Sana on vapaa ja sanat voitte luoda itse. Hyvät palstatavat ovat olleet hukassa aikapäiviä sitten - jos niitä koskaan on ollutkaan - joten tämä ketju ei ole sen pöllömpi kuin muutkaan. Teillä on jokaisella oma näkökulmanne. Samoin jokaisella on oma rajallinen tieto totuudesta.
Painoarvo tuolle viimeiselle lauseelle.
Subjektiivinen näkökulma
78
158
Vastaukset
- ent.ilkkis
"Rajallinen tieto totuudesta."
Me KAIKKI elämme ympäröivässä todellisuudessa ja KOKONAAN toinen asia on, kuinka paljon siitä HALUAMME YMMÄRTÄÄ. Samoin kuin se, paljonko itsestämme tunnistamme. Liittyvät siis yhteen.
Sana oli siis vapaa.
Minusta lähimmäiset käyttävät sanaa realisti. Olen päätellyt siitä, että olen näin ollen omaksunut itselleni soveltuvat arvot, siksi hyväksyn ympäristön tarjoamat sovinnaiset normit vain silloin, kun pidän niitä oikeina.
Elämässä pääsee helpommalla kun käyttäytyy aina odotusten mukaan, mutta se ei ole minun "tieni" täälläkään. Pidän kurinalaisuudesta ja pitkäjännitteisyydestä - en siis tavoittele narsistista välitöntä tyydytystä missään asiassa. En salli itseäni alistettavan ja puolustan itseäni ja näkemyksiäni lujalla otteella.
Näen asiat oikeissa mittasuhteissaan ja se on huomattava etu.
Olen ymmärtänyt, että juurikin näistä syistä minua täällä niin kovasti vihataan ja mitätöidään. Ja tämä siksi, ettei totuutesi minusta jäisi niin rajalliseksi kuin mitä se tällä hetkellä on!!okei...
...ja pari kysymystä:
Puolustatko joskus lujalla otteella itseäsi jo valmiiksi, vaikkei olisi tarvetta puolustukselle?
Sanoit toisessa ketjussa, että nimimerkilläsi on kirjoitettu (huomattavan paljon?) ?
"Jos et itse huomaa, mikä kirjoittamassasi oli "salakavalaa ja tuomittavaa käytöstä" niin voin auttaa sinua sen hahmottamisessa. "
...parempi että hahmotat, en oivaltanut.- ent.ilkkis
elisakettu kirjoitti:
okei...
...ja pari kysymystä:
Puolustatko joskus lujalla otteella itseäsi jo valmiiksi, vaikkei olisi tarvetta puolustukselle?
Sanoit toisessa ketjussa, että nimimerkilläsi on kirjoitettu (huomattavan paljon?) ?
"Jos et itse huomaa, mikä kirjoittamassasi oli "salakavalaa ja tuomittavaa käytöstä" niin voin auttaa sinua sen hahmottamisessa. "
...parempi että hahmotat, en oivaltanut.Elämässä pääsee helpommalla kun käyttäytyy aina odotusten mukaan, mutta se ei ole minun "tieni" täälläkään....
Kun EI käyttäydy joutuu sellaisten hampaisiin, jotka tuntevat itsensä rinnallani mitättömiksi....ja lopulta kaikki selitetään minun "valheellisuudellani"...
Joo, hevosen voi kyllä taluttaa juottopaikalle, muttei voi pakottaa juomaan.
Käydään tuo toista ketjua koskeva keskustelu siellä, missä se on, jos sopii? ent.ilkkis kirjoitti:
Elämässä pääsee helpommalla kun käyttäytyy aina odotusten mukaan, mutta se ei ole minun "tieni" täälläkään....
Kun EI käyttäydy joutuu sellaisten hampaisiin, jotka tuntevat itsensä rinnallani mitättömiksi....ja lopulta kaikki selitetään minun "valheellisuudellani"...
Joo, hevosen voi kyllä taluttaa juottopaikalle, muttei voi pakottaa juomaan.
Käydään tuo toista ketjua koskeva keskustelu siellä, missä se on, jos sopii?" Elämässä pääsee helpommalla kun käyttäytyy aina odotusten mukaan, mutta se ei ole minun "tieni" täälläkään.. "
Niin. Moni varmaan allekirjoittaa tuon. Ja juuri näin näkisin omasta näkökulmastani käsin usemmankin palstakirjoittajan käyttäytyvän. Mitä ajatuksia se tuo sinulle?- ent.ilkkis
elisakettu kirjoitti:
" Elämässä pääsee helpommalla kun käyttäytyy aina odotusten mukaan, mutta se ei ole minun "tieni" täälläkään.. "
Niin. Moni varmaan allekirjoittaa tuon. Ja juuri näin näkisin omasta näkökulmastani käsin usemmankin palstakirjoittajan käyttäytyvän. Mitä ajatuksia se tuo sinulle?Mitä ajatuksia?
Kirjoitin jo mitä ajatuksia se herättää.
Joo, hevosen voi kyllä taluttaa juottopaikalle, muttei voi pakottaa juomaan....Kokeiles vaikka joskus.
Sinäkin voit esittää minun olevan epäkunnioittava ja sinä voit jakaa suuressa ystävällisyydessäsi faktaa, että mitätöin muita. Mutta onko asia niin? Tuleeko minusta se, mikä minussa haluat nähdä? Onko se todellisuutta vai vain harhaa?
Kuten sanoit, rehellisyys on vaikeinta. Siksi sinäkin turvaudut valheisiin. ent.ilkkis kirjoitti:
Mitä ajatuksia?
Kirjoitin jo mitä ajatuksia se herättää.
Joo, hevosen voi kyllä taluttaa juottopaikalle, muttei voi pakottaa juomaan....Kokeiles vaikka joskus.
Sinäkin voit esittää minun olevan epäkunnioittava ja sinä voit jakaa suuressa ystävällisyydessäsi faktaa, että mitätöin muita. Mutta onko asia niin? Tuleeko minusta se, mikä minussa haluat nähdä? Onko se todellisuutta vai vain harhaa?
Kuten sanoit, rehellisyys on vaikeinta. Siksi sinäkin turvaudut valheisiin.Jaaha. No kerropas nyt niistä niinkutsutuista valheistani.
En tykkää ruotia kaloja (joka on plussan heiniä lahjakkuuteen asti). Mutta esimerkkinä mitätöivästä tyylistä kuinka suhtauduit yhteenlaskutoimitukseen omassa ketjussasi "Jos totuutta ei olisi" . Ei kukaan muu ole valittanut. Se oli vain ja ainoastaan minun näkökulmani.- fjkgkkghghk
elisakettu kirjoitti:
Jaaha. No kerropas nyt niistä niinkutsutuista valheistani.
En tykkää ruotia kaloja (joka on plussan heiniä lahjakkuuteen asti). Mutta esimerkkinä mitätöivästä tyylistä kuinka suhtauduit yhteenlaskutoimitukseen omassa ketjussasi "Jos totuutta ei olisi" . Ei kukaan muu ole valittanut. Se oli vain ja ainoastaan minun näkökulmani.Kyllä minä olen valittanut ja jos en ole ihan väärässä, niin varmaan aika moni muukin minun lisäkseni.
fjkgkkghghk kirjoitti:
Kyllä minä olen valittanut ja jos en ole ihan väärässä, niin varmaan aika moni muukin minun lisäkseni.
Valittanut Ilkkiksen tyylistä, kuten tarkoitin?
Mutta kun kyseessä olet sinä, arvelen sinun viittavaan plussaan. Mielestäni plussalla on kyky todella ruotia niitä kaloja; itse en tietysti valita niinkauan kuin jättää minut rauhaan.- 10+9=19
elisakettu kirjoitti:
Valittanut Ilkkiksen tyylistä, kuten tarkoitin?
Mutta kun kyseessä olet sinä, arvelen sinun viittavaan plussaan. Mielestäni plussalla on kyky todella ruotia niitä kaloja; itse en tietysti valita niinkauan kuin jättää minut rauhaan."Mutta kun kyseessä olet sinä, arvelen sinun viittavaan plussaan. Mielestäni plussalla on kyky todella ruotia niitä kaloja; itse en tietysti valita niinkauan kuin jättää minut rauhaan"
jaa että tämmöstäkin oli tänään...piti oikein palata tuohon jos totuutta ei olisi ketjuun...johon viittasit...
joo oltiin ilkkiksen kanssa eri linjoilla, puhutiin ihan eri asiaa...itse ny otin sen että ilmeisesti ajatellaan asioista hyvin eri tavalla...että jo maailmankatsomuksemme on erilainen...
siinä kun hän oli sitä mieltä, että mitä enemmän epävarmuutta sen rikkinäisempi ihminen on...kun taas minä olin sitä mieltä, että kyky sietää epävarmuutta on osa ihmisen hyvinvointia...
Että kaiketi kummallakin oli oma totuumme tuosta asiasta...johtuen ehkä erilaisista elämistä ja kokemuksista...mutta tuskin yhtä ja ainoaa totuutta on tuostakaan asiasta...kukin valitsee senkin itse...miten haluaa ajatella...
mitä tulee tuohon kirjainyhdistelmään...vaikea sanoa...mitä hänellä on minua vastaan...valituksia/hyökkäyksiä on kyllä tullut muodossa jos toisessa...
Mutta en hetikään usko, että hän on mikään uusi kasvo täällä...mutta käsittääkseni on päättänyt itse olla enää lukematta/vastaamatta kommentteihini...että toivon toki että pysyy päätöksessään...vaikka ny tässä yrittääkin saada toisilta tukea ja sympatiaa...minua vastaan...
mutta joo...hauska nimitys tuo ruotia kaloja...en ihan tiedä mitä elisakettu sillä tarkoittaa...ettäkö kääntelen kiviä ja kantoja puolelta jos toiselle...
mitä taas tulee elisaketun ruotimiseen...ei ole sellaista tarvetta...pidän kyllä hänen kirjoituksistaan...kuten moni muukin täällä...
toki joskus olen ollut eri mieltä hänenkin kanssaan/kyseenalaistanut hänen mielipiteitään tai pyytänyt tarkennusta...mutta ei se ole mitään konflktia saanut aikaiseksi...ihan normaalia keskustelupalstakäyttäytymistä käsittääkseni...
Elisaketusta:
Olen haalinut tuon rekin kaksi vuotta sitten käyttööni ja kirjoittanut pääsääntöisesti sillä. Harvoin ja poikkeuksellisesti kirjoitan nikeillä - jos sen teen, olen useimmiten tunnistettavissa. Minua on aivan turha sotkea kehenkään toiseen palstakirjoittajaan. Sellainen ei kiinnosta minua. Minä olen minä. Omalla nimellä en viitsi (S24-narsismipalstalle, haloo!!) kirjoittaa, joten minulla on vakirekki. Minun intohimonani on kirjoittaminen ja olen mieluummin henkilöitettävissä, vaikken julkisesti tunnistettavissa.
Olen nainen ja real-nimeni tietänee muutama kirjoittaja. Useampi tietää paikkakunnan jolla asun. Jotkut tuntevat paremmin, toiset vähemmän - mutta tämä on aivan heidän itsensä päätettävissä haluavatko tuntea tai olla tuntematta. Tuntemattomien viesteihin tms en ole vastannut aikoihin. Minuahan on kerran myös varoitettu ei-hyvää-tarkoittavasti, enkä voi tietää kuka on minkäkin nimimerkin takana.
He, jotka minua millään lailla tuntevat, eivät ole pettäneet luottamustani. Tähän luottamukseen perustan tiettyjä oletuksia palstakirjoittajien luonteesta. Taatusti heistä jokainen tietää, miten vahingollista olisi paljastaa henkilötietojani julkisesti.
Vastapalveluksena luottamukselle pyrin olla sekoittamatta palstapakkaa eli en todellakaan esiinny toisten vakkarien nimimerkillä. En kenenkään. Jos haluaisin esiintyä tunnistamattomana, keksisin ihan omat nikkini.- ent.ilkkis
Miksi tämä palstan ulkopuolinen "ystävyys" tiettyjen kesken on aika ajoin esillä myös sinun toimestasi?
Mitä haet sillä? ent.ilkkis kirjoitti:
Miksi tämä palstan ulkopuolinen "ystävyys" tiettyjen kesken on aika ajoin esillä myös sinun toimestasi?
Mitä haet sillä?Avainsana oli se luottamus.
- ent.ilkkis
elisakettu kirjoitti:
Avainsana oli se luottamus.
Haet luottamusta? Sorry, mutta nyt en kyllä ymmärrä....mikäli sitten et tarkoittanut sisäpiiriä, joka luotiin sittemmin näin, kun se eka kerta epäonnistui ja halutut kirjoittajat eivät lähteneetkään mukaan.
Vai tarkoitatko luottamuksella sitä, että kuottohaukut minua, koska ne kamut niin vaatii?
Minä en missään olosuhteissa koskaan antaisi itsestäni mitään tietoa, josta minut voisi täällä tunnistaa. Enkä ole täällä kyllä hakemassa luottamustakaan. Se on ihan muualla tärkeä kuin täällä.
Toisaalta, jos tarpeeksi viitselisä olisin (ja minulla olisi siihen narsismin kaltainen taipumus) loisin minäkin ryhmän nimimerkkejä, joitten ystäväksi sitten itse alkaisin ja kertoisin aika ja kaikille, miten hyvin tunnetaan palstan ulkopuolella.....Kohdallani se nyt vaan tyssää motiiviin enemmän kuin mihinkään muuhun. - lottamari<3
Herää kysymys.
Miksi käyt tuota nikki keskustelua aina niin kovasti, kiivaasti ja puolustelevasti täällä, ellei siihen liity jotain hämärää tai jotain mikä aiheuttaa sinulle pelkoa?
Minä uskon sinua, että olet nainen ja sinä kirjoitat ja esiinnyt omana itsenäsi, mutta minulla on myös toinen teoria tuohon olemassa, joten ei sen väliä.
Olet kaikinpuolin fiksu ja käyttäydyt aina asiallisesti ja korrektisti, olet kiltti ja hyväkäytöksinen ja aina mukava kaikille...Se on hieno piirre sinussa ja ihmisessä yleensä, mutta minulla on myös toinen teoria tuohon olemassa, joten ei sen väliä.
Ajatuksesi ovat hyviä ja taatusti monen mielen mukaisia, niissä on syvällisyyttä, tunteita, huumoria, ne ottavat toiset huomioon, eivät syytä, eivätkä teilaa muiden mielipiteitä,..Se on hieno piirre sinussa ja ihmisessä yleensä....
Elisakettu,
Minulle tulee sinusta kuva, että...
Olet liian hyvä ollaksesi totta, mutta en anna sen häiritä mieltäni..Olet hyvä tyyppi ja se riittää minulle :) - ent.ilkkis
lottamari<3 kirjoitti:
Herää kysymys.
Miksi käyt tuota nikki keskustelua aina niin kovasti, kiivaasti ja puolustelevasti täällä, ellei siihen liity jotain hämärää tai jotain mikä aiheuttaa sinulle pelkoa?
Minä uskon sinua, että olet nainen ja sinä kirjoitat ja esiinnyt omana itsenäsi, mutta minulla on myös toinen teoria tuohon olemassa, joten ei sen väliä.
Olet kaikinpuolin fiksu ja käyttäydyt aina asiallisesti ja korrektisti, olet kiltti ja hyväkäytöksinen ja aina mukava kaikille...Se on hieno piirre sinussa ja ihmisessä yleensä, mutta minulla on myös toinen teoria tuohon olemassa, joten ei sen väliä.
Ajatuksesi ovat hyviä ja taatusti monen mielen mukaisia, niissä on syvällisyyttä, tunteita, huumoria, ne ottavat toiset huomioon, eivät syytä, eivätkä teilaa muiden mielipiteitä,..Se on hieno piirre sinussa ja ihmisessä yleensä....
Elisakettu,
Olet liian hyvä ollaksesi totta, mutta en anna sen häiritä mieltäni..Olet hyvä tyyppi ja se riittää minulle :)Mä en ole kyllä nyt aloittanut tätä keskustelua, enkä ole käynyt mitään erityistä nikkikeskustelua. Siihen ovat syyllisneet ihan muut kirjoittajat.
Olen ainoastaan todennut, että nimeeni liittyvät nimimerkit ovat täällä kuluneet jonkun muun käsissä - pitkään.
Mutta helpointa on tietysti syyttää siitä minua. Kukaan ei tule olemaan sinua vastaan silloin - niin paitsi minä, mutta sekin on just multa tuomittavaa.... ent.ilkkis kirjoitti:
Haet luottamusta? Sorry, mutta nyt en kyllä ymmärrä....mikäli sitten et tarkoittanut sisäpiiriä, joka luotiin sittemmin näin, kun se eka kerta epäonnistui ja halutut kirjoittajat eivät lähteneetkään mukaan.
Vai tarkoitatko luottamuksella sitä, että kuottohaukut minua, koska ne kamut niin vaatii?
Minä en missään olosuhteissa koskaan antaisi itsestäni mitään tietoa, josta minut voisi täällä tunnistaa. Enkä ole täällä kyllä hakemassa luottamustakaan. Se on ihan muualla tärkeä kuin täällä.
Toisaalta, jos tarpeeksi viitselisä olisin (ja minulla olisi siihen narsismin kaltainen taipumus) loisin minäkin ryhmän nimimerkkejä, joitten ystäväksi sitten itse alkaisin ja kertoisin aika ja kaikille, miten hyvin tunnetaan palstan ulkopuolella.....Kohdallani se nyt vaan tyssää motiiviin enemmän kuin mihinkään muuhun.Kukaan ei vaadi minulta mitään enkä moiseen ryhtyisikään (haukkumaan sinua). Minä en juurikaan hauku ihmisiä enkä haasta riitaa mielelläni kenenkään kanssa.
Luottamuksella tarkoitan sitä, että tietyt asiat pysyvät tiukasti siellä, missä niiden on tarkoituskin pysyä, eikä revitellä niiden kustannuksella.
En ymmärrä viitaustasi sisäpiiristä, joka ei lähtenyt mukaan... mihin? En ole ollut luomassa mitään hemmetin piiriä, jos minua tarkoitit. Puhun ihmisistä yksilötasolla.- 11+8=19
ent.ilkkis kirjoitti:
Mitä haet sillä?Noh, itselleni tuli mieleen tässä kohtaa tuosta ns. vakirekistä, että joo, minä kirjoitan tällä koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella...
jota joskus käyttää joku muukin, mutta en ole itse kokenut että he tai mikään muukaan nimimerkki kirjoittaisivat ikäänkuin minun nimissäni...koska heidän mielipiteensä/asiansa/tarinansa/kokemuksensa/ajatuksensa poikkeavat omistani...
Poikkeuksen muodostaa vain se yksi ainoa kirjoitus, jossa ihan selkeästi haluttiin esiintyä minuna...ikäänkuin itse olisin mukamas palannut kertomaan vielä, että menen töihin vain halusta osallistua kiusaamisjuttuihin ja juoruiluun...
Mutta sille en voi mitään...jos joku uskoo löytävänsä/tunnistavansa minut lähestulkoon jokaisen nimimerkin takaa...joka ainoalta keskustelupalstalta...
Mutta kummallsta tämä "kaikki" täälläkin on...ikäänkuin haluttaisiin heittää epäilyksen varjo...jokaisen paljon/usein kirjoittavan päälle...että he olisivat ikäänkuin yksi ja sama henkilö...
Vaikka samaan aikaan epäilijä yrittää todistaa, että kaikki/usea ihminen ovat samaa mieltä, että olet ikävä ihminen...ja sinun vuoksesi useat kirjoittajat ovat poistuneet täältä...
Tuli vaan mieleen ne taannoiset viistoista miikkaa...joilla tuotakin asiaa minulle yritettiin todistaa, että muutaman minuutin sisään niin moni ihminen oli minusta/kirjoituksestani sitä mieltä...
Että yhtäältä väitetään, että täällä on vain muutama kirjoittaja, jotka kirjoittavat monella nimimerkillä ja heti perään väitetään, että useat kirjoittajat toivovat sinun poistuvan täältä...
että ota ny selvää...miten asiat oikeasti on...
että viisain pitäytyä vaan siinä omassa todellisuudessa...riittää kunhan itse tietää koska ja milloin on mitäkin itse kirjoittanut...
Se ny vaan on fakta...ja toisten esittämät epäilyt/tietämys...perustuvat pelkkään luuloon jos ei peräti jonkinlaiseen vainoharhaisuuteen...
Se että joku tuntematon ihminen väittää tietävänsä itselleen tuntemattomasta kirjoittajasta varmasti kuka kulloinkin/minkälainen ihminen henkilönä on minkäkin nimimerkin takana netin keskustelupalstoilla ...on ajatuksenakin täysin mahdoton...
Mutta kauheasti noita "tietämyksiä" kyllä yritetään viljellä...
toivottavasti ny ei kovin moni tuota usko... - ent.ilkkis
elisakettu kirjoitti:
Kukaan ei vaadi minulta mitään enkä moiseen ryhtyisikään (haukkumaan sinua). Minä en juurikaan hauku ihmisiä enkä haasta riitaa mielelläni kenenkään kanssa.
Luottamuksella tarkoitan sitä, että tietyt asiat pysyvät tiukasti siellä, missä niiden on tarkoituskin pysyä, eikä revitellä niiden kustannuksella.
En ymmärrä viitaustasi sisäpiiristä, joka ei lähtenyt mukaan... mihin? En ole ollut luomassa mitään hemmetin piiriä, jos minua tarkoitit. Puhun ihmisistä yksilötasolla.Meillä on tässäkin näkemysero.
Keskustelupalstat eivät ole minulle luottoihmisten hakua varten. Mielestäni tuon luokan kedskustelu ei kuulu tänne.
Jos sinä tunnet jonkun meistä kirjoittajista, se on sitten sinun ja hänen välinen asia eikä todellakaan kuulu meille jokaiselle, millaiset teidän välinne ovat.
Jos sinulla on vankka luottamukseen perustuva suhde täällä jonkun kanssa, luulisi että tavoitat hänet muutakin kautta kuin palstan kautta. Ainakin minulla on luottoystävieni puhelinnumerot ja muut yhteystiedot.
Yritän vain hahmottaa motiivisia, miksi toistuvasti koet tarvetta ottaa esille tämän saman asian. Minä en siitä ole kiinnostunut. Olisi ollut paljon mielekkäämpää puhua aloituksen aiheesta ja totuudesta sekä siitä, miten salakavalasti totuus muuttuu ihmisen niin halutessa. - lottamari<3
elisakettu kirjoitti:
Kukaan ei vaadi minulta mitään enkä moiseen ryhtyisikään (haukkumaan sinua). Minä en juurikaan hauku ihmisiä enkä haasta riitaa mielelläni kenenkään kanssa.
En ymmärrä viitaustasi sisäpiiristä, joka ei lähtenyt mukaan... mihin? En ole ollut luomassa mitään hemmetin piiriä, jos minua tarkoitit. Puhun ihmisistä yksilötasolla.Ilkkis ei pääse tuosta sisäpiiri jutusta irti, hänelle siitä on tullut pakkomielle, joten annetaan hänen jäädä pyörimään ympyrää kunnes pää menee pyörälle ;)
Luottamus, niin. Eikö se ole asia, joka ansaitaan ja jos toisen luottamuksen kerran pettää, niin on sitä vaikea enää korjata millään. Sen tietää varmasti jokainen. Luottamus ja uskollisuus, ne kulkevat käsi kädessä, ovat symbioituneet vahvaksi siteeksi toisiinsa, josta seurauksena on ystävyys ja rakkaus. Ystävään ja rakkaaseen haluaa sokeasti luottaa ja pysyä uskollisena, koska tuo ihminen merkitsee niin paljon.
Pettyminen on varmasti pahin tunne, koska siinä yksilö joutuu kohtaamaan sekä oman häpeänsä että ottaa vastaan sen toisenkin häpeän: Oma häpeän tunne nostaa meidän arvottomuutemme esiin, se tuo meille selväksi, että en ole mitään, en merkitse mitään, olen hänelle vain joku, jonka hän voi korvata koska tahansa jollakin toisella. Se koskee ja vie pohjan siltä, jota kutsumme luottamukseksi.
Oikeastaan, minä en välitä enää millaisten ihmisten kanssa keskustelen. Minulle jokainen ihminen on arvokas omalla erityisellä tavallaan. Minua ei kiinnosta toisten elämä ja motiivi olla täällä tai miten toimivat, minulle riittää hetken kohtaaminen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia ja joka haluaa niitä jonkun kanssa jakaa. - ent.ilkkis
lottamari<3 kirjoitti:
Ilkkis ei pääse tuosta sisäpiiri jutusta irti, hänelle siitä on tullut pakkomielle, joten annetaan hänen jäädä pyörimään ympyrää kunnes pää menee pyörälle ;)
Luottamus, niin. Eikö se ole asia, joka ansaitaan ja jos toisen luottamuksen kerran pettää, niin on sitä vaikea enää korjata millään. Sen tietää varmasti jokainen. Luottamus ja uskollisuus, ne kulkevat käsi kädessä, ovat symbioituneet vahvaksi siteeksi toisiinsa, josta seurauksena on ystävyys ja rakkaus. Ystävään ja rakkaaseen haluaa sokeasti luottaa ja pysyä uskollisena, koska tuo ihminen merkitsee niin paljon.
Pettyminen on varmasti pahin tunne, koska siinä yksilö joutuu kohtaamaan sekä oman häpeänsä että ottaa vastaan sen toisenkin häpeän: Oma häpeän tunne nostaa meidän arvottomuutemme esiin, se tuo meille selväksi, että en ole mitään, en merkitse mitään, olen hänelle vain joku, jonka hän voi korvata koska tahansa jollakin toisella. Se koskee ja vie pohjan siltä, jota kutsumme luottamukseksi.
Oikeastaan, minä en välitä enää millaisten ihmisten kanssa keskustelen. Minulle jokainen ihminen on arvokas omalla erityisellä tavallaan. Minua ei kiinnosta toisten elämä ja motiivi olla täällä tai miten toimivat, minulle riittää hetken kohtaaminen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia ja joka haluaa niitä jonkun kanssa jakaa.Lottamari.
Kuka minulle kirjoitti yxäriä ja pyysi sisäpiiriin? Minä itsekö sen tein? Sisäpiiri ei ole mun keksintöni, eikä se ole päähänpinttymäni.
Mutta toisaalta taas yksi esimerkki siihen listaan, jolla minua täällä mitätöidään. lottamari<3 kirjoitti:
Herää kysymys.
Elisakettu,
Olet liian hyvä ollaksesi totta, mutta en anna sen häiritä mieltäni..Olet hyvä tyyppi ja se riittää minulle :)Mittatikun mukaan tuo olikin Lotta kommentoitu minulle?
Nikkikeskustelussa minua vaivaa se, miten palstakirjoittajia yritetään syyllistää sellaisesta, mihin eivät välttämättä ole osallisia. Vihjauksia ja syytöksiä on kohdistettu myös minuun. Minusta se on epäoikeudenmukaista, siksi minä toimin niin kuin toimin.
Älä käytä ylisanoja suhteeni (jos kommentoit minulle). Minä olen ihminen, inhimillinen ja virheisiin sortuva erehtyväinen ihminen. Kaikille en voi olla mieliksi, enkä näe sitä tarpeelliseeksikaan. Yritän ponnistella kuitenkin joidenkin arvojen eteen, vaikka en aina siinä onnistukaan. Se on minun tarpeeni.
Olen myös utelias. Mikä toinen teoria?
On minullakin sinusta teoria. Ja juuri se tekee minusta hyvin raadollisen ihmisen, mitä tulee luottamukseen, vaikket sinä ole sitä koskaan pyytänyt minulta. Mietin olenko silti toiminut väärin jossain suhteessa? Olen saattanut tehdä johtopäätöksiä, joilla ei ole totuuden häivää, ja henkilöittänyt sinut erääksi ihmiseksi, vaikken sinua todellakaan tunne.
- gjlflhggiuttfliu
Meissä kaikissa on vikamme, enkä purematta aina niele sinunkaan mielipiteitäsi Elisa. Minusta sinä olet toiminut kohtuu asiallisesti, mutta en tietenkään tiedä mitä takana on, sillä itse olen tullut näille sivuille alle vuosi sitten.
Oli myös hirveän hieno avaus avata tälle keskustelulle oma paikkansa, ettei se pilaa turhaan mitään muuta aihetta. Voi kun kaikki toimisi samalla tavalla!
Itse olen vasta opettelemassa pois mustavalkoisesta ajattelusta ja se ei ole helppoa. Se saattaa olla yksi iso ongelma muidenkin kirjoittajien kanssa. Narsistien uhrit ovat itse omanneet jollain tavalla valheellisen maailman (lue mustavalkoinen), että eivät ole nähneet alistusta, ennen kuin on ollut liian myöhäistä.
Olen useamman kerran hiukan hermostunut yhdelle kirjoittajalle, joka on mielestäni toiminut väärin ja tuonnut sen liiankin voimakkaasti esiin. Eli niitä pitkiä juupas eipäs keskusteluja, joihin olen osallistunut ja välillä joku ivallinen kommentti.
Jopa tällä yhdellä kirjoittajalla oli annettavaa kun hän pääsi yhdessä keskustelussa avautumaan ja kertomaan äitinsä mielenterveysongelmasta.
En vieläkään hyväksy hänen toimiaan, mutta nyt yritän jättää hänet rauhaan ja jos alkaa kaikesta huolimatta ärsyttämään, niin lopetan sitten tänne kirjoittamisen joksikin aikaa.
Ja jos minäkin sitten uskaltautuisin laittamaan ei aiheeseen liittyvän videon. Tätä kuuntelin aikoinani paljon (vaikka olenkin mies) ja se antoi hyvää mieltä. Se on suoraan ajateltavissa narsistin uhreille sopivaksi ;)
http://www.youtube.com/watch?v=XZGwHtGBZJUHienon biisin laitoit.
Mietin sitä mitä sanoit hermostumisesta toiseen palstakirjoittajaan....
Meillä jokaisella on varmaan "omat kirjoittajamme" jotka tuovat särmää siihen omaan pumpuliharmoniamaailmaamme. Se aiheuttaa jatkuvasti kitkaa - mutta ihmettelen jatkuvasti sitä miksei kirjoittajat näe juuri tätä vastavoiman arvoa ja tärkeyttä omassa kasvuprosessissa.
Väittely on ok ja mielenkiintoista seurata. Joskus osallistua. Mutta sen rajan piirtäminen - itselle - ettei sorru ylilyönteihin, on eräs oppimisen, kasvun paikka jokaiselle (sinulle ja minulle myös). En arvosta töykeyttä.
Pahoittelen siis, jos olen loukannut henkilökohtaisella tasolla kirjoittajia. En sitä itsekään halua enkä toiselle tehtävän.- gkgffgddhkjgf
elisakettu kirjoitti:
Hienon biisin laitoit.
Mietin sitä mitä sanoit hermostumisesta toiseen palstakirjoittajaan....
Meillä jokaisella on varmaan "omat kirjoittajamme" jotka tuovat särmää siihen omaan pumpuliharmoniamaailmaamme. Se aiheuttaa jatkuvasti kitkaa - mutta ihmettelen jatkuvasti sitä miksei kirjoittajat näe juuri tätä vastavoiman arvoa ja tärkeyttä omassa kasvuprosessissa.
Väittely on ok ja mielenkiintoista seurata. Joskus osallistua. Mutta sen rajan piirtäminen - itselle - ettei sorru ylilyönteihin, on eräs oppimisen, kasvun paikka jokaiselle (sinulle ja minulle myös). En arvosta töykeyttä.
Pahoittelen siis, jos olen loukannut henkilökohtaisella tasolla kirjoittajia. En sitä itsekään halua enkä toiselle tehtävän.Ei minua tämän kirjoittajan "asiat" häirinneet vaan se toimintatapa.
En tiedä monellako nimimerkillä hän kirjoittaa, mutta ainakin kahden kanssa viestit on menneet välillä ristiin ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja. Ja ei se ihan tuulesta temmattu väite ole, että hän kaappaa keskusteluja ja jos tulee ikävä kokemus, niin "parivaljakko" aloittaa lukemattomia viestejä kestävän "keskustelun", jossa ruodinta karkaa käsistä. Enemmän minua on ärsyttänyt muiden ruodinnat kuin itseen kohdistuvat.
Välillä tuntuu, että kaikki keskustelut on täynnä yhden ihmisen höpinää muusta kuin aiheesta ja ne yleensä päättyy johonkin riitaan jonkun kirjoittajan kanssa.
Itse olen tullut siihen päätelmään (oli se sitten oikea tai ei) että kyseessä on persoonallisuushäiriöinen ihminen ja yritän (aina se ei onnistu) nykyään vain antaa hänen temmeltää ja olla provosoitumatta. - - -
gkgffgddhkjgf kirjoitti:
Ei minua tämän kirjoittajan "asiat" häirinneet vaan se toimintatapa.
En tiedä monellako nimimerkillä hän kirjoittaa, mutta ainakin kahden kanssa viestit on menneet välillä ristiin ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja. Ja ei se ihan tuulesta temmattu väite ole, että hän kaappaa keskusteluja ja jos tulee ikävä kokemus, niin "parivaljakko" aloittaa lukemattomia viestejä kestävän "keskustelun", jossa ruodinta karkaa käsistä. Enemmän minua on ärsyttänyt muiden ruodinnat kuin itseen kohdistuvat.
Välillä tuntuu, että kaikki keskustelut on täynnä yhden ihmisen höpinää muusta kuin aiheesta ja ne yleensä päättyy johonkin riitaan jonkun kirjoittajan kanssa.
Itse olen tullut siihen päätelmään (oli se sitten oikea tai ei) että kyseessä on persoonallisuushäiriöinen ihminen ja yritän (aina se ei onnistu) nykyään vain antaa hänen temmeltää ja olla provosoitumatta.Tämä on koulukirjaesimerkki epäilyksen levittämisestä:En tiedä monellako nimimerkillä hän kirjoittaa, mutta ainakin kahden kanssa viestit on menneet välillä ristiin ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja.
Ruoditaanpa se:
Ensinnäkin, esitetään TIETO ja ilmaistaan, että ei ole ihan varma sen todellisuudesta. (epäilys on inhimillistä - mutta tämä tyyli on se suorin sinne napakymppialueelle)
Sitten perustellaan puolihuolimattomasti. Viestit menevät ristiin kahden kanssa ja tämähän EI OLISI mahdollista, jos kyseessä EI olisi sama kirjoittaja.
Vakuuttelut perustelulle: Ja EI se IHAN TUULESTA TEMMATTU VÄITE ole, plaa plaa heittomerkit - PARIVALJAKKO - heittomerkit kiinni (kaikkihan sen tietää mitä se tarkoittaa - päinvastaistaa sanan merkityksen. Tässä: parivaljakko - lukekaa ihmiset että yksi ja sama ihminen.
SUORA KYSYMYS JA SYYTÖS johon VOI VASTATA, ei ole epäluulon vaivihkaista kylvämistä, varsinkaan jos siihen kohde VASTAA. Loppu on lukijalla.
Tässä valitsemassani esimerkissä taas, pelkkää propagandaa. Ei mitään selkeää, hyvin piilotettua mutuun perustuvaa luulottelua, joille on tekstilliset hyvin rakennetut perusteet ja vahvistus.
*Applause* - hyvin tehty aakkosjono.
Otsikkona on kuitenkin subjektiivinen näkökulma. Sehän on sitten subjektiivinen. Ja nimenomaan näkökulma.
Joudun tänään käyttämään suurennuslasia, ja koska olen laiska (kyllä olen) en ota sitä silmältäni pois edes palstataukoilun yhteydessä.
Vaikuttaako magnetismi subjektiivisen näkökulman mahdolliseen vääntymiseen? Miksi subjektiivinen näkökulma on edelleen subjektiivinen näkökulma vaikka olisikin selkeää, että näkökulman vääristymä johtuu ulkoapäin saaduista vaikutteista, eikä ole sisäisen pohdinnan tulosta pätkän vertaa?
juoksupoika - oppipoika - kisälli - mestari
Väitän, että mestari ja juoksupoika ovat samalla tapaa vapaita kahleista mutta eri tavoin.
Mitkä ovat oppipojan ja kisällin kahleet, ovatko ne samanlaiset vai tyystin erilaiset, erilaisuudessaan toistensa kaltaiset vai samanlaisuudessaan erilaiset? Ja onko näillä oikeasti eroa...
Hmmm.. Sori, öökkönen, ei liity tuo loppuosa suhun mitenkään, pelkäsin vaan että ajatus karkaa jos en kirjoita tässä samantien ylös..
(niin, saako tässä ketjussa hymiöidä?) - - -
- - kirjoitti:
Tämä on koulukirjaesimerkki epäilyksen levittämisestä:En tiedä monellako nimimerkillä hän kirjoittaa, mutta ainakin kahden kanssa viestit on menneet välillä ristiin ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja.
Ruoditaanpa se:
Ensinnäkin, esitetään TIETO ja ilmaistaan, että ei ole ihan varma sen todellisuudesta. (epäilys on inhimillistä - mutta tämä tyyli on se suorin sinne napakymppialueelle)
Sitten perustellaan puolihuolimattomasti. Viestit menevät ristiin kahden kanssa ja tämähän EI OLISI mahdollista, jos kyseessä EI olisi sama kirjoittaja.
Vakuuttelut perustelulle: Ja EI se IHAN TUULESTA TEMMATTU VÄITE ole, plaa plaa heittomerkit - PARIVALJAKKO - heittomerkit kiinni (kaikkihan sen tietää mitä se tarkoittaa - päinvastaistaa sanan merkityksen. Tässä: parivaljakko - lukekaa ihmiset että yksi ja sama ihminen.
SUORA KYSYMYS JA SYYTÖS johon VOI VASTATA, ei ole epäluulon vaivihkaista kylvämistä, varsinkaan jos siihen kohde VASTAA. Loppu on lukijalla.
Tässä valitsemassani esimerkissä taas, pelkkää propagandaa. Ei mitään selkeää, hyvin piilotettua mutuun perustuvaa luulottelua, joille on tekstilliset hyvin rakennetut perusteet ja vahvistus.
Otsikkona on kuitenkin subjektiivinen näkökulma. Sehän on sitten subjektiivinen. Ja nimenomaan näkökulma.
Joudun tänään käyttämään suurennuslasia, ja koska olen laiska (kyllä olen) en ota sitä silmältäni pois edes palstataukoilun yhteydessä.
Vaikuttaako magnetismi subjektiivisen näkökulman mahdolliseen vääntymiseen? Miksi subjektiivinen näkökulma on edelleen subjektiivinen näkökulma vaikka olisikin selkeää, että näkökulman vääristymä johtuu ulkoapäin saaduista vaikutteista, eikä ole sisäisen pohdinnan tulosta pätkän vertaa?
Väitän, että mestari ja juoksupoika ovat samalla tapaa vapaita kahleista mutta eri tavoin.
Mitkä ovat oppipojan ja kisällin kahleet, ovatko ne samanlaiset vai tyystin erilaiset, erilaisuudessaan toistensa kaltaiset vai samanlaisuudessaan erilaiset? Ja onko näillä oikeasti eroa...
Hmmm.. Sori, öökkönen, ei liity tuo loppuosa suhun mitenkään, pelkäsin vaan että ajatus karkaa jos en kirjoita tässä samantien ylös..
(niin, saako tässä ketjussa hymiöidä?)Kas vain. Oletuksista ei pitäisi puhua faktoina, kirjoittaa laatusana ilkkiskin tuolla alempana :)
- en tiedä on oletus
- - kirjoitti:
Kas vain. Oletuksista ei pitäisi puhua faktoina, kirjoittaa laatusana ilkkiskin tuolla alempana :)
Edellinen ei kyllä esittänytkään mitään faktana vaan oletuksia ja myönsi niiden olevan oletuksia.
- no tuossa
- - kirjoitti:
Tämä on koulukirjaesimerkki epäilyksen levittämisestä:En tiedä monellako nimimerkillä hän kirjoittaa, mutta ainakin kahden kanssa viestit on menneet välillä ristiin ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja.
Ruoditaanpa se:
(niin, saako tässä ketjussa hymiöidä?)kirjainhässäkkä kirjoittaa vain ja ainoastaan omista tuntemuksistaan ja tulkinnoistaan. Hänelle ne ovat muuttuneet tosiksi ja hän voi mielestään kutsua yhteenlasku-nimimerkkiä persoonallisuushäiriöiseksi. Nämä tulkinnat ja niiden johtopäätökset ovat selkeä esimerkki siitä, kun harhat muuttuvat todellisuudeksi ja siitä harhaisuudesta on mahdotonta päästä eroon.
- noo,
en tiedä on oletus kirjoitti:
Edellinen ei kyllä esittänytkään mitään faktana vaan oletuksia ja myönsi niiden olevan oletuksia.
"ja tämähän ei olisi mahdollista, jos kyseessä ei olisi sama kirjoittaja."
Tämän hän esittää totuutena ja se on pelkkää spekulaatiota, joka hänen päässään on muuttunut varmaksi totuudeksi. - 16+20=36
noo, kirjoitti:
Tämän hän esittää totuutena ja se on pelkkää spekulaatiota, joka hänen päässään on muuttunut varmaksi totuudeksi."Tämän hän esittää totuutena ja se on pelkkää spekulaatiota, joka hänen päässään on muuttunut varmaksi totuudeksi"
Niin se on hänen subjektiivinen näkökulmansa...
"Filosofiassa subjektiivisuus viittaa tulkintoihin, jotka liittyvät kunkin henkilön henkilökohtaisiin ja ainutkertaisiin kokemuksiin ja ovat läsnä vain hänen omassa tietoisuudessaan."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Subjektiivisuus
Että tarkoittaa juurikin, sitä, että hänen päässään oleva ajatus... hän uskoo asian olevan niin, kuten sen esittää...luulee että kyseessä on sama kirjoittaja...
Kun taas minun subjektiivinen näkökulmani samasta aiheesta on...
että joo yhteenlasku kirjoittaa paljon ja tosiaan monet ketjut ovat täynnä höpinääni...mutta kirjoitan vain ja ainoastaan tällä koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella...
Se ero tässä on...että kun tuo luulija kuitenkin jättää ns. oven auki...ei ihan faktana sentäs asiaa esitä...kuhan ny täällä tyypilliseen tapaan haluaa lietsoa epäilyjä...
Niin minä ny olen siitä ihan varma, että yhteenlasku ja - - ovat eri henkilöitä... - palstaa seurannut
no tuossa kirjoitti:
kirjainhässäkkä kirjoittaa vain ja ainoastaan omista tuntemuksistaan ja tulkinnoistaan. Hänelle ne ovat muuttuneet tosiksi ja hän voi mielestään kutsua yhteenlasku-nimimerkkiä persoonallisuushäiriöiseksi. Nämä tulkinnat ja niiden johtopäätökset ovat selkeä esimerkki siitä, kun harhat muuttuvat todellisuudeksi ja siitä harhaisuudesta on mahdotonta päästä eroon.
Se älähtää johon kalikka kolahtaa.
Tässähän tapahtui taas se sama, mistä kirjainhässäkkä kirjoitti.
Mikä voisi olla varmempi tapa todistaa toisen puheet tosiksi? - 5+14=19
no tuossa kirjoitti:
kirjainhässäkkä kirjoittaa vain ja ainoastaan omista tuntemuksistaan ja tulkinnoistaan. Hänelle ne ovat muuttuneet tosiksi ja hän voi mielestään kutsua yhteenlasku-nimimerkkiä persoonallisuushäiriöiseksi. Nämä tulkinnat ja niiden johtopäätökset ovat selkeä esimerkki siitä, kun harhat muuttuvat todellisuudeksi ja siitä harhaisuudesta on mahdotonta päästä eroon.
"kirjainhässäkkä kirjoittaa vain ja ainoastaan omista tuntemuksistaan ja tulkinnoistaan. Hänelle ne ovat muuttuneet tosiksi ja hän voi mielestään kutsua yhteenlasku-nimimerkkiä persoonallisuushäiriöiseksi. Nämä tulkinnat ja niiden johtopäätökset ovat selkeä esimerkki siitä, kun harhat muuttuvat todellisuudeksi ja siitä harhaisuudesta on mahdotonta päästä eroon."
Niin...en tiedä...onko kyse hänen todellisuudestaan...vaiko vaan pelkästä huutelusta, tietääkö/ymmärtääkö itse...ettei voi tietää/väittää toisesta yhtään mitään muuta kuin sen mitä ko. henkilö kertoo...
mutta jos hän oikeasti uskoo asiaansa...että osaa pelkän kirjoittelun perusteella tehdä diagnoosin täysin tuntemattomasta ihmisestä...ja vielä luulee löytävänsä hänet jos jonkinlaisen nimimerkin/kirjoitusten takaa...niin se toki kuullostaa surulliselta...
Että joo...uskon kyllä, että tämä netti/virtuaali elämä voi tehdä harhaiseksi...jos ikäänkuin alkaa pohtia liikaa kanssakirjoittajiaan...ja sovittelemaan tietämystään psyykensairauksista täysin tuntemattomiin henkilöihin... - 5+12=17
palstaa seurannut kirjoitti:
Se älähtää johon kalikka kolahtaa.
Tässähän tapahtui taas se sama, mistä kirjainhässäkkä kirjoitti.
Mikä voisi olla varmempi tapa todistaa toisen puheet tosiksi?"Mikä voisi olla varmempi tapa todistaa toisen puheet tosiksi"
Öh, tarkentaisitko...mikä on varma tapa todistaa toisen puheet tosiksi netin keskustelupalstalla...
Käsittääkseni voi puhua/yrittää todistella vain omasta puolestaan... - ent.ilkkis
noo, kirjoitti:
Tämän hän esittää totuutena ja se on pelkkää spekulaatiota, joka hänen päässään on muuttunut varmaksi totuudeksi.Räikeä lauseyhteydestä irrotus. Kysymykseen mikä ei olisi mahdollista jää lauseen ulkopuolelle.
Tarkoitushakuista? No varmasti! - palstaa seurannut
5+12=17 kirjoitti:
"Mikä voisi olla varmempi tapa todistaa toisen puheet tosiksi"
Öh, tarkentaisitko...mikä on varma tapa todistaa toisen puheet tosiksi netin keskustelupalstalla...
Käsittääkseni voi puhua/yrittää todistella vain omasta puolestaan...Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa.
- 14+3=17
Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa.
"Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa"
Teidän hyökkäyksenne?
Ei minua tarvitse teititellä vaikka ikää jo reilusti päälle viiskymppiä onkin...
että erotteles ny sinäkin vaan ne hyökkäykset useamman kuin yhden henkilön tekemiksi...
vaikka noh...saat sinä uskoa kirjainhässäkkään jos haluat...mietin vain uskotko tuntemattomaan kirjoittajaan...vaiko onko tuo harha omasi...olet itse tuo kirjainhässäkkä... - 6+18=24
14+3=17 kirjoitti:
"Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa"
Teidän hyökkäyksenne?
Ei minua tarvitse teititellä vaikka ikää jo reilusti päälle viiskymppiä onkin...
että erotteles ny sinäkin vaan ne hyökkäykset useamman kuin yhden henkilön tekemiksi...
vaikka noh...saat sinä uskoa kirjainhässäkkään jos haluat...mietin vain uskotko tuntemattomaan kirjoittajaan...vaiko onko tuo harha omasi...olet itse tuo kirjainhässäkkä..."Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa"
Noh...kävin lukaisemassa vielä tarkemmin...millä tuo kirjainhässäkkä perustelee väitettään...että esim. - - ja yhteenlasku ovat yksi ja sama henkilö...
Kertokaas ny mulle mitä tarkoitetan tuolla...viestit menneet välillä ristiin... - niin,
ent.ilkkis kirjoitti:
Räikeä lauseyhteydestä irrotus. Kysymykseen mikä ei olisi mahdollista jää lauseen ulkopuolelle.
Tarkoitushakuista? No varmasti!no mikä ei olisi hänen mielestään mahdollista?
- ajai,
Minusta teidän hyökkäyksenne todisti aika aukottomasti kirjainhässäkän olevan oikeassa.
harha vain laajenee ja leviää...
- käkiv
niin, kirjoitti:
no mikä ei olisi hänen mielestään mahdollista?
lainattu lause ei vastaa siihen joten se on irrotettu yhteydestään
- se on
käkiv kirjoitti:
lainattu lause ei vastaa siihen joten se on irrotettu yhteydestään
esitetty ehdottomana totuutena, mitä se ei ole.
- Puskista
6+18=24 kirjoitti:
Noh...kävin lukaisemassa vielä tarkemmin...millä tuo kirjainhässäkkä perustelee väitettään...että esim. - - ja yhteenlasku ovat yksi ja sama henkilö...
Kertokaas ny mulle mitä tarkoitetan tuolla...viestit menneet välillä ristiin...Kirjainyhdistelmän viesti oli ilmeisesti tarkoitettu ketulle, siinä ei edes suoraan sanottu, ketä hän tarkoittaa ja muutenkin se vaikutti aika neutraalilta.
Uskon myös, että aika moni täällä olija allekirjoittaisi väitteet, joita siinä esitettiin. Eiköhän tämä asia ole selvä kaikille, jotka ovat vähänkään enemmän seuranneet palstaa. - ai että
Puskista kirjoitti:
Kirjainyhdistelmän viesti oli ilmeisesti tarkoitettu ketulle, siinä ei edes suoraan sanottu, ketä hän tarkoittaa ja muutenkin se vaikutti aika neutraalilta.
Uskon myös, että aika moni täällä olija allekirjoittaisi väitteet, joita siinä esitettiin. Eiköhän tämä asia ole selvä kaikille, jotka ovat vähänkään enemmän seuranneet palstaa.aika monen palstalla kirjoittavan mielestä yhteenlaskunimimerkki on persoonallisuushäiriöinen?
- Puskista
16+20=36 kirjoitti:
"Tämän hän esittää totuutena ja se on pelkkää spekulaatiota, joka hänen päässään on muuttunut varmaksi totuudeksi"
Niin se on hänen subjektiivinen näkökulmansa...
"Filosofiassa subjektiivisuus viittaa tulkintoihin, jotka liittyvät kunkin henkilön henkilökohtaisiin ja ainutkertaisiin kokemuksiin ja ovat läsnä vain hänen omassa tietoisuudessaan."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Subjektiivisuus
Että tarkoittaa juurikin, sitä, että hänen päässään oleva ajatus... hän uskoo asian olevan niin, kuten sen esittää...luulee että kyseessä on sama kirjoittaja...
Kun taas minun subjektiivinen näkökulmani samasta aiheesta on...
että joo yhteenlasku kirjoittaa paljon ja tosiaan monet ketjut ovat täynnä höpinääni...mutta kirjoitan vain ja ainoastaan tällä koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella...
Se ero tässä on...että kun tuo luulija kuitenkin jättää ns. oven auki...ei ihan faktana sentäs asiaa esitä...kuhan ny täällä tyypilliseen tapaan haluaa lietsoa epäilyjä...
Niin minä ny olen siitä ihan varma, että yhteenlasku ja - - ovat eri henkilöitä...Psykologiassa taas persoonallisuushäiriöiset kuvataan seuraavasti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuushäiriöt
aika osuva ;) - - -
6+18=24 kirjoitti:
Kertokaas ny mulle mitä tarkoitetan tuolla...viestit menneet välillä ristiin...Hyvä yltti!
Tuo oli juuri se kohta: Asiat todistetaan sanomalla jotakin fiksun kuuloista, johon kukaan ei EHKÄ uskalla esittää tarkentavia kysymyksiä, jolloin unohtuu, että kysymyksessä todellakin on SUBJEKTIIVINEN näkökulmaus asiaan ja tieto saattaa lipsahtaa tajuntaan puoliksi pureskeltuna faktana.
Muistiin vaan jää se tieto, että väitehän perusteltiin --> se on siis tosi.
Ei tämä ole sen kummempaa kuin suurennuslasilla leikkimistä ;) Kouluesimerkki, oppikirjaesimerkki, lähes täydellinen esimerkki, oikeastaan, eikä siinä ole mitään vikaa.
Ihmettelen vain itsekseni sitä, että miten suora syytös/kysymys voi olla enemmän epäluuloja kylvävää kuin puolihuolimattomasti perusteltu mututieto, joka vain kuulostaa uskottavalta.
Mekanismeja, mekanismeja. Asiat toimivat jollakin tavalla, aina.
Ei mitään henkilökohtaista, pelkkä esimerkki. (tietenkin nyt kun sen tähän kirjoittaa, niin sehän on päinvastoin, eikös niin rakkaat lukijat) - 9+10=19
ai että kirjoitti:
aika monen palstalla kirjoittavan mielestä yhteenlaskunimimerkki on persoonallisuushäiriöinen?
"aika monen palstalla kirjoittavan mielestä yhteenlaskunimimerkki on persoonallisuushäiriöinen?"
jaa ettäkö niin on...oikein monen mielestä...
noh, nuo monet ny voi vain puhua omasta mielipiteestään ...ei toisten puolesta...vaikka toki on reilua olla joskus olla kaikki yhden/kirjainhässäkän puolesta...onhan siinä joukkovoimassa puolensa...
Noh...periaatteessa tuo monienkaan mielipide ei ny mua sen kummemmin hetkauta...pikemminkin alkaa jo naurattamaankin...että mikä hitto ny minun kirjoituksissani niin vaarallista on, että pitää oikein alkaa minua henkilönä diagnosoimaan...
Mutta edelleen minusta on typerää uskoa, että toiset kirjoittajat kykenevät tekemään diagnoosin itselleen täysin tuntemattomasta henkilöstä...netin keskustelupalstalla...
ja tuo mielipide ny on vain minun/pelkästään yhteenlaskulla kirjoittavan ihmisen mielipide. - Kyllästynyt tähän
9+10=19 kirjoitti:
"aika monen palstalla kirjoittavan mielestä yhteenlaskunimimerkki on persoonallisuushäiriöinen?"
jaa ettäkö niin on...oikein monen mielestä...
noh, nuo monet ny voi vain puhua omasta mielipiteestään ...ei toisten puolesta...vaikka toki on reilua olla joskus olla kaikki yhden/kirjainhässäkän puolesta...onhan siinä joukkovoimassa puolensa...
Noh...periaatteessa tuo monienkaan mielipide ei ny mua sen kummemmin hetkauta...pikemminkin alkaa jo naurattamaankin...että mikä hitto ny minun kirjoituksissani niin vaarallista on, että pitää oikein alkaa minua henkilönä diagnosoimaan...
Mutta edelleen minusta on typerää uskoa, että toiset kirjoittajat kykenevät tekemään diagnoosin itselleen täysin tuntemattomasta henkilöstä...netin keskustelupalstalla...
ja tuo mielipide ny on vain minun/pelkästään yhteenlaskulla kirjoittavan ihmisen mielipide.Luin tämän läpi ja aluksi se oli huvittavaa, mutta sitten tajusin tämän olevan kakaroiden leikkikenttä.
Olet ruotinut kirjainyhdistelmää aika monella viestillä ja tuossa ketjussa ei kyllä pistänyt yhtään hänen viestiään silmään ketulle vastaukssen jälkeen.
Sitten sinä kirjoitat
"Noh...periaatteessa tuo monienkaan mielipide ei ny mua sen kummemmin hetkauta...pikemminkin alkaa jo "
Kummasti sinua kiinnostaa kirjainyhdistelmän mielipiteet, vaikka hän ihan selvästi dissaa sinut kokonaan. Antaisit sen olla rauhassa ja jättäisit sinäkin lukematta hänen viestinsä, niin täällä olisi paljon rauhallisempaa. - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
Hyvä yltti!
Tuo oli juuri se kohta: Asiat todistetaan sanomalla jotakin fiksun kuuloista, johon kukaan ei EHKÄ uskalla esittää tarkentavia kysymyksiä, jolloin unohtuu, että kysymyksessä todellakin on SUBJEKTIIVINEN näkökulmaus asiaan ja tieto saattaa lipsahtaa tajuntaan puoliksi pureskeltuna faktana.
Muistiin vaan jää se tieto, että väitehän perusteltiin --> se on siis tosi.
Ei tämä ole sen kummempaa kuin suurennuslasilla leikkimistä ;) Kouluesimerkki, oppikirjaesimerkki, lähes täydellinen esimerkki, oikeastaan, eikä siinä ole mitään vikaa.
Ihmettelen vain itsekseni sitä, että miten suora syytös/kysymys voi olla enemmän epäluuloja kylvävää kuin puolihuolimattomasti perusteltu mututieto, joka vain kuulostaa uskottavalta.
Mekanismeja, mekanismeja. Asiat toimivat jollakin tavalla, aina.
Ei mitään henkilökohtaista, pelkkä esimerkki. (tietenkin nyt kun sen tähän kirjoittaa, niin sehän on päinvastoin, eikös niin rakkaat lukijat)Tarkoitatko nyt sellaisia subjektivisia "näkemyksiä" kuin jonkun sukupuoli tai vaikkapa lisääntyminen ja lasten kohtalo?
- - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Räikeä lauseyhteydestä irrotus. Kysymykseen mikä ei olisi mahdollista jää lauseen ulkopuolelle.
Tarkoitushakuista? No varmasti!Räikeä on ylisana tässä yhteydessä, koska käytän kirjoituksessani sanoja - koulukirjaesimerkki ja viittaan aloituksen otsikkoon, joka on subjektiivinen näkökulma.
Tarkoituksena oli ihan vaan ruotia. Pilkkoa palasiksi ja miettiä mekanismeja :D
Edelleenkään ei mitään henkilökohtaista/nikkikohtaista, vaan tilaisuus miettiä tekstin lukijalleen merkityksiä luovia rakenteita ja tehdä niistä osin näkyviä niin, että ne nousevat tietoisuuteen.
Sitäpaitsi hyvin usein ihan oikeassakin elämässä suorat kysymykset herättävät vastustusta ja niiden takaa haetaan piilomerkityksiä, mutta hiljaa hivuttamalla ja kautta rantain ujutettu tieto imaistaan itseen yhtä nopeasti kuin janoisena autiomaassa samoillut pureskelee sen kaktuksen piikkeineen. - - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Tarkoitatko nyt sellaisia subjektivisia "näkemyksiä" kuin jonkun sukupuoli tai vaikkapa lisääntyminen ja lasten kohtalo?
Sinähän minut tähän ketjuun eilen ohjastit? Niin missä se *mahdollisuus* nyt sitten niin kuin on?
Yläpuolellani-ko? (veikkaa ja voita, veikkaaja voittaa)
Ensimmäisen EK:lle kirjoittamasi vastineen viimeiset sävelet eivät soi silmilleni mitään. - - -
- - kirjoitti:
Sinähän minut tähän ketjuun eilen ohjastit? Niin missä se *mahdollisuus* nyt sitten niin kuin on?
Yläpuolellani-ko? (veikkaa ja voita, veikkaaja voittaa)
Ensimmäisen EK:lle kirjoittamasi vastineen viimeiset sävelet eivät soi silmilleni mitään.Ja jatkan, näin mahdollisuuksien puitteissa, että mikäli sinun näkökulmasi on se, että sinä olet joka ainoassa kirjoituksessasi minulle AIKOINAAN (lue muinoin) olet ollut se väitteesi kaltainen hyvä, rehti, sydämellinen ja viisautta pursuava arvojohtaja/tar, niin se on edelleen vain sinun subjektiivinen näkökulmasi.
Minun subjektiivisella näkökulmallani ei ole ollut sinulle minkään valtakunnan merkitystä, joten ei siitä sen enempää.
Ja mikäli se, joka ei hyväksy syytöksiinsä ja höökeihinsä vastausta jonka saa, ei ole mielestäsi omalta osaltaan sopan keittäjä millään muotoa, niin sekin on subjektiivinen näkökulma - meinaan sinun.
Voit sitten miettiä omalle kohdalle niitä omia motiivejasi ja tarkoitusperiäsi, kun ne on niin taivaallisen hyvät ja hyvää tarkoittavat. Aina :)
*poistun* - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
Ja jatkan, näin mahdollisuuksien puitteissa, että mikäli sinun näkökulmasi on se, että sinä olet joka ainoassa kirjoituksessasi minulle AIKOINAAN (lue muinoin) olet ollut se väitteesi kaltainen hyvä, rehti, sydämellinen ja viisautta pursuava arvojohtaja/tar, niin se on edelleen vain sinun subjektiivinen näkökulmasi.
Minun subjektiivisella näkökulmallani ei ole ollut sinulle minkään valtakunnan merkitystä, joten ei siitä sen enempää.
Ja mikäli se, joka ei hyväksy syytöksiinsä ja höökeihinsä vastausta jonka saa, ei ole mielestäsi omalta osaltaan sopan keittäjä millään muotoa, niin sekin on subjektiivinen näkökulma - meinaan sinun.
Voit sitten miettiä omalle kohdalle niitä omia motiivejasi ja tarkoitusperiäsi, kun ne on niin taivaallisen hyvät ja hyvää tarkoittavat. Aina :)
*poistun*Sinun kohdallasi; NEVER!
Se sun on nyt on vaan pakko hyväksyä.
(KIrjoitin ensin paljon muutakin - mutta tiedän, ei se kannata. Sinä olet narsisti, eikä narsisti ymmärrä, mitä tekee ja on tehnyt. Sinä oikeutat tekosi eri tavalla kuin minä.) - - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Sinun kohdallasi; NEVER!
Se sun on nyt on vaan pakko hyväksyä.
(KIrjoitin ensin paljon muutakin - mutta tiedän, ei se kannata. Sinä olet narsisti, eikä narsisti ymmärrä, mitä tekee ja on tehnyt. Sinä oikeutat tekosi eri tavalla kuin minä.)Eritavat eivät näy päällepäin ja minun sisääni sinä et tule koskaan näkemään, vaikka väittäisit mitä.
Narsistiksi saat haukkua ihan niin monta kertaa kuin sinua huvittaa, uskoisit vaan hyvällä, että se muodostaa aikamoisen ristiriidan siihen, että miten väität, että muut sinut näkevät todellisuudessa.
Mites se meni se kostolätinä ja lässytys.. Anteeksiantaa itsensä vuoksi ja niin pois päin...
Kumisevat vasketkin ovat enemmän täynnä ollessaan tyhjiä kuin sinun kauniit sanasi, joiden kuorrutus tosin näyttää olevan aika huonosti kasassa pysyvää ja hmm.. jotakin.
*poistuu toisen kerran*
Jos jonkun viisauden sanan tähän yrittäisi ympätä, niin ei tule muuta mieleen kuin sellainen, että ei se tyhmä, jota kusetetaan, ole SE, epäinhimillinen. - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
Ja jatkan, näin mahdollisuuksien puitteissa, että mikäli sinun näkökulmasi on se, että sinä olet joka ainoassa kirjoituksessasi minulle AIKOINAAN (lue muinoin) olet ollut se väitteesi kaltainen hyvä, rehti, sydämellinen ja viisautta pursuava arvojohtaja/tar, niin se on edelleen vain sinun subjektiivinen näkökulmasi.
*poistun*Sen verran kuitenkin, että...
"Ja mikäli se, joka ei hyväksy syytöksiinsä ja höökeihinsä vastausta jonka saa, ei ole mielestäsi omalta osaltaan sopan keittäjä millään muotoa, niin sekin on subjektiivinen näkökulma - meinaan sinun."
Mistäs sinä tuollaista olet päähäsi saanut? Miksi olisin eri mieltä? Kyllä mielestäni sinä olet syyllinen siinä kuin minäkin. Sillä erotuksella, että minulle tämän sanominen ei tuota mitään ongelmaa.
Sinähän vaadit, että minä yksin olen syyllinen sihen, mitä sinä teet!!!! Niin minä en toimi missään - en täällä, enkä muuallakaan. Minä vastaan tältä näppikseltä lähtevistä postauksista - sekä myös sinun näppikseltäisi lähtevistä postauksista (niin väität olevan). Kukin voi sitten tykönään päätellä, kumpi meistä ei ota vastuuta tekosistaan.
Minun motiivini olla olematta sinun kanssasi missään väleissä on päivänselvä. Enkä ole missään väittänyt, että käytöstapani SINUN kohdallasi olisivat moraalisesti oikeita, tai "taivaallisen hyviä". E-hei. Ne ovat sellaisia, jotka sinä olet omalla käytökselläsi ansinnut - ja siksi oikeudenmukaisia minun näkökulmastani katsottuna.
En usko, että poistut. - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
Eritavat eivät näy päällepäin ja minun sisääni sinä et tule koskaan näkemään, vaikka väittäisit mitä.
Narsistiksi saat haukkua ihan niin monta kertaa kuin sinua huvittaa, uskoisit vaan hyvällä, että se muodostaa aikamoisen ristiriidan siihen, että miten väität, että muut sinut näkevät todellisuudessa.
Mites se meni se kostolätinä ja lässytys.. Anteeksiantaa itsensä vuoksi ja niin pois päin...
Kumisevat vasketkin ovat enemmän täynnä ollessaan tyhjiä kuin sinun kauniit sanasi, joiden kuorrutus tosin näyttää olevan aika huonosti kasassa pysyvää ja hmm.. jotakin.
*poistuu toisen kerran*
Jos jonkun viisauden sanan tähän yrittäisi ympätä, niin ei tule muuta mieleen kuin sellainen, että ei se tyhmä, jota kusetetaan, ole SE, epäinhimillinen.Mitä vit*ua sä hourit?
En ole missään IKINÄ puhunut sulle mitään hempeitä, äläkä vaan päästä semmoista ikinä toiveisiisi, että ikinä tapahtuisikaan. Ilmeisesti kyseessä on taas joku ihme väite - jonka tässä yhteydessä haluat esittää, tai ehkä itse nimissäni aiemmin kirjoittama viesti. Mutta että minäkö pyytelisin anteeksi sinulta!? Olet vielä hullukin.
Sinä olet luuseri, enkä ole tottunut luusereita sen ihmeemmin kumartelemaan. Ne on eri tyypit, jotka taipuu sellaisten edessä.
Sinusta ei viisauden sanoja irtoa. Tympeitä, ilkeitä valheita vain. - - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Mitä vit*ua sä hourit?
En ole missään IKINÄ puhunut sulle mitään hempeitä, äläkä vaan päästä semmoista ikinä toiveisiisi, että ikinä tapahtuisikaan. Ilmeisesti kyseessä on taas joku ihme väite - jonka tässä yhteydessä haluat esittää, tai ehkä itse nimissäni aiemmin kirjoittama viesti. Mutta että minäkö pyytelisin anteeksi sinulta!? Olet vielä hullukin.
Sinä olet luuseri, enkä ole tottunut luusereita sen ihmeemmin kumartelemaan. Ne on eri tyypit, jotka taipuu sellaisten edessä.
Sinusta ei viisauden sanoja irtoa. Tympeitä, ilkeitä valheita vain.:D
Ymmärrän, että tällaisen TYHMÄN JA LUKIHÄIRIÖISEN kirjoittamaa tekstiä on hankala lukea.
Sinun kauniit sanasi --> ihan mitkä vaan palstalla killuvat sinun kirjoittamat "viisauden, lempeyden ja sydämen sivistyksen" jaloa aatosta pullollaan olevat pienen pienet sanaset.
Omat sanasi omasta viisaudestasi ja totuuden "näkemisestä", sen tosiolevan tositotuuden, joita on vain yksi ja ainoa, se oikea totuus..
Kaikki katoaa.. *puff*.. Kun painat sitä lähetä nappia siinä ruudulla.
Minä en edes ole yltänyt samaan kuin sinä väitteissäsi koskien itseäsi. Enkä tule koskaan yltämään. Koska olen ihan tavallinen, keskinkertainen ihminen, joka ei näe ruudun takana olevia ihmisiä todellisessa kontekstissaan, vaan näen pelkät palstakirjoitukset. Minulla ei, ilkkis hyvä, ole samaa totuuden tietämisen lahjaa kuin sinulla.
Joten puhu viisauden sanoja harkiten, sillä äkkiseltään vaikuttaa siltä, että kaikki palstalle suoltamasi sanat eivät ole ihan niin viisaita kuin näyt kuvittelevan.
Ai niin. Kiitos *mahdollisuudesta*, tarvitsin tämän todella :) - - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Sen verran kuitenkin, että...
"Ja mikäli se, joka ei hyväksy syytöksiinsä ja höökeihinsä vastausta jonka saa, ei ole mielestäsi omalta osaltaan sopan keittäjä millään muotoa, niin sekin on subjektiivinen näkökulma - meinaan sinun."
Mistäs sinä tuollaista olet päähäsi saanut? Miksi olisin eri mieltä? Kyllä mielestäni sinä olet syyllinen siinä kuin minäkin. Sillä erotuksella, että minulle tämän sanominen ei tuota mitään ongelmaa.
Sinähän vaadit, että minä yksin olen syyllinen sihen, mitä sinä teet!!!! Niin minä en toimi missään - en täällä, enkä muuallakaan. Minä vastaan tältä näppikseltä lähtevistä postauksista - sekä myös sinun näppikseltäisi lähtevistä postauksista (niin väität olevan). Kukin voi sitten tykönään päätellä, kumpi meistä ei ota vastuuta tekosistaan.
Minun motiivini olla olematta sinun kanssasi missään väleissä on päivänselvä. Enkä ole missään väittänyt, että käytöstapani SINUN kohdallasi olisivat moraalisesti oikeita, tai "taivaallisen hyviä". E-hei. Ne ovat sellaisia, jotka sinä olet omalla käytökselläsi ansinnut - ja siksi oikeudenmukaisia minun näkökulmastani katsottuna.
En usko, että poistut.Oikeassa olet, en ole poistumassa kokonaan, kohta on tosin kolmas kerta kun jälleen poistun. Mutta pitäisihän se sinun "nähdä" ja "tietää"..
Vaadin? No, muistat mitä olen kirjoittanut kukkien ojentamisesta. Sulla on ollut tapana sivuuttaa ne mun asiaan osallistumisen myöntämiset tyylikkäästi ja jatkaa tuolla....
Minä en vaadi, että sinä olisit siihen syyllinen, mitä minä teen :) Miten sinä luet, hyvä ihminen, kun on varaa toisia syytellä lukihäiriöisiksi, niin ei luulisi itsellä olevan ongelmaa tuon luetun ymmärtämisen kanssa.
Niin kauan, kuin olet sitä mieltä, että esittämäsi (muinainen) minuun kohdistuva syytös ei ollut mielestäsi asiaton, me olemme kaikin tavoin sujut.
Ja tämä on minun subjektiivinen näkökulmani. Se on tullut jo selväksi, että sinä et ole samaa mieltä, joten meillä ei ole tästä asiasta mitään keskusteltavaa.
*poistuu kolmannen kerran* - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
:D
Ymmärrän, että tällaisen TYHMÄN JA LUKIHÄIRIÖISEN kirjoittamaa tekstiä on hankala lukea.
Sinun kauniit sanasi --> ihan mitkä vaan palstalla killuvat sinun kirjoittamat "viisauden, lempeyden ja sydämen sivistyksen" jaloa aatosta pullollaan olevat pienen pienet sanaset.
Omat sanasi omasta viisaudestasi ja totuuden "näkemisestä", sen tosiolevan tositotuuden, joita on vain yksi ja ainoa, se oikea totuus..
Kaikki katoaa.. *puff*.. Kun painat sitä lähetä nappia siinä ruudulla.
Minä en edes ole yltänyt samaan kuin sinä väitteissäsi koskien itseäsi. Enkä tule koskaan yltämään. Koska olen ihan tavallinen, keskinkertainen ihminen, joka ei näe ruudun takana olevia ihmisiä todellisessa kontekstissaan, vaan näen pelkät palstakirjoitukset. Minulla ei, ilkkis hyvä, ole samaa totuuden tietämisen lahjaa kuin sinulla.
Joten puhu viisauden sanoja harkiten, sillä äkkiseltään vaikuttaa siltä, että kaikki palstalle suoltamasi sanat eivät ole ihan niin viisaita kuin näyt kuvittelevan.
Ai niin. Kiitos *mahdollisuudesta*, tarvitsin tämän todella :)Minä myönnän sen, etten osaa olla yhtä vitt*mainen kuin sinä. Myönnän senkin, etten osaa kiusata ihmisiä niin kuin sinä - sinähän olet jo ala-asteelta asti sitä harjoitellut. Minä myönnän senkin, etten edes halua olla kuten sinä.
Jostain syystä en vaan tunne menettäneeni yhtään mitään....:) - - -
- - kirjoitti:
Oikeassa olet, en ole poistumassa kokonaan, kohta on tosin kolmas kerta kun jälleen poistun. Mutta pitäisihän se sinun "nähdä" ja "tietää"..
Vaadin? No, muistat mitä olen kirjoittanut kukkien ojentamisesta. Sulla on ollut tapana sivuuttaa ne mun asiaan osallistumisen myöntämiset tyylikkäästi ja jatkaa tuolla....
Minä en vaadi, että sinä olisit siihen syyllinen, mitä minä teen :) Miten sinä luet, hyvä ihminen, kun on varaa toisia syytellä lukihäiriöisiksi, niin ei luulisi itsellä olevan ongelmaa tuon luetun ymmärtämisen kanssa.
Niin kauan, kuin olet sitä mieltä, että esittämäsi (muinainen) minuun kohdistuva syytös ei ollut mielestäsi asiaton, me olemme kaikin tavoin sujut.
Ja tämä on minun subjektiivinen näkökulmani. Se on tullut jo selväksi, että sinä et ole samaa mieltä, joten meillä ei ole tästä asiasta mitään keskusteltavaa.
*poistuu kolmannen kerran*Ai niin tuo unohtui: "Enkä ole missään väittänyt, että käytöstapani SINUN kohdallasi olisivat moraalisesti oikeita, tai "taivaallisen hyviä". E-hei. Ne ovat sellaisia, jotka sinä olet omalla käytökselläsi ansinnut - ja siksi oikeudenmukaisia minun näkökulmastani katsottuna."
Ja vielä viitsit moralisoida minua kun itse kirjoitan palstalle ääneen, että toimin juuri noin? Hyi hyi sinua.
Mutta hyvin kirjoitit. Olen meinaan ihan samaa mieltä sinne päin. Ja aion olla edelleen (aivan sama kuinka monennen kerran tämän palstalle kirjoitan)
*poistun 4. kerran* - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
Oikeassa olet, en ole poistumassa kokonaan, kohta on tosin kolmas kerta kun jälleen poistun. Mutta pitäisihän se sinun "nähdä" ja "tietää"..
*poistuu kolmannen kerran*Hahahahaa....voi...
Ja seuraavassa: "Niin kauan, kuin olet sitä mieltä, että esittämäsi (muinainen) minuun kohdistuva syytös ei ollut mielestäsi asiaton, me olemme kaikin tavoin sujut."
Paitsi, että päätät, mitä mieltä minä olen, myöskin käyt kiristämään sillä, mitä mieltä väität minun olevan! Onko narsistin kieroudella mitään mittaa?
Me ollaan kaikin tavoin sujut oltu jo kauan. Eikä sitä muuta mikään. Sen saat vastakin, minkä olet ansainnut. Et enempää, etkä varsinkaan vähempää.
mee nyt se neljäskin kerta - - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Minä myönnän sen, etten osaa olla yhtä vitt*mainen kuin sinä. Myönnän senkin, etten osaa kiusata ihmisiä niin kuin sinä - sinähän olet jo ala-asteelta asti sitä harjoitellut. Minä myönnän senkin, etten edes halua olla kuten sinä.
Jostain syystä en vaan tunne menettäneeni yhtään mitään....:)"Myönnän senkin, etten osaa kiusata ihmisiä niin kuin sinä - sinähän olet jo ala-asteelta asti sitä harjoitellut."
Mikäs se oli se toimintatapa numero joku? Käytetään henkilön itsestään kertomaa, mahdollisesti rankkaakin asiaa, aseena tätä itseään vastaan omiin tarkoitusperiin - ja sinä et osaa kiusta?
Hyvinhän tuo sulta sujuu :) Eihän sun tarvitse edes harjoitella. Ymmärrän kyllä, että koulukiusattuna on helpompi olla kun juoksee vaan opettajien helmoihin kuiskimaan, että kuka teki mitä ja kuinka toiset oli ilkeitä, ja sitten virnuilee päälle kun opettajat hoitavat sen homman .. Ja unohdetaan sanoa, että ihan itse ensimmäiseksi saattoi jopa mahdollisesti haukkua tämän kiusaajansa..
Juu - check.
Jostain syystä, musta tuntuu, että mun kiusaaminen koulussa ei ollut ihan niin hirveetä kuin sinä yrität antaa ymmärtää. Sähän voit myös unohtaa kaiken muun asian yhteydessä kertomani :) Ihan vapaasti. (niinkuin vapaaehtoisesti teetkin)
Jos sellaisesta, koulukiusaamiseen alistumisesta seuraa tuollaista, taidan olla sitä mieltä, että minäkään en ole menettänyt mitään ;) - ent.ilkkis
- - kirjoitti:
"Myönnän senkin, etten osaa kiusata ihmisiä niin kuin sinä - sinähän olet jo ala-asteelta asti sitä harjoitellut."
Mikäs se oli se toimintatapa numero joku? Käytetään henkilön itsestään kertomaa, mahdollisesti rankkaakin asiaa, aseena tätä itseään vastaan omiin tarkoitusperiin - ja sinä et osaa kiusta?
Hyvinhän tuo sulta sujuu :) Eihän sun tarvitse edes harjoitella. Ymmärrän kyllä, että koulukiusattuna on helpompi olla kun juoksee vaan opettajien helmoihin kuiskimaan, että kuka teki mitä ja kuinka toiset oli ilkeitä, ja sitten virnuilee päälle kun opettajat hoitavat sen homman .. Ja unohdetaan sanoa, että ihan itse ensimmäiseksi saattoi jopa mahdollisesti haukkua tämän kiusaajansa..
Juu - check.
Jostain syystä, musta tuntuu, että mun kiusaaminen koulussa ei ollut ihan niin hirveetä kuin sinä yrität antaa ymmärtää. Sähän voit myös unohtaa kaiken muun asian yhteydessä kertomani :) Ihan vapaasti. (niinkuin vapaaehtoisesti teetkin)
Jos sellaisesta, koulukiusaamiseen alistumisesta seuraa tuollaista, taidan olla sitä mieltä, että minäkään en ole menettänyt mitään ;)Oikeutat muiden kiusaamisen sillä, että sinua ensin kiusattiin? Ilmeisesti olet sen selityksen voimalla välttynyt jatkotoimenpiteistä, kun täälläkin inut, että olit ensin itse uhri, mikä ei täälläkään pidä paikkaansa.
- - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Oikeutat muiden kiusaamisen sillä, että sinua ensin kiusattiin? Ilmeisesti olet sen selityksen voimalla välttynyt jatkotoimenpiteistä, kun täälläkin inut, että olit ensin itse uhri, mikä ei täälläkään pidä paikkaansa.
Sinähän se inut sitä, että sua kiustaan koko ajan ja kimpussa hyöritään.
Minä vöitän edelleen, että normaalijärjellä varustetut ihmiset eivät tekojaan kiemurtele.
Mutta ihan miten vaan. Jos se ei ollut sinusta asiatonta väittää - toistuvasti - että en ollut uusi palstailija, ollessani uusi palstailija - niin sehän on todellakin tullut selväksi.
Juu, sinä oikeutat minun kiusaamisesi ihan samoin perustein ja vielä kehtaat tuoda julki sen, että se on ihan omaa ansiotani :D
Hmm.. hieman ristiriitaista "puhetta". Mutta emnköön.
Uhri - kyllä. Olen asiattoman syytöksesi uhri, ja makustelen sillä muistolla juuri niin pitkään kuin huvittaa. Oikeuta sinä omat "eikostotoimenpiteesi" sitten sen mukaan, että sehän ei ollut asiatonta millään tavalla. Ja vaadi ohimennen minua käyttäytymään paremmin kuin mitä itse teet.
Ja kyllä. Ottaen huomioon minkä määrän aikaa käytit sen asian perille saamiseksi, että jopa se, että kirjoittaa kommenttia yhtäaikaisesti kahteen eri ketjuun - on mahdollista - niin niin.. Epäilen AINA tiettyyn toimintatyyliin törmätessäni, että sinä olet kirjoituksen taustalla.
Siitähän minäkin sain kärsiä nahoissani. Minun tyylistäni kirjoittaa.
Hyvin opetit palstatavoille. Ottaen huomioon, että tämä on jotakuinkin ainoa palsta koko internetin ihmeellisessä maailmassa, jossa kirjoitan yhtäjaksoisesti, ja ensimmäinen nettipalsta siinä samassa ihmemaailmassa, voin vain sanoa, että onpas todella hyvä, että aukaisit silmäni sille, mitä palstalla tapahtuu.
Muutenhan olisin ollut pidempään täysin ummikkonaivi-idiootti kirjoittelija.
Kiitos - - -
- - kirjoitti:
Sinähän se inut sitä, että sua kiustaan koko ajan ja kimpussa hyöritään.
Minä vöitän edelleen, että normaalijärjellä varustetut ihmiset eivät tekojaan kiemurtele.
Mutta ihan miten vaan. Jos se ei ollut sinusta asiatonta väittää - toistuvasti - että en ollut uusi palstailija, ollessani uusi palstailija - niin sehän on todellakin tullut selväksi.
Juu, sinä oikeutat minun kiusaamisesi ihan samoin perustein ja vielä kehtaat tuoda julki sen, että se on ihan omaa ansiotani :D
Hmm.. hieman ristiriitaista "puhetta". Mutta emnköön.
Uhri - kyllä. Olen asiattoman syytöksesi uhri, ja makustelen sillä muistolla juuri niin pitkään kuin huvittaa. Oikeuta sinä omat "eikostotoimenpiteesi" sitten sen mukaan, että sehän ei ollut asiatonta millään tavalla. Ja vaadi ohimennen minua käyttäytymään paremmin kuin mitä itse teet.
Ja kyllä. Ottaen huomioon minkä määrän aikaa käytit sen asian perille saamiseksi, että jopa se, että kirjoittaa kommenttia yhtäaikaisesti kahteen eri ketjuun - on mahdollista - niin niin.. Epäilen AINA tiettyyn toimintatyyliin törmätessäni, että sinä olet kirjoituksen taustalla.
Siitähän minäkin sain kärsiä nahoissani. Minun tyylistäni kirjoittaa.
Hyvin opetit palstatavoille. Ottaen huomioon, että tämä on jotakuinkin ainoa palsta koko internetin ihmeellisessä maailmassa, jossa kirjoitan yhtäjaksoisesti, ja ensimmäinen nettipalsta siinä samassa ihmemaailmassa, voin vain sanoa, että onpas todella hyvä, että aukaisit silmäni sille, mitä palstalla tapahtuu.
Muutenhan olisin ollut pidempään täysin ummikkonaivi-idiootti kirjoittelija.
KiitosSori, kirovireet, yhdellä jaalla seisten on hankalampi kirjoittaa kolmella sormella :D
- - -
ent.ilkkis kirjoitti:
Hahahahaa....voi...
Ja seuraavassa: "Niin kauan, kuin olet sitä mieltä, että esittämäsi (muinainen) minuun kohdistuva syytös ei ollut mielestäsi asiaton, me olemme kaikin tavoin sujut."
Paitsi, että päätät, mitä mieltä minä olen, myöskin käyt kiristämään sillä, mitä mieltä väität minun olevan! Onko narsistin kieroudella mitään mittaa?
Me ollaan kaikin tavoin sujut oltu jo kauan. Eikä sitä muuta mikään. Sen saat vastakin, minkä olet ansainnut. Et enempää, etkä varsinkaan vähempää.
mee nyt se neljäskin kertaEi jaksa mennä, kun tapahtui jotakin.... (irlissä)
Päätänkö?
Jos se oli asiatonta sinusta, niin onpahan ihmeellisen kummallisen hankala edes myöntää asiaa.
Ja samat sanat takaisinpäin: Toimitan saamani kukkaset aina takaisin.
- ent.ilkkis
Aiheeseen sitkeästi haluaisin palata....
Kirjoitat, että jokaisella on oma rajallinen totuus. Miten sinulla ilmenee tämä "rajallisuus", kun lukiessa tekstejäsi se ei välity lainkaan?
Miten nimimerkit täällä määräävät, kuka on aina oikeassa ja puhuu totta ja kuka ei koskaan?Sitähän minä en voi tietää. Teen vain oletuksia. Jotkut oletukset perustuvat muihin havaintoihin.
- 19+18=37
"Miten nimimerkit täällä määräävät, kuka on aina oikeassa ja puhuu totta ja kuka ei koskaan?"
Siis, ei voi olla totta...jos joku kuvittelee nimimerkkien määrävän kuka on oikeassa ja kuka puhuu totta ja kuka ei koskaan...
Helkkari soikoon...kai ihminen itse ny tuon asian paremmin tietää...kuin joku tuntematon nettikirjoittaja...
kyllähän minuakin ja kokemuksiani on täällä mitätöity, esitetty "tietävänsä" mukamas, että joo, lapsuuteni, avioliittoni Ännäksi kutsumani henkilö, kaikki mitä olen täällä kirjoittanut on itsestäni ja elämästäni on vain mielikuvitukseni tuotettta...
Noh...mitenkä noihin "tietämyksiin" suhtaudun...välillä ajattelen, että net on vaan pelkkää yritystä provosoida minua....välillä ajattelen, että niiden taustalla on tosi sairas ihminen...
mutta oli ny kuinka tahansa niin kyllä minä oman totuuteni itsestäni ja elämästäni tiedän...siitä olen ihan varma...
Ei minua ja elämääni määritä sentäs mitkään mitkään nimimerkit... - ent.ilkkis
elisakettu kirjoitti:
Sitähän minä en voi tietää. Teen vain oletuksia. Jotkut oletukset perustuvat muihin havaintoihin.
Varmaan olisi fiksumpaa, jos oletuksista ei puhuisi faktoina, vai mitäs ajattelet?
Meillä täällä ei voi olla muuta kuin oletuksia toistamme ja huonosti niitäkin....Ympäröivä todellisuus on aivan muuta kuin se, mikä se oikeasti on. - pottunenäjuoksee
19+18=37 kirjoitti:
"Miten nimimerkit täällä määräävät, kuka on aina oikeassa ja puhuu totta ja kuka ei koskaan?"
Siis, ei voi olla totta...jos joku kuvittelee nimimerkkien määrävän kuka on oikeassa ja kuka puhuu totta ja kuka ei koskaan...
Helkkari soikoon...kai ihminen itse ny tuon asian paremmin tietää...kuin joku tuntematon nettikirjoittaja...
kyllähän minuakin ja kokemuksiani on täällä mitätöity, esitetty "tietävänsä" mukamas, että joo, lapsuuteni, avioliittoni Ännäksi kutsumani henkilö, kaikki mitä olen täällä kirjoittanut on itsestäni ja elämästäni on vain mielikuvitukseni tuotettta...
Noh...mitenkä noihin "tietämyksiin" suhtaudun...välillä ajattelen, että net on vaan pelkkää yritystä provosoida minua....välillä ajattelen, että niiden taustalla on tosi sairas ihminen...
mutta oli ny kuinka tahansa niin kyllä minä oman totuuteni itsestäni ja elämästäni tiedän...siitä olen ihan varma...
Ei minua ja elämääni määritä sentäs mitkään mitkään nimimerkit...eikö ;)
hihihiiiiiii - 8+18=26
pottunenäjuoksee kirjoitti:
eikö ;)
hihihiiiiiiieikö ;)
hihihiiiiii
Juu hihii vaan itselles...pottunenä juoksee...
joo pakostakin miettii, että aikuisetkin ihmiset voi välillä tosi lapsellisia ja typeriä...minäkin...että alkaa jo naurattamaankin nää tämänpäiväiset jutut...joihin ny itsekin sotkeuduin, vaikka en ns. sisapiiriin kuulukkaan, enkä muutenkaan oikeasti tunne täältä ketään...
Toki paria asiaa jää pakostakin miettimäänkin, että voiko olla niin, että jonkun ihmisen itsetunto on oikeasti tälläisen keskustelunpalstan varassa...että tuleeko täällä hyväksytyksi joidenkin tiettyjen kirjoittajien toimesta....
toinen mietintää aiheuttava asia on tuo alter egot...
että voisiko sellainenkin olla totta, että aikuinen ihminen esiintyisi ikäänkuin monella persoonalla netin keskustelupalstoilla...eläisi suurimman osan elämästään/ihmissuhteistaan täällä...
Tulee mieleen taannoin lukemani juttu ns. komeroihmisistä...nuorista jotka ovat syrjäytyneet, muuta elämää ei ole kuin tietokone...jossa eletään sitten jos jonkinlaisen ihmisen elämää...
Että jos ennen taksin katolla vilkkui kylän ainoa valopilkku...niin nykyään saattaa olla ihmisiä, joiden elämän ainoa valopilkku on olkkarissa hohtava sinertävä tietsikan valo... - pottunenäjuoksee
8+18=26 kirjoitti:
eikö ;)
hihihiiiiii
Juu hihii vaan itselles...pottunenä juoksee...
joo pakostakin miettii, että aikuisetkin ihmiset voi välillä tosi lapsellisia ja typeriä...minäkin...että alkaa jo naurattamaankin nää tämänpäiväiset jutut...joihin ny itsekin sotkeuduin, vaikka en ns. sisapiiriin kuulukkaan, enkä muutenkaan oikeasti tunne täältä ketään...
Toki paria asiaa jää pakostakin miettimäänkin, että voiko olla niin, että jonkun ihmisen itsetunto on oikeasti tälläisen keskustelunpalstan varassa...että tuleeko täällä hyväksytyksi joidenkin tiettyjen kirjoittajien toimesta....
toinen mietintää aiheuttava asia on tuo alter egot...
että voisiko sellainenkin olla totta, että aikuinen ihminen esiintyisi ikäänkuin monella persoonalla netin keskustelupalstoilla...eläisi suurimman osan elämästään/ihmissuhteistaan täällä...
Tulee mieleen taannoin lukemani juttu ns. komeroihmisistä...nuorista jotka ovat syrjäytyneet, muuta elämää ei ole kuin tietokone...jossa eletään sitten jos jonkinlaisen ihmisen elämää...
Että jos ennen taksin katolla vilkkui kylän ainoa valopilkku...niin nykyään saattaa olla ihmisiä, joiden elämän ainoa valopilkku on olkkarissa hohtava sinertävä tietsikan valo...Tiedätkö, että en edes lukenut vastaustasi :)
hihihii en lue jatkossakaan eli et saa viimeistä sanaa hihihii - 9+17=26
Tiedätkö, että en edes lukenut vastaustasi :)
hihihii en lue jatkossakaan eli et saa viimeistä sanaa hihihii"Tiedätkö, että en edes lukenut vastaustasi :)
hihihii en lue jatkossakaan eli et saa viimeistä sanaa hihihii"
Noh...haluat kuitenkin kommunikoida kanssani omalla tavallasi...ja tämä tapa tässä huvittaa minua...
Pidän nimmaristasi...pottunenä juoksee...ja tuosta hihhiistä...se tuo mieleeni pääsiäisnoidan, joka juoksee helmat hulmuten, peruna nenässä, vaikka pääsiäinen menikin jo...
Että hymyilevää huomenta ja hyvää päivän alkua sinullekkin pottunenä juoksee hihiin kera... - pottunenäjuoksee
9+17=26 kirjoitti:
"Tiedätkö, että en edes lukenut vastaustasi :)
hihihii en lue jatkossakaan eli et saa viimeistä sanaa hihihii"
Noh...haluat kuitenkin kommunikoida kanssani omalla tavallasi...ja tämä tapa tässä huvittaa minua...
Pidän nimmaristasi...pottunenä juoksee...ja tuosta hihhiistä...se tuo mieleeni pääsiäisnoidan, joka juoksee helmat hulmuten, peruna nenässä, vaikka pääsiäinen menikin jo...
Että hymyilevää huomenta ja hyvää päivän alkua sinullekkin pottunenä juoksee hihiin kera...en lukenut tätäkään
hihihii - hähhähhää!
en lukenut tätäkään
hihihiietpä tiedä, mitä siellä kerrottiin susta, hihii...
- 19+12=31
hähhähhää! kirjoitti:
etpä tiedä, mitä siellä kerrottiin susta, hihii...
"etpä tiedä, mitä siellä kerrottiin susta, hihii..."
Naurattaa...
mutta joo...mä ny taas olen tästä poistumassa viikonlopun viettoon...että joudun ny itsekin sitte olemaan tietämätön sen suhteen, mitä kaikkea musta täällä kirjoitetaan...
Että palaillaan...mutta vielä tekee mieli toivotella juoksevalle pottunenällekkin viikonloppuja...hihittelyjen merkeissä...koska hän sai minut hymyilemään heti aamusta...
- -t-
todellisuuskäsityksestä on kirjoiteltu aikaisemminkin ... sen periaatteellisesta luonteesta, jotenkin se tuntuu minusta kerroksittaiselta tietoisuuden vireystilan mukaan... ainakin itselläni alitajuinen aines tuntuu tulevan pintaan joskus hyvinkin voimakkaasti, persoonallisuuden eri puolet vaikuttavat todellisuuden havainnointikykyyn, miten sen nyt muotoilisi hmm... dissosiaatio eri tasoisena vallitsevan vireystilan mukaan lienee lähinnä ajatustani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174706
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1962564Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291585- 211329
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221275Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1431053
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924