Monilla ihmisillä on tapana poiketa uudestaan kauppaan tai huoltoasemalle, jossa palvelu oli ihan okei, eli ei mitään negatiivista ilmennyt. Sama toisinpäin: Jos asiakas kohtaa jotain epämiellyttävää, pientäkin, hän todennäköisesti ei tule uudelleen, jos suinkin voi mennä muualle. Huoltoasemilla ja kaupoilla on yleensä suuri osa asiakkaita, jotka käyvät niissä säännöllisesti joko siksi, että asuvat alueella, tai siksi, että ajavat samaa reittiä jonnekin töihin, kesämökille, sukulaisiin tms. Eli heitä kannattaa kohdella hyvin, koska ei yleensä ole kyse vain sen kerran euroista, vaan myös tulevista.
Minä lopetan käynnin seuraavistakin syistä:
- Huoltoaseman kassan vieressä on "erikoistarjouskori", josta saa kyltin mukaan kaksi suklaapatukkaa eurolla, mutta kun myöhemmin tarkastaa kuitin, onkin velotettu kaksi euroa.
- Pakkaat ostamasi pari juttua ruokakaupassa omaan kassiisi. Kassa sieppaa muovipussin ja tyrkyttää sitä. Sanot kiitos ei, ja olet jo pakannut tavarasi. Saat kuitin, tarkastat sen vasta ulkona ja kassaeukko velottikin pakkomyymästään pussista.
- Huoltoasemalla kimppuusi hyökkää nuori mies ja tarjoutuu tankkaamaan autosi. Luulet, että kyse on sen huoltamon erityispalvelusta ja myönnyt. Otat kymmenellä eurolla polttoainetta, tankkaaja kirjoittaa sinulle lappusen kassaa varten. Luet lapun kassalla. Siinä sanotaan: "Jos olit tyytyväinen palveluuni, maksa yksi euro." No, et viitsi riidellä, vaikka sinua manipuloitiin. Maksat siis kymmenen prosenttia ylihintaa. Mutta et tule uudestaan sille huoltamolle.
Pieniä asioita. Niin helppo pitää asiakas. Niin helppo menettää asiakas. Mutta ehkä joillakin liikkeillä on liikaa asiakkaita?
Liikaa asiakkaita?
1
280
Vastaukset
- yx asiakas
* Itselläni ei ole autoa, mutta ymmärsin kirjoituksestasi että auton voi tankata myös itse (eli kieltäytyä kohteliaasti toisen tankkauksesta) tai olla maksamatta sitä euroa siitä tankkauspalvelusta! Eli asian voi siis valita aivan itse (ilman valitusta...) ;)
* Mitä tulee erikoistajouksiin ja muovikasseihin ym. vääriin hintoihin - oli sitten kyseessä huoltis tai kauppa voi - ja pitää (!) - vääristä hinnoista mennä valittamaan, eikä vain vaihtaa kauppaa! Kuluttajalla on velvollisuus tarkistaa kuitti, oma vika jos sitä ei tee... Jokainen tosin tekee välillä möhläyksiä ;(
* Jokainen voi itse valita missä kaupassa / huoltiksella käy - mutta sopii myös miettiä kannattaako vaihtaa paikkaa ihan vain yhden asiakaspalvelutilanteen perusteella, jos paikka on lähellä ja / tai matkan varrella... Lähikauppakadosta valitetaan jatkuvasti, mutta samaan aikaan valitetaan ettei viitsitä käydä lähikaupassa... ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391