Milloin seurakunnat maksavat kirkollisviineistä veroa!?

Havaitsin, ettei hallituksen kehysriihessä ole puitu seurakuntien kirkollisviinien verotuksesta mitään tai niistä ollaan saatettu puhua, mutta Räsäskä on uhkannut lähteä hallituksesta, samoin kun lähti kun tällä hallituskaudella aiotaan tehdä jo lakiehdotus sukupuolineutraalista avioliitosta. Edelleenkin seurakunnat saavat tarjota alkoholia ilman verotusvelvollisuuksia ja se on väärin!! Tässä maassa kuitenkin Kristillisdemokraatit ajavat ja janoavat taas uutta alkoholin kieltolakia ja näkevät kirkot "suojeluskohteena" silloinkin kun se saisi olla ainut paikka jossa sitä alkoholia saisi tarjota olisi heidän mielestään kirkko!! Siis mä en ymmärrä "Kristillisdemokraattisen uskonlahkon" politiikkaa. Seurakunnilla tulisi olla kaiken järjen mukaan alkoholin anniskeluluvat ja kirkkoviini tulisi olla verollista tuloa valtiolle, eikä kirkolle anniskelu tai anniskeltava viini tulisi olla verovapaata Ev.lut. -seurakunnalle! Ei tule riittää perustelluksi anniskelun viinan määrä/henkilö vaan ylipäätänsä se MORAALI!! Kirkolla ei ole enää MORAALIA eikä selkärankaa, että voisi ilmoittaa että tahtovat maksaa kirkkoverosta ja haluta hakea lakimuutosta nykyiseen kirkollisverovapauteensa nähden!!

Valtio tarvii saada veroa. Kustaa Vaasa aikoinaan halusi saada Ruotsin valtiolle kaiken!! Olisin toivonut silloin että jokainen kirkko rakennuksineen oltaisi Suomestakin hajoitettu, jottei koko uskontoa olisi olemassakaan!! En vain hyväksy sitä, että kirkolla on oikeuksia, joista on vapautus. Se ei heikennä seurakuntia tai kirkkoja, jos maksaisi ainakin kirkollisviinistä Suomelle veroa! Kirkko kuitenkin saa taas valtiolta niitäkin verotuloja, mitä maksan aina vain valtioverotuksessa, vaikken ole kirkon jäsen!!!!!

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsökö

ateisti1982:
      Olet varmaan jo eronnut kirkosta?
      Tuo sinun esittämäsi ongelma on pienin maailman päällä.

Voit olla eronnut/erota kirkosta.

Luuletko,että jollaki Alko/kirkollisviini tämä maa saahan nousemaan?

• Ei kannibaaleille

Kannibalismiriitti pitäisi kieltää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      92
      8375
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6465
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6304
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4961
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      59
      3380
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3341
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3285
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2879
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2836
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      55
      2832
    Aihe