allergiaako?

milosöpö

Tietäisikö joku mikä silmiäni voisi vaivata? Silmäluomeni ovat alkoivat punoittaa jo joulukuussa ja jatkunut aina tähän päivään asti. Välillä silmäni näyttivät olevan paremmassa kunnossa ja punoitus katosi välillä. Helmikuun lopusta lähtien silmäni ovat kuitenkin punoittaneet jatkuvasti joskus enemmän joskus vähemmän. Maaaliskuun aikana huulteni ylä- ja alapuolilla on ilmennyt myös ongelmia. Iho huulten ympärillä on ollut vähän kuin rohtunut, mutta ei kuitenkaan. Siitä on lähtenyt sellaisia palasia tavallaan.
Viime vuonna samoihi aikoihin oli samanlaisia oireita sekä silmien että huulten kohdalla. Oireet alkoivat silloinkin silmistäni. Kävin tuolloin lääkärillä joka totesi märkäruven. Sain silloin voidetta jossa oli kortisoonia ja antibioottia. Levitin kyseistä voidetta ohjeiden mukaan ja se auttoi, mutta ei missään vaiheessa lähtenyt kokonaan. Kävin uudelleen lääkärillä noin kuukauden päästä kun oireet eivät lähteneet. Eri lääkäri totesi saman, mutta katsoi silmiäni vain pari sekunttia. Silloin sain antibiottikuurin. Se tehosi, mutta en ole varma johtuiko se kuurista vai siitä kun vaihdoin samoihin aikoihin piilolinssein käyttämäni nestepullon merkin. Oireet lähtivät siis joskus viime vuoden toukokuussa kokonaan. Olen kuitenkin melko varma, että paraneminen johtui siitä, että vaihdoin nestepullon merkin.
Nyt oireeni ovat siis palanneet. Olen kokeillut vaihtaa piilolinssien nestepullon merkkiä jo monta kertaa eikä mikään tunnu sopivan. Alkaa vähän ihmetyttää miksei allergai- ja astmaliitonkaan suosittelemat merkit tunnu sen paremmilta vaihtoehdoilta kuin muut. Eihän oireiden edes tarvitse liittyä mitenkään piilolinsseihini.
Viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota kuinka samanlaista ihottumaa/rohtuneisuutta/kuivunutta ihoa on myös poskipäissäni. Mikä voisi olla ongelmana? Onko tämä allergiaa, vai jotain muuta? Olisi outoa jos piilolinssini käyttö vaikuttaisi myös huuliini, saati poskipäihini. Harvat kuitenkin ovat allergisia piilolinsseille/niissä oleville aineille.

2

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkeli ukkonen
    • milosöpö

Nuhaa kyllä on ilmennyt. En kuitenkaan usko että talossamme olisi hometta. Talo on suhteellisen uusi eikä kosteusvaurioita tms. ole ilmennyt. Voihan se toki johtua siitä, mutta en kuitankaan usko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe