Pakkomielteet toisiin ihmisiin

Fhfvhhg

Olen nuori alle 20 vuotias mies/poika. Minulla epäillään tällä hetkellä aspergeria. Pakko-oireita ja masennusta on ollut aina valtavasti.

Yksi iso ongelma on se että ihailen usein aivan järjettömästi muita ihmisiä. Minulla saattaa tulla joitain päiviä/viikkoja kestäviä ihailujaksoja. Niinä hetkinä pystyn vain ihailla. Kaikki ihailuni kohteet ovat olleet minua vanhempia miehiä. Vähintään pari vuotta vanhempia. Korostan että ihailu ei ole sellaista seksuaalista. Ei ihastumista. Kadehdin aina ulkonäköä tai elämää. Ikään kuin yritän pakonomaisesti olla samankaltainen. Aina jos ihailemani henkilö kiinnittää minuun huomiota niin se tekee minusta äärimmäisen onnellisen. Muuten tämä onkin kamalaa. Ihailemani ovat milaisia vain. Pääosin puolituttuja, julkkiksia ja välillä ihmisiä joiden kuvan olen vain nähnyt. En todellisuudessa ole itsekkään ruma, mutta en jaksa elämääni

3

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happinessss

mullaki on ollu vähän ton tyylistä joskus, mutta en oo tiedostanu sitä aijemmin. kannattaa varmaan miettiä, että onko ihailun kohteilla jotain, mitä sulla ei oo. ite ainakin aattelen että olin vähän kateellinen. kannatta yrittää ehkä panostaa omaan elämään eikä alkaa liikaa miettiä toisten elämää liikaa. mitkä asiat omassa elämässäsi hyvin? mitä piirteitä arvostat itsessäsi? jos elämäsi ei ole onnellista, mieti mitä sinulta puuttuu? joskus tuossa vaiheessa saattaa tajuta, että minulta ei puutukkaan mitään, mutta en ole osannut arvostaa omaa elämääni tarpeeksi. yleensä kuitenkaan onneen ei tarvita mitään sen ihmeellisempää. se saattaa syntyä siitä, kun arvostaa itseään ja arvostaa elämän hyviä asioita

• 6+16

Niin, ja kannattaa myös tiedostaa se, että ei kenenkään muunkaan elämä ole täydellistä. Kaikki me ollaan aika taviksia, ihan sama mikä ammatti tai ulkonäkö. Kaikilla on murheita ja vastoinkäymisiä ja elämän oppimista. Se onnellisuus ja tyytyväisyys elämään tulee sieltä, että oppii olemaan tyytyväinen siihen mitä itsellä on. Se ei ole kiinni rahasta tai sellaisesta, vaan enemmänkin ehkä niistä kokemuksista joita arvostaa elämässä. Kannattaa panostaa siihen, että omasta elämästä tulisi sellainen jota itse arvostaa. Ei kannata vaan kadehtia muita, koska se ei auta itseään. Kannattaa keskittyä omaan elämään.

• JJKIII

MNIIJKKÖ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      150
      4057
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      131
      2646
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2248
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      47
      2144
    5. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1728
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      33
      1661
    7. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      30
      1644
    8. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      6
      1403
    9. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      32
      1104
    10. siis ihan oikeesti

Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      93
      1052
    Aihe