanssa ei käytetty, mutta pelkissä hotelleissa useastikin. Ja homma on toiminut ihan OK. Usein selkeästi edullisempi kuin esim. booking-hotelli-sivusto.
        Saat esim. all inclusiven yöpymisen ja aamiaisen hinnalla.


    • rii3

      On kokemuksia, kaikki meni OK ja halvalla....!!!

    • ihanok3

      Ollut ruotsissa toiminassa pidemmän aikaa ja palautteet ovat tosi hyviä. Vanhempani olivat viime vuonna Tukholmasta Turkissa heidän järjestämän matkan kautta hinta noin 200 € all inclusive (lennot, kaikki ruoka, hotelli..) - odottivat pahinta mutta kaikki oli tosi mahtavaa.
      Lähdemme seuraavalle matkalle perheen kanssa heidän kautta jos vain löytyy sopiva tarjous. Kiva että ovat nyt suomessakin niin ei tarvitse matkustaa ensin ruotsiin ja jatkaa matkaa sieltä.

    • Caitlin1
    • Merimerkkari

      Pysykää kaukana tästä puljusta. Yritin maksaa nettisivuilla luottokortilla Espanjan matkaani, jonka lähtö olisi ollut 5 päivän päästä ja eihän se onnistunut, kun kaikkien tietojen syöttämisen jälkeen ja viimeisen "varaa nyt" napin painalluksen jälkeen tuli ilmoitus että valitettavasti olemme törmänneet ongelmaan käsiteltäessä varausta ja pyyntö soittaa kyseisen puljun myyntipalveluun vahvistaaksesi että varaus on mennyt läpi. Soitin samantien myyntipalveluun ja sieltä luvattiin selvittää asiaa. Oletin tietenkin, että selvittäisivät pikaisesti, kun näin lähellä lähtöpäivää ollaan. Vuorokauden päästä, kun mitään ei ollut kuulunut soitin uudestaan, jolloin todettiin, että heillä ei näy mitään matkaa varattuna nimelläni ja että voivat varata uuden matkan, tosin 150 euroa kalliimmalla hinnalla kuin mitä alun perin varaamani olisi ollut. Tätä en hyväksynyt, koska tunsin tulleeni huijatuksi, joten jäi sitten Espanjan matka tältä kesältä väliin. Nyt vielä saa jännittää seuraavaa luottokorttilaskua, onko sieltä sittenkin veloitettu jotain. Joten jos haluatte välttyä turhalta ketutukselta ja säätämiseltä kehoitan varaamaan matkanne jotain muuta kautta.

    • Matkaan

      Itse tilasin matkan Mallorcalle ja maksoin luottokortilla, mutta ei jostain syystä toiminut. Soitin sinne ja varasivat uudelleen, kun annoin kaikki tiedot, mutta yllätys, hinta nousi heti 70 e, no otin sen kuitenkin. Ihmettelin vain hotellin hintaa, ei pidä paikkaansa minkään bookingin yms. kanssa, on paljon kalliimpi.
      Saas nähdä päästäänkö syksyllä matkalle.



      .

      • tallaaja2

        Ilmeisesti tuo luottokortilla maksaminen on heillä pannassa koska jos et saa tuotetta niin rahat joutuu palauttamaan mikä ei käteisellä toimittaessa ole niin yksiselitteistä.

        Kannattaa vain ja ainoastaan varata tämmöisiltä yhtiöiltä luottokortilla niin voi olla varma että saa omansa pois jos asia riitautuu.


    • Epäilyttävä

      Seurailin ja vertailin hintoja n.10min ja meinasin tehdä varauksen,mutta juuri ennen vahvistusvaihetta tuli uusi hinta yli 200e kalliimpana. En sitten varannut enkä maksa tuonlaisella periaatteella mitään.

      • All inc

        Juu se viesti "Hups, hinta on nyt noussut kovan kysynnän vuoksi" -kyllä ärsyttää.

        Mutta silti, kun kikkailee muilla päivillä/ lennoilla ja palaa takaisin, saattaa hinta olla jopa halvempikin kuin alkuperäinen.

        Silloin pitää napata.
        Itse sain Finskin suorat lennot ja hotellin kuljetuksineen n. 500€ halvemmalla kuin alkup. hinta Norwegianilla. ( 2 aik 2 lasta).

        Tuo Lowcostin hintakikkailu luultavasti tekee sen tilin heille.
        Kannattaa kikkailla samanlailla takaisin.

        Matka varattu syyslomalle. Hinta jopa yli puolet halvempi kuin matkatoimistojen kautta. Saa nähdä kuin käy.


    • eisaa kusettaa

      Tehkää (jos teitä nyt on useampi kuin yksi joka kommentoi eri nimimerkeillä?) ilmotus poliisille jos rahanne on viety tällä tavoin. Myös siinä tapauksessa että olette 1. menttäneet rahat 2. ette saaneet sitä matkaa minkä varasitte mutta saitte tilalle toisen kalliimman, jonka erotuksen jouduitte maksamaan ja maksoitte, ja kävitte matkalla.

      On petos tuolla tavoin nyhtää rahaa ihmisiltä.

    • Karppiss

      Varasin matkan sieltä ja tuli että hinta on 30€ halvempi per matkustaja. Noita taidetaan hinnoitella jatkuvan vapaiden paikkojen ja tarjonnan mukaan,

      • pisnismiehet

        Luultavasti ovat kehittäneet "ohjelman" , jossa raja-arvoina alin myyntihinta sekä ns. hyvätrahat-hinta. Samaa kohdetta, samoilla lennoilla kun kierrättää sivustolla, niin huomaa että se on parin tunnin sisällä joko halvempi tai kalliimpi.

        Saadaan asiakkaat "hätävaraamaan", koska hinta on alkanut nousemaan.
        Sekä nappaamaan "alempi" hinta, kun muutos hetkeksi alaspäin.

        Bisnes on Bisnes.


    • costa4

      Olimme varaamassa matkaa, mutta netin kautta varattaessa hinta muuttui koko ajan vaikka emme lisänneet mitään, minkä olisi pitänyt hintaa korottaa.
      Soitin Lowcostille ja yllätyksekseni halvasta matkasta olisi tullut ei niin halpa matka.

      Perushinnan päälle olisi tullut maksu matkatavaroista /per hlö, lentokenttäkuljetus, hotellilla olisi pitänyt antaa käteisenä 150€:n "vakuutus" jos jotain huoneessa sattuu hajoamaan. Lisäksi tuli maksaa jotain veroa (4€) joka on säädetty turisteille euroopan suurissa kaupungeissa ja paras oli se, että petivaatteet ja pyyhkeet maksaisivat erikseen. Niiden vuokrahintaa en muista sillä siinä vaiheessa kerroin puhelinpalvelun neidolle, että valitsemme toisen matkanjärjestäjän.

      • pisnismiehet

        Tuo firma hakee lennot reittilennoista, ei lomalennoista.
        Ryanairilla sekä Norwegianilla on ruumaan menevästä matkatavarasta laukkumaksut kpl.määrän mukaan,mutta ei käsimatkatavaroista.
        ( Tarviiko jokainen ison laukun ?).

        Finnairin ja esim Turkish Airlinesin lennoilla kys. tavarat kuuluvat hintaan.
        Kannattaa silloin ottaa monista lentovaihtoehdoista itselle edullisin.

        Lentokenttäkuljetus..........Aivan niinkuin esim. Finnmatkoilla erikseen.

        Hotellivakuudet, pyyhemaksut.....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla joillekin hotelleille antamaan.

        Vero 4€ Espanjassa....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla maksamaan.

        Löytyikö silti edullisempi matka muualta ?


      • costa4
        pisnismiehet kirjoitti:

        Tuo firma hakee lennot reittilennoista, ei lomalennoista.
        Ryanairilla sekä Norwegianilla on ruumaan menevästä matkatavarasta laukkumaksut kpl.määrän mukaan,mutta ei käsimatkatavaroista.
        ( Tarviiko jokainen ison laukun ?).

        Finnairin ja esim Turkish Airlinesin lennoilla kys. tavarat kuuluvat hintaan.
        Kannattaa silloin ottaa monista lentovaihtoehdoista itselle edullisin.

        Lentokenttäkuljetus..........Aivan niinkuin esim. Finnmatkoilla erikseen.

        Hotellivakuudet, pyyhemaksut.....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla joillekin hotelleille antamaan.

        Vero 4€ Espanjassa....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla maksamaan.

        Löytyikö silti edullisempi matka muualta ?

        Löytyi edullisempi matka :)


      • linkkivinkki 1
        costa4 kirjoitti:

        Löytyi edullisempi matka :)

        Hei.
        Olisiko jotain vihjettä / linkkiä antaa mistä saitte matkan ?


