Sähköinen huoltokirja, missä?

Mazda 6 fani

Sain sähköisestä huoltokirjasta tulosteen ja huomasin siinä olevan vain määräaikaishuollot, ei korjauksia lainkaan.
Korjaamo vakuutti, että kyllä nekin tarvittaessa löytyy... miksi ne eivät ole tietokantaan tallennettuan? Tulee ongelma kun myy autoa tai miettii oliko se vasen vai oikea etupyörän laakeri.

13

13033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wjgiweogjirej

      Voithan pitää omaakin huolto- tai korjaus "kirjaa" vaikka tietokoneen tekstinkäsittelyohjelmalla, kirjoitat vaan päivämäärän, kilometrit ja selosteen mitä on tehty.
      Ainakin näin muistat itse mitä on tehty ja milloin.

    • rambe2

      Huoltokirjaan ei merkitä korjauksia. Koskee myös sähköistä versiota. Korjaushistoria selviää maksukuiteista. Kun auto menee vaihtoon, ei korjaamolla ole lupaa kertoa korjaushistoriaa. Korjaus historia selviää vain kyselemällä auton edellisiltä omistajilta.

    • Mazda fani

      Korjaamolla on yleensä tietokoneella tehdyt toimenpiteet. Tiedon omistaa korjaamo ja antaa työn tilaajalle tulosteen pyydettäessä. Uusi omistaja ei tietoja "peri" noin vaina.

    • kkkskskkss

      Ei huoltokirjaan merkitä korjauksia, ei paperiseen eikä sähköiseen. Korjaukset ovat nice to know tietoa.

      • rellu fani

        Aivan, tieto luo tuskaa.


      • mtnmuutakuremonttia
        rellu fani kirjoitti:

        Aivan, tieto luo tuskaa.

        niinhän ne ennnekin sanoi että ajettiin autolla 500.000km eikä tarvinnut tehdä mitään vaikka olisi puoli autoa uusittu. Voihan ne luokitella tietysti "normaaleiksi kulutusosiksi"...


    • DisiMps

      Olen vaatinut sähköiseen huoltokirjaan merkinnät huoltokirjan tulostuksen kun määräaikinen huolto on tehty taikka kun autosta on öljyt suodatin vaihdettu. Nyt vaihdoin huoltopaikkaa kun mazda valtuutettu huoltopisteen huoltopäällikkö kävi kitsastelmaan noista öljynvaihto merkinnöistä. Ei viitsi enään taistella joka kerta, että tulosta se sähköinenhuoltokirja.. Nyt on jäännyt öljynvaihto merkintöjä välistä pois, mutta säästän kuitin...
      Sähköinen huoltolappu pitäisi saada oletuksena kun käyttää määräaikaisessa huollossa eikä erikseen pyytämällä, koska loppupeleissä kun autoa vaihtaa ja merkintöjä puuttuu, tämä näkyy auton vaihtohinnassa. Laadukkaan huollon tunnistaa kun perusasiat hoituvat kuntoon heti eikä näiden perään tarvitse kysellä. Jos ei tämä toimi niin aina voi vaihtaa huoltoliikettä. Kyseinen liike myy myös muita merkkejä ja enpä taida siihen liikeeseen mennä autokaupoille kun huoltokirjan täyttökin on niin vaikeaa....

      • Rambe2

        Huoltokirja on kirja, johon merkitään määräaikaishuollot ja jos tehdas vaatii myös koritarkastuksen määrätyin välein. Merkkiliikkeellä on velvollisuus merkitä myös sähköiseen kirjaan nämä toimeenpiteet. Huolto-ohjelmasta näkee mitä huoltoon kuuluu.
        Määräaikaishuollon ulkopuoliset korjaukset eivät kuulu merkitä huoltokirjaan.
        Siis säilytä kuitit muista korjauksista/öljynvaihdoista autosi huoltokirjan välissä.
        Öljythän voidaan vaihtaa määräaikaishuoltojen välissä, mutta jos ne merkittäisiin huoltokirjaan, voi ne sekoittaa määräaikaishuoltojen kanssa. Kaitpa se tarkoitus olisikin harhauttaa kun on vaihtamassa autoa.
        Huoltopäällikkö toimi aivan oikein kun ei öljynvaihtoja ym. korjausia merkannut kirjaasi.
        Sähköiset huollot voi käydä tulostamassa netissä.

        Sähköinen huoltokirjamerkkaaminen on turvallinen tapa säilyttää dokumentti tehdyistä huolloista. Sieltä näkee seuraava auton omistajakin tehdyt huollot. Kirjaversio "katoaa" useasti.


      • DisiMps
        Rambe2 kirjoitti:

        Huoltokirja on kirja, johon merkitään määräaikaishuollot ja jos tehdas vaatii myös koritarkastuksen määrätyin välein. Merkkiliikkeellä on velvollisuus merkitä myös sähköiseen kirjaan nämä toimeenpiteet. Huolto-ohjelmasta näkee mitä huoltoon kuuluu.
        Määräaikaishuollon ulkopuoliset korjaukset eivät kuulu merkitä huoltokirjaan.
        Siis säilytä kuitit muista korjauksista/öljynvaihdoista autosi huoltokirjan välissä.
        Öljythän voidaan vaihtaa määräaikaishuoltojen välissä, mutta jos ne merkittäisiin huoltokirjaan, voi ne sekoittaa määräaikaishuoltojen kanssa. Kaitpa se tarkoitus olisikin harhauttaa kun on vaihtamassa autoa.
        Huoltopäällikkö toimi aivan oikein kun ei öljynvaihtoja ym. korjausia merkannut kirjaasi.
        Sähköiset huollot voi käydä tulostamassa netissä.

