Monilla ihmisillä on tapana poiketa uudestaan kauppaan tai huoltoasemalle, jossa palvelu oli ihan okei, eli ei mitään negatiivista ilmennyt. Sama toisinpäin: Jos asiakas kohtaa jotain epämiellyttävää, pientäkin, hän todennäköisesti ei tule uudelleen, jos suinkin voi mennä muualle. Huoltoasemilla ja kaupoilla on yleensä suuri osa asiakkaita, jotka käyvät niissä säännöllisesti joko siksi, että asuvat alueella, tai siksi, että ajavat samaa reittiä jonnekin töihin, kesämökille, sukulaisiin tms. Eli heitä kannattaa kohdella hyvin, koska ei yleensä ole kyse vain sen kerran euroista, vaan myös tulevista.
Minä lopetan käynnin seuraavistakin syistä:
- Huoltoaseman kassan vieressä on "erikoistarjouskori", josta saa kyltin mukaan kaksi suklaapatukkaa eurolla, mutta kun myöhemmin tarkastaa kuitin, onkin velotettu kaksi euroa.
- Pakkaat ostamasi pari juttua ruokakaupassa omaan kassiisi. Kassa sieppaa muovipussin ja tyrkyttää sitä. Sanot kiitos ei, ja olet jo pakannut tavarasi. Saat kuitin, tarkastat sen vasta ulkona ja kassaeukko velottikin pakkomyymästään pussista.
- Huoltoasemalla kimppuusi hyökkää nuori mies ja tarjoutuu tankkaamaan autosi. Luulet, että kyse on sen huoltamon erityispalvelusta ja myönnyt. Otat kymmenellä eurolla polttoainetta, tankkaaja kirjoittaa sinulle lappusen kassaa varten. Luet lapun kassalla. Siinä sanotaan: "Jos olit tyytyväinen palveluuni, maksa yksi euro." No, et viitsi riidellä, vaikka sinua manipuloitiin. Maksat siis kymmenen prosenttia ylihintaa. Mutta et tule uudestaan sille huoltamolle.
Pieniä asioita. Niin helppo pitää asiakas. Niin helppo menettää asiakas. Mutta ehkä joillakin liikkeillä on liikaa asiakkaita?
Liikaa asiakkaita?
1
227
Vastaukset
- yx asiakas
* Itselläni ei ole autoa, mutta ymmärsin kirjoituksestasi että auton voi tankata myös itse (eli kieltäytyä kohteliaasti toisen tankkauksesta) tai olla maksamatta sitä euroa siitä tankkauspalvelusta! Eli asian voi siis valita aivan itse (ilman valitusta...) ;)
* Mitä tulee erikoistajouksiin ja muovikasseihin ym. vääriin hintoihin - oli sitten kyseessä huoltis tai kauppa voi - ja pitää (!) - vääristä hinnoista mennä valittamaan, eikä vain vaihtaa kauppaa! Kuluttajalla on velvollisuus tarkistaa kuitti, oma vika jos sitä ei tee... Jokainen tosin tekee välillä möhläyksiä ;(
* Jokainen voi itse valita missä kaupassa / huoltiksella käy - mutta sopii myös miettiä kannattaako vaihtaa paikkaa ihan vain yhden asiakaspalvelutilanteen perusteella, jos paikka on lähellä ja / tai matkan varrella... Lähikauppakadosta valitetaan jatkuvasti, mutta samaan aikaan valitetaan ettei viitsitä käydä lähikaupassa... ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop791583- 691263
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1061208Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma178998Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?148988huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.55984Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32872Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan59834- 61806
- 94764