    • syyslomailee

      Mulla kävi just toisinpäin ku monilla, eli loppuvaiheesssa ennen hyväksymistä jo edullisesta hinnasta lähti n. 45 euroa pois.

    • lennu20

      turhaan panettelette hyvää matkatoimistoa,tuskin olette asioineet ollenkaan kyseisen matkan järjestäjän kanssa.itse sain tosi halvalla lennot oulusta joka on kotikenttäni sekä majoituksen neljäntähden hotellissa hinta 350.se on totta että norvegian ottaa kaikilta myös kotimaanlennolla 26 euroa ruumaan menevästä laukusta.itse neuvoisin teitä syöttämään kaikki luottokortin numerot suullisesti puhelimen välityksellä,heillä ei toimi muu,ainakin minulla toimi.tililtä oli veloitettu juuri se summa joka pitikin.eikä ollut mitään lakanalisiä ja huoneen hajoitus maksuja.kuulostaa kovin murrosikäisen tempulta tämä mollaus.luulen että murkuilta voisi ottaa pantin ja palauttaa sitten jos huone on ok.espanja kutsuu ja kutsuun vastasin si .

    • Niinköhän uskaltais varata matkan Marokkoon Marekechiin???

      Tuli niin ristiriitaisia kommentteja. Tai on monenlaisia kokemuksia. Tuo oli hyvä vinkki - soittaa tilaus. Tai luottokortin numero.

    • matkailijat

      Lisäksi sivusto ei toimi jos koetat hakea kohteesta lisätietoa niin mikään valikko ei toimi eli et voi tietää mitä varaat.

      • etsivä löytää

        Näköjään tuossa " Suuri ale " kohdassa joku bugi.
        Kohteen tiedot kaikkine kohdekuvauksineen sekä karttoineen löytyy normaalilla haulla samoilla hinnoilla. Ei pitäisi olla vaikeaa...jos on niin soita sinne, normaali puh.maksu ja avoinna 23 asti.

        Jotenkin tuntuu että Lowcost tallaa joidenkin matkanjärjestäjien varpaille tarjoushinnoillaan.

        Vinkki: Varaus kannattaa tehdä arkena, ennen perjantaita. Viikonloppuisin lisäävät hintaa. Esim. tällä hetkellä Benidormin matka (7pvä) 217€ ja vielä eilen torstaina 172€. Ensi viikolla arjen koittaessa taas laskevat hintaa.


    • Yks pettynyt

      Tosi ikävä tapa "hupsis, hinnat nousseet kovan kysynnän vuoksi". Useimmat haut antoivat ko tuloksen. Haiskahtaa huijariyritykseltä.

      • flippingout

        Itse taidat olla joku pelle jolla ei ole mitään hajua mistä puhut


    • petetty6

      Kokemuksia löytyy!!!! Varasin viidelle matkat espanjaan low cost holidaysin kautta ja kun olimme maksaneet summan, varauksemme hävisi. Soitin firmalle ja he sanoivat että matka oli kallistunut ja halunko ottaa sen silti. En suotunut tähän ja sovimme että low cost holidays palauttaa rahat takaisin tililleni. Nyt on mennyt yli kaksi viikkoa ja rahoja ja ei näy. Olen soittanut firmaan monta kertaa ja joka kerta tulee uusi selitys minkä takia rahat eivät ole lähtenyt. ESIM: "Unohdimme painaa nappia ja palautusrahat eivät lähteneet eteempäin yms." Säälittävä yritys!! EN suosittele kenellekkään!!!!!!

    • HUIJARIT KURIIN

      Käyttäkää LUOTTOKORTTEJA kun maksatte,jos huomaa tulleensa huijatuksi,heti yhteys luottokorttiyhtiöön, niin homma hoituu ja korjaantuu,ennenkuin veloitusta ehtii tapahtua

    • aki8

      No juuri ostin matkan ja sitten luin näitä juttuja.
      Lähtöön alle vuorokausi , eli kiireesti Finnairin sivuille katsoon löytyykö mitään..
      Sain tehtyä selvityksen , eli tähän saakka kaikki toiminut normaalisti.

      • jäpsy

        aki8 kuis kävi,oliko kaikki niinkuin piti?


    • lowcostholidays

      Tervehdys kaikille,

      Olen lowcostholidaysin Suomen osaston edustaja Anu. Olen pahoillani kuullessani, että teillä on ollut ongelmia lomamatkan varauksen yhteydessä ja sen takia haluaisinkin nyt yrittää vastata kysymyksiinne. Yhtiömme on perustettu Iso-Britanniassa vuonna 2004 ja Suomessa aloitimme toimintamme tammikuussa 2013. Olemme internetissä toimiva yritys, joten meillä ei ole paikallisia toimistoja ja tämä on yksi syy miksi saat meiltä lomasi edullisesti. Pystymme neuvottelemaan edulliset hotellihinnat ja kun varaat hotellin kauttamme, pystymme samalla varaamaan reittilennot puolestasi. Tarjoamme myös edullisia lentokenttäkuljetuksia suosituimpiin kohteisiin ja hotelleihin. Lentojen hinnat meillä ovat aina samat kuin suoraan lentoyhtiöltä. Edullisimpia lentoja Suomesta järjestää halpalentoyhtiöt, esimerkiksi Ryanair ja Norwegian.

      Me lowcostholidaysillä otamme kaikki tapaukset vakavasti, joten haluan nyt luetella nyt muutamia yleisempiä syitä yleisimpiin ongelmiin varauksenteon yhteydessä. Nämä vastaavat myös tällä palstalla kirjoittajien kohtaamia ongelmia.

      • Peruutuksen jälkeen maksujen palautukset voivat kestää jopa 7 pankkipäivää. Kaikki talousasiamme kulkevat Englannin kautta, joten rahaliikenne vie hieman enemmän aikaa kuin Suomessa.
      • Joskus koemme teknisiä ongelmia mitkä estävät varauksen vahvistamista maksuvaiheessa. Ongelmat saattavat johtua maksukortista, jota asiakas käyttää maksamisessa. Jos asiakas saa virheilmoituksen maksuvaiheessa, pyydämme tarkistamaan oman pankin päivän turvarajan ja että kortilla on sallittua tehdä kansainvälisiä internetmaksuja. Me hyväksymme tällä hetkellä vain korttimaksun. Hyväksymämme kortit ovat American Express, Visa Electron, MasterCard debit, MasterCard credit, Visa Credit, Visa Debit ja Visa debit/credit (huomaa, että molemmille puolille on oma numerosarjansa). Jos päivän turvaraja ei ole riittävän suuri, mutta yrität kuitenkin tehdä varausta, saattaa käydä niin, että jotkut osat varauksesta pystytään varaamaan ja maksamaan, mutta ei kaikkia. Yksi syy virheilmoitukseen maksuvaiheessa on meidän skandinaaviset erikoiskirjaimet sekä väliviiva, mitä tavallisesti halpalentoyhtiöt eivät hyväksy. Jos saat virheilmoituksen maksuvaiheessa ja tiedät, että kortillasi on mahdollista suorittaa maksu ja kyseessä on varsinkin Ryanairin lento, vaihda ä ja ö kirjaimiksi a ja o, väliviivan tilalle voi jättää tyhjän välin.
      • Joskus lentohinnat muuttuvat hyvinkin nopeasti, varsinkin halpalentoyhtiöillä. Mitä useammin asiakas katsoo samaa lentoa ja mitä useampi ihminen katsoo samaa lentoa, sitä nopeammin hinta nousee. Muista, että poistamalla selaimen sivuhistorian, saa päivitetyn hinnan. Halpalentoyhtiöt saattavat muuttaa hintojaan useamman kerran päivässä ja meidän internetsivumme päivittyy 4-5 kertaa päivässä, joten joskus juuri ennen maksua, järjestelmä ilmoittaa, että hinta on muuttunut. Joskus voi käydä niin että hinta muuttuu juuri maksuvaiheessa tai, että päivitystä ei voitu tehdä ennen maksua ja siksi lentoasi ei pystytä heti vahvistamaan.
      • Jos olet valinnut matkasi tarjousmatkoista tai siirtynyt meidän sivullemme joltakin toiselta sivulta etkä pääse varauksessa eteenpäin, kokeile mennä suoraan meidän pääsivullemme ja tee kokonaan uusi haku täyttäen hakukriteerit itse.

      Emme pysty vastaamaan yksittäisiin kysymyksiin täällä, mutta puhelimitse palvelemme ilomielin. Soita meille paikallispuhelumaksun hinnalla myyntipalveluun numeroon 09 42450199 tai jos sinulla on jo varaus soita numeroon 09 42450220, tai lähetä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Jos linjamme on varattuna, voi meille aina jättää viestin ja soitamme takaisin päin. Halutessasi voit myös puhua englantia puhuvan henkilön kanssa.

      Kiittäen, lowcostholidaysin Suomen tiimi

      • Tyytyväinen

        Palasimme sunnuntaina LC:n järjestämältä Costa Bravan lomalta. Kotikaupungista Gironaan ja takaisin. Kaikki meni loistavasti! Maksoimme visalla, kaikki ok. Perjantaina soittivat (su lähtö),hotellimme (3 tähteä) sulkeutui talven ajaksi. Tarjosivat toista(4 tähteä) ja hyväksyimme sen. Noh, eipä se ihan neljää tähteä ollut, mutta noin 3 . Ruoka oli tosi hyvää!!!
        Lentokenttäkuljetusta emme ensi kerralla ota, koska se ei suju kätevästi. Muuten kaikki oli hienosti! 416 eu lentoineen, matkalaukkuineen, hotelleineen, allinclusiveneineen! Katalonian turistivero on 0,50-2,50 pv, kait riippuu hotellinhinnasta. Kahdelta oli viikko 13,80 mikä maksetaan hotellissa, ei siis mikään LC:n keksimä lisämaksu. Oltiin tyytyväisiä ja nautittiin all inclusivesta!


      • Tampegirona
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Palasimme sunnuntaina LC:n järjestämältä Costa Bravan lomalta. Kotikaupungista Gironaan ja takaisin. Kaikki meni loistavasti! Maksoimme visalla, kaikki ok. Perjantaina soittivat (su lähtö),hotellimme (3 tähteä) sulkeutui talven ajaksi. Tarjosivat toista(4 tähteä) ja hyväksyimme sen. Noh, eipä se ihan neljää tähteä ollut, mutta noin 3 . Ruoka oli tosi hyvää!!!
        Lentokenttäkuljetusta emme ensi kerralla ota, koska se ei suju kätevästi. Muuten kaikki oli hienosti! 416 eu lentoineen, matkalaukkuineen, hotelleineen, allinclusiveneineen! Katalonian turistivero on 0,50-2,50 pv, kait riippuu hotellinhinnasta. Kahdelta oli viikko 13,80 mikä maksetaan hotellissa, ei siis mikään LC:n keksimä lisämaksu. Oltiin tyytyväisiä ja nautittiin all inclusivesta!

        Yritin maksaa varaamaamme matkaa American Expressillä, mutta se ei käynyt. Soitin myyntinumeroon ja sieltä sanottiin, että Amexia ei hyväksytä. Ostin sitten toisella kortilla. Nyt suurin ongelma on se, että emme saa tehtyä online-tsekkausta Ryanairille. Olisimme tsekanneet pelkän menolennon ja paluun sitten, kun on sen aika, mutta järjestelmä ei anna meidän tehdä sitä, vaan pyytää maksua lennostamme, vaikka se on jo maksettu. Kone on täynnä keltaisia paikkoja, jotka eivät ole varattuja eikä vapaita. Ovatko ne matkatoimiston lukittuja paikkoja, mutta miksi niihin ei voi tehdä tsekkausta?


      • Sama täällä
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Palasimme sunnuntaina LC:n järjestämältä Costa Bravan lomalta. Kotikaupungista Gironaan ja takaisin. Kaikki meni loistavasti! Maksoimme visalla, kaikki ok. Perjantaina soittivat (su lähtö),hotellimme (3 tähteä) sulkeutui talven ajaksi. Tarjosivat toista(4 tähteä) ja hyväksyimme sen. Noh, eipä se ihan neljää tähteä ollut, mutta noin 3 . Ruoka oli tosi hyvää!!!
        Lentokenttäkuljetusta emme ensi kerralla ota, koska se ei suju kätevästi. Muuten kaikki oli hienosti! 416 eu lentoineen, matkalaukkuineen, hotelleineen, allinclusiveneineen! Katalonian turistivero on 0,50-2,50 pv, kait riippuu hotellinhinnasta. Kahdelta oli viikko 13,80 mikä maksetaan hotellissa, ei siis mikään LC:n keksimä lisämaksu. Oltiin tyytyväisiä ja nautittiin all inclusivesta!

        Palattu syyslomareissulta Mallorcalta. Kaikki toimi kuin junan vessa.

        Eniten meidän epäilyksiä herätti kuljetukset paikanpäällä, joten maksoimme vain halvimman mahdollisen kuljetuksen.( Varauduttiin omiin kuljetuksiin).
        Yllätys olikin että PMI kentällä oltiin yöllä vastassa nimikyltin kanssa ja suora kuljetus tilataksilla hotellille !
        Ja sama takaisinpäin..taksi hurautti sovittuun aikaan hotellille ja kentälle.
        Tämä johtui varmaan siitä, koska olimme ainoat hotelliimme yöllä menevät asiakkaat.
        8vrk all-inc paketilla, 2 2 henkeä....alle 1600€...suorilla lennoilla..syyslomaviikolla !
        Erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Suosittelen kyllä.

        Ps. Hotellihuonetoivomukset eivät ole LC.n kautta vitsi, LC.n ilmoittamat toiveet huomioidaan ainakin tässä hotellissa, kertoi respa.


      • abc12345

        Kantsiis ehkä hommata sinne jotain possea joka osaa suomea? Tuo vastaus kun on aivan selvästi kömpelö käännös englanninkielisestä ns. vakio/boilerplate-vastauksesta.

        Huomasi siitä että viesti on täynnä kömpelöä -mme -nne, me ja muita juttuja joihin törmää jatkuvasti kun lukee englanninkielisten firmojen juttuja. Käännettynä suoraan ne ovat niin teennäistä siirappikieltä että jos tuollaista paskaa alkaisi vääntää suomessa niin turpaanhan siinä voisi tulla.


      • näkyy riittävän
        abc12345 kirjoitti:

        Kantsiis ehkä hommata sinne jotain possea joka osaa suomea? Tuo vastaus kun on aivan selvästi kömpelö käännös englanninkielisestä ns. vakio/boilerplate-vastauksesta.

        Huomasi siitä että viesti on täynnä kömpelöä -mme -nne, me ja muita juttuja joihin törmää jatkuvasti kun lukee englanninkielisten firmojen juttuja. Käännettynä suoraan ne ovat niin teennäistä siirappikieltä että jos tuollaista paskaa alkaisi vääntää suomessa niin turpaanhan siinä voisi tulla.

        Mistä näitä typeriä räksyjä tulee?


      • mistä noita riittää
        abc12345 kirjoitti:

        Kantsiis ehkä hommata sinne jotain possea joka osaa suomea? Tuo vastaus kun on aivan selvästi kömpelö käännös englanninkielisestä ns. vakio/boilerplate-vastauksesta.

        Huomasi siitä että viesti on täynnä kömpelöä -mme -nne, me ja muita juttuja joihin törmää jatkuvasti kun lukee englanninkielisten firmojen juttuja. Käännettynä suoraan ne ovat niin teennäistä siirappikieltä että jos tuollaista paskaa alkaisi vääntää suomessa niin turpaanhan siinä voisi tulla.

        ASIAA on vähän - sen vierestä riittää.
        Minusta erittäin hyvä ja selventävä kirjoitus "suomen tiimiltä". Vaikka räksytätte kuinka esim. finnmatkoja,ei ne tänne vastaile ja selittele. PS: Kirjoitusvirheitäni on turha kommentoida - niitä löytyy kyllä. Menkää sivustoille jossa käsitellään kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Matkustamaan teistä ei varmaankaan ole


      • pettynyt.
        mistä noita riittää kirjoitti:

        ASIAA on vähän - sen vierestä riittää.
        Minusta erittäin hyvä ja selventävä kirjoitus "suomen tiimiltä". Vaikka räksytätte kuinka esim. finnmatkoja,ei ne tänne vastaile ja selittele. PS: Kirjoitusvirheitäni on turha kommentoida - niitä löytyy kyllä. Menkää sivustoille jossa käsitellään kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Matkustamaan teistä ei varmaankaan ole

        Jos LowCostista reklamoi vastaus kestää ensinnäkin viikkoja.
        Vastauksena tulee juuri kapulakielinen liirum-laarum, jossa kaikki virheet kielletään, eikä mitään virheitä myönnetä. Asiakkaalla pitää olla todisteita, valokuvia ja muuta, muuten mitään kompensaatiota ei saa. Siis vaikka paikan päällä asiat olisi vieläkin, kuten asiakas reklamoi. Ellei valitusta tehdä heti paikan päällä johonkin palvelunumeroon ( oppaita ei ole olemassa), valitusta ei oteta huomioon.
        Palvelunumeroon ei tahdo saada millään yhteyttä. Jos oikein huonosti käy lomalla ei muuta ehdikään kun hoitaa Low Costin laiminlyömiä asioita.


