mainonnan suunnittelun etukäteistehtävät, turku

hämmentynyt AD

Turun taideakatemian mainonnan suunnittelun ennakkotehtävät hämmensivät vähäsen. Onko ketään joka niitä kanssa tekisi? Nimittäin
Tehtävä 2:
Kirjoita 40 sekunnin mittaisen radiomainoksen käsikirjoitus valitsemasi pankin verkkopalvelulle, jossa kerrotaan opintolainasta.

Toisinsanoen pitää kirjoitaa mainos, jossa mainostetaan nettisivua, jossa kerrotaan opintolaiasta eikä sitä opintolainaa?

mainos olisi siis jotakuinkin tällainen:
Meillän on nyt uusi hieno verkkopalvelu, siellä kerrotaan opintolainasta, nettisivut ovat todella hyödylliset! mene katsomaan, osoite on xxx
eikä tällainen:
Nyt meiltä saa opintolainaa, joka on varmasti hyödillenen sinulle opiskelija! Lue lisää verkkopalvelustamme ositteessa xxx

Mietin vain että onko tarkoituskin olla tuollalailla vai onko sattunut viittausvirhe tekijöille.

21

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös hakemassa, jee

Mielestäni tarkoitus oli mainostaa nimenomaan nettisivuja. Mutta kukapa niille nettisivuille menee, jos ei ensin kiinnostu siitä opintolainasta ;) Mielestäni visuaaliset tehtävät olivat haasteellisempia. Miten ajattelit toteuttaa viimeisen tehtävän - all you need is love? Se on haasteellinen, samoin kuin koirapuistojuttu. Äääh!

• Mys hakemassa, jee

Niin ja tiedätkö yhtään, että kuinka suuri määrä ennakkohtehtävät lähettäneistä kutsutaan valintakokeisiin? Oletko hakenut aiemmin?

• hämmentynyt AD

Jostain luin että 3-5 kertainen määrä sisäälepääsijöihin nähden kutsuttais pääsykokeisiin.

Joo, viiminen on vähän pelottava, visualisoi on käsitteenä kauheen laaja. Että voi tehdä aika lailla varmaan ihan mitä tykkää - piirtää aiheeseen liittyvä kuva tai kirjottaa vaan noi sanat jotenkin hienosti. Ja se koirapuisto, kauheen vavikeeta keksii joku nimi, muuten ei niin paha.

• Myös hakemassa, jee

Nyt sit vaan odotellaan kutsuja :)

• Hömppäpömpeli

mä oon kans hakemassa. Kuumottavaa! sain just tehtävät tehtyä ja tänään vien paikan päälle. tsemppiä kaikille. kivoja tehtäviä oli kyl!

• hämmentynyt AD

Mulla menee kyllä aika tiukalle että saan valmiiksi :E Perjantaina sitten vien paikanpäälle kanssa.

Mitenköhän sitä pitäis sitte pääsykokeisiin valmistautua...

• hömppäpömpeli

sitä itsekin pohdin. ei löydy mitään valmiita keskusteluitakaan tästä aiheesta. Kai se pitää vaan tehdä parhaansa senkin eteen. Olis kyllä kiva kuulla niistä vanhoista pääsykokeista jotain.

• hämmentynyt AD

Joo olis. Siellä koulutusohjelmamme sivuilla oli se haastattelu, missä sano jotain iha pintapuolisesti, mutta ei siitä kauheesti iloa ole. Yhden keskustelun löysin, mut siinä puhuttiin vaan siitä miten siel voi vaellella miten vaan ja kysyy vaikka vähän neuvoo joltai tutulta

• hämmentynyt AD

Tietääkö joku millon ennakkotehtävien tuloksien pitäis tulla?

• Cinnanom

Onko täällä ihmisille tullut pääsykoekutsuja mainonnan suunnitteluun? Itse sain kutsun maanantaina postissa. Mielestäni on typerää, ettei netistä löydy vanhoja valintakoetehtäviä, mutta ilmeisesti kokeisiin on mentävä sillä asenteella, että tulee mitä tulee. Millaiset ennakkotehtävät päädyitte lopulta tekemään? Kiinnostaisi tietää millaisia suorituksia muilla on ollut. :)

• polkkajam

Mulle tuli myös. :) Oon kans yrittänyt ettiä tehtäviä/tietoa, mutta oikein mitään kunnollista ei tunnu löytyvän. Kirjoittamista, piirtämistä ja luultavasti joku ryhmätehtävä taitaa olla kokeissa. Tietääkö kukaan, montako otetaan sisään? Siitäkään ei oikein löydy tietoa.

