Monilla ihmisillä on tapana poiketa uudestaan kauppaan tai huoltoasemalle, jossa palvelu oli ihan okei, eli ei mitään negatiivista ilmennyt. Sama toisinpäin: Jos asiakas kohtaa jotain epämiellyttävää, pientäkin, hän todennäköisesti ei tule uudelleen, jos suinkin voi mennä muualle. Huoltoasemilla ja kaupoilla on yleensä suuri osa asiakkaita, jotka käyvät niissä säännöllisesti joko siksi, että asuvat alueella, tai siksi, että ajavat samaa reittiä jonnekin töihin, kesämökille, sukulaisiin tms. Eli heitä kannattaa kohdella hyvin, koska ei yleensä ole kyse vain sen kerran euroista, vaan myös tulevista.
Minä lopetan käynnin seuraavistakin syistä:
- Huoltoaseman kassan vieressä on "erikoistarjouskori", josta saa kyltin mukaan kaksi suklaapatukkaa eurolla, mutta kun myöhemmin tarkastaa kuitin, onkin velotettu kaksi euroa.
- Pakkaat ostamasi pari juttua ruokakaupassa omaan kassiisi. Kassa sieppaa muovipussin ja tyrkyttää sitä. Sanot kiitos ei, ja olet jo pakannut tavarasi. Saat kuitin, tarkastat sen vasta ulkona ja kassaeukko velottikin pakkomyymästään pussista.
- Huoltoasemalla kimppuusi hyökkää nuori mies ja tarjoutuu tankkaamaan autosi. Luulet, että kyse on sen huoltamon erityispalvelusta ja myönnyt. Otat kymmenellä eurolla polttoainetta, tankkaaja kirjoittaa sinulle lappusen kassaa varten. Luet lapun kassalla. Siinä sanotaan: "Jos olit tyytyväinen palveluuni, maksa yksi euro." No, et viitsi riidellä, vaikka sinua manipuloitiin. Maksat siis kymmenen prosenttia ylihintaa. Mutta et tule uudestaan sille huoltamolle.
Pieniä asioita. Niin helppo pitää asiakas. Niin helppo menettää asiakas. Mutta ehkä joillakin liikkeillä on liikaa asiakkaita?
Liikaa asiakkaita?
1
327
Vastaukset
- yx asiakas
* Itselläni ei ole autoa, mutta ymmärsin kirjoituksestasi että auton voi tankata myös itse (eli kieltäytyä kohteliaasti toisen tankkauksesta) tai olla maksamatta sitä euroa siitä tankkauspalvelusta! Eli asian voi siis valita aivan itse (ilman valitusta...) ;)
* Mitä tulee erikoistajouksiin ja muovikasseihin ym. vääriin hintoihin - oli sitten kyseessä huoltis tai kauppa voi - ja pitää (!) - vääristä hinnoista mennä valittamaan, eikä vain vaihtaa kauppaa! Kuluttajalla on velvollisuus tarkistaa kuitti, oma vika jos sitä ei tee... Jokainen tosin tekee välillä möhläyksiä ;(
* Jokainen voi itse valita missä kaupassa / huoltiksella käy - mutta sopii myös miettiä kannattaako vaihtaa paikkaa ihan vain yhden asiakaspalvelutilanteen perusteella, jos paikka on lähellä ja / tai matkan varrella... Lähikauppakadosta valitetaan jatkuvasti, mutta samaan aikaan valitetaan ettei viitsitä käydä lähikaupassa... ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1432841Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2782548Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?341502Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.381484- 1211212
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151075Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.317935Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La60922