    • Anu

      Hei, juuri kanssa palattu Turkista Alanyasta ja kaikki muu sujui kuin rasvattu, paitsi lenttokenttäkuljetuksissa hieman toivomisen varaa, siihenhän ei LC voi vaikuttaa, vaan itse kuljetuspalvelun tuottaja...
      Käyetään seuraavan kerrankin ;) hinta/laatu suhde tosiaan kohdillaan

      • Anne 60- luku

        Hei!

        Onpa hyvä, että Anu selvitit asoita, joita maksamiseen ja varauksentekoon liittyy. Kiitos!
        Olisin kerran ollut kiinostunut lähtemään YKSIN jonnekin, kun törmäsin siihen, että hinta oli aina kahdelle ja jos yritti etsiä kohtaa, jossa voi nähdä matkan hinna yhdelle henkilölle, sitä ei joko löytynyt tai se oli huomattvasti kalliimpi kuin jos olisi lähtenyt jonkun kanssa ja maksanut puoliksi matkan. Miten on voiko näitä edullisia matkoja varata netistä yhdelle vai tarviiko olla aina useampi lähtijä? Ja miten pitkälle eteenpäin näitä edullisia matkoja on varattavissa?


    • tyytyväinen matkaaja

      Olimme Costa Bravassa Lowcostholidaysin matkalla ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, hyvät lennot, erittäin hyvä hotelli, lentokenttäkuljetukset ja ennen kaikkea HALPA hinta. Kiitos!
      Vähän oli opettelemista, mutta kyllä se kannattaa, koska matka on halpa. Jatkossa käytämme samaa matkanjärjestäjää.

      • Varmasti uudestaan

        Lowcost kyykyttää perinteisiä mukamatkatoimistoja 10 - 0

        EI mitään järkeä maksaa matkaopaspalveluista (Näkeeköhän kukaan muualla kuin kentällä plakaatin kanssa ? ) Tai tervetulotilaisuuden takia yli kolmannes YLIhintaa ?

        Ainakin itse annan Lowcost toiminnalle 10p.

        Asiakaspalvelu joka päivä klo 23 asti, jos jotain kysyttävää lomalla tai ennen.

        Jopa kuljetukset paikanpäällä lomalla nappiin...yölähtö joten laittoivat taksin shared shuttlen sijaan...ja suoraan kentällä oikean oven eteen..laukut kannettiin terminaaliin...toivotettiin hyvää matkaa...loistavaa palvelua !

        KIITOS !


    • ei jaksa pelleillä

      Turvallisinta on varmaankin luottaa noihin kolmen koplaan ( Fi, Tjä, ja Au) ja voi turvallisesti maksaa myös pankkitililtä.

    • Roomatarko

      Hei! Juuri tutkin viikon matkaa Roomaan, Lento- ja hotellihinnat ok. Sitten sanotaan, että matkatavaroista pitää maksaa erikseen. Paljonko? Mistä sen saa tietää. Entä lentokenttäkuljetuksen hinnan? Mistä sen saa tietää?
      Tiedoksi: Olin juuri Alanyassa Turkissa Lowcostholidaysilla ja kaikki hoitui todella hienosti ja halvalla. Mitä nyt piti kotimatkalla jonkun aikaa roikkua Istanbulin lentoasemalla, kun oli koneen vaihto siellä, Viikko puolihoidolla kokonaisuudessaan 315/nuppi, ja sisälsi siis eestaas kuljetuksen Antalya-Alanya. Ja hotellin Kleopatra Arsi oli mukava; aamiaiset ja illalliset oli hyviä ja maittavia.

    • tietoa????

      Jos matkustaa kaksi ihmistä, niin pitääkö maksaa kaksi matkalaukkua vaikka haluaisi ottaa vain yhden laukun?

      • vastausta ???

        Ei pidä. Maksat vain ne mitkä liität halpalentoosi. Yleensä nuo tiedot ovat kyllä varaussivulla.
        Jos jostain syystä et löydä, soita ilmaiseen numeroon ja kysy.

        Normilentoyhtiöillä laukut ovat jo hinnassa mukana.


    • PelleP

      Ei valittamista. Kaikin puolin homma toiminut. Älä rupea sooloilee, teet vaan niinkuin ovat ohjeistaneet tehdä. Tarkkana jos tilaatte yhteiskuljetusta lentoasemalta kohteeseen ja vs. Kuljetus on tilattava säännöissä mainitun ajan sisään. Kuljetustilaus hoituu älypuhelimeen ladattavalla appsilla. Ekalla kerralla meni kuljetus sivu suun kun en lukenut kaikkia pränttejä ajoissa.

    • En suosittele

      Varmaan ok. jos kaikki sujuu niin kun pitääkin, mutta jos tulee ongelmia niin
      asiat menee hankalaksi. Meillä ei kuljetukset toimineet mennessä ollenkaan,meitä ei ollut ilmoitettu kuljetusfirmalle ollenkaan ja paluumatkalla puolentunnin matkaan olisi pitänyt lähteä yli neljä tuntia aikaisemmin. Kulut kaikesta tästä oli yli sata euroa mutta meille luvattiin korvata 18,20 euroa eli puolet maksetusta kuljetusmaksusta ( mitä sitäkään ei ole tilillä näkynyt vaikka aikaa on kulunt jo yli kuukausi). Kovasti olivat pahoillaan asiasta,
      se ei vaan paljon ilahduta. Vastaisuudessa varaan lentoni ja hotellini itse en tarvitse siihen tämäntyypisiä välikäsiä ollenkaan.

    • Hellas

      Tarkkana kannattaa olla! Juurikin halusin maksaa netissä loppuerän varaamastani matkasta, mutta kaikilla annetuilla maksutavoilla eli korteilla laskun loppusumma nousi aivan mystisesti 42,05€. Missään ei mainittu tällaisesta lisäkustannuksesta, eikä myöskään tarjottu lisämaksutonta vaihtoehtoa maksamiselle. Tästä suivaantuneena soitin LCH:lle, jotka eivät olleet kuulleetkaan asiasta koskaan aikaisemmin. Pitkällisten neuvotteluiden ja selvittelyjen jälkeen asian viralliseksi diagnoosiksi kerrottiin "tekninen vika". Minulle annettiin mahdollisuus maksaa lisämaksutta valitsemallani kortilla niin, että annan kaikki tarvittavat tiedot puhelimessa virkailijalle, joka suorittaa maksun puolestani. En voi sanoa innostuneeni kyseisestä ratkaisusta, mutta parempien vaihtoehtojen puuttuessa valitsin sitten VisaElectronin. Nyt kaikki
      näyttäisi olevan kunnossa, toivotaan parasta.

    • Acropol

      Joo tarkkana pitää tietysti olla, tekninen vikakin on mahdollista.
      Maksoit siis loppuerää varaamastasi matkasta. Ainakin itse sain heiltä välittömästi varausmaksuni tehtyä tositteen maksettavasta jäljelle jääneestä erästä.
      Tuohan on heitä sitova tosite.
      No ainakin pääsit puhelinpalvelun kautta sopimaan.
      Kuinka nopeasti pääsit palveluun ?

      • Hellas

        Puhelimitse olen aina päässyt palveluun heti, ei ole tarvinnut ollenkaan odottaa.
        Tämä mainitsemani loppuerä muodostui alun alkaen vähän kummallisesti. En saanut matkaa varatessa yhtäkään luotto- tai pankkikorttia läpi. Useiden päivien, sähköpostien ja puheluiden jälkeen annoin virkailijalle tarvitut tiedot ja valtuutuksen maksaa matkani. Jostain minulle epäselvästä syystä kortiltani oli veloitettu kaksikin eri summaa niin, että matkan kokonaishinnasta jäi vielä maksamatta tämä jäljelle jäänyt "loppuerä". Ja kuten sanottua, en eräpäivän lähestyessä päässyt edes niin pitälle, että olisin kokeillut luottokorttini toimivuutta kun jo pillastuin tästä mystisestä 42,05€:n lisämaksusta. .


    • Oili O.

      Minua tynpii niin, kun kirjoitetaan virheellisesti näihin kirjoituksiin. Voitteko kirjoittaa oikein?

      • Late Urjalasta

        "Minua tynpii niin, kun kirjoitetaan virheellisesti ...."

        Tynpii ? Muakin tympii.


