Heips,
mitenköhän paljon minulle on odotettavissa ansiosidonnaista päivärahaa kesän ajalta, kun olen ollut lukuvuoden 2012-2013 ajan opettajan töissä, joissa olen tienannut bruttona n. 2700 euroa kuukaudessa. Onko kenelläkään heittää jotakin määrää? Onko 1/2 bruttopalkasta ala- vai yläkanttiin arvioitu? Tiedän, että on olemassa joitakin laskureita, mutta tämä humanistikieltenope kammoaa moisia ja kysyy siksi apua kokeneemmilta kollegoilta. :)
Kiitos ja kumarrus!
Ansiosidonnaisen määrä suurin piirtein
10
286
Vastaukset
- matkandi
Laskuri näyttää noin ansiosidonnaista noin 72 euroa/arkipäivä antamillasi tuloilla. Kuukaudessa arkipäiviä on keskimäärin 21,5, joten kuukausitasolla voit odottaa noin 1550 euron pottia bruttona, 20% verolla käteen jäisi sitten 1240 euroa. Mikäli sinulla sattuu olemaan lapsia, päivärahan suuruus nousee hiukkasen.
- aloitteleva ope
Kiitos tuhannesti, matkandi!
- erkostapäiväävääävää
tarkennusta. lomakorvaus lasketaan karenssiksi, eli ensimmäisen kerran rahaa saat sitten joskus kesäkuun lopussa. sen jälkeen saat korotettua ansiosidonnaista muistaakseni 20päivää. katso erkon sivuilta. mutta siis, käytännössä kesäkuulta et saa juuri mitään, heinäkuun kokonaan ja elokuulta riippuen, miten työsi jatkuu...
- aloittelva ope vielä
Hmm, saanko tuota lomakorvausta ollenkaan, kun olen ollut kahdella eri työnantajalla: toisella työnantajalla syyslukukauden ja toisella nyt kevätlukukauden. Palkka kuitenkin koko ajan n. 2700 euroa bruttona.
- Trololol1
Täytätkö työssäoloehdon, että saat ansiosidonnaista?
http://www.tyoelamaan.fi/fi-fi/ansiosidonnainen-paivaraha/
- aloitteleva ope
Työssäoloehto täyttyy!
- matkandi
Aloitteleva ope: Lomapäiväkorvaus lasketaan työnantajakohtaisesti. Jos olet lukuvuotta lyhyemmän ajan töissä, muut kuin pyhäpäiviksi osuvat lomat vähennetään lomapäiväkorvauksesta. Täyden vähentämättömän lomapäiväkorvauksen saat vain silloin, jos olet samalla työnantajalla koko lukuvuoden (esim. 13.8.2012-31.5.2013).
Syksyllä sinulle kertyi luultavasti lomapäiväkorvausta 8-10 päiväpalkan verran, josta vähennettiin syysloma (2-5 päivää). Lopputilin kera sait varmaan jonkun verran "ylimääräisiä hiluja" eli juuri mainitun lomapäiväkorvauksen. Nyt kevätlukukaudella lomapäiväkorvausta kertyy taas noin kymmenen päiväpalkan verran, mutta kun siitä vähennetään hiihtoloman osuus, voit odottaa saavasi viiden päiväpalkan verran lomapäiväkorvausta lopputilissäsi. - ihmettelijö
Onkohan trololol1:n linkissä vanhentunutta tietoa?
Linkissä sanotaan seuraavaa:
"Työttömyyskassan jäsenelle maksetaan ansiosidonnaista päivärahaa, mikäli tämä on ollut kassan jäsen välittömästi työttömyyttä edeltäneiden kymmenen kuukauden ajan, maksanut jäsenmaksunsa ja täyttää työssäoloehdon.
Jos jäsen ei ole saanut ansio- tai peruspäivärajaa 1.1.1997 tai sen jälkeen, on työssäoloehdon pituus 43 viikkoa (alkuehto). Jos jäsenelle taas on maksettu ansio- tai peruspäivärajaa 1.1.1997 tai sen jälkeen, on työssäoloehdon pituus 34 viikkoa (paluuehto)."
Kuitenkaan opettajien työttömyyskassan sivuilla ei sanotan mitään kymmenestä kuukaudesta, vaan vain 34 viikosta (työssäoloehdon pituus)...? - toinen ihmettelijä
Minä(kin) olen ollut siinä uskossa, että kun liityin työttömyyskassaan elokuun 2012 puolessavälissä ja jään työttömäksi kesäkuun 2013 alussa (koko tuon väliajan olen töissä open sijaisena), niin olen kesän ajalta oikeutettu ansiosidonnaiseen, vaikka olen ollut kassan jäsen "vain" 9,5 kk. Help mii siis, onko tosiaan vanhentunut tuon linkin tieto? Toki soittelen työttömyyskassaan heti huomenna varmistaakseni asian, mutta nyt kassa ei ole auki... Ja alkaa pelottaa: enkö saakaan ansiosidonnaista kesän työttömyyden ajalta?
- oikee
Oikea tieto löytyy täältä
http://www.opetk.fi/fi/Etuudet/Ansiopäiväraha/
ja http://www.tyj.fi/fin/ansiopaivaraha/paivarahan_edellytykset/jasenyys-_ja_tyossaoloehto/
muita ei kannata uskoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828