Moro,
osaisiko kukaan valaista taittolapapotkurin tasapainotuksesta.
Onko tiedossa liikkeitä missä tuon tasapainotuksen voisi tarkastaa, jos se yleensä on mahdollista.
taittolapapotkurin tasapainotus
4
189
Vastaukset
- Kaviokuja
Mepratuote Turussa tietää aika paljon potkureista. Myös metallityöt onnistuvat.
- 24+33
Mistä päättelet potkurin olevan epätasapinossa?
Jos kone ravistaa, todennäköisemmin kumitassuista joku on kulahtanut.- tärinän syitä
Kyllähän kone ravistaa, jos kumitassu on hajonnut. On kyllä hyvin helppo huomata, ettei ravistus johdu potkurista. Ainakin oman koneeni kumitassun hajoamisen huomasi jo tyhjäkäynnillä, kun veto ei ollut päällä. Ravistus väheni, kun veto oli päällä ja lisäsi kierroksia. Potkurin aiheuttama ravistus ilmenee vain koneajossa, ei tyhjäkäynnillä.
Kun Volvon 2-lapaisen toinen lapa oli pudonnut, ravistus oli aika voimakas eikä vene kulkenut. En usko, että taittolapapotkurin lavan pieni kolhu tms aiheuttaa tasapaino-ongelmaa.
Akselivetoisessa olisi hyvä tsekata, että akseli on suora. Se voi vääntyä esim. silloin, kun köysi on jäänyt potkuriin. Silloin täristää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634