    • Espanjassa

      Lowcost oli järjestänyt Gironan kentälle oppaan, jonka infotaulussa luki ikioma etunimeni täysin oikein kirjoitettuna! Ilmoittauduin hänelle, ja opas antoi kauniilla englannilla täydellisen kuvauksen, mistä löydän bussin kaupunkiin: auton väri, numero ja pysäkin sijainti erittäin tarkasti. Siirtymiseen tarvitsin ehkä alle minuutin, joten missään takamailla pysäkki ei todellakaan ollut.

      Tunsin olevani räätälöidyllä matkalla, vaikka olin valmistautunut halpis-reissuun suppeine palveluineen.

    • LOMA2014

      Varoitteluistanne huolimatta tartuin kyseisen puulaakin "täkyyn" tänään se soitto sitten tuli heidän järjestelmä virheestään ja suht edullinen hotelli hinta viisinkertaistuu mikä ei ole tältä planeetalta..., "pahoittelevat" kovasti ja olivat tehneet paljon töitä että saisin hotellin sovittuun hintaa josta sain jo voucherit ja liput.
      Rahat luvattiin palauttaa mutta ajankohta jäi epäselväksi.... otin heti yhteyttä luottoyhtiöön asia ratkaisemiseksi.
      Olihan tämä p****a yllätys kaksipäivää ennen lähtöä, varsinkin kun rahat on jossain...

      ÄLKÄÄ KOSKAAN IKINÄ NEWER EWER ****TANA ****KELE olko missään tekemisissä tämän kioskin kanssa

      v*tuiksi meni

      • Hellas

        Voi ei!! Ihan kauhulla seuraan näitä kirjoituksia; mulla ollut maksamiseen liittyviä kommelluksia jo ihan tarpeeksi, ja lähtö on 23.2.
        Sulla oli siis jo liput jo voucherit? Miten ja millä saivat maksettua mystisesti kohonneen hotellimaksun? Olitko antanut aikaisemmin jotain luotto- tai pankkikorttitietoja? Eihän tällaisen luulisi edes olevan mahdollista, saatikka sitten laillista!


      • pienipuljuko ?
        Hellas kirjoitti:

        Voi ei!! Ihan kauhulla seuraan näitä kirjoituksia; mulla ollut maksamiseen liittyviä kommelluksia jo ihan tarpeeksi, ja lähtö on 23.2.
        Sulla oli siis jo liput jo voucherit? Miten ja millä saivat maksettua mystisesti kohonneen hotellimaksun? Olitko antanut aikaisemmin jotain luotto- tai pankkikorttitietoja? Eihän tällaisen luulisi edes olevan mahdollista, saatikka sitten laillista!

        No jaa...vai kauhulla..voivoi sentään.

        Jos ette tiedä niin Lowcostholidays on suurempi matkanjärjestäjä kuin AM, Finmatkat, Tjäreborg ja Detur Yhteensä !

        Isolla yhtiöllä on suuret rattaat.


      • LOMA2014
        Hellas kirjoitti:

        Voi ei!! Ihan kauhulla seuraan näitä kirjoituksia; mulla ollut maksamiseen liittyviä kommelluksia jo ihan tarpeeksi, ja lähtö on 23.2.
        Sulla oli siis jo liput jo voucherit? Miten ja millä saivat maksettua mystisesti kohonneen hotellimaksun? Olitko antanut aikaisemmin jotain luotto- tai pankkikorttitietoja? Eihän tällaisen luulisi edes olevan mahdollista, saatikka sitten laillista!

        Luottoyhtiö oli aika voimaton, jouduin hankimaan uuden hotelli varauksen matka tuli jo tehtyä mutta valitettavasti toisen hotellin maksua en saanut tililleni koko matkan aikana toinen soitto rahojen perään aiheutti ylimielistä pyörittelyä perusteltiin että yhtiö englannissa ja menee ainakin viisi pankkipäivää, älkää ainakaan viimeisiä rahojanne tähän putiikkiin laittako aika mukava loma kun luottokortti huutaa tapissa jo ennen kuin ehtii edes lähteä matkalle...

        Minä sain erittäin epämääräistä palvelua kyseistä "kioskista" tosin suomeksi, mutta jos ei kerrota mitään eikä luvata mitään niin se on ihan sama millä kielellä sitä shaissia kuuntelet.

        Tämä on tällä yrityksellä kuulemma ihan käytäntö että rahat menee heti, mutta heidän sopimuksensa astuu voimaan vasta kun hotelli myy heille huoneen jonka välittävät eteenpäin... jos ei luvattua tuotetta voidakkaan myydä niin palautellaan rahat sitten kun ehditään... tällä tavalla saadaan firman kassaan hetkellisesti rahaa kun sitä tarvitaan...


    • Palvelu pelaa

      Lowcost Norwegian:
      Olimme kuukauden lomalla Puerto De La Cruzissa ajalla 14.1-12.2.2014.
      Varasimme matkat ja lennot Lowcostilta. Kaikki sujui todella hienosti.
      Vaihdoimme vielä hotellia viikkoa ennen matkaa ilman lisäkuluja.
      Myös kuljetukset kentältä hotellille varasimme varauksen yhteydessä.
      Matkan varaamisen yhteydessä hinta määräytyy varaushetkellä ja ennakkomaksu pitää aina paikkaansa, mutta loppumaksun yhteydessä kannattaa soittaa LC:n myyntipalveluun ja pyytää varaushetken hinta loppumaksulle, koska loppumaksun määrä on yleensä eri, johtuen valuuttakursseista. Lennot Norwegeanilla. Palvelu ensiluokkaista selvällä Suomen kielellä. Kaikki toimi loistavasti. Suosittelen, jos hallitsette kohtuullisesti netin käytön.
      Ei kannata uskoa noita "kioski"-porukan puheita. Todennäköisesti kaikki virheet ovat heidän omia mokiaan!

    • derty

      Mä en tiedä mikä siinä lowcostissa ihmisiin vetoaa.... nimikö?
      Vertailin yks päivä trivagolla matkoja lento hotelli ja ko. lowcost ei ollu koskaan halvimmasta päästä. Jossain toisessa kohteessa ehkä onkin, noissa aurinkorannoissa.

    • kkk1

      Täällä myös yksi pettynyt. Rahat meni, mutta matkaa ei saatu varattua. Onko täällä kenelläkään tietoa täyttääko yrityksen toiminta petoksen tunnusmerkistön? Meille on esitetty kokoajan uusia tekosyitä milloin hotellista, millon lennoista ja matkaa ei ole vahvistettu. Nyt odotamme sitä soittoa, jossa meille kerrotaan et tä matkan kyllä saatte, mut hinta on pompsahtanut pilviin. Katsotaan nyt saammeko vielä peruttua koko homman.. Jos matkaa ei tule sovitulla hinnalla,tai minulle ei vahvisteta että varaukseni on peruttu ja rahat palautetaan, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Ja tulen olemaan yhteydessä eri medioihin. Toivottavasti kenenkään toisen ei tarvitse kokea samaa. Voihan tämä vielä mennä hyvinkin, mutta en kyllä toiste ota tämmöistä stressiä yhden lomamatkan varauksen kanssa.

    • mlu

      Miten edellisen kirjoittajan kävi? Olen harkinnut matkan ostamista visalla ja maksaa koko hinnan kerralla.
      On hieman ristiriistaiset tunteet näiden kirjoituksien jälkeen.

      • espanja-fani

        Olimme syksyllä 2013 Costa Bravassa ja kaikki sujui hyvin. Lentokentältä oli bussikyyti hotellille ja hotelli hyvä allinclusive. Matka varattiin netistä ja maksettiin visalla. Lento Tre-Girona. Costa Bravassa oltiin Lloret de Marissa ja parina päivänä mentiin junalla 80 km Barceloonaan, edullista ja kätevää. Suosittelen lämpimästi.


      • mlu
        espanja-fani kirjoitti:

        Olimme syksyllä 2013 Costa Bravassa ja kaikki sujui hyvin. Lentokentältä oli bussikyyti hotellille ja hotelli hyvä allinclusive. Matka varattiin netistä ja maksettiin visalla. Lento Tre-Girona. Costa Bravassa oltiin Lloret de Marissa ja parina päivänä mentiin junalla 80 km Barceloonaan, edullista ja kätevää. Suosittelen lämpimästi.

        Kiitos tämä oli mukava kuulla. Vielä kaipaisin tietoa mikä Costa Bravan kohde olisi hyvä valinta aikuiselle ja 10 v lapselle? Onko kokemuksia lasten kanssa matkustamisesta?


    • Ritu ja Retu

      Me teimme toukokuussa 2013 viikon reissun Budapestiin. Ostimme matkan Lowcostholidaysilta. Viikon matka lento kiva hotelli, johon kuului mahtavat aamiaiset, maksoi yht. 370e. Otimme privaatit taksikyydit lentokentältä ja takaisin. Niistä muistaakseni pieni lisämaksu. Tosi hyvä matka hinta/laatusuhteeltaan.
      Puhelimella ainakin hoituu, jos jotain ongelmia ilmenee varausvaiheessa.

      • epäilevä tuomas

        Ihan pikkuisen vaatii tarkennusta: Mikä on tuo "privaatti taksikyyti, josta lisämaksu vai mihin tuo liittyy? Viikon matka hyvään hotelliin aamiaisineen kahdelta 370e-ihanko totta? Lento ja hotelli? Tulikohan nyt kaikki kulut laskettua...


    • hmm4

      Hei, olemme varaamassa matkaa Costa Bravalla lowcostholidayn kautta, näitä juttuja luettuani tulin vähän epäileväksi. Mitens nyt niille joilla on huonoja kokemuksia, onko rahat palautunut tilille?

      • Costalla käynyt

    • Ritu ja Retu

      Hei, nimim."epäilevä tuomas"!

      Huomasin juuri kysymyksesi. Kyllä tuo kaikki todellakin sisältyi matkan hintaan.
      Lennot olivat Finnairin, joten matkalaukuistakaan ei mennyt lisämaksua. Lentokentältä hotellille sai valita joko porukkakuljetuksen tai yksityisen taksin. Me valitsimme jälkimmäisen ja maksoimme siitä parikymppiä ylimääräistä varauksen yhteydessä. Koko matka jäi siis alle 400 euron. Olimme syystäkin tyytyväisiä! :)

      Kun matkatoimistolta hakee lento hotelli pakettia, voi kalenterista katsoa edullisimman lentopäivän. Siitä näkee hinnan lisäksi lentoyhtiön ja onko lento suora. Usein näyttää olevan esim. Norwegian, joka tekee välilaskun Oslossa. Ei huono sekään, jos aikaa on!
      Eipä muuta kuin hyviä löytöjä tekemään! :):)

      • Ritu ja Retu

        Tarkennus: Tämä viikon matka (ma-ma) by Lowcostholidays maksoi siis vähän alle 400 e kaikkineen per nenä. Mielestämme halpa, kun veraa 2-3pv:n kaupunkipyörähdyksiin.
        Kokonaisessa viikossa ehtii jo nähdä paljon!
        Katselemme parhaillaan taas uutta kaupunkikohdetta ko. toimiston kautta :)


    • pexu1

      Aivan surkea nettipalvelu. Pitkän prosessin jälkeen kaikkien tietojen syöttämisen jälkeen kaikki kaatui. Nyt seuraan luottokortin tietoja, katosiko rahat... Harmittavaa!

      • syyslomat haettu

        No jos ei osaa, eihän sille mitään voi.

        Tässä pitää olla nopea, hinnat vaihtuu useasti, jos et ehdi, pitää aloittaa alusta......
        saatat jopa saada alhaisemman hinnan kuin aluksi !

        Ohje : Aloita uudestaan !


    • kirsi3

      moikka.

      Meillä mies ja tytär juuri kyseisen Lowcostin reissulla .Kaksimatkaa yhdellä kertaa...EKA ja VIKA.Lentokenttä kuljetus maksettiin,mitään kuljetusta ei ilmaantunut,ajoivat 70 km taksilla.Koko päivä meni matkalla B
      arcelonaan.
      Yritin pommittaa Suomesta puhelimitse ja mies Barcelonasta Firmaa.
      Puheluuni vastattiin 40 minan jälkeen,Suomalainen virkailija sanoi hetkinen...aikaa kului 30minaa ja puhelimeen vastasi nainen Englanniksi.Hän kysyi "are Yuo calling from Finland,I ask my golleké calling from Finland,sitä puhelua ei ole kuulunut.Ensi yönä mies ja tytär odottavat kuljetusta,ovat varautuneet taksikyytiin,joka muuten oli 170 ekee siivu.Aivan naurettavaa touhua,mitään ei kukaan tiennyt koko kuljetuksesta,joka oli siis TILATTU ja Maksettu.Ei enää halvalla matkalle-kirsi-

      • jjoiiiii

        Tämä lentokenttäkuljetus on Low Costin yksi heikkoja kohtia, tästä on kokemusta.
        Kuljetus ei ollut edes mikään halpa, mutta aikaa meni aivan tolkuttomasti.
        Jos olisin laskenut itselleni koko harmista edes jonkinlaista tuntipalkkaa, olisi taksi tullut halvemmmaksi ja olisi ollut ennenkaikkea huomattavasti nopeampi.
        Tämä tapahtui Antalyan lentokentällä, kohteena Alanya.
        Low Cost veloitti kuljetuksesta muistaakseni hiukan alle 40,-, taksin olisin saanut 60 eurolla pienelllä tinkimisellä.
        Aikaa meni lentokentällä yöllä n. 1,5 tuntia kun bussi odotti jotain englantilaista ryhmää. Meillä oli vielä tilattuna se hieman nopeampi bussi, max. 2 pysähdystä, mutta pysähdysten määräläpä ei ollutkaan niin isoa merkitystä kuin sillä, että kentällä odotettiin suunnilleen yhtä kauan kuin koko matka kesti.
        Päivänselvää, että valitukselle Low Cost viittasi kintaalla...


    • mlu

      Otin nyt härkää sarvista ns. ja varasin matkan Costa Bravalla lentoineen hotellikuljetuksineen sekä All Inclusive. Maksoin koko matkan Visan puolelta ja ainakaan vielä ei ole ollut mitään ongelmia. Sähköpostiin on tullut tarvittavat vahvistukset matkalippuineen ja rynkyn varausvahvistus. Täytyy vaan luottaa, että joku meitä lentokentällä on vastassa kyltteineen. Vahvistuksessa oli myös ohjeet siitä ja kuka kuljetuksia hoitaa sekä myös siitä mihin pitää soittaa ellei ketää ole. Ohjeet myös paluukuljetuksen tilaamiseen löytyvät postiin tulleesta vahvistuksesta. Huomioin ainakin itse, että juuri tässä vahvistuksessa oli paljon tietoa ja puhelinnumeroita mihin voi olla yhteydessä jos jokin menee mönkään. esim. kuljetuksen osalta voi yrittää soittaa suoraan paikallisen kuljetusfirman numeroon. itse ainakin yrittäisin tätä ensimmäisenä matkfirman numeron sijasta. Kerron lomakokemukset reissun jälkeen eli heinäkuun 20 päivän tienoilla.
      Let' s hope for the best...toivottavasti ei adios tälle firmalle...oli sen verran edullinen matka...

    • Ritu ja Retu

      Retu on hyvä noissa tietsikkahommissa ja loistava englanninkielessä. Varmaan siksi hänellä ei ollut varauksen kanssa mitään vaikeuksia. Seurailin vierestä hänen sujuvaa toimintaansa.
      Myös ystäviä hän on autellut Lowcostin suhteen.
      Meillä eikä tuttavillamme ole ollut valittamista. Hinta ja laatu ovat kohdanneet jopa yli odotusten. :)

      Nyt toukokuun matkavarauksen tein minä, sillä se oli Tjäreltä jotenkin helpompaa.
      Terveisin, Ritu

    • niintainäin

      Juu...ei aina Lowcost ole halvin...ilmanmuuta äkkilähdöt yms. sellaiset pitää olla kartalla.

      Mutta silti normimatkoista..jos et tarvitse matkanjohtajan ns. palveluita, kannattaa silti tsekata ebookkers ym. Mutta toisaalta jos haluat matkaltasi silti vastuullisen järjestäjän.....on lowcost yllättävän hyvä vaihtoehto. !

    • SUNNY BEACH

      Varasin matkan Bulgariaan. Varaus toimi ok, hinta ei muuttunut missään vaiheessa, varausvahvistukset tupsahtivat hetimiten säpö:n. Lentoliput tulivat, lennot ok, lentokenttäluljtus ok, mies vastassa nimilappu kädessä. Hotelli kaikkea mitä luvattiin. Mahtava!
      Toimii ihan yhtä hyvin kuin muutkin matkatoimistot, perillä vaan ei ole mitään järjestettyjä retkiä tms. vaan olet ikäänkuin omatoimimatkalla, osta vain lennot ja majoitukse, KAIKKI TOIMII, EI MITÄÄN ONGELMIA! JA HINTA OLI HALPA!!!

