Hei,
Purjehdin nyt 32 jalkaisella Hellsman Senoritalla, joka on mainio vene, mutta sisätiloiltaan rajallinen. Olisin kiinnostunut isommasta veneestä ja sen rakentamisesta itse ensisijaisesti teräksestä. Olen katsellut mm tämmöistä Norman tyyppiä http://www.stadtdesign.com/products/vds418424.htm Mitä mieltä olette teräsveneestä Itämerellä. Auttaako ylähytti esim. merisairauteen, johon sairastuu helposti kajuutassa josta ei näe horisonttia. Onko joku rakentanut tämmöisen 12 m veneen itse? Paljonkohan pitäisi varata aikaa ja rahaa? Kannattaakohan se. Tämmöistä Sun Odyssey 40 DS tarjottiin purjehdusvalmiin messuilla n. 190.000 euroa. http://www.jeanneau.com/eng/index.cfm?rubrique=gamme&page=index.cfm&type=1#
Onkohan näille jälkimarkkinoita?
VAN DE STADT 40 "NORMAN"
6
5532
Vastaukset
- Matkapurjehtija
perusasiat on oltava kunnossa eli ammattitaito, rahaa, aikaa ja rakennuspaikka ja taustajoukot tukena.
Jälkimarkkinat itsetehdylle veneelle hyvin rajalliset.
En lähtisi projektiin jos sitä ei voisi hoitaa kokopäivätoimisesti.- toope
Eikä se rakennuspaikka tarkoita mitään ok-talo takapihaa, vaan kuivaa hallia, jossa on siltanosturi levyjen käsittelyä varten. Siis jos vaatii projektilta järjellistä aikataulua ja laatutasoa. Syksyllä sinun kannattasi kierrellä satamia ja katsella teräsveneitä sillä silmällä että haluaisitko itse ostaa jonkun näkemäsi veneen ja mitä siitä maksaisit, saat aika äkkiä selville itse tehdyn veneen jälleenmyyntimahdollisuudet.
Yksi hyvä vaihtoehto on teettää runko ja näpertää sisustus ja laitesennukset itse. Tässä pari esimerkkiä: www.kolumbus.fi/jouninieminen
www.marthatoo.fi
- aaa
paikka nukkumiseen merellä on kajuutan lattia. Siinä liike on vähäisintä. Hereillä ollessa paras paikka on ulkona, ja kyllä varmaan deck saloonista on jonkinlaista hyötyä horisontin näkemiseen...
- Arc
Katso, että tulee nippa nappa alle 12 metrinen siitä uudesta veneestäsi. Ainakin Välimerellä 12 m on maaginen raja, jonka jälkeen satamamaksut voivat nousta reippaasti - voi tulla parillekymmenelle sentille hintaa...
- h-purjehtija
Kyllä rungon tekeminen vaatii sen verran ammattitaitoa, ettei siihen kannata kenen tahansa ruveta. Voi mennä hyvät materiaalit hukkaan, eikä rahoja saa ikinä takaisin.
Fiksuimpana pitäisin puolivalmiin teräsrungon ostamista. Esim. Limimetallihan myy mallejaan myös pelkkinä runkoin, taitaa tuo Jouni Niemisenkin Baltic Pride olla Limimetallin tekemä. http://www.limimetalli.com/
Oletko muuten huomannut, että Vene-lehden pörssissä joku kauppaa 13-metristä Van de Stadt -runkoa Lappeenrannan suunnassa?
Vaikka runko olisi jo valmis, riittää veneessä puuhaa aivan tarpeeksi senkin jälkeen. Muutama vuosi on syytä varata, jos työn ohessa hommaa tekee. Mutta jos taitoa ja intoa on, niin onnea projektiin! - RaimoW
Jos olet vielä kiinnostunut ko. veneestä soita 0400-880658
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1762626Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65859
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20750Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait221736Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86730Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688