Monilla ihmisillä on tapana poiketa uudestaan kauppaan tai huoltoasemalle, jossa palvelu oli ihan okei, eli ei mitään negatiivista ilmennyt. Sama toisinpäin: Jos asiakas kohtaa jotain epämiellyttävää, pientäkin, hän todennäköisesti ei tule uudelleen, jos suinkin voi mennä muualle. Huoltoasemilla ja kaupoilla on yleensä suuri osa asiakkaita, jotka käyvät niissä säännöllisesti joko siksi, että asuvat alueella, tai siksi, että ajavat samaa reittiä jonnekin töihin, kesämökille, sukulaisiin tms. Eli heitä kannattaa kohdella hyvin, koska ei yleensä ole kyse vain sen kerran euroista, vaan myös tulevista.
Minä lopetan käynnin seuraavistakin syistä:
- Huoltoaseman kassan vieressä on "erikoistarjouskori", josta saa kyltin mukaan kaksi suklaapatukkaa eurolla, mutta kun myöhemmin tarkastaa kuitin, onkin velotettu kaksi euroa.
- Pakkaat ostamasi pari juttua ruokakaupassa omaan kassiisi. Kassa sieppaa muovipussin ja tyrkyttää sitä. Sanot kiitos ei, ja olet jo pakannut tavarasi. Saat kuitin, tarkastat sen vasta ulkona ja kassaeukko velottikin pakkomyymästään pussista.
- Huoltoasemalla kimppuusi hyökkää nuori mies ja tarjoutuu tankkaamaan autosi. Luulet, että kyse on sen huoltamon erityispalvelusta ja myönnyt. Otat kymmenellä eurolla polttoainetta, tankkaaja kirjoittaa sinulle lappusen kassaa varten. Luet lapun kassalla. Siinä sanotaan: "Jos olit tyytyväinen palveluuni, maksa yksi euro." No, et viitsi riidellä, vaikka sinua manipuloitiin. Maksat siis kymmenen prosenttia ylihintaa. Mutta et tule uudestaan sille huoltamolle.
Pieniä asioita. Niin helppo pitää asiakas. Niin helppo menettää asiakas. Mutta ehkä joillakin liikkeillä on liikaa asiakkaita?
Liikaa asiakkaita?
1
303
Vastaukset
- yx asiakas
* Itselläni ei ole autoa, mutta ymmärsin kirjoituksestasi että auton voi tankata myös itse (eli kieltäytyä kohteliaasti toisen tankkauksesta) tai olla maksamatta sitä euroa siitä tankkauspalvelusta! Eli asian voi siis valita aivan itse (ilman valitusta...) ;)
* Mitä tulee erikoistajouksiin ja muovikasseihin ym. vääriin hintoihin - oli sitten kyseessä huoltis tai kauppa voi - ja pitää (!) - vääristä hinnoista mennä valittamaan, eikä vain vaihtaa kauppaa! Kuluttajalla on velvollisuus tarkistaa kuitti, oma vika jos sitä ei tee... Jokainen tosin tekee välillä möhläyksiä ;(
* Jokainen voi itse valita missä kaupassa / huoltiksella käy - mutta sopii myös miettiä kannattaako vaihtaa paikkaa ihan vain yhden asiakaspalvelutilanteen perusteella, jos paikka on lähellä ja / tai matkan varrella... Lähikauppakadosta valitetaan jatkuvasti, mutta samaan aikaan valitetaan ettei viitsitä käydä lähikaupassa... ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275304Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123865Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512800Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2841303- 601183
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2131086