• Cinnanom

Polkkajam aloituspaikkoja on 42, mutta ne jaetaan mediatuottajapuolen kanssa, joten 21 mainostuottajille. Mitä varten luulette, että koulu haluaa päättötoikkarin lisäksi CV:n? Työkokemuspisteitä? Mulla ehkä isoin kompastuskivi pääsykokeissa olisi, että lukion päättötoikkari ei ole keskiarvoltaan niin hyvä, sillä panostin ylioppilaskirjoituksiin enemmän.

• Polkkajam

En usko, että työkokemusta pisteytetään. Lähinnä niitä kiinnostaa CV:ssä varmaan yleisesti, että mitä kukin on opiskellut ja tehnyt. Todistuksesta katotaan varmaan äikän ja kuviksen numerot, sekä yleisesti koulumenestystä. Vähän alkaa jo jännittämään! :(

• Cinnanom

Jänskättää täälläkin jo kovasti! Toivoisin vain, että pääsisin tiistain valinnasta jatkoon. Huomenna aamulla täytyy lähteä jo Turkuun, sillä en ole paikallisia.

• Polkkajam

Pääsitkö cinnanom jatkoon? :) Itse pääsin, ja nyt tässä pitäisi malttamattomana odottaa heinäkuuhun.. :(

• Cinnanom

Joo polkkajam pääsin! Olin se vaaleatukkainen puhelias tyyppi jolla oli psykedeelinen silmäpaita keskiviikkona : D Itseäkin jännittää ihan hurjana, varsinkin kun en uskonut pääseväni edes valintakokeeseen, joten jätin mainonnan suunnittelun kakkosvaihtoehdoksi yhteishaussa, joten pelkään joutuvani ottamaan ykköspaikan vastaan. Nyt ollaan jännän äärellä heinäkuuhun asti!

• Polkkajam

Juu muistan sut :D Mul oli kans (samasta syystä) kakkosvaihtoehtoo, mut en tosin mennyt sit ykkösvaihtoehdon kokeeseen. :P Musta tuntuu et en taida päästä... tai siis omasta mielestä meni hyvin, mut jotenkin ois liian hyvää ollakseen totta. :D

• Cinnanom

Ei sitä vielä tiedä, toivottavasti nähdään syksyllä! Jäi mielettömän hyvät fiilikset sieltä kokeesta ja musta nää mainonnan suunnittelun kokeet oli kuitenki helpommat ku journalismin nii pitää vaan toivoa että pääsen sinne masuun. Jos olis mullaki ollu ne kokeet vasta mainonnan suunnittelun jälkeen niin olisin kyllä mennyt sinne ihan eri asenteella :D

• cinnanom

Pääsin Oulun ammattikorkeakouluun opiskelemaan journalismia kuten pelkäsinkin, eli nyt jäi mainonnan suunnittelun paikka meikältä sivu suun. Toivottavasti polkkajam pääsit sinne, haen 2015 uudestaan ja tällä kertaa ekalta sijalta!

• Polkkajam

Onnea kuitenkin opiskelupaikasta, mikään opiskelu ei ole turhaa :P Pääsin itse sisään, toivottavasti säkin
        pääset ensi kerralla. :)

• Turkuun!!!

Harmi kun löysin vasta nyt tän keskustelun :( Cinnanom, taidan muistaa sut. Luit sun runoa mulle, jos oot se keneksi luulen. Harmi ettet päässy, tykästyin suhun ja sun tyyliin olla :)
      Mä siis pääsin myös Turkuun. Mutta kuka olikaa Polkkajam? :) Innolla odotan jo muuttoa!!! :P Ja onnea molemmille opiskelupaikasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3297
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      45
      1200
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      54
      1116
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1007
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      900
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe