Olen koittanut tehdä ftp-palvelimen näiden ohjeiden mukaan
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/310168
Mikäköhän mahtaa olla pielessä kun pääsen selaimella ftp-kansioon tästä koneesta jossa se on, mutta en kaverin koneella?
molemmissa koneissa koitan samaa, eli selaimen osoiteriville
ftp://86.50.xx.xx:32145
tai ftp://username:[email protected]:32145
ftp-palvelin ei toimi
14
485
Vastaukset
- Jotain ajatuksia...
No näin äkkiseltään tulisi mieleen, että onko palomuuri tarkistettu?
Toinen homma voi toki olla tuohon osoitteeseen liittyvä. Eli onko IP varmasti ulkoinen IP ja tuleeko siinä mahdollisesti joku sotku oman kotiverkon ja sen välillä. - j-vento
palomuurissa sallittu kaikki liikenne kaikissa verkoissa tuolle ohjelmalle.
ip katsottu whatismyipaddress.com kautta
asuntoon tulee CSC:n 100/100M, seinästä suoraan RJ-45 ja mitään reitittimiä ym. välissä ei ole.- torsti.tuomainen
Jos käytössäsi on jokin virustorjunta, niin myös siitä täytyy sallia yhteys. Pingillä voit kokeilla vastaako koneesi.
- j-vento
empä oo pingaamisestakaan kuullut mutta pienen etsiskelyn jälkeen päädyin windowsin komentoriville, siihen "ping oma.ip"
ja ilmeisesti ei vastausta?
C:\Users\user>ping xx.xx.xx.xx
Ping-isäntä: xx.xx.xx.xx 32 tavua tietoja:
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Ping-tilastot xx.xx.xx.xx:
Paketit: Lähetetty = 4, Vastaanotettu = 0, Kadonnut = 4
(100% hävikki), - Vento Virpio
No kai sulla on ftp-serveri päällä? Itse olen käyttänyt winscp:tä ja filezilla serveriä eikä kummallakaan ole mitään ongelmia ollut, kunhan portit muistaa laittaa oikein.
- j-vento
On päällä juu. Tuntuu taas joltain henkimaailman jutuilta ku kaiken pitäs olla just eikä melkeen mut mikään ei toimi :(
- ftp21
Hyviä ohjeita tuossa afterdawin ketjussa. Esimerkiksi utorrentilla voi testata tuleeko yhteydet läpi käytettyyn porttiin.
- j-vento
Koitin taas tiedostonjakoa torrentilla ja vastaanottopäässä uTorrent sanoo ettei voida yhdistää koska kohdekone ei salli sitä. Eli mikä mättää? Uskoisin saman ongelman olevan ftp-palvelimen kanssa, koska ainoastaan lähiverkosta sai yhteyden ftp-palvelimeen.
Niin ja koitin myös http file serveriä, mutta en vaan onnistu..
Tulisko jollain viisaammalla mieleen mikä on vikana, ja miten se korjataan?- j-vento
Päivitelllän hiukan edellistä..
ISP: CSC / Yo-kyläverkko.....
Nyt kun koitin -
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
-port testerillä, niin näyttäis et joka perkeleen portti on kiinni.
Kun pistän VPN:n päälle, niin johan avonaisia portteja alkaa löytyä, mutta sen kanssa en saa ftp:tä toimimaan, joka ilmeisesti johtuu siitä, että silloin mulla on käytössä jaettu IP. Oisko mahdollista et jos VPN-palveluntarjoalta tilais lisäpalveluna kiinteän yksityisen IP-osoitteen, homma alkaisi toimia? - TimoTT
j-vento kirjoitti:
Päivitelllän hiukan edellistä..
ISP: CSC / Yo-kyläverkko.....
Nyt kun koitin -
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
-port testerillä, niin näyttäis et joka perkeleen portti on kiinni.
Kun pistän VPN:n päälle, niin johan avonaisia portteja alkaa löytyä, mutta sen kanssa en saa ftp:tä toimimaan, joka ilmeisesti johtuu siitä, että silloin mulla on käytössä jaettu IP. Oisko mahdollista et jos VPN-palveluntarjoalta tilais lisäpalveluna kiinteän yksityisen IP-osoitteen, homma alkaisi toimia?Mul tuu oikee muuta mieleen, ku että kaveris ISP on fiksusti blokkaillu tiettyjä FTP portteja (eli just sen, mitä käytät?) joten portinvaihto vois auttaa?
Toisaalt. Mikset jaa niit filujas suoraa winkusta? Annat sille sit vaa IPs ja hoplaa pitäs näkyy resuhallunnast? Ehkä ny kandee kuitenki vähä tsekkaa jakamas kansion säätöjä ja salasanottaa ainaki, ettei siel o joka kylän äitin pikku haxor säätämäs? :P
FTP on muutenki vähän kökkö (ja sou ysäri!) ku sen kans saa aina tapella, ja toimii missä toimii ja jos toimii?!? :/
Ja yks vaihtoehto on sit pilvipalvelut, esmes Dropboxi. - jononjll
TimoTT kirjoitti:
Mul tuu oikee muuta mieleen, ku että kaveris ISP on fiksusti blokkaillu tiettyjä FTP portteja (eli just sen, mitä käytät?) joten portinvaihto vois auttaa?
Toisaalt. Mikset jaa niit filujas suoraa winkusta? Annat sille sit vaa IPs ja hoplaa pitäs näkyy resuhallunnast? Ehkä ny kandee kuitenki vähä tsekkaa jakamas kansion säätöjä ja salasanottaa ainaki, ettei siel o joka kylän äitin pikku haxor säätämäs? :P
FTP on muutenki vähän kökkö (ja sou ysäri!) ku sen kans saa aina tapella, ja toimii missä toimii ja jos toimii?!? :/
Ja yks vaihtoehto on sit pilvipalvelut, esmes Dropboxi.Jos ISP on blokkaillut ftp-portteja niin on varmasti blokannut windows-jaotkin, muutenkin levyjakojen tekeminen nettiin on varsin hasardia hommaa...
- TimoTT
jononjll kirjoitti:
Jos ISP on blokkaillut ftp-portteja niin on varmasti blokannut windows-jaotkin, muutenkin levyjakojen tekeminen nettiin on varsin hasardia hommaa...
Mitäs hazardia siinä on sen enempää, kun että winkku jakaa automaattisesti lähes KAIKEN systeemitiliensä kautta?!?
(siihen en o sit perehtyny, pääseekö noihin mitenkä kukaa muu ku bill gates, ku ei himota kräkkeröinti? :/ )
Mutta kyllä mulla ainaki on jos jonkun näköstä vitsintynkää jaettuna itelläni naapureitten kiusaks, eikä hirvitä YHTÄÄ! Jos joku niistä on nii taitava häkkeri, että pääsee jotenki mun JAKAMATTOMIINKIN kansiohin, niin kyllä se pääsis niihin sillon aivan yhtä hyvin kuin jos mulla ei ois mitään jaettunakaan? Eikö?
Ja mun mielipide windowsien toetoturvasta on muutenkin: Seula mikä seula. Että vieköön vaikka KAIKKI! :D pistetää sitte uusiks ehä tos tuu ees hiki!
- j-vento
Dropboxia käyttäisinkin muuten, mutta kun sykronointi on niin perkeleen hidasta... Lähetys on jotain luokkaa 3..7Mbps ja lataus n. 30Mbps. Nyt olenkin käyttänyt tota transferbigfiles.comia, kun sinne voi upata mielin määrin ja suurin tiedostokoko on 20GB. Nopeudetkin on ihan eri luokkaa; lähetys jotain 90Mbps ja Lataus niin lujaa kun kaista sallii. Uppasin sinne kokeeksi yhden ~4GB elokuvan. Aikaa meni alle 7 minuuttia...
Mutta joo, jos ftp kerran on sitten niin ysäriä, niin kertoisko joku, mitä kaikkea Bittorrentin kanssa täytyy ottaa huomioon, kun sekään ei oikeen tunnu luonnistuvan. Toisesta verkosta ei saa ladattua netin yli. µTorrent ei saa yhteyttä koska kohdekone ei salli sitä. - j-vento
Koitetaan vielä kerran..
Suhtautukaa käyttämäni termistön oikeellisuuteen varauksella. Siksi kirjoitankin apua aloittelijalle -palstalle.
Eli mun ulkoinen IP-osoite onkin siis dynaaminen IP? -Ja kyläverkon säännöissä lukee, ettei IP-osoitetta saa asettaa käsin (ei sillä että edes osaisin :D..), mutta ainakin Astrillilta saa ostettua yksityisen kiinteän (staattinen-?) IP-osoitteen, niin voisiko asia ratketa sillä, vai pitäisikö siitä huolimatta mulla olla muuten kiinteä IP-osoite? ...tai jotain?
kylläpä menee hankalaksi :/
Paljon on kyllä luettu Turun ja muiden yliopistojen kyläverkkojen käyttäjillä olleen samoja ongelmia;
-NAT
-kaikki portit blokattu
-koneeseen ei saa ulkoapäin yhteyttä
yms..
Niin että saisko tän ongelman kierrettyä jotenkin VPN:n avulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574604
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1544218- 673852
- 1253810
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473644Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe783464- 983031
- 542875
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142414