masennus on parantumaton tauti

hyväksykää totuus

masennuslääkkeet on todettu tutkimuksissa yhtä tehokkaiksi kuin placebo.

terapiaa ei voi mitenkään kutsua tieteelliseksi hoitomuodoksi. toki juttelu joitakuita auttaa, mutta terapiankin kohdalla tulokset ovat käsittääkseni heikkoja.

kaikki tutkimukset näyttävät tulevan samoihin tuloksiin: masennuksen hoito on tehotonta, perustuu lumevaikutuksiin ja on aikalailla samantekevää, vedätkö lääkkeitä vai käytkö vaikka homeopaatilla. Jos joku paranee masennuksesta, se todennäköisesti olisi tapahtunut itsestään joka tapauksessa. Kuitenkin suurin osa masennustapauksista uusiutuu.

Kysyn, että mitä toivoa on meillä, jotka olemme vaikeasti ja pitkäaikaisesti masentuneet? Käsittääkseni ja olen tosiaan lukenut aiheesta vuosikausia, ei juuri mitään toivoa. Onnekkaat saavat hetken helpotuksen, mutta jos masennus on todellinen ja vakava eikä mikään hetken stressi/angstitila jotka kuuluvat elämään, niin se tuntuu olevan aivoihin niin tiukkaan ohjelmoitu juttu, että siitä ei KOSKAAN pääse eroon. Itse en ainakaan ole koskaan kuullut kenestäkään joka oli masentunut vuosikausia ja syvästi ja sitten PYSYVÄSTI parantui - toki lyhytaikaisia "parantumisia" on paljon ja niillä kai lääketeollisuus ratsastaa...

Sitten ollaan me onnettomat jotka eivät saa edes väliaikaista helpotusta. Itselleni kaikki hoidot ovat olleet täysin, sataprosenttisen turhia. Sitten lekurit ja sossut ja työkkärinvirkailijat kyselevät, että mitä aion tehdä, mikä on suunnitelma tulevaisuudelle? Mitä voi sanoa???? Että ei, en tule koskaan parantumaan ja olemaan normaali ihminen koska PARANNUSKEINOJA EI OLE EIKÄ OLE KOSKAAN OLLUT!

lekurit ja lääkefirmat voisivat pikkuhiljaa alkaa puhua totta sen sijaan että nöyryytetään ihmisiä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen lupaamalla tyhjiä.

34

2136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrf

taas tätä puppua, kaikki eivät saa apua lääkkeistä, mutta joillekkin niistä on ollut iso apu. vaikeinta on löytää juuri se lääke mikä on oikea ja sopii.

• lumi_hiutaleinen

Olisi mielenkiintoista nähdä noita tutkimuksia, voitko linkittää?

Omalta kohdaltani voin sanoa, että täydellinen asennemuutos oli se, joka minut pelasti. Ei ollut helppoa, ei, mutta kun otin vastuun omista tunteistani (kun ei lääkkeistä eikä keskusteluterapiasta saanut pysyvää apua) ja opin ottamaan tarvittaessa oman tilani ja miettimään, mitä minä OIKEASTI halua jossain tilanteessa tehdä tai sanoa, olen pikkuhiljaa päässyt masennuskuopasta ylös.

Mahtuu muutamaan riviin, mutta oli vuosien työ. Mutta kaiken sen ilon ja onnen, mitä nykyään kykenen elämässä tuntemaan (vaikka tällä hetkellä maallisissa puitteissa on PALJON parantamisen varaa) tähden, kannatti ja tekisin sen uudestaankin. :) Oma-aloitteisuutta ja uhrauksia se vaati, itse piti löytää keinot, kun ne, joita yhteiskunta automaatisesti tarjosi, eivät auttaneet kuin hetkeksi. Niin se vaan on, ihminen on oman onnensa seppä....

• kapuloita rattaisiin

Mulla on ihan samanlainen tilanne. Kiva lukea, että olet myös selvinnyt omia työkaluja käyttämällä.

Olen lukenut huiman määrän masennusta käsittelevää kirjallisuutta ja löytänyt sieltä ihan toimivia malleja ja esimerkkejä miten voi muuttaa ajatustapojaan. Kaikki lähtee siitä että haluaa parantua. Kun edes hetkeksi pääsee siihen tilaan, se on käytettävä hyödyksi.

Uskon, että omien jämähtäneiden ajatusmallien muuttaminen on ollut avainasemassa oloni parantumisessa.

Oman terveyden eteen joutuu tekemään paljon työtä silloinkin, kun on "parantunut", sillä muuten sairaus iskee taas.

Terveelliset ja säännölliset elämäntavat hyvällä ruokavaliolla ja reippalla liikunnalla antavat hyvän pohjan paranemiselle.

• Sitäpä se

Niin no olen 22 masennusvuoden aikana ehtinyt tuon huomaamaan näyttää,
      että sait miinusta kun tapoit toivon. Tai joku syö jotian Orionin lääkettä ja
      hyvältä tuntuu, mutta silti on masennus palstalla.

Olen viimeiset kuukaudet vetänyt huumeita ja nää toimii.
      Parhaiten toimii armeijan morfiini, mutta se menettää tehonsa äkkiä
      toimintakykyisen päivän saa vain 1 päivänä 61 päivästä,
      eli aika kallis hinta. Mielenkiintoista kun otit puheeksi menin
      lihamyllyystä taas läpi ja diagnoosit pysyvät aika samoin,
      eli liian terve lääkärille liian sairas töihin.