    • Matkaaja2

      LOW COST HOLIDAYS

      Hinta/laatu suhde oli Costa Bravan matkalla hyvä. Varaukset toimi moitteetta ja asiakirjat ja ohjeet tulivat sähköpostiin ajoissa.
      Hotelli oli siisti ja ihan ok. Ainoastaan shuttlebus oli todella syvältä. Kone oli Gironassa vähän ennen puoltayötä ja sitten 25 km:n bussimatka kesti 3,5 h.
      Suosittelen ottamaan kentältä taksin, noin 30-60 euroa riippuen mihin kohteeseen Costa Bravalla on menossa.

    • Calella

      Meilläkin meni Costa Bravan reissu hienosti ilman mitään ongelmia. Otettiin matkan varauksen yhteydessä myös vuokra-auto koko viikoksi. Gironan kentältä Fireflyn luukulta avaimet ja pari sataa metriä laukkujen kanssa autolle. Siitä puoli tuntia hotellille. Helppoa ja nopeaa!

      Oli ensimmäinen kerta kun lennettiin Ryanairilla mutta ei varmasti viimeinen. Vain näytöt puuttuivat lentokoneesta. Ja Tampereelta on todella näppärä lähteä. Auton saa ihan terminaalin viereen parkkiin ja lähtöselvitykseen ei tarvinnut jonotella.

      Ennen on käytetty Aurinkomatkoja ja Finnmatkoja, mutta tämä kokemus oli niin hyvä, että todennäköisesti seuraavakin matka varataan Low Cost Holidaysilta. Oppaita ei olla ennenkään tarvittu, joten pienemmällä rahalla saatiin sama kuin aiemminkin.

    • mlu

      Moi
      Terveiset Costa Bravasta. Eilen kotiuduttiin ja kaikki oli niinkuin oli tilattukin. EI MITÄÄN ONGELMIA minkään kanssa. Taksi oli vastassa kyltteineen ja paluutaksin vahvistin soittamalla tilausvahvistuksessa olleeseen numeroon. Englantia pitää vähän osata ymmärtää ja puhua, niin homma toimii kun junan vessa. Aikaisemmin mainitisen, että kaikki tärkeä tieto oli tilauksen jälkeen postiin tullessa vahvistuksessa. Hotellissa annoin voucherin tiskillä ja 10 min päästä oltiin huoneessa. Lennot vielä Treelta ja Ryanair. Nekin toimi ok kunhan kaikki on line checkit ym.oli tilattu eikä matkalaukut ylitä ostettua kilomäärää. Ihan varmasti katselen jatkossakin tämäm matkanjärjestäjän vaihtoehtoja.

    • eki.

      Pitäkää varanne Low Costin kanssa.

      Olimme matkalla keväällä ja kaikki ei todellakaan sujunut kuten sovittu.
      En mene nyt yksityiskohtiin, koska juttu on vielä kesken.
      Low Cost on jo myöntänyt virheet ja luvannut korvausta, tällä hetkellä ainoastaan korvausumman koko on enää auki.

      Hyväksyn heidän konseptinsa tehdä bisnestä ja halvempi hinta selittyy monillakin asioilla. Low Costin sisäinen valvonta suhteessa alihankkijoihin / palvelun tuottajiin sen sijaan ontuu. Tässä on se Low Costin heikko kohta.
      Low Cost on itse asiassa enempi vain matkojen välittäjä, ei varsinainen matkatoimisto sanan varsinaisessa mielessä.

      Sen verran voin sanoa, että reklamaatioasioiden käsittely ko. firmassa on tolkuttoman hidasta.

      Ottakaa kaikista dokumenteista kopiot, pitäkää ne tallessa ja reklamoikaa heti paikan päällä ja pitäkää kiinni oikeuksistanne.

    • mlu

      Moi
      Kovin on erilaisia kokemuksia tämän matkanjärjestäjän kanssa. Itselläni ja useammalla muulla kaikki mennyt ns. putkeen taasen useammalla sitten taas ei ole mennyt. Kaipaan kokemuksia tänne lisää matkaajilta, koska omat olivat hyviä, niin jatkossakin katselen tämän puljun matkoja ensisijaisesti.

    • jaiks

      Meillä varattu matka Sideen syyskuun lopulle heidän kautta. Nyt kyllä hirvittää, että meneekö tää vielä jotenkin v*tuiksi, ite firma ei ole antanut vielä aihetta tälle epäilylle, kaikki voucherit jne on itellä ja Finnairin liputkin on selkeästi olemassa ja Finnairilla meistä tiesivät ;) Mut jos kerran jollain on voinut hotellin hinta pompsahtaa viisinkertaiseksi, niin me joudutaan skippaan koko hela reissu...

      Kädet siis ristiin...

      • j ja m

        Olet viisaasti varuillasi.

        Meidän Turkin-matkamme on menossa kuluttajaviranomaisten käsiteltäväksi.
        Olen kokenut matkailija ja nähnyt paljon, mutta Low Costin tapaista rimanalitusta en vielä koskaan.

        Tuurillahan saattaa mennä ihan ok, mutta ei todellakaan aina. Kunhan olen saanut kuluttajaviranomaisilta jotain vastauksia palaan asiaan.


      • m ja j
        j ja m kirjoitti:

        Olet viisaasti varuillasi.

        Meidän Turkin-matkamme on menossa kuluttajaviranomaisten käsiteltäväksi.
        Olen kokenut matkailija ja nähnyt paljon, mutta Low Costin tapaista rimanalitusta en vielä koskaan.

        Tuurillahan saattaa mennä ihan ok, mutta ei todellakaan aina. Kunhan olen saanut kuluttajaviranomaisilta jotain vastauksia palaan asiaan.

        Hei vaan sinne finnaurinkotjären toimistolle !

        Tosi avuton rimanalitus teiltä !
        Vai että muka kuluttajaviranomaisilta blaablaablaa.....

        Tiedetään jo, että tähän ei tule teiltä koskaan lopullista vastausta !

        Ei se mitään, jatkakaa vain tiellänne, me muut järkevät matkustetaan sillä aikaa edullisille lomille ilman ylimääräisiä "osinko"-kuluja........Harmittaako ?


    • Creece

      Jos ja kun varaatte Low Costilta matkan, säilyttäkää tarkkaan kaikki dokumentit ja lukekaa huolella myös ne pienellä painetut tekstit.
      Kaikista paikan päällä sattuvista on reklamoitava heti joko paikalliselle hotellille ( hotellin virheistä) tai sitten Low Costin palvelunumeroon.
      Low Costin sopimusehdoissa on pienellä painetulla teksti, jonka mukaan myöhemmin reklamoidut asiat ( siis myös aiheelliset!!!) voidaan jättää huomioimatta, ellei heti ole paikan päällä reklamoitu.

      Meillä kävi niin, että ko. reklamaatiota emme pystyneet heti tekemään ja emme saaneet mitään korvausta hotellin virheestä. ( ei olut mikään pikkuvirhe)

      • Low= High

        Tuttavapariskunnalla vähän vastaava tapaus.

        Matka oli ostettu heille lahjaksi, mukaan matkalle he saivat Lowcostilta tulleet voucherit sun muut. Heidät majoitettiin mainoksissa esitetyn hotellin sivurakennukseen. He huomasivat vasta puolessa välin viikkoa, että heidän oikea majapaikkansa olisi ollut se varsinainen hotelli.
        LowCost ei ota kantaa valituksiin jälkikäteen, koska paikan päällä asiasta ei valitettu.
        En tiedä, olisiko valituksesta paikan päällä ollut mitään hyötyä, koska ko. matkalaiset osaavat hyvin vähän englantia.


    • Topin paikka

      Alanyassa Turkissa Nazarilla hotelli 2 tähden hotelli, Low Costilla sama hotelli 4 tähteä.

      Ihmettelimme asiaa suomalaisen pariskunnan kanssa paikan päällä. Sitten selvisi, että Low Cost myy 4 tähden hotellin spekseillä vieressä olevaa 2 tähden hotellia, jolla on lähes sama nimi. Ilmeisesti samaa firmaa nämä hotellit.

      • kereiiop333

        Nazarin tai jonkun muun matkatoimiston matkan saa äkkilähtönä halvemmalla kuin Low Costin matkan.

        Silloin ei tarvii kahta kertaa miettiä minkä ottaa.


    • 3*lowcost käyttänyt

      Niinpäniin.....jos haluaa jännittää saako lähtöä ollenkaan silloin kun olisi aikaa!

      Vertaus ei ole relevantti.

      Äkkilähdön saa kyllä varmasti halvemmalla (yleensä) kuin MINKÄ VAAN matkatoimiston matkan ! (Ei pelkästään LowCostin) !

      • ipioeweope

        Ns. äkkilähtöotsakkeen alla on nytkin satoja matkoja, löytyy melko hyvin tarjontaa.
        Käytännössä näin niitä kuitenkin keskenään verrataan.


    • uptoyou

      Jos haluaa olla varma, että saa mitä tilaa kannattaa asioida suomalaisten matkatoimistojen kanssa ja maksaa enemmän. Jos taas ei pelkää riskinottoa ja kärsi stressistä voi ostaa halvemman matkan lowcosteilta ja koetella onneaan.

    • eisemitää

      Luettelo suomalaisista matkatoimistoista taitaa olla sekin lyhyt.
      Aurinkomatkat ehkä (osa finnair-konsernia).

      Loput "suomalaisista" matkatoimistoista ovat osia ulkomaisista konserneista.

      Lowcost ei ole mitenkään erilaisempi juttu.

      Mutta menkää vaan niillä "suomalaisilla" matkatoimistoilla, ruisleipää mukaan, ja ekana aamuna tervetuliaistilaisuuteen aplarimehulle sekä ostamaan nelinkertaisella hinnalla retkiä !

    • Rokkari15

      Älkää vaan ikinä varatka matkaa ko. firmasta. Meille ainakin kävi niin että saavuttuamme Antalyan lentokentälle opasta ei meinannut löytyä mistään, sitten kun hänet löysimme niin ei löytynyt linja-autoa joka olisi kuljettanut Alanyaan, pari tuntia siinä odotettiin ja "opas" soitti koko ajan johonkin. Vihdoin päästyämme matkaan ja perille Alanyaan ei kuski meinannut millään löytää hotelliamme ja kun se löytyi monen puh.soiton jälkeen niin aikaa oli kulunut tosi monta tuntia joten ensimmäinen lomapäivä menikin nukkuessa. Mutta paluu vasta kauhee olikin. Meille ei ilmoitettu missään vaiheessa että milloin hakevat hotellilta, respa yritti koko ajan soittaa bussiyhtiöön mutta ketään ei vastannut, itse soitin Suomeen ja sain tietää noutoajan, no, noutoaika tuli ja meni ja kun 50min oli kulunut yritin soittaa heidän hätänumeroonsa useita kertoja, ei kukaan vastannut. Tulihan se bussi sitten joskus ja ehdimme onneksi lennolle. Mutta kyllä jäi huono maku ko. matkanjärjestäjästä ja myös TURVATON OLO jos matkalla ois vaikka sattunut jotain niin näköjään mistään ei olisi saanut apua koska heidän hätänumerokaan ei vastaa!!!!

    • vainii

      Ei lowcost-konseptiin kuulukaan opasta !

      Matkat ovat "räätälöityjä" pakettimatkoja joihin voi ostaa hotellin, lennon ja kuljetukset erikseen. Maksetaan vain yhdellä laskulla jolloin siitä tulee valmismatka.
      Valmismatkoilla on toimistolla vastuu, kuten muillakin "normi" matkanjärjestäjillä.
      Valmismatkoihin ei tarvitse kuulua opaspalveluja.

      Se paluu ajankohta pitää itse kysyä kuljetusliikkeeltä, kuten ohjeissa sanotaan.

      Ja tulihan se bussi kuitenkin !

    • mlu

      Olin yhdellä matkalla kesällä ja dokumenteissä mitkä sähköpostiin tuli oli ohjeet ja numerot miten varatun paluukuljetuksen tilaat ja vahvistat hotellille. Vähän englantia piti tässä kohdin osata ja ymmärtää. Sotin päivää ennen lähtöä annettuun numeroon ja annoin varausnumeron, ilmoittivat sieltä koska taksi noutaa hotellilta. Taksi tuli sovittuna aikana ja vei lentokentälle. ps. otin transferin 1-4 hlöä.

    • pettynyt123

      Yksi hyvä kokemus ja yksi erittäin huono kokemus. Ammattitaidotonta henkilökuntaa vaikeissa tilanteissa ja rahastuksen maku, joten eipä tarvitse enää tuhlata rahoja Lowcostholidaysille.

    • Ammattitaidotonta

      Ammataidotonta toimintaa. Varasimme hotellin alkuvuodesta, ja meidän piti mennä kesän lopussa kohteeseen. Kaksi viikkoa ennen lähtöä soitimme hotellille,mutta kaskummaa meillä ei ollu varausta eikä heillä ollut tietoa meistä. Lowcostholidays jätti ilmoittamatta että yhteistyö hotellin kanssa on loppunut, joten kaikki varauset olivat peruutettu. Monien puheluiden ja koukeroiden kautta saimme viime tingassa toisen hotellin. Yhteenkään soitto pyyntöön ei vastattu. Eipä toista matkaa kyseiseltä matkanvälittäjältä ei tarviste ostaa :).

    • Krislau

      On hyvää kokemusta. Olemme menossa keväällä 2016 fuengirola beach apartementos hotelliin. Tarkistin hotellista onko huone varattu meille meidän varaamillemme päiville ja sieltä tuli vastaus, että kaikki on kunnossa huone on varattu.

    • Krislau

      On kyllä. Matkustamme fuengirolaan keväällä 2016. Maksu piti tehdä puhelimitse, tänään tarkistin hotellista onko varauksemme tehty. Vastaus oli kyllä. Joten ei mikään ongelmatoimisto.

    • IsostiPettynyt

      Ihan huijausta! Yritäpä perua hotelli n. kuukausi aiemmin. Jos perut alle 29pv aiemmin, mitään rahoja ei saa takaisin! Kun peruu 29pv tai enemmän aiemmin, saat takaisin vain n.60%. Varausehdot muutenkin todella epäselvät.

      Oma suositukseni: Välttäkää viimeiseen asti - mitä tahansa muutoksia tulee tarpeen, niin asiakaspalvelu on ihan ala-arvoista ja menetät rahasi.

    • Tuulinen3

      Olin juuri alanyassa kolme viikkoa em. Matkanjärjestäjän matkalla. Sikahalpa. Kaikki luvattu piti paikkansa. Luento oli gazipasaan ja typeryyksissämme otimme lowcostin kautta kuljetuksen alanyaan, eikä tullut halvaksi. Poislähtiessä piti soitella kuljetusfirmaan ja sopia hakuaika. Auto oli tupaten täynnä eikä ilmastointia päällä. 45 km matka, pikkubussi 10 henkeä, kaikilta otettu vähän eri hintoja. Me 4 henkeä maksettiin 40 euroa meno/paluu per nenä

    • matkamaija

      Varaus ei onnistunut, soitimme useaan kertaan asiakaspalveluun joka lupasi selvittää asiaa ja soittaa takaisin. Arvatkaas soittivatko. Asiakaspalvelusta ei tullut minkäänlaista yhteydenottoa! Varasimme matkan muualta ja se oli varsin onnistunut. En voi siis suositella tämän "palvelun" perusteella kenellekkään.

    • toimi2015keväällä

      Kahdella matkalla oltu Teneriffalla ja hotellivaraukset toimi aika hyvin. _Hinta oli tosi sopiva_. Jotain pientä häikkää oli yhden matkavarauksen kirjautumisessa www-liittymässä ja soitettiin sinne toimistoon, puheluun vastattiin heti suomeksi ja korjasivat www-tietojamme.

    • Peksutti

      Meillä oli onnistunut matkakokemus kyseisen välittäjän kautta. Tosin otin sieltä vain matkat ja vuokra-auton ja Bookingin kautta hotellin. Seuraavalla kerralla ehkä kokeilen koko pakettia heidän kauttaan. Ainahan tulee virheitä niin kauan kun ihminen on yhtenä tekijänä. Meillä ilmeisesti tuuria, kun ensimmäinen kokeilu onnistui ;)

    • IhanokLOWcost

      Kävin vuosi sitten. Homma toimi hyvin ja puhelimmeen vastattiin heti, kun tarkistin muutaman asian. Hiljainen ja rauhallinen hotelli oli vaan puolalaisten yökyöpeleiden majapaikkana ja hoidimme asiaa hotellin kanssa, vaikka olisi pitänyt soittaa lowcostille. Hotelli järjesti meidät saman ketjun toiseen hotelliin, mutta vastaanottava hotelli luuli meidän häiriköineen ja huone sekä alku kohtelu oli sen mukaista.

    • korttimatkailijha

      Näyttää menneen firma konkkaan. Olin juuri matkalla, jossa yksi hotelli oli varattu ja maksettu heidän kauttaan. Nyt huomsin, että hotelli ol ivelottanut minua uudelleen ja kävin ihmettelemään asiaa. No eipä auta muuta kuin lähettää rekkula luottokorttifirmaan. Onneksi oli maksettu sieltä eikä verkkopankin kautta. Ei olisi ollut enää mikään lowcost...

    • konkurssissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      38
      1691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1627
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1368
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      236
      1311
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      196
      1199
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe