Täällä on montaa eri tarinaa roan ja isotoretionin syöjiltä, mutta ajattelin silti jakaa omani rankkojen sivuoireiden takia.
Olen N20, minulla on selässä vaikea akne ja kasvoissa keskivaikea. Roan aloitin viimejoulukuussa eli melkein 5kk sitten. Alkuun sivuoireina oli sitä perus juttua, huulet, iho ja silmät kuivuivat. Parin kuukauden jälkeen alkoi toistuvasti tulla silmätulehduksia ja myös silmäluomet 'tulehtuivat', turposivat ja olivat kipeitä. Näitä silmäluomien tulehduksia saattoi olla viikon välein vuorotellen kummassakin silmässä. Nenästä tuli myös usein verta, ja koko kuurin ajan nenä on ollut ikäänkuin tukossa, johtunee kuulemma kuivista limakalvoista, jotka taas johtuvat roasta. Viimeviikkoina on alkanut myös polvien nivelten ja alaselän kivut. Lihaskipujakin tulee reenailun jälkeen helommin ja paikat menevät jumiin.
Itselläni on lievää taipumusta masennukseen ja mielialojen vaihteluun, roan aikana tämä kaikki on ehdottomasti pahentunut. Henkiset oireet ovatkin olleet ehkä kaikkein rankimmat. Roa ei ole suoraa aiheuttanut unettomuutta, mutta henkisten oireiden seurauksena tämä ja muu stressi ovat lisääntyneet huomattavasti. Tästä tulee oikea noidankehä, roan takia on ollut masennusta joka johtaa unettomuuteen ja stressiin ja nämä johtavat takaisin masennukseen ja niinedelleen.
Iho on kyllä nyt hienossa kunnossa, pari kuukautta on silti vielä kuuria jäljellä, toivon kyllä paljon, että lopputulos on pysyvä ja en enää kuurille joudu!
Roan rankat sivuoireet
30
1281
Vastaukset
- tt11
No mikä siinä nyt niin rankka ollut että tänne on tultava itkemään?
Kaikkihan nyt tietää että kuurin aikana kaikki kuivuu myös nenä ja silmät,
ja muutama tuhannesta voi saada silmätulehduksen mutta yhtä usea Roaa
käyttämätönkin saa sellaisen ja se häipyy kyllä helposti.
Ja ekä kannattais "reenata" hiukan rauhallisemmin..
Noi sun psyykkiset oireet varmaan johtuu tosta sun "noidankehästäs"
ja todennäköisesti ajattelet hiukka liikaa ihoas ja hoitoo,ehkä kannattais
jutella jonkun psyykkeen ammattiihmisen kanssa...
Ajattele mieluummin vaihtoehtoa ilman Roaa, seuraavat 50-70v
pahat akne-arvet kasvoilla koetat avioitua,saada työpaikka,sosiaalista elämää, koeta käydä kuuri(t) loppuun ja hoitaa ihosi kuntoon nyt ettei tarvitse katua vanhempana - jajajjaaaa
Tuo yksi ja sama roa fanaatikko hermostuu jokaiselle, joka kertoo kuurin olleen rankka. Missäs sitä saa roasta puhua ellei täällä?
Minulla kanssa oli roa kuuri sitkeään aikuisiänakneen, mikään muu ei auttanut. Kuuri oli kyllä uskomattoman tehokas! Söin 40mg päivässä, paino 50kg. Annos oli siis suhteellisen suuri. Kuuri kesti 5kk ja akne parantui. En ikinä kadu roan syömistä ja suosittelen jokaiselle aknen kanssa tappelevalle kuurin syömistä. 4-6kk kuuri ei ole pitkä jos miettii loppuelämää. Minä ainakin sain uuden elämän kun ei tarvitse enää kärsiä ja hävetä rumasta ihosta.
Jos akneni uusisi joskus, niin ehdottomasti haen uuden kuurin. Ei antibiooteilla yms tee yhtään mitään. Roa on oikeasti tehokas. Minulla oli vielä isoja syvällä olevia pattimaisia finnejä. Kaikki lähti.
Mutta yhdyn aloittajaan kuurin rankkuudesta. Tuo 5kk on ollut rankka ja etenkin viimeiset 2kk teki pahaa. Jouduin pariin otteeseen tsemppaamaan itseäni, että syön kuurin loppuun.