Ei tarvi kauhee älyn jätti olla kun tajuaa kuinka montaa henkilöä
      tässä työttömänä työllistää välittömästi tai välillisesti.
      Jokaista masennupotilasta kohden on noin 43 virkailijaa.

• hyväksykää totuus

No pistetäänpä nyt niitä lähteitä... Suoraan mulla ei ole niitä tutkimuksia joista nämä ovat peräisin, sillä ikävä kyllä en ole yliopistossa tai muuten sellaisessa asemassa, jossa pääsisin tällaista dataa lukemaan. Mutta tässä on nopealla googlailulla napattu jotain artikkeleja jotka käsittelevät asiaa. Suomeksi asiaa ei netistä kauheasti löydy, paperilehdistä enemmän.

Tämä Imagen juttu kannattaa oikeasti jokaisen lukea:
      http://www.image.fi/artikkelit/iso-ei

Englanniksi:
      http://www.reuters.com/article/2011/12/21/us-antidepressant-idUSTRE7BK1ZU20111221
      http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7263494.stm
      http://www.naturalnews.com/034625_placebo_depression_antidepressants.html
      http://www.cchrint.org/2012/04/11/the-end-of-antidepressants-studies-show-theyre-no-more-effective-than-placebo/

Siitä on kirjoitettu paljon, että lääkefirmat manipuloivat tutkimustuloksia oman etunsa mukaan. Tuossa Imagen artikkelissa on siitä juttua, firmat saavat päättää mitkä tutkimukset julkaistaan joten tietenkin valitsevat vain ne, joissa oma tuote näyttäytyy hyvässä valossa. Sellaiset tutkimukset joissa tuote todistetaan tehottomaksi, lakaistaan maton alle. Ja näin voidaan väittää kuluttajalle, että "masennuslääkkeemme auttaa 3/4 osaa käyttäjistä" tai vastaavaa.

Pitää myös muistaa että KUKAAN EI TIEDÄ, MIKÄ MASENNUKSEN AIHEUTTAA. Kukaan ei myöskään tiedä MITEN MASENNUSLÄÄKKEET OIKEASTAAN TOIMIVAT. Se serotiini/aivokemia juttu on pelkkä vallalla oleva TEORIA. Ihmisaivoja ei ymmärrettä vielä tarpeeksi hyvin ja jos joku väittää tietävänsä, mikä masennuksen aiheuttaa, valehtelee koska jos puhuisi totta, olisi voittanut Nobelin...

Ei tarvitse olla mikään salaliittohörhö että tajuaa tämän. Meille syötetään valheita ja sitten kun ihmeparantumista ei tapahdu, syyllisestään potilasta. Onhan tämäkin palsta täynnä näitä tarinoita.

"Tai joku syö jotian Orionin lääkettä ja
      hyvältä tuntuu, mutta silti on masennus palstalla. "

Niinpä niin. Se että ihmiset "saavat apua" lääkkeistä ei ole sama kuin että lääkkeet parantaisivat masennuksen. Mitä tapahtuu kun lääke lopetetaan tai sen teho katoaa? Suurin osa palaa takaisin lähtöpisteeseen. Ja monilla ei mitään lyhytaikaistakaan vaikutusta tule tai sen mukana tulee kovat sivuoireet jotka kumoavat positiivisen vaikutuksen.

• kapuloita rattaisiin

Kuulehan, eihän kukaan tiedä tarkalleen sitäkään, miten särkylääkkeet toimivat. Etkö usko niihinkään? Kipu helpottuu, mutta tulee takaisin kun lääkkeen vaikutus lakkaa. Niinhän ne toimivat. Kunnes hoidetaan se kivun aiheuttaja. Sama masennuksessa.

Käyn masennuspalstalla, vaikken ole masentunut, tällä hetkellä.

Mutta muuten uskon tuon: masennus on elinikäinen sairaus. Se on kuin alkoholismi. Alkoholisti on riippuvainen koko elämänsä ajan alkoholista, vaikka pysyisi kuivilla.

Lääkkeillä (myös alkoholismissa) saadaan hyviä tuloksia, mutta pelkkä lääke ei auta. Tarvitaan myös terapiaa, jotta oppii löytämään ne keinot selvitä. Kuten lumi_hiutaleinen kirjoitti, pitää ottaa itse vastuu omasta paranemisestaan. Kukaan muu ei sinua voi parantaa. Syöksy uudelleen mustaan on varma, jollei hoida itseään ennakoivasti terveellä kaudella.

Aamulehdessä oli tänään juttua nuoresta miehestä, joka oli kuollut sairauteensa keskustelupalstojen "lääkkeet on myrkkyä" -kirjoitusten vuoksi. Oli uskonut, vointi romahti. Noilla masennuslääkkeillä pidetään ihmisiä hengissä.

Toivon näille lääkevastaisille hihhuleille vastuuntuntoa kirjoitteluunsa. Masentuneet tarttuvat mielellään kaikkiin negatiivisiin kirjoituksiin, sillä se ruokkii heidän (meidän) masentuneisuudella vääristynyttä maailmankuvaamme ja sitä oravanpyörää joka vouvaa mustana hulavanteena päämme sisässä.

Mitä iloa saat noista kirjoituksistasi, minkälaista hyötyä ajattelet niistä olevan vakavasti masentuneelle?

• Tsöge

Siis noi lähteet on yhtä luotettavia kun SEITSEMÄN PÄIVÄÄ ;-) ;-) ;-)...huono, huonompi, journalistinen tutkimus. Toi menee jo uskonnon puolelle. Itsellä ollut jäätäviä masennusvaiheita ja kaikkine paskoineen. Joo työkyky mennyt ja sitä ja tätä mutta kyllä elän ja jos vaan jaksaa uskoa niin jokaisesta päivästä saa rakennettua itselle ihan hyvän. Ja elämästä saa ihan hyvän kun keskittyy itseensä.

• sdasfghjvkblkml-

Minäpä pääsen masunnuksella työkyvyttömyyseläkkeelle, ei ole syytä valittaa. Lääkkeitäkin syön, mutta en enää kovin pitkään.

• kesää kohti

olet ehkä oikeassa, että masennus ei parane, mutta sen kanssa voi oppia elämään, niin ettei se haittaa niin paljon. lääkkeet voivat helpottaa oloa, voit oppia uusia tapoja hallitsemaan omia tunteitasi, mutta et ehkä koskaan parane masennuksesta.
      mulla on selkä paskana, enkä voi tehdä enää kaikkea mitä haluaisin tai tein ennen. selkäni ei koskaan parane, mutta olen oppinut tuntemaan rajani mitä voin tehdä ja kuinka voin vaikuttaa selkäkipuuni. kaikilla keski ikään ehtineillä on jotain terveys ongelmia mitkä haittaa elämää. niiden kanssa vain pitää oppia elämään, voi olla polvi rikki, sokeritautia, verenpainetta, syöpää, masennusta, lähes kaikilla on jotain vaivaa, se on ihan normaalia. yritä etsiä oma tapasi selvitä masennuksen kanssa, ei mikään pilleri sinua paranna, niistä voit vain saada helpotusta.
      elämällä ei ole takuuta, yhden olet nyt saanut, et mitään täydellistä, sinun on elettävä se sellaisena ja yritettävä elää se mahdollisimman hyvänä.

• Näinsennäen

Ei ole kaikilla. Luepa vaikka vhh-ruokavaliosta. Vääränlainen ruoka sairastuttaa ihmisiä. Viljat aiheuttavat juurikin sokeritautia, verenpainetta, masennusta jne. Tämä nykyinen lautasmalli on erittäin suuri kusetus ja maksaa paljon yhteiskunnalle. Samalla se kuitenkin pitää lääketehtaat pystyssä ja koko systeemin toiminnassa. Mihin me lääkäreitä tarvitaan, kun osataan itse hoitaa vaivamme? Toki masennus voi johtua myös traumoista jne, mutta epäilen vahvasti, että kun syö oikein, mieli pysyy virkeänä kaikesta huolimatta.

Kannattaa lukea täältä ja miettiä ihan oikeasti näitä asioista.

http://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/

Vhh oli käytössä satoja vuosia sitten, mutta sen tilalle nostettiin runsas viljojen käyttö ja vähärasvaisuus ja seuraukset näemme nyt. Ihmiset lihovat kiihtyvää tahtia, ovat alkoholin suurkuluttajia ja makeariippuvaisia. Tuo kaikki on taaksejäänyttä, jos haluat muuttaa elämäsi. Valinta on yksin sinun. Ota selvää, kun kukaan muu ei tee sitä puolestasi. Ei pidä uskoa tätä lääketeollisuuteen perustuvaa ajattelumallia, jota on syötetty meille lapsesta asti. Meitähän ei oikeasti enää voida hallita, jos emme ole sairaalloisia ja riippuvaisia lääkkeistä. Tämä on ilosanoma, ota se vastaan. Ei ole pakko kärsiä lauman mukana sairastaen, koska se "kuuluu" ikääntymiseen. Ei se oikeasti kuulu. Antti Heikkilä on todiste siitä.

• 55-60
        Näinsennäen kirjoitti:

Ei ole kaikilla. Luepa vaikka vhh-ruokavaliosta. Vääränlainen ruoka sairastuttaa ihmisiä. Viljat aiheuttavat juurikin sokeritautia, verenpainetta, masennusta jne. Tämä nykyinen lautasmalli on erittäin suuri kusetus ja maksaa paljon yhteiskunnalle. Samalla se kuitenkin pitää lääketehtaat pystyssä ja koko systeemin toiminnassa. Mihin me lääkäreitä tarvitaan, kun osataan itse hoitaa vaivamme? Toki masennus voi johtua myös traumoista jne, mutta epäilen vahvasti, että kun syö oikein, mieli pysyy virkeänä kaikesta huolimatta.

Vhh oli käytössä satoja vuosia sitten, mutta sen tilalle nostettiin runsas viljojen käyttö ja vähärasvaisuus ja seuraukset näemme nyt. Ihmiset lihovat kiihtyvää tahtia, ovat alkoholin suurkuluttajia ja makeariippuvaisia. Tuo kaikki on taaksejäänyttä, jos haluat muuttaa elämäsi. Valinta on yksin sinun. Ota selvää, kun kukaan muu ei tee sitä puolestasi. Ei pidä uskoa tätä lääketeollisuuteen perustuvaa ajattelumallia, jota on syötetty meille lapsesta asti. Meitähän ei oikeasti enää voida hallita, jos emme ole sairaalloisia ja riippuvaisia lääkkeistä. Tämä on ilosanoma, ota se vastaan. Ei ole pakko kärsiä lauman mukana sairastaen, koska se "kuuluu" ikääntymiseen. Ei se oikeasti kuulu. Antti Heikkilä on todiste siitä.

