Ylösnousseen todistajat

Kuka voi olla ylösnousseen todistaja?

Joh 17: 17 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. [1. Piet. 1:22]
18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. [Joh. 20:21]
19 Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä. [1. Kor. 1:30; Ef. 5:26; Hepr. 10:10]
20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsä on totistajat

      Todistusketju alkaa tapahtuneen ylösnousemuksen silminnäkijöiden todistuksesta. Meille muille jää ainoaksi mahdollisuudeksi uskoa niitä
      jotka olivat läsnä ja kertoivat meille mitä tapahtui.

      Avain on siis USKO. Ne jotka ovat uskoneet silminnäkijöitä, ovat myös omassa elämässään päässeet konkreetisesti kokemaan Jumalan runsaita siunauksia.
      Näin on tullut myös todistetuksi se tosiasia että totisesti Jeesus on noussut ylös kuolleista ja hän ELÄÄ. Pyhä Henki kirkastaa ja vahvistaa tuon uskon.

      • muuttis^^

        Amen!


      • Täsä on totistajat

        Lisään edelliseen, että jo ennen näitä silminnäkijöitä profeetat kertoivat tulevista tapahtumista yhtäpitävästi, noin 1000 vuotta aikaisemmin. Eli hyvin vahvat todisteet on. Kun Jumala antaa uskon, se on riemua se, pelastetun riemua, hallelujaa.
        Tästä kokemastaan ilosta he lähtevät sitten kaikkialla maailmaan kertomaan kokemastaan.


    • Mitä se voisi olla omissa kokemuksissamme? Voiko siis kuka tahansa olla Yläösnousseen todistaja, joka on lukenut evankeliumista tapahtumakertomuksen?

      • Silminnäkijä

        Vastaus vihneelle: Todistaja on henkilö joka on itse nähnyt ja kuullut tapauksen josta hän todistaa.

        Tuossa heti aluksi vastasin että USKO on aivan oleellinen.
        Epäusko estää tuntemasta ja kohtaamasta Jumalaa.

        Kun Pyhä Henki on Kristuksen sanan kautta avannut sydämen korvat kuuleviksi, niin että Kristuksen uudestisynnyttävä sana on päässyt armoa ja pelastusta kaipaavan sydämeen. Todistamaan että totisesti minun Herrani ja Vapahtajani Jeesus on noussut ylös kuolleista ja elää. Aivan kuten Maria näki Jeesuksen haudalla. Jeesus on syntynyt elääksi ihmisen sydämeen. Silloin ihmisestä tulee Kristuksen todistaja.

        Tietäminen ei siis riitä. Enkä minä ole ikinä kuullut pelkästään asioista tietävien todistavan Jeesuksesta. Päinvastoin, he todistelevat, ettei helvettiä ole, eikä kuolleista ylösnouseminen ole mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      149
      3044
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2102
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      92
      2087
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      2007
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1240
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1210
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1009
    Aihe