Minulla myös silmät kuivui ja ärtyi niin pahasti, että silmäluomet turposivat ja olivat kipeät. En valita pienistä asioista, mutta viimeiset 2kk jokaikinen päivä silmiä särki. En voinut olla koneella yms kun särki liikaa edes liikuttaa silmiä. Pidin aurinkolaseja kokoaika. Silmätippoja meni pullotolkulla, auttoi sen, että pystyi olemaan. Ripsiväriä tai meikkiä ei voinut kuvitellakaan laittavansa niihin turvonneisiin, ärtyneisiin silmiin. Olin myös huolissani palautuvatko silmät ennalleen. Voin ilokseni sanoa, että parissa viikossa silmäoireet loppuivat kuurin lopetuksesta :)
Myös toisinaan kovat selkä ja jalkakivut lähinnä huolestuttivat. Polvet tuntuivat kuumottavilta ja olivat kipeät. Kahdesti heräsin siihen, että rintaranka meni niin kamalaan jäkkiin, että meinasi taju lähteä kivusta. Olin todella jäykkä ja kaikki lihakset olivat kireät.
Huulet kuivui, mutta se kuuluu varmaan jokaisella asiaan. Ainoastaan fyysiset silmä, lihas ja nivelkivut olivat raskaita ja jokainen järjellään ajatteleva ymmärtää, että ei ihminen kipuihin suhtaudu tyynesti vihellellen ja nauraen. Kyllä se hermostutti ja huolestutti, kun mitään sellaista ei koskaan ollut aiemmin kokenut. Pelotti, että jääkö ne pian pysyviksi ja ylipäätään ihmetytti mistä kivut tulivat. Tietty lääkkeestä, mutta mikä lääkkeessä voi aiheuttaa niin koviakin kipuja?
Välillä kantapäätkin olivat tosi kipeät.
Ihon kuivumista ei itselläni juurikaan esiintynyt eikä mitään psyykkistä oirehdintaa. Ainoastaan nuo mitä mainitsin, mutta riittivät voimakkuudeltaan siihen, että kuuri oli mielestäni rankka syödä. Silti tekisin sen uudestaan, sillä sain normaalin naaman.
Kuuriin täytyy valmistautua. Tietää, että se aiheuttaa lähes kaikilla jonkinlaisia sivuvaikutuksia. Toisilla vain huulien ja ihon kuivumista, toisilla jotain muuta. Ei voi tietää etukäteen, eikä kannata pelätäkään. Jos alkaa jo etukäteen pelkäämään, niin voi jo mielensä avulla saada ties mitä masennuksia ja itsemurha-ajatuksia muka mieleensä. (jos näitä pelkää ja ajattelee lääkkeen niitä aiheuttavan)
Jokatapauksessa sen 4-6kk seisoo vaikka päällään, jos pahasta aknesta parantuu. Helppoa se ei aina ollut ja kivut vetivät välillä elämän akneaksi.
Kaikki kivut, jäykkyys ja kuivuuus loppuivat noin 3-4viikossa lääkkeen lopettamisesta. - cutrin
itsellä kanssa melkein kaikki mahdolliset sivuoireet ilmennyt roan kanssa, lisäksi kauhea valonarkuus silmissä ja surkea hämäränäkö.
Tsemppiä kaikille kuurilaisille ja aurinkoista kevättä! - •_•
Rankkaa ja rankkaa,miten sen nyt ottaa jos vähän nassu kuivuu ja lihaksia
särkee...
Toivottavasti ette valittajat koskaan joudu esim. syöpähoitoihin kun hiukset lähtee parissa päivässä,ette pysty ottamaan askeltakaan ilman pyörryttävää
pahoivointia ja oksentelua 3-4 tuntia ilman taukoa.
Tai kuten 300 000 kolestrolilääkintäpotilasta suomessa,monella lihakset niin kipeät ettei vessaan pääse,samoin monella lähtee hiukset.erinäisiä tulehduksia..ynm.
Se on mihin vertaa ja mitä kestää,pitää muistaa että 99% kuten minä
ei saa kuivumista pahempia sivuvaikutuksia Roasta,eli aivan turha pelotella lapsia täällä hirveillä sivuvaikutuksilla kun ei niitä ole eikä tule,varmasti kaikki kestää ne kun ajattelee palkintoa. - hahahahahhahahahha
Mistäs tuo äsköinen tietää henkilökohtaisesti mikä ero on kolesterolilääkkeen ja roan aiheuttamilla kivuilla? Et mistään. Jokaisella ne on henkilökohtaisia. Kolesterolilääke on kamala, roa on kamala. Syöpälääkitys varmaan kaikista kamalin.
Tuskin kukaan toivoo kenenkään joutuvan syöpähoitoihin. Ihmeellistä pipertämistä. Tuskin kukaan toivoo kenellekkään niin hirveää aknea, että hulluksi meinaa tulla ja joutuu roaa syömään. Arpapeliä mikä sairaus kenellekin tulee.
Jokainen saa sanoa mielipiteensä jokaisesta maailman asiasta. Minulla ei ole kokemuksia kolesterolilääkityksestä, mutta tiedän esim. äitini lopettaneen sen koska sai niin inhottavia sivuvaikutuksia. En voi verrata oliko ne yhtä kovia kuin minulla roasta tuli, koska en voi kokea toisen tuntemuksia kuten jokainen täysjärkinen ymmärtää.
Jos joku suree kuollutta koiraansa niin menetkö sille huutamaan, että toivottavasti sun äitis ei koskaan kuole kun se vasta kauheeta on. Anna jokaisen kantaa sen hetkisen murheensa ja stressinsä, äläkä ala vertailemaan.
Kaikki eivät kestä roan aiheuttamia sivuvaikutuksia, se on fakta. Jos saa vaikka anaalihaavauman, jota roa voi harvoin aiheuttaa, niin kyllä siinä saa olla aika seppä jos hymyillen verta paskoo lauleskellen.
Myös mahdollinen aivopaineen nousu tai maksa-arvojen nousu voi keskeyttää kuurin.
Minulla esim. roan aikana maksa-arvot pysyneet hyvinä, mutta kolesteroli nousi 5.2 -8.0 eli aikamoinen nousu! En ollut huolissani asiasta kuitenkaan, mutta ei se riemun paikkakaan ollut.
Minulla roa aiheutti voimakasta päänsärkyä ja lihaskipuja, jotka yhden kuukauden aikana mm. herättivät yöllä. En vinkunut enkä valittanut asiaa, mutta rankkaa oli. Annoksen pienentäminen väliaikaisesti auttoi kipuihin, mutta loppukuurin ajan kivut olivat silti päivittäisiä.
Se, että silmissä tuntee olevan hiekkaa, silmät ovat tosi turvonneet ja oikeasti kipeät on RANKKAA. Jos sinulle ei ole, niin hieno homma. Minulle oli. Otti päästä kun silmiä särki ja esim.lukemisesta silmät väsyivät niin, että päätäkin alkoi särkemään. Koko loppukuurin tunsin syöväni voimakasta lääkettä, tunsin sen koko kehossani. Söin kuurin loppuun, koska en kestänyt enää päivääkään finnejä, vihasin niitä ylikaiken.
Kuuri oli silti RANKKA. Ja tiedän, että on ihmisiä joille se ei ole niin rankka. Siksi ei kannata etukäteen pelätä. Kukaan täällä ei varmasti pelottele roalla, paitsi jotkut jotka kuvittelevat jonkun gluteiinittoman ruoan parantavan kaikkien aknen. Ne tuskin ovat koko roaa edes syöneet.
Myös annos vaikuttaa sivuvaikutuksiin. Itselläni annos oli suuri ja esim. paljon painavammat (20-30kg) söivät samaa annosta. Ehkä siksi minulla esiintyi niin voimakkaita kipuja.
Jos äsköinen on vaikka joku 70-80kiloinen ja syö jotain 40mg vuorokaudessa niin eipä ole ihme jos tulee vain jotain huulten kuivumista ja vähän ihoa kiristää.
Raivostuttaa tollaiset näköalakyvyttömät ihmiset, jotka ei ymmärrä ihmisten, annosten yms olevan yksilöllisiä. Kun oma kokemus on mitä on niin kuvitellaan muilla olevan justiinsa samanlainen.
Mutta kuten sanoit, sinä et saanut mitään muuta kun kuivumista, niin mikä olet sanomaan kipuihin ja niiden kestämiseen yhtään mitään? Et edes tiedä siis millaisia lihaskipuja roa voi aiheuttaa koska et niitä saanut?! Ole silloin hiljaa äläkä leiki asiantuntijaa asiassa mistä et mitään tiedä.
Kestin kuurin itse, suosittelen sitä kaikilla aknesta kärsiville sillä se on tosi tehokas. Onneksi kuurin söin, sain normaalin ihon ja akne vain muisto. En pelottele sen enempää lapsia kuin aikuisiakaan. Kerron oman kokemukseni lääkkeen vaikutuksista. Siitä voi olla apua samaan tilanteen joutuville. Minua eniten huolestutti, jäävätkö kivut ja silmät, sekä jäykkyys jäljelle kuurin jälkeen. Nyt voin sanoa kaikille kuurilla oleville, että minulla ainakin kaikki oireet poistuivat kuurin loputtua.- hahahahhahahahha
Ja toisekseen vähän vähä-älyinen tuo apina. Mistä vedät noita asiantuntevia lausuntojasi. Voi hitto mitä tekstiä. Vai 99% ei saa mitään muuta oireita kuin kuivumista. Tuo kertoi kaiken sun älykkyydestä kyllä.
Höhöhö mihin perustat tuon lausuntosi häh? Mistä sen 99% repäisit? Noloa.
Jo pelkästään yleisissä sivuvaikutuksisa (enemmän kuin yhdellä 10stä) on lueteltu monia seikkoja. Et sillain.
- •_•
No voi voi vai anaalihaavoja, ja kolestroli kohosi mutta unohdit kertoa että se putosi sitten yhtä nopeasti alas taas...
No sulla on varmaan ollut kovaa elämää,mutta mitä sä saat peloittelemalla täällä aloittamista harkitsevia nuoria?
Ok,sulla oli sivareita ja sä kerroit ne....Tuntuuks paremmalta nyt???
Seuraavaks sä alat vetää sitä gluteiini-storyas taas kuinka Roa on myrkky ja
leivättömyys parantaa kaiken....Voi jeesus.
Oi sorry ei siis 99% vaan 99.99% EI saa pahempia sivareita eli 1 / tuhannesta .
Lähde lääketieto- •_•
Hyvin yleiset haittavaikutukset (voi esiintyä yli 1 potilaalla kymmenestä)
•Ihon, varsinkin huulien ja kasvojen, kuivuminen. Tulehtunut iho, rohtuneet ja tulehtuneet huulet, ihottuma, lievä kutina ja vähäinen ihon hilseily. Käytä kosteuttavaa emulsiovoidetta hoidon alusta lähtien.
•Iho on normaalia hauraampi ja punoittavampi, varsinkin kasvojen alueella.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harvinaiset haittavaikutukset (voi esiintyä alle 1 potilaalla tuhannesta)
•Hiustenlähtö (alopesia). Tämä vaikutus on yleensä tilapäinen. Hiusten pitäisi palautua ennalleen hoidon päätyttyä.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hyvin harvinaiset haittavaikutukset (voi esiintyä alle 1 potilaalla kymmenestätuhannesta)
•Akneoireet voivat pahentua ensimmäisten hoitoviikkojen aikana. Oireiden pitäisi kuitenkin lievittyä hoitoa jatkettaessa.
•Erityisesti kasvojen alueella iho on tulehtunut, turvonnut ja tummempi kuin tavallisesti.
•Liiallinen hikoilu tai kutina.
•Lisääntynyt valoherkkyys.
•Bakteeri-infektiot kynsivallien alueella, kynsimuutokset.
•Turvotukset, märkiminen.
•Voimakas arpikudosmuodostus leikkaustoimenpiteiden jälkeen.
•Karvoituksen lisääntyminen.
http://www.laakeinfo.fi/medicine.aspx?m=984&i=roche_roaccutan
Tai siis olisko vieläkin harvinaisempia nuo tuolla ylhäällä itketyt, ehkä 1 kymmenestätuhannesta saa tuollaisia.
99 sadasta ei saa kuivumista pahempaa. - vwksvmerivn
•_• kirjoitti:
Hyvin yleiset haittavaikutukset (voi esiintyä yli 1 potilaalla kymmenestä)
•Ihon, varsinkin huulien ja kasvojen, kuivuminen. Tulehtunut iho, rohtuneet ja tulehtuneet huulet, ihottuma, lievä kutina ja vähäinen ihon hilseily. Käytä kosteuttavaa emulsiovoidetta hoidon alusta lähtien.
•Iho on normaalia hauraampi ja punoittavampi, varsinkin kasvojen alueella.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harvinaiset haittavaikutukset (voi esiintyä alle 1 potilaalla tuhannesta)
•Hiustenlähtö (alopesia). Tämä vaikutus on yleensä tilapäinen. Hiusten pitäisi palautua ennalleen hoidon päätyttyä.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hyvin harvinaiset haittavaikutukset (voi esiintyä alle 1 potilaalla kymmenestätuhannesta)
•Akneoireet voivat pahentua ensimmäisten hoitoviikkojen aikana. Oireiden pitäisi kuitenkin lievittyä hoitoa jatkettaessa.
•Erityisesti kasvojen alueella iho on tulehtunut, turvonnut ja tummempi kuin tavallisesti.
•Liiallinen hikoilu tai kutina.
•Lisääntynyt valoherkkyys.
•Bakteeri-infektiot kynsivallien alueella, kynsimuutokset.
•Turvotukset, märkiminen.
•Voimakas arpikudosmuodostus leikkaustoimenpiteiden jälkeen.
•Karvoituksen lisääntyminen.
http://www.laakeinfo.fi/medicine.aspx?m=984&i=roche_roaccutan
Tai siis olisko vieläkin harvinaisempia nuo tuolla ylhäällä itketyt, ehkä 1 kymmenestätuhannesta saa tuollaisia.
99 sadasta ei saa kuivumista pahempaa.Aloittajan oireet eivän ole läheskään niin harvinaisia kuin kuvittelet. Jos luet tätä palstaa enemmänkin, huomaat kyllä että on noita oireita useammallakin. Roan pakkauksen mukana tulleessa selosteessa on enemmän oireita ja ne luetaan paljon yleisimmiksi. Itsellä myös lääkäri sanoi mm. lihas/nivelkipujen, valon arkuuden ja silmien kuivumisen olevan erittäin yleisiä.
- _x_
Ilmeisesti sinulla ei ole ollut kovia sivuoireita tai et ole koskaan roaa syönytkään? Joillain oireet voivat oikeasti olla rankkoja! Etrenkin jos ruopeaa henkiselle puolelle menemään. Ja eiköhän tämä palsta ole nimenomaan sitävarten että TÄÄLLÄ SAA PUHUA roan sivuoireista ja miten rankkoja ne ovat olleet. Jos sinulla ei ole oireita ollut, olet onnekas, älä tule pahentamaan muiden oloa huutamalla että ei ole sivuoireita. Koska kyllä niitä on.
Eli siis tässä maaimassa ei saa valittaa yhtään mistään muutakuin ne joilla ei mene kaikkein huonoimmin ja muitten pitää vain olla hiljaa ja 'olla iloisia kun menee näin hyvin'? Ihmisluonto vaan ei mene niin, ei kukaan ole koskaan täysin tyytyväinen siihen mitä on ja kenellä sitten menee kaikkein huonoiten, kenellä olisi oikeus valittaa? Minun mielestäni tällä palstalla on erittäin hyvä oikeus avautua ja kertoa miten oma kuuri on sujunut.
Roa-kuurista rankan tekee myös kuurin pituus. Jos on sivuoireita, niitä joutuu sitten sen n. puolivuotta usein kärsimään. Jos on puoivuotta särkyä jokapaikassa, silmät ihan paskana, mieli heittelee ja naama kuin hiekkapaperia, kyllä se syö ihan ketävain.- 666
Mä kyl luulen ettei nää ylläolevat kitisijät itse oo Roaccutanee kokeillutkaan
vaan on selkeesti näitä viherpeippoja ja piharatamon syöjii,
"mul oli niin kuheet haiitavaikutukset roasta,en ikinä olis käyttänyt jos olis tiennyt vaan olisin kokeillut viljattomuutta"
No siinäpä kävelisit rupinaamana loppuikäs,meillä roalla parantuneilla on normaali elämä. - karri4
Kukaan sivuoireista kertonut ei ole väittänyt että roan aikoisi lopettaa kesken kuurin sivuoireiden takia tai että 'en olisi ikinä ruvennut kuurille jos sivuoireet olisin tiennyt' ?
- sadness1
itsekin roakuurin aikana löysin itseni kerran etsimästä netistä hakusanoilla ''helpoimmat itsemurhatavat'' jne.. et oli kyllä psyykkisiä vaikutuksia sillä kuurilla ja nuo itsetuhoiset ajatukset ne kaikista pelottavimmat. mutta onneks on nyt ohi ja mieli taas parempaan suuntaan :) ja siis sitä ennen oli henkinen puoli kyllä kunnossa, että vasta kuurin aikana alkoi, mutta en uskaltanut kertoa kellekkään koska inho omaa naamaa kohtaan oli kuitenkin sen verran suuri että halusin hoitaa sen ja pelkäsin että muuten se lopetettaisiin :/ mutta tsemppiä toisille kuurilaisille! myrkkyähän se on mutta ainakin itselle toi uskomattoman avun ja en nyt onnellisempi voisi olla!
- omgod
Voi Jeesus,mee hoitoon itsaritaipumukses kans äläkä tänne tuum kitiseen,oot lukenut liikaa muutaman amerikkalaisen hörhön nettikirjoitteluu
ja rupeet oikeen hakemaan sivareita ittelles. - arghhhhhhh
minulla on ap:n kanssa paljon samoja oireita, lisäksi viimeisimpänä on alkanut iho kuoritua sormenpäistä vaikka rasvaa kuluuu litrakaupalla..
- OttakaaNiskastaKiinn
Lopettakaa se kuuri jos ette kestä. Se nyt vaan on valinnan paikka: haluatko hyvän ihon vaikka joudut vähän kärsimään sen eteen?
Naiset ei vaan kestä mitään uhrauksia. Punttisalilla ei jakseta käydä kun joutuu ihan kestämään fyysistä rasitusta, sama lenkillä ja sama näköjään ihonhoidon kanssa.
Ei ihme että niin monet suomalaiset naiset ovat läskejä ja finninaamoja.- ymmärtämys
Ei se "finninaamaisuus" valitettavasti ole kiinni laiskuudesta ja elämäntavoista. Itse olen aina ollut hoikka ja taistellut hormonaalisen aknen kanssa nuoruudesta lähtien. Eikä ole kyse ihon hoitamattomuudesta vaan sisäsyntyisestä ongelmasta, johon voi itse hyvin vähän vaikuttaa. Roaccutan auttaa joillekin, ei kaikille. Aknetyyppejä on erilaisia. Kun parhaat nuoruus- ja aikuisvuodet taistelet iho-ongelmien kanssa, jää jäljelle arvet. Tosin aina sekään ei riitä, vaan akne voi kestää vanhuusvuosiin asti.
Moni sileäkasvoinen ei ymmärrä minkä vaivan tämä ihosairaus aiheuttaa. Jos yksi auttaa yhdelle, niin toiselle se ei välttämättä auta.
- omgod
Aivan oikein sanottu,miten ne uskaltaa raskaaksi tulla mist on tuhat kertaa enemmän vaivaa ja kipua kui Roa kuurist?,
ko sormenpäätki kuivuu,voi pikkuista?- teiniapina
Älkää vastailko tolle pennulle mitään. Ei kannata kun se on niin yksinkertainen, ettei se tajua yhtään mitään vaikka miten vääntää. Elämä vielä opettaa kun muuttaa joskus eka porukoiltaan omilleen.
- Kitinät pois
Älkää vastatko tälle hevosnaamaselle "teiniapinalle" mitään,se on
täynnä omia uskomuksiaan ettei tosiasioiden sisäistäminen ole mahdollista,
ja kaikki syyt hänen henkiseen pahoinvointiinsa löytyvät hänen mielestään
ulkoisista tekijöistä,ihmisistä,lääkkeistä, jopa nettikommentit saavat hänet tuntemaan sivuvaikutuksia.
Suosittelen päättäväistä toimintaa hänelle,itsemurhan muodossa. - 17+10
Eikös tällä palstalla nimenomaan saisi omista roakokemuksista ja sivuoireista kertoa?
- MYRKKY SE TAPPAA
EIIIIII.täällä saa puhua vain gluteenittomuudesta ja kusenjuomisesta ja pesusta.rOA ON MYRKKY SE TAPPAA TEIDÄTTTTTT,ostakee mun kirja hyvä kirja halvalla nyt ale 5€
http://harmaavarpubeb,blogpost.fi/aknespamfree - kldhuejfn
Onko muilla ilmennyt sellaista, että silmänaluset olisivat yhtäkkiä aivan järkyttävän näköiset? Itselleni on näin Roan loppuvaiheessa ilmantuneet todella näkyvät renkaat silmien alle, siis näkee selvästi että alaluomi on koholla ja sen alapuolella menee musta rengas. Näytän siis jatkuvasti siltä etten olisi viikkokausiin nukkunut. Silmäluomet tuntuvat myös raskailta, punoittavat ja hilseilevät.
En ole mikään fanaatikko enkä edes kadu todellakaan kuurin syömistä, olihan se tiedossa että sivuoireita tulee. Mutta mietin vaan, että menevätkö tällaiset oireet Roaccutanin piikkiin vai johtuvatko jostain muusta. oivon mukaan silmäongelmat normalisoituvat kuurin päätyttyä! - 5+12
Roa ohentaa ihoa niin oaljon, että silmänalusongelma voi johtua siitä. Silmänalusten iho on muutenkin niin ohutta ja kun se ohenee enstisestään niin ihan hyvin voi tulla tommoista.
- 2000
Roa ohentaa (normailisoi) ihon alaista tali/rasvakerrosta.
- Paisenaama
Olen 33v ja kärsinyt finneistä ja paiseista 20vuotta. Nyt sain toisen peräkkäisen tetrasykliinikuurin ja rozex voidetta, sillä ihotautilääkärin mukaan minulla on nyt ruusufinni. Roacutan -kuurin söin jo 15vuotiaana ja silloin ainoana ongelmana kohdallani oli huulten ja limakalvojen kuivuminen, joka normalisoitui kuurin loputtua muutamassa viikossa. Kohdallani roacutan ainoastaan vähensi paiseita, ei poistanut niitä.
Nyt olenkin valmis uudestaan kokeilemaan roaa, ellei tämä toinen tetrasykliinikuuri va voide auta asiaa. Lisäksi minulla on couperosaa eli katkenneita verisuonia, ihoni on pintakuiva, mutta t-alueelta hyvin rasvainen, jopa öljyisen oloinen. Eli ei helppo homma ja kaipaisinkin myös vinkkejä mitä ihonpuhdistus ja kosteutustuotteita olette käyttäneet mm. Roacutan kuurin yhteydessä.- RoaRoa
Sama ongelma täällä, ollut melkein roan aloittamisesta lähtien, silmänaluset näyttää ihan järkyltä. Ne ovat ryppyiset ja kuopalla, eikä laadukkat sy-voiteet auta. Lisäksi silmät ja luomet on jatkuvasti punaiset ja ärtyneet. Näytän paljon vanhemmalta kuin ennen, paska homma. Siitä huolimatta mahtavaa, kun iho on täysin puhdas, toivottavasti sivuvaikutukset poistuu kuurin päätyttyä...
- turistiiii
RoaRoa kirjoitti:
Sama ongelma täällä, ollut melkein roan aloittamisesta lähtien, silmänaluset näyttää ihan järkyltä. Ne ovat ryppyiset ja kuopalla, eikä laadukkat sy-voiteet auta. Lisäksi silmät ja luomet on jatkuvasti punaiset ja ärtyneet. Näytän paljon vanhemmalta kuin ennen, paska homma. Siitä huolimatta mahtavaa, kun iho on täysin puhdas, toivottavasti sivuvaikutukset poistuu kuurin päätyttyä...
kaksi kertaa olen yrittänyt roa kuuria ei onnistunut. pahimmat sivuoireet olivat että sain vesirakkuloita käsivarret täyteen, ne oli peukalonkokoisia ja kutiavia. epäilin heti lääkettä syyksi,
menin ensiapuun ja ne ei tienneet lääkkeestä mitään ja tarjosivat cortisonia josta kietäydyin, onneksi, sille ihotautilääkärini mukaan ei missään tapauksessa oisi saanut antaa.
- 14+19
en aijo roaa lopettaa, koska kasvojen iho on niin hyvä nytten, mutta käsivarret ihan järkyttävässä kunnossa. Ihan ruvella ja näppylöillä. kuukauden päästä loppuu onneksi roakuuri, sitten toivottavasti lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136