Mihin tää dieetti perustuu? Eli vhh mutta millaisia rasvoja siinä suositellaan ym.?

Maksoi melkein 300€ niin en ajatellut liittyä :)

• Vieläkin näitä!
        Näinsennäen kirjoitti:

Vieläkö joku uskoo tähän täydelliseen hölynpölyyn?

Antti Heikkilän karppausdieetti ei ole ratkaisu mihinkään, ei edes ylipainoon.

• hoidot vaihtoon

Masennusta saa sairastaa tai voi parantua jos osaa oikea keinon löytää. Iselläni yli kahdenkymmenen vuoden helvetti takana...unta muutama tunti yössä...valvokki aika hevetin piinaa,jota ei millään keinoin voi kontrolloida ,vaan täytyy kestää ja sinnitellä ,jos jonain päivänä tämä helvetti loppuisi.
        Jostakin sain silmiini tekstin jossa sanottiin kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttavan masennusta...lääkärit vaan eivät useinkaan lähetä tutkimuksiin,koska olet mies..tätähän pidetään naisten ongelmana.
        Olen tuntenut energiahoitajan jonka puoleen käännyin ja pyysin hänen apua...ja ei muutakuin hoitamaan energialla...jo heti ensimmäisen hoitokerran jälkeen tunsin saavani nukutuksi paremmin.
        Nyt hoitokertoja useitakymmeniä takana ja olo on kohentunut huomattavasti...saa nukutuksi paremmin ja...mieli on paljon levollisempi...näyttää mukavan valoisalta.
        Tokihan voi kääntyä lääkäri puoleen ja pyytää kilpirauhasen tutkimusta ja jos on häiriötä,niin saat tyroksiiniä lääkkeeksi,voi auttaa.

• mikä onkaan totuus

Tohon täytyy lisätä, että alhaisesti koulutetuilla ja
      syrjäytymisvaarassa olevilla on suurin riski saada niitä kaiken
      laisia vaivoja, eivätkä ne ole kaikkien elämään kuuluvia.
      Eikä ole ihan normaalia, että kaikilla on jo n. 40v kasa
      monenlaisia vaivoja, kun kaikilla ei todellakaan ole.
      Tähän liittyy kaikenlaista, monen tekijän summa.

Aloittajan kanssa samaa mieltä monista asioista, esim.tuo
      syyllistäminen, siihen tosiaan törmää.

• Banzai68

Selitä mulle mitä tarkoittaa alhaisesti koulutettu!? Itse olen 44v koneinsinööri. Lähtökohdiltani olen fyysisesti täysin terve ja voimissani, mutta raskaiden elämänvaiheiden ja luonteelleni ominaisen herkkyyden(oma vika?) johdosta olen kroonisesti masentunut. Kiitos kun valistit niistä "kaikenlaisista vaivoista"!
        Asenteesi ja kirjallinen osaamisesi eivät mielestäni viittaa erityisen korkeaan koulutukseen. ;)

• mmmmnnnnppp

Serotoniinin voi käsittääkseni mitata verestä. Kuinka monelta jolle serotoniinintakaisinotonestäjiä on määrätty on mitattu onko serotoniinista puutetta. Ei minulta ainakaan. Kaiken huippu oli eräs lääkäri joka kivenkovaan väitti että ei voi mitata. Ja tiedän että eräältä tutultani on mitattu.

Itse osallistuin taannoin masennuslääketutkimukseen. Tutkimuksen aikaan olin olin hyvin herkässä mielentilassa ja myötäilin tutkijan kysymyksiä. Eli tulokset kohdaltani vääristyivät. Minusta ainakin tuollaisessa tutkimuksessa kuuluisi mitata serotoniinitasot, mutta ei mitattu. Nyt kun tilanteeni on parantunut ja katson taaksepäin, niin testattu lääke ei auttanut mielialaani, vaan antoi kamalia sivuoireita. Olen kokeillut mirtaa ja essitalopraamia ja kokemukseni on kamalat. Kumpaakaan en ole pystynyt syömään.

Minulla masennus johtuu siitä kun joutuu elämään tällaisessa maailmassa. Koko ajan ympärillä kurjuutta, ei sitä itseään psyykaamalla paranneta, eikä varsinkaan lääkkeillä.

Nyt tulen toimeen joogan, liikunnan ja ruokavalion avulla. Käytän lisäravinteita sekä ruusujuurta. Talvella huomasin myös mäkikuisman tehokkaaksi ja kirkasvalon.

• Vääriä väitteitä!
    • fdhdh

Masennus on vaan aivojen vääränlaista plastisuutta, itseäänruokkiva kierre kun vellotaan masennuksessa ja aivot vaan mukautuu siihen aina vaan enemmän. Pitäs vaan altistaa itseään enemmän positiivisille jutuille ja yrittää muuttaa ajattelutyyliään että aivot alkas kehittyyn toiseen suuntaan. Kuinka moni sellasta sitten siinä tilassa jaksaa, on toinen juttu.

• Jumala voi

Oletko koskaan kokeillut Jeesusta?
      Voimia elämääsi.

• ristinkantaja

on kokeiltu, en kelvannut jeesukselle. en ollut täydellinen, enkä pystynyt muuttumaan täydelliseksi.

• Elämäonilo

Sanon nyt sinulle suoraan, vaikka en aloittaja olekaan. Jumala todella voi ja Jeesus on avain. Sitä avainta ei voi kuitenkaan käyttää, jos vain ottaa Jeesuksen Herrakseen ja palvoo häntä kultavasikan tavoin. Jeesuksesta on tehty joku ihme palvontakohde, vaikkei Jeesus itse sitä halunnut. Jumala oli se henki ja voima, josta rakkaus, terveys ja ilo on lähtöisin. Jeesus oli ihminen kuten mekin! Miksi uskovat eivät tunnu ymmärtävän tätä. Onhan se hienoa kuulua johonkin yhteisöön ja saada ystäviä, mutta se ei siitä huolimatta muutu täydeksi uskoksi, vaikka vuosikymmeniä kuluttaa kirkon penkkiä ja esittää kuuluvansa Jeesukselle.

Jeesus sovitti synnit, mikä tarkoittaa, että voimme ottaa turvallisin mielin vastaan elämämme mokat ja virheet emmekä kiellä tunteita. Se onnistuu, koska uskomme ARMOON, joka oli Kristuksen sanoma. Aito usko avaa silmät ja paljastaa traumamme ja elämämme syy- ja seuraussuhteet. Saamme anteeksi vasta kun itse annamme anteeksi itsellemme. Se on uudesti syntymä uskovien kielellä ja sen jälkeen elämä voi muuttua. Sen jälkeen tarvitsemme vain uskoa ja tahtoa muuttaa elämämme sellaiseksi kuin se tuntuu oikealta.

Edelleen tuntuu, että uskovaiset tuntevat olevansa heikkoja ja syntisiä. Uskovaiset sairastavat siinä kuin muutkin. Se johtuu siitä, että heiltä puuttuu usko! Uskovaiset kun harvemmin uskaltavat kyseenalaistaa auktoriteetteja ja kysyä siltä hengeltä tai voimalta mikä sisällä asuu, mikä on oikein. He piiloutuvat rakennetun uskonnollisuuden taakse eivätkä enää muista, että Jeesus kertoi meidän tekevän samoja ihmeitä kuin hän teki. He palvovat ja odottavat Jeesusta eivätkä huomaa, että Jeesus on jo täällä. Pahan valta on voitettu. Ehkä jonain päivänä uskovaiset tulevat ihan oikeasti uskoon ja tajuavat kuinka sokeita ovat olleet.

Jeesus oli edelläkävijä ja me voimme nyt parantaa itsemme ja toisemme, kunhan uskomme sisäiseen voimaamme. Jeesuskin kysyi haluatko parantua. On oltava todellinen halu muuttaa elämänsä ja päästä kivuista ja tuskan kokemuksesta eroon. On oma valinta vellooko egon viettien mukana ja sairastaa kaiken mahdollisen. Sen tien voi kulkea ja se voi lopulta johtaa egon murtumiseen ja täysin pohjalle, jolloin on pakko miettiä elämän arvonsa uudelleen. Siinä vaiheessa viimeistään ihminen näkee asioiden tärkeysjärjestyksen.

Toinen vaihtoehto on tutkia tekstejä, kuten Jeesuskin teki. Jeesus tutustui myös parantamiseen Egyptissä ja löysi sen totuuden, että paranemiseen tarvitaan tahto ja usko sekä hengen voima. Kirkko on vuosisatoja kieltänyt nämä etsinnät ja pelotellut ihmisiä aivan suotta. Siksi sieltä suunnasta ei enää moni halua etsiä apua. Uskovat ihmiset ovat usein niin ennakkoluuloisia, että heidän kanssaan ei voi tuntea olevansa vapaa. He ovat dogmien orjia. Jeesus ei ollut sitä, vaan hän oli aito hippi, joka ei kuvia kumarrellut, vaan teki sen mikä oli tehtävä. Hän ei nöyristellyt kenenkään muun kuin Jumalan edessä.

Uskovat hakevat turvaa yhteisöistään. Onhan se hyvä, että on luotettavia ihmisiä lähellä. Oikea rakkauden lähde on kuitenkin vielä lähempänä. Sitä ei tarvitse lähteä etsimään muista ihmisistä. Kun löydät todellisen sisimpäsi, ymmärrät olevasi pohjaton rakkauden lähde. Voit itse antaa itselle anteeksi ja voit oman hengen voimin muuttaa elämäsi. Ajatukset ja asenteet tekevät todellisuutesi. Egon alta paljastuu valo-olento, joka tietää tämän kaiken maanpäällisen hömpän olevan suurta teatteria, jossa hän on yksi näyttelijä. Tuosta teattrista voi vetäytyä, jos ei halua kulkea tunteiden vuoristorataa ja lopulta tukahduttaa tunteensa alkoholilla, lääkkeillä, muilla riippuvuuksilla tai masennuksella. Tunteet tuntuvat niin pelottavilta, jos ei pysty näkemään tätä koko systeemiä suurena näyttämönä, jossa vedetään oscarin arvoisesti surut ja ilot läpi.

Parantuminen on aina mahdollista, mutta se on tehtävä itse. Kukaan muu ei voi muuttaa ajatuksiani ja asenteitani. Kukaan muu ei voi kohdata pelkojani puolestani. Kaikkea hyvää masentuneille!

Tässä eräs opus itsensa parantumiseen...

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522600474&lang=fi&gclid=CM7ij_OzurYCFc94cAod2nAApg

Tästäkin voi olla apua...