        Sähköinen huoltokirjamerkkaaminen on turvallinen tapa säilyttää dokumentti tehdyistä huolloista. Sieltä näkee seuraava auton omistajakin tehdyt huollot. Kirjaversio "katoaa" useasti.

        Mazdan käyttäjän käsikirjassa on huolto-ohjelmat öljynvaihtoväleille, mielestäni se kuuluu merkitä myös huoltokirjaan, koska tunnetusi turbokoneissa on tuo öljynvaihtoväli/laatu aika merkittävä tekijä.
        Tuosta huoltokirjan netti tulostukseta en ole kuullutkaan?


      • Mazda6
        Rambe2 kirjoitti:

        Huoltokirja on kirja, johon merkitään määräaikaishuollot ja jos tehdas vaatii myös koritarkastuksen määrätyin välein. Merkkiliikkeellä on velvollisuus merkitä myös sähköiseen kirjaan nämä toimeenpiteet. Huolto-ohjelmasta näkee mitä huoltoon kuuluu.
        Määräaikaishuollon ulkopuoliset korjaukset eivät kuulu merkitä huoltokirjaan.
        Siis säilytä kuitit muista korjauksista/öljynvaihdoista autosi huoltokirjan välissä.
        Öljythän voidaan vaihtaa määräaikaishuoltojen välissä, mutta jos ne merkittäisiin huoltokirjaan, voi ne sekoittaa määräaikaishuoltojen kanssa. Kaitpa se tarkoitus olisikin harhauttaa kun on vaihtamassa autoa.
        Huoltopäällikkö toimi aivan oikein kun ei öljynvaihtoja ym. korjausia merkannut kirjaasi.
        Sähköiset huollot voi käydä tulostamassa netissä.

        Sähköinen huoltokirjamerkkaaminen on turvallinen tapa säilyttää dokumentti tehdyistä huolloista. Sieltä näkee seuraava auton omistajakin tehdyt huollot. Kirjaversio "katoaa" useasti.

        Moi Rambe,

        itse olen ostamassa Mazdaa vm. 2008. Luin netistä että Mazdalla on ollut käytössään sähköinen huoltokirja (Digital Service Record, DSR) vuodesta 2006. Selvitin itse auton omistaja historiaa ja selvisi että autoon on aika uutena vaihdettu moottori, valmistajan takuuseen. Myyjä joka autoa minulle kauppaa ei ole tästä moottorinvaihdosta ilmeisesti tietoinen, kun minulle ei ole mainittu asiasta. Mistä saan tulostettua auton huoltohistorian, tämän DSR:n? Oon koittanut googlailla, mutta ilmeisesti pitää mennä Mazdan maahantuontiin ja sieltä pyytää? Onko helpompia tapoja?

        Kiitos vastauksestasi!


      • mazda 2012 aut
        Mazda6 kirjoitti:

        Moi Rambe,

        itse olen ostamassa Mazdaa vm. 2008. Luin netistä että Mazdalla on ollut käytössään sähköinen huoltokirja (Digital Service Record, DSR) vuodesta 2006. Selvitin itse auton omistaja historiaa ja selvisi että autoon on aika uutena vaihdettu moottori, valmistajan takuuseen. Myyjä joka autoa minulle kauppaa ei ole tästä moottorinvaihdosta ilmeisesti tietoinen, kun minulle ei ole mainittu asiasta. Mistä saan tulostettua auton huoltohistorian, tämän DSR:n? Oon koittanut googlailla, mutta ilmeisesti pitää mennä Mazdan maahantuontiin ja sieltä pyytää? Onko helpompia tapoja?

        Kiitos vastauksestasi!

        Huollossa kun olen käynnyt saannut tulosteen jossa merkinnät esim mitä öljyä ja paljon muut huollot mitä tehty esim koritarkastus kaikesta paperi dokumentti mukaan. Minulla ollut jo 2008 2009 mazda 6 nyt alla 2012 ja 20000 huolto tehty ja kohta tulossa 40000 josta taas saan paperi dokumentin tehdyistä huolloista, osien hinnasta mikäli jotain vaihdettu eli perus määräaikais huolto.
        Ja luulisi saavan maahantuojalta tai viimeisestä huoltopisteestä tulosteen historiasta ei se salaista voi olla. Sehän tavallaan "huoltokirja" mikä monissa autoissa on.

        Kerran tein väli öljynvaihdon sains iitäkin tulosteen ja semerkattiin myös sähköiseen tiedostoon.


    • Heeboman15

      huoltohistoria.fi on juuri julkaistu!

    • Anonyymi

      Minusta auton huolto historia kuuluu auton omistajalle, eikä millekkää huoltamolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe