Lekuri määräs mulle pilleripurkin Topiramat Orionia (joka kuuluu epilepsialääkkeiden ryhmään) ahmimishäiriötä lieventämään. Muilla minkälaisia kokemuksia?
Topiramatia ahmimishäiriöön?
5
353
Vastaukset
- preessu
Pari kertaa määrätty tuota. Ekan kerran ns.laihduttamaan ja silloin toimikin: vähenti ahmimista ja mielitekoja ruuan suhteen. Sain tukea painonpudotukseen tuosta ja avun aloittaa liikunta ja syömään terveellisesti. Kun haluamani tuloksen olin saannut eli oppinut terveet elämäntavat uudestaan ja painoa pois -19kg lopetin lääkkeen.
Nyt aloitettu uudestaan migreenin estoon sama lääke ja tällä kertaa ei vaikutusta enää ruokahaluihin tai painoon. - ap98888
Kiitoksia vastauksesta preessu. Vaikuttiko lääke missä ajassa ensimmäisellä kerralla ahmimiseen ja mielitekoihin?
- Mökö_27v
Itselleni ei tehonnut. Tosin ahmin joka ainoa päivä, joten olen varmaan "ääritapaus". Olen kokeillut miltei kaikki mahdolliset masennuslääkkeet (seitsemän vuoden aikana), joiden pitäisi hillitä ruokahalua - tuloksetta. Myös topiramat ja topimax. Söin joskus acompliaa ja reductilia (laihdutuslääkkeet), jotka eivät laihduttaneet muuta kuin lompakkoa... Placebo taitaa olla yhtä tehokas... Ainoa minkä avulla olen saanut estettyä lihomisen valaan kokoiseksi (olen normaalipainon rajoissa), on voimakkaat laksatiivit...
- Aikuinen syömishäiri
Minulla myös tuo ahmimishäiriö =(
Auttaako laksatiivit oikeasti? Anteeksi kun tällaisia täällä kyselen mutta olen itse jo todella epätiovoinen ja melkein kaikkea voisin jo koittaa! Minä myös suunnilleen normipainon rajoilla olen pari vuotta sinnitellyt mutta nyt on alkanut puntarin lukemat nousta taas niin että lievä ylipaino kohta historiaa ja suuremmat luvut tekee tuloaan =/
En enää keksi millä tämän ahmimisen saa kuriin! Tai todella tarkat kellonajat ja tarkat määrät syömiseen ovat varmasti se kaikkein tehokkain mutta kun ei tuollainen vaan pidemmän päälle toimi! Ja kun jää yksikin ateria syömättä niin johan kostautuu myöhemmin illalla sitten. Minulla lapsia ja muutenkin epäsäännöllinen elämä joten tarkat ruokailut ovat vaan niin kamalan hankala toteuttaa/opetella.
Ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto tuo säännöllinen syöminen kuin laksat mutta olen epätoivoinen jo!! - Mökö_27v
Aikuinen syömishäiri kirjoitti:
Minulla myös tuo ahmimishäiriö =(
Auttaako laksatiivit oikeasti? Anteeksi kun tällaisia täällä kyselen mutta olen itse jo todella epätiovoinen ja melkein kaikkea voisin jo koittaa! Minä myös suunnilleen normipainon rajoilla olen pari vuotta sinnitellyt mutta nyt on alkanut puntarin lukemat nousta taas niin että lievä ylipaino kohta historiaa ja suuremmat luvut tekee tuloaan =/
En enää keksi millä tämän ahmimisen saa kuriin! Tai todella tarkat kellonajat ja tarkat määrät syömiseen ovat varmasti se kaikkein tehokkain mutta kun ei tuollainen vaan pidemmän päälle toimi! Ja kun jää yksikin ateria syömättä niin johan kostautuu myöhemmin illalla sitten. Minulla lapsia ja muutenkin epäsäännöllinen elämä joten tarkat ruokailut ovat vaan niin kamalan hankala toteuttaa/opetella.
Ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto tuo säännöllinen syöminen kuin laksat mutta olen epätoivoinen jo!!Kyllähän nuo laksatiivit ovat auttaneet painonhallinnassa, mutta itsekin kun olen niitä vuosia käyttänyt niin siinä on todella huonona puolena se, että suolen normaali toiminta loppuu... tai ainakin hidastuu. Alussahan pieni määrä riitti noita lääkkeitä, mutta nyt joudun ostamaan niitä n. 150 euron edestä joka kuukausi.
Mikään ei omalla kohdallani ole auttanut. Ei lääkkeet, terapia, säännöllinen syöminen, karppaus... ei luontaistuotteet, hypnoosi, elämänmuutokset, lukuisat masennus- ja laihdutuslääkekokeilut - päinvastoin niistä vaan tilanne pahenee. Moni masennuslääke vielä entisestään lisäsi ruokahalua ja aiheutti valtavaa ahdistusta. Itseltäni on seitsemän vuotta mennyt ihan hukkaan tämän syömisongelman kanssa taistellessa. Kun pystyisi edes muutaman päivän kuukaudessa syömään suht normaalisti, mutta joka päivä vaan ahmin.
Toivottavasti saat apua syömisongelmaasi. Laksatiiveja en suosittele kenellekään pelkästään painonhallinnan vuoksi, niiden vakavien haittojen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278