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529842708

Kuin myös tästä...

http://www.tunnelukkosi.fi/

• ristinkantaja
        Elämäonilo kirjoitti:

Sanon nyt sinulle suoraan, vaikka en aloittaja olekaan. Jumala todella voi ja Jeesus on avain. Sitä avainta ei voi kuitenkaan käyttää, jos vain ottaa Jeesuksen Herrakseen ja palvoo häntä kultavasikan tavoin. Jeesuksesta on tehty joku ihme palvontakohde, vaikkei Jeesus itse sitä halunnut. Jumala oli se henki ja voima, josta rakkaus, terveys ja ilo on lähtöisin. Jeesus oli ihminen kuten mekin! Miksi uskovat eivät tunnu ymmärtävän tätä. Onhan se hienoa kuulua johonkin yhteisöön ja saada ystäviä, mutta se ei siitä huolimatta muutu täydeksi uskoksi, vaikka vuosikymmeniä kuluttaa kirkon penkkiä ja esittää kuuluvansa Jeesukselle.

Jeesus sovitti synnit, mikä tarkoittaa, että voimme ottaa turvallisin mielin vastaan elämämme mokat ja virheet emmekä kiellä tunteita. Se onnistuu, koska uskomme ARMOON, joka oli Kristuksen sanoma. Aito usko avaa silmät ja paljastaa traumamme ja elämämme syy- ja seuraussuhteet. Saamme anteeksi vasta kun itse annamme anteeksi itsellemme. Se on uudesti syntymä uskovien kielellä ja sen jälkeen elämä voi muuttua. Sen jälkeen tarvitsemme vain uskoa ja tahtoa muuttaa elämämme sellaiseksi kuin se tuntuu oikealta.

Edelleen tuntuu, että uskovaiset tuntevat olevansa heikkoja ja syntisiä. Uskovaiset sairastavat siinä kuin muutkin. Se johtuu siitä, että heiltä puuttuu usko! Uskovaiset kun harvemmin uskaltavat kyseenalaistaa auktoriteetteja ja kysyä siltä hengeltä tai voimalta mikä sisällä asuu, mikä on oikein. He piiloutuvat rakennetun uskonnollisuuden taakse eivätkä enää muista, että Jeesus kertoi meidän tekevän samoja ihmeitä kuin hän teki. He palvovat ja odottavat Jeesusta eivätkä huomaa, että Jeesus on jo täällä. Pahan valta on voitettu. Ehkä jonain päivänä uskovaiset tulevat ihan oikeasti uskoon ja tajuavat kuinka sokeita ovat olleet.

Jeesus oli edelläkävijä ja me voimme nyt parantaa itsemme ja toisemme, kunhan uskomme sisäiseen voimaamme. Jeesuskin kysyi haluatko parantua. On oltava todellinen halu muuttaa elämänsä ja päästä kivuista ja tuskan kokemuksesta eroon. On oma valinta vellooko egon viettien mukana ja sairastaa kaiken mahdollisen. Sen tien voi kulkea ja se voi lopulta johtaa egon murtumiseen ja täysin pohjalle, jolloin on pakko miettiä elämän arvonsa uudelleen. Siinä vaiheessa viimeistään ihminen näkee asioiden tärkeysjärjestyksen.

Toinen vaihtoehto on tutkia tekstejä, kuten Jeesuskin teki. Jeesus tutustui myös parantamiseen Egyptissä ja löysi sen totuuden, että paranemiseen tarvitaan tahto ja usko sekä hengen voima. Kirkko on vuosisatoja kieltänyt nämä etsinnät ja pelotellut ihmisiä aivan suotta. Siksi sieltä suunnasta ei enää moni halua etsiä apua. Uskovat ihmiset ovat usein niin ennakkoluuloisia, että heidän kanssaan ei voi tuntea olevansa vapaa. He ovat dogmien orjia. Jeesus ei ollut sitä, vaan hän oli aito hippi, joka ei kuvia kumarrellut, vaan teki sen mikä oli tehtävä. Hän ei nöyristellyt kenenkään muun kuin Jumalan edessä.

Uskovat hakevat turvaa yhteisöistään. Onhan se hyvä, että on luotettavia ihmisiä lähellä. Oikea rakkauden lähde on kuitenkin vielä lähempänä. Sitä ei tarvitse lähteä etsimään muista ihmisistä. Kun löydät todellisen sisimpäsi, ymmärrät olevasi pohjaton rakkauden lähde. Voit itse antaa itselle anteeksi ja voit oman hengen voimin muuttaa elämäsi. Ajatukset ja asenteet tekevät todellisuutesi. Egon alta paljastuu valo-olento, joka tietää tämän kaiken maanpäällisen hömpän olevan suurta teatteria, jossa hän on yksi näyttelijä. Tuosta teattrista voi vetäytyä, jos ei halua kulkea tunteiden vuoristorataa ja lopulta tukahduttaa tunteensa alkoholilla, lääkkeillä, muilla riippuvuuksilla tai masennuksella. Tunteet tuntuvat niin pelottavilta, jos ei pysty näkemään tätä koko systeemiä suurena näyttämönä, jossa vedetään oscarin arvoisesti surut ja ilot läpi.

Parantuminen on aina mahdollista, mutta se on tehtävä itse. Kukaan muu ei voi muuttaa ajatuksiani ja asenteitani. Kukaan muu ei voi kohdata pelkojani puolestani. Kaikkea hyvää masentuneille!

Tässä eräs opus itsensa parantumiseen...

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522600474&lang=fi&gclid=CM7ij_OzurYCFc94cAod2nAApg

Tästäkin voi olla apua...

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529842708

Kuin myös tästä...

http://www.tunnelukkosi.fi/

samaa mieltä olen kanssasi, en vain löydä aikaa enkä voimia tähän omann sisimmän etsimiseen. sitä juuri kaipaankin, löytää se mistä MINÄ pidän, mikä minua ärsyttää ja mitkä asiat vievät voimani turhaan.
        tänääkin ärsyttää ja masentaa selkäkipu, pitäisi mennä kävelylle, mutta jalka on kipeä en voi kävellä. uinti olisi hyäksi selälle ja jalalle,mutta minulla ei ole autoa. pyöräillä en voi, koska siittä saan eturauhas tulehduksen. tunnen olevani vankina kodissani. ärsyttävää...

• Feklwklemkwefwefwef
        ristinkantaja kirjoitti:

samaa mieltä olen kanssasi, en vain löydä aikaa enkä voimia tähän omann sisimmän etsimiseen. sitä juuri kaipaankin, löytää se mistä MINÄ pidän, mikä minua ärsyttää ja mitkä asiat vievät voimani turhaan.
        tänääkin ärsyttää ja masentaa selkäkipu, pitäisi mennä kävelylle, mutta jalka on kipeä en voi kävellä. uinti olisi hyäksi selälle ja jalalle,mutta minulla ei ole autoa. pyöräillä en voi, koska siittä saan eturauhas tulehduksen. tunnen olevani vankina kodissani. ärsyttävää...

Minusta koko kristinusko on väärinymmärretty tarina eräästä anarkististä joka puhui kapulakieltä.

Kirkkolaitoksen ja valtaapitävien on ollut pakko tehdä tuon anarkisti-hepun opetuksista "satu" ja sotkea mukaan "maaginen jumala" jotta hänen opetuksiaan ei sovellettaisi ihmiselämässä.

Jeesuksen anarkistinen maallinen ja yhteiskunnallinen nousutarina muutettiin keski/alaluokkaisen ihmisen kärsimystarinaksi ja Jeesusksesta tehtiin esimerkki niin että köyhät ja keskiluokkaiset ihmiset saataisiin pysymään kurissa. Tällä tavalla yhteiskuntapyramidin papisto ja ylimystö ovat turvanneet asian: Ihmisille opetetaan uhrautumista, ihmislle demonstroidaan kuinka papiston ja ylimystön asemaa uhkaamalla ihminen ristiinnaulitaan - ja tämä tarina jatkuu nykyajassa.

Minua kuvottaa se kuinka ihmisiä sidotaan tällä keinotekoisella satutarinalla siitä kuinka "ihminen uhrautuu" kun keisari Kataiset ja uskonnolliset johtajat katsovat vierestä.

Karitsan veri on TEIDÄN vertanne. Jos haluatte vuotaa vertanne valtaapitävien houkkien eduksi koska 2000 vuotinen valtaapitävien kierouttama satutarina niin kehoittaa ja opettaa tekemään. niin sitten teette - mutta samalla toimitte oksettavasti ihmisoikeuksia, yhdenveroisuutta, tasa-arvoa ja kaikkia kauniita ihanteita vastaan.

Missä kohtaa raamattua kukaan puolustaa oikeita ja terveitä arvoja niitä vastaan jotka niitä rikkovat?

EI MISSÄÄN. Raamattu opettaa PASSIIVISTA ANTAUTUMISTA SÄTKYNUKEKSI - TIETOISTA UHRIKSI HEITTÄYTYMISTÄ JA SITÄ ETTÄ TOISET HYVÄKSIKÄYTTÄVÄT SINUA.

Raamattu on ns. saatanan saastuttama teos. Saatana on ihmisten kontrollinhalu ja valtaapitävän väen valheet, ja nuo valheet ovat saastuttaneet rakasta raamattuanne jo 2000 vuoden ajan. Saatanan kaikista pahoista teoista muodollinen kristinusko on kaikkein julkein vedätys, ja lahkohihhulointi on saatanan nerokkaita sivuprojekteja.

• Hullu68

Uskonto on pelkkää manipulaatiota ja raadollista vallankäyttöä! Herkkäuskoisten pelottelua kuolemalla!!

• toivoa aina on ...

Jeesus ei vaadi täydellisyyttä ja hyväksyy masentuneenkin. Masennuksesta voi parantua: aika auttaa, myös terapia, lääkkeet ja Jeesuskin. Ne tutkimukset saavat olla: pitää pysähtyä myös asianomaisten hekilökohtaisiin kokemuksiin. Tieteelliset tutkimukset vispaavat puoleta toiselle kuin isoisän sienäkellon heiluri ja lehmän häntä ennen kärpäsaikaan.
      Kulloinkin riippuu kuka tutkii, kuka rahoittaa. Siitä ei saa selvää.

• Sanon taas.

Noista mikään ei auta, jos ei kykene auttamaan itseään. Vain tieto auttaa ja pelastaa. Tiedon avulla pystyy muuttamaan ajatuksensa ja ymmärtämään vihdoin mistää milloinkin tunteet pulppuaa. Niitä kun ei tee kukaan muu kuin ihminen itse. Lopulta voi oppia myös säätelemään tunteitaan. Ei ole pakko lähteä niiden mukaan, kun oppii pysähtymään ja miettimään hetken mistä tämäkin tunne tuli. Monet tuntee voivat tulla lapsuuden kokemuksista. Siihen voi auttaa terapia. Ne voi myös käsitellä itsekseen, koska lopulta jokainen on itse oman elämänsä asiantuntija. Aika auttaa vain, jos aijan käyttää hyödyksi. Muutoin en usko ajasta olevan mitään hyötyä masentuneena, päinvastoin. On etsittävä vastauksia oman elämän kysymyksiin ja selvitettävä miksi masentui ja mitä sille voi itse tehdä. Lääkkeet taas siirtävät ongelmaa. Kun syö lääkkeitä, ei tunne tunetita kovin vahvasti ja siten myös totuus omasta elämästä jää kohtaamatta. Ehkä ne ensiapuna auttavat, jos tuska on valtava.

Tutkimukset nyt ovatkin suurta näytelmää. Ne ajavat lääketehtaiden asiaa. Oma kokemus ja oikea kirjallisuus auttavat minua eniten. Tämä yhteiskunta saa ihmiset unohtamaan sisimpänsä. Ei ole aikaa pysähtyä ja kuunnella mikä on itselle hyväksi. Se onkin ongelma yhteiskunnalle, jos ihmiset alkavat herätä huomaamaan tämän teatterin hauskuuden ja hulluuden. Eihän meitä enää pidetä aisoissa millään. Lääketeollisuus kaatuu omaan mahdottomuuteensa, ploiitikkojen valta murenee ja rahanvaltakin menettää merkityksensä. Nyt jokin voima vielä yrittää pitää kynsin ja hampain kiinni pelkoyhteiskunnasta. Kun se ote kirpoaa, kaikki kulissien takainen paljastuu ihmisille. Vasta tuon paljastumisen ja puhdistuksen jälkeen voi alkaa valoisa elämä maapallolla.

• yh-mama

uskotaan vaikka puutarhatonttuun,se on jokaisen oma asia.usein on masentuneen asenteesta kiinni kuinka vahvasti tuntee sairastavansa.kaikenlisäksi liiallinen tiedonjano kostautuu kun kaikenlaisia höpönlöpö juttuja julkaistaan.tuollaisilla"tutkimuksilla" ei ole mitään positiivista vaikutusta.olisi hyvä oppia suodattamaan asioita ja olisi viisaampaa osata erottaa sonta faktasta.masentuneen ei pidä ottaa kaikkea niin vakavasti!masennuksesta voi todellakin toipua!

• Ruusulaulu

Masennus on parannettavissa! Itseltä lähti masennus vikkilään pois efexor lääkkeellä!

• 12+13

Siltä minustakin tuntuu ettei näistä ongelmista pääse koskaan eroon. Olen nyt 24-vuotias ja kärsinyt jo ainakin 7 vuotta masennuksesta, sosiaalisista peloista ja niihin liittyvästä ahdistuksesta. Haluaisin vielä uskoa parantuvani mutta pahoin pelkään ettei mistään lääkkeestä tai ammattiavusta ole minulle hyötyä. Kuolema olis ihan varteenotettava vaihtoehto mutta jostain syystä itsemurhan tekeminenkin pelottaa.

• Keissa

No se kuolema kyllä tulee meille jossain vaiheessa ihan suunnittelemattakin. Sinulla on kipänä tallella toivoa paremmasta ja halua: se jo riittää. Ei sinua ole luotu turhaan. Ota tavoitteeksi pieniä haasteita. Pienin askelin voit voittaa pellkosi.

• fhfdgb

ei ole parantumaton sairaus. sinä itse päätät parannutko vai et. itse olin masentunut yli 10 vuotta ja päätin parantua. Niin tapahtui jo viisi vuotta sitten eikä masennus ole palannut.

• anssi9

No, ite kyllä huomaa, että jos Sepram-lääkityksessä on pitänyt vaikka 2-viikkoa taukoa alkaa mieliala laskea ja alkaa olemaan aikä väsynyt ja kyyninen sitten lähes kaikkeen, muta se kun muistaa syödä noita sepramia säännöllisesti 40mg päivässä, niin mieliala pysyy jotewnkin kohdillaa, eikä tule kovin syviä rotkoja.

• kunhasanon

Ei se oo vääristynyt maailmankuva jos on masentunut. Sillon kun on oppinut näkemään paskan kaiken kiiltävän pinnan sisäpuolella, ei voi sulkea silmiä enään niin sokeiksi että jaksaisi kusettaa itseään pyrkimään eteenpäin johonkin illuusio onneen.
      Jokainen olkoon oma itsensä, ja ei depiksestä millää vitun voivottelun kanss pääse. Serotoniini lääkkeet, bentsot, alkoholi ja muutkin päätä sekoittavat herkut jeesii sua olemaan hetken ajattelematta masennusta tai ahdistusta, mutta useimmiten silloin oot jo timanttina ojassa.
      Itse täss pitäis kampoihi laittaa ja sanoo että ainuttakaan lääkettä enää syö, ja antaa sen vitun paskan tulla kokonaan päi naamaa ni näkis että aukeek ne ovet pääst jossa niitä sisäisiä demoneja on. Tosin pelottaahan tuo ajatus, kun agressiivinen tunne ihminen olen. Mutta eihä tästä muullakaan pääse.
      Tervetuloa unettomat yöt, loputtomat kyyneleet ja jumalaton ahdistus..
      Ite ainaki meinasin huutaa kaikki perkeleet ilmoille niin että jokaikinen ihminen näkee, että tämä SAIRAUS vie multa KAIKEN.
      Joo onhan mulla erinlainen maailmankuva kuin muilla.
      " näkemyksesi ovat kieroon kasvaneet" sanotaan ja teen asiat monien ihmisten mielestä väärin, mutta se on mun mieleni ei kenenkään muun.

• höpö höpö!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe