Ruokakupin pesu

Tylsääääää

Pakko kysyä näinkin tyhmä kysymys, mutta miten usein pesette koiran/koirienne ruoka -ja vesikupit? :D

Meinaan, itse pesen koiran ruokakupin joka aterian jälkeen ja vesikupin muutaman kerran viikkoon.

63

5807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

      Minulla ei ole koiraa!

      • vesikuppi

        kikkelitonttu! sitä ei kysytty, vaan miten usein peset ruoka/vesikupin?


      • kikkelitonttu
        vesikuppi kirjoitti:

        kikkelitonttu! sitä ei kysytty, vaan miten usein peset ruoka/vesikupin?

        Joka päivä!


    • Ihana Collie

      Sama juttu, pesen joka ruoan jälkeen ja joka aamu vaihdan uuden veden, vesikupin pesen muutaman kerran viikossa..

    • Harvemmin

      Silloin tällöin pesen kunnolla pariin krtaan, joskus huuhtelen. Vesikupin harvemmin, kun sitähän ne ei nuole edes. Silloin kun huomaan niissä töhnää. Pitäisi useammin.

    • Puhdasta aina tarjol

      kyllä koiran terveyden kannalta on tärkeää puhtaat astiat myös. Pesen jokaisen syömisen jälkeen. Vesikupin/kupit huuhtelen aina täytön yhteydessä, mutta koska toisessa kupissa kumirengas irroitan sen myös välillä ja pesen hyvin kaikki. Kesäisin pidän myös puhdasta vettä vesipullossa aina lenkillä mukana. Koirahan hikoilee suunsa kautta. Meillä menee vettä vaihtelevasti ruoan, lenkkeilyn sekä ilmanlämpötilan mukaa n. 1-3 ltr/vrk. Talvellahan käyttävät myös lunta hyödykseen.

    • roslynn

      Pesaisen yleensä vesikupinkin samalla, kun saattaa reunat limoittua nopeastikin, kun ruokaa ja muuta likaa päätyy veteen koiran nassusta. Ehkä kuppien materiaaleilla on eroja.

    • molossi ei rek

      Kerran viikossa menee pesukoneeseen(teräskepot).Kesällä vesikeppo tulee joskus pestyä siinä välissäkin,kun enemmän on keppoa käytetty ja maa-aineksiakin sinne tiputeltu.Vedenvaihdon yhteydessä huuhtasen kyllä kepon samalla.

      • helppo puhdistaa

        ruokakuppi joka päivä ja vesi huuhdotaan joka päivä .vesikuppi pestään joka toinen päivä. mielestäni paras kuppien materiaali on lasi.


    • Viimeiseen muruseen

      Pesen myös vesikupin päivittäin, ainakin harjaan ilman tiskiainetta hanan alla. Sen pohjaan jää helposti sellaista "limaa".
      Ruokakupinkin kevyesti pesaisen päivittäin ja kunnon tiskiainejynssäys on sitten harvemmin.
      Koska koirani syö myös esim kuolleita eläimiä ulkoa (enenkuin ehdin kieltää, tai toisten ulosteita) ei ruokakupin pöpöt varmasti mitään superpöpöjä ehdi olla.
      On se ruokakuppi vaan niin hyvin nuoltu.

      • Hehjo o

        Tätä kommenttia odotinkin, hyvähän se on kuppeja puhtaana pitää, mutta se kaikki muu moska mikä koiran suuhun menee ja kieleen osuu, taitaa "voittaa" pöpömäärässä pesemättämön, mutta huolella nuollun ruokakupin 100-0 :)


    • näin meillä

      Pesen kaksi kertaa päivässä, vesikuppeja on kaksi, joten niitä tulee pestyä tiuhempaan, samalla laittaa käytössä oleva koneeseen kun muutenkin pestään astioita.

    • riittävän usein

      Ruokakupit laitetaan syönnin jälkeen tiskikoneeseen, vesikuppi tiskataan harjalla 3 kertaa päivässä aina veden vaihdon yhteydessä.

      Näille jotka pesee koiransa juoma-astian muutaman kerran viikossa tiedoksi että koiralla tulee olla joka hetki raikasta vettä saatavilla ja jos kupin pohja on limainen ei siinä vesi raikkaana pysy hetkeäkään. Juokaa itse lima kupista ja miettikää miten hyvälle se vesi maistuu.

      • juon kyllä

        Itse käytän kahvikuppia useamman päivän ja kyllä pistän maitoa kahviin, ja pelkällä huuhtelulla mennään, ikää on 40 ja kolme vatsatautia ollut koko elämäni ajan. Yövesilasikin saattaa olla viikonkin, johon en edes joka ilta muista vaihtaa vesiä (itselläni siis).


      • juon kyllä kirjoitti:

        Itse käytän kahvikuppia useamman päivän ja kyllä pistän maitoa kahviin, ja pelkällä huuhtelulla mennään, ikää on 40 ja kolme vatsatautia ollut koko elämäni ajan. Yövesilasikin saattaa olla viikonkin, johon en edes joka ilta muista vaihtaa vesiä (itselläni siis).

        Sama täällä kupin käytössä...

        En kyllä yhtään ihmettele,että maailma on pullollaan heikkomahaisia ja huonovastustuskykyisiä koiria,kun "desinfioidaan" koko elämä...
        Pennusta asti syödään käsiteltyjä ruokia,ulkona ei saa kaivaa,ei kätkeä luita ym.Sitten vielä vermeetkin suurin piirtein desinfioidaan.

        Ja joo,ei se tarkoita,että koirat ilman vettä joutuu olemaan,jos ei vesikuppia alvariinsa tahkoo.Peseminen ja veden täyttö kun on ihan eri asia.


      • isoisoäiti
        molossi kirjoitti:

        Sama täällä kupin käytössä...

        En kyllä yhtään ihmettele,että maailma on pullollaan heikkomahaisia ja huonovastustuskykyisiä koiria,kun "desinfioidaan" koko elämä...
        Pennusta asti syödään käsiteltyjä ruokia,ulkona ei saa kaivaa,ei kätkeä luita ym.Sitten vielä vermeetkin suurin piirtein desinfioidaan.

        Ja joo,ei se tarkoita,että koirat ilman vettä joutuu olemaan,jos ei vesikuppia alvariinsa tahkoo.Peseminen ja veden täyttö kun on ihan eri asia.

        No jokaisella omat tapansa. Itse pesen ruokakupit syönnin jälkeen, koska niihin jää se ruoan haju. Vesikuppiin ei lisätä vettä ellei sitä samalla huuhtaista.
        Eikä ole huonovatsaisia koiria yhtään, ellei tahallaan ruoalla halua hetkellisesti sitä pilata


      • juon kyllä
        isoisoäiti kirjoitti:

        No jokaisella omat tapansa. Itse pesen ruokakupit syönnin jälkeen, koska niihin jää se ruoan haju. Vesikuppiin ei lisätä vettä ellei sitä samalla huuhtaista.
        Eikä ole huonovatsaisia koiria yhtään, ellei tahallaan ruoalla halua hetkellisesti sitä pilata

        Meillä huuhtaistaan vesikuppi kun vaihdan vedet, mutta tuo koiruus juo rapakosta, nyt kun niitä vihdoin saatiin, joten miksi sitten pestä ja jynssätä vesikuppia ?

        ps. se rapakko vesi on koiran mielestä parempaa kuin hanavesi.


      • isoisoäiti kirjoitti:

        No jokaisella omat tapansa. Itse pesen ruokakupit syönnin jälkeen, koska niihin jää se ruoan haju. Vesikuppiin ei lisätä vettä ellei sitä samalla huuhtaista.
        Eikä ole huonovatsaisia koiria yhtään, ellei tahallaan ruoalla halua hetkellisesti sitä pilata

        Juu,jokaisella tapansa :)

        Mutta ei meillä kyllä keppoon mitään hajua jää.Kun ensinnä ei meitin ruoka ylipäätään haise ja toiseksi,niin puhtaaksi nuollaan kepot,että ei siellä ole mitään edes mikä voisi edes haista.
        Vedenvaihdossa meilläkin kuppi aina huuhtastaan.
        "Ellei tahallaan ruualla..." Riippuu mitä tarkoitetaan tahallaan.Ei toki pidä antaakkaan mitään selvästi kunnon pilaantunutta.Jos taas tarkoitetaan,että annetaan jotain normiruuasta poikkeavaa,niin silloinhan on herkkävatsainen myös,tietyllä tapaa ainakin,jos muutoksia ei aikuinen koira kestä.


      • isoisoäiti
        molossi kirjoitti:

        Juu,jokaisella tapansa :)

        Mutta ei meillä kyllä keppoon mitään hajua jää.Kun ensinnä ei meitin ruoka ylipäätään haise ja toiseksi,niin puhtaaksi nuollaan kepot,että ei siellä ole mitään edes mikä voisi edes haista.
        Vedenvaihdossa meilläkin kuppi aina huuhtastaan.
        "Ellei tahallaan ruualla..." Riippuu mitä tarkoitetaan tahallaan.Ei toki pidä antaakkaan mitään selvästi kunnon pilaantunutta.Jos taas tarkoitetaan,että annetaan jotain normiruuasta poikkeavaa,niin silloinhan on herkkävatsainen myös,tietyllä tapaa ainakin,jos muutoksia ei aikuinen koira kestä.

        Tavallaan hyvinkin........
        En toki syötä pilaantunutta ruokaa koirille, mutta minun nenääni se silti haisee.
        Tuosta herkkävatsaisesta ....
        Pidän itseänikin hyvämahaisena, mutta vaikka useampi kiivi peräkkäin syötynä tekee kiireen vessaan. C vitamiinin yliannostus, luonnollista mielestäni.
        Hyvämahaisen koirankin vatsan saa sekaisin ilman pilaantunutta ruokaakin


      • Kahden terrierin mam

        Meillä ei koirien kuppeja laiteta tiskikoneeseen...ihan vaan mielikuva siitä että kakkaa ja linnunraatoja syöneen koiran kuppi olisi omien astioiden joukossa pesukoneessa on syynä siihen että koirien kupeilla on oma tiskiharja.
        Pesen kupit kerran viikossa koska syövät kuivaruokaa eikä kupposet juurikaan likaannu.


      • hygieniahörhö
        Kahden terrierin mam kirjoitti:

        Meillä ei koirien kuppeja laiteta tiskikoneeseen...ihan vaan mielikuva siitä että kakkaa ja linnunraatoja syöneen koiran kuppi olisi omien astioiden joukossa pesukoneessa on syynä siihen että koirien kupeilla on oma tiskiharja.
        Pesen kupit kerran viikossa koska syövät kuivaruokaa eikä kupposet juurikaan likaannu.

        Viepä testiin tiskiluutusi ja harjasi, niissä kasvaa todennäköisesti enemmän pöpöjä, kuin missään koiran likaisesssa ja limaisessa kupissa. Itse pesen astianpesukoneessa myös lemmikkinen kupit, luotan vahvaan pesuaineeseen ja kuumaan veteen. jos koirassasi olisi tappavan vaarallisia bakteereita, olisit keikannut jo. liian hygieeninen ei tarvitse olla.


      • Kahden terrierin mam kirjoitti:

        Meillä ei koirien kuppeja laiteta tiskikoneeseen...ihan vaan mielikuva siitä että kakkaa ja linnunraatoja syöneen koiran kuppi olisi omien astioiden joukossa pesukoneessa on syynä siihen että koirien kupeilla on oma tiskiharja.
        Pesen kupit kerran viikossa koska syövät kuivaruokaa eikä kupposet juurikaan likaannu.

        "Meillä ei koirien kuppeja..." Eihän sillä merkitystä ole,miten pesee.Millä sitten haluaakin :)
        Mutta tuosta tiskikoneeseen laitosta sen verran,että noi konetiskiaineet on kyllä sellaista "myrkkyä",että varmasti räjäyttää lian pois :D,jos vaan kone toimii tehokkaasti...
        Ja voi ne kepot ensin liottaa ja huuhtaista vedellä,ennenkuin koneeseen laittaa.Itse teen noin.Tosin samallahan nuot harjallakin toki pesaisee.


      • isoisoäiti kirjoitti:

        Tavallaan hyvinkin........
        En toki syötä pilaantunutta ruokaa koirille, mutta minun nenääni se silti haisee.
        Tuosta herkkävatsaisesta ....
        Pidän itseänikin hyvämahaisena, mutta vaikka useampi kiivi peräkkäin syötynä tekee kiireen vessaan. C vitamiinin yliannostus, luonnollista mielestäni.
        Hyvämahaisen koirankin vatsan saa sekaisin ilman pilaantunutta ruokaakin

        Kyllä saa hyvämahaisen vatsankin sekaisin,mutta normaalilla ruualla tai sen vaihdolla,tai antamalla ykskaks jotain poikkeavaa ei saa.
        Se on sitten eri asia,jos annetaan jotain yleisesti koiraeläimelle täysin sopimatonta(terveysriski) tai jonkun selkeä yliannostus.Tosin jälkimmäinenkin on käsitteellinen,koska vahvavatsainen kestää siinäkin huomattavasti enemmän kuin huonompi.
        Kiivistä sen verran,että kiivi on myös ylipäätään "voimakas" hedelmä.Joillekkin se saattaa aiheuttaa helposti jopa allergisia oireita.


      • Sakkeuspoika

        Meidän koira pesee itse astiansa päivittäin


    • harvemmin

      Ei meillä vesikuppiin kerry limaa, vaikken sitä joka päivä pesekään. Vesi vaihdetaan päivittäin. En pese omaa vesilasiakaan usein saati juomapulloa. Saatan juoda vaikka edellisen (!) päivän vettä. Ei ole kyllä mitään vahinkoa koirille tai itselle tullut tuosta.
      Mites järvivesi? Siellähän sitä limaa vasta onkin.

    • Turhaa vouhkaa

      En pese jokapäivä kumpaakaan. Vedet vaihdan kaksi kertaa päivässä ja silloin huuhtasen kupin. Kaikki kupit pesen viikonloppusiivouksen yhteydessä harjalla/hankausliinalla, mutta ilman pesuaineita. Miksi mm. ruokakuppeja pitäisi puunata monta kertaa päivässä, jos ne ulkoisesti tarkasteltuna ovat nuoltu puhtaaksi viimeistä murua myöten.

      Eikö liiallinen putsaaminen ole päinvastoin pahasta? Meillä koira ainakin juo vettä joskus vesilätäköistäkin, syö lunta, järvivettä ja juo kesäisin suoraan rännien alta vanhaakin sadevettä. Saattaahan noissa olla linnun kakkaa tai hiirien jätöksiä, mutta se ole niistä mitään tautia saanut.

      Jotenkin tuosta koirien hygieniasta on tehty suorastaan naurettavuuksiin menevää vouhkaa. Koirat eivät ole enää koiria, vaan joitakin sellaisia lasiesineitä, joiden pelätään rikkoutuvan pienestäkin kolhusta tai pöppiäisestä.

    • Hygieenikko

      Sitten pesen kun alkaa oksettaa se kuppi itseä, ehkä kerran kuussa. Koiran vatsab tähden sillä ei ole merkitystä, se nyt vetää kuraa ja paskaa tuolla ulkona sisäänsä ja juo rapakoista. Tykkää kovasti mm. jäniksen papanoista, niissä onkin hyviä bakteereita vatsan hyvin voinnin kannalta. Meillä ei ole ollutkaan ripuleita eikä vatsa löysällä.

    • limakippo

      Ruokakupit aina syönnin jälkeen, vesikipon pesu aamulla ja muulloin huuhtelu veden vaihdon yhteydessä. Veden vaihdan 2-3 kertaa päivässä.

      • kikkelitonttu

        Ahkeraa toimintaa!


      • tokkelikinttu
        kikkelitonttu kirjoitti:

        Ahkeraa toimintaa!

        niipä on. Eipä elukan kupista muut syö kun elukka. Jos litkii vetet ja pöperät, nin itte se saapi kaukalosa puhtistaa. S'oon kerta kesäsä ja kahesti talavesa ku nelukan kupit käyp huhtelusa. Eihä navetasakaan siivota ku kerran kesäsä ku elukat laitetaan pihale. Ihte ne elukat kuppisa siivoo. Eihä luannon elukankaa "kuppia" kuka peseskentele. Raato maistuu raatolle ja sitä syörään vaikkas koko talavi ja rääppeet kesälä päälle.


      • limakippo
        tokkelikinttu kirjoitti:

        niipä on. Eipä elukan kupista muut syö kun elukka. Jos litkii vetet ja pöperät, nin itte se saapi kaukalosa puhtistaa. S'oon kerta kesäsä ja kahesti talavesa ku nelukan kupit käyp huhtelusa. Eihä navetasakaan siivota ku kerran kesäsä ku elukat laitetaan pihale. Ihte ne elukat kuppisa siivoo. Eihä luannon elukankaa "kuppia" kuka peseskentele. Raato maistuu raatolle ja sitä syörään vaikkas koko talavi ja rääppeet kesälä päälle.

        Hyvää kevättä vaan, jokainen tietää itse mitä koirallensa antaa tai ei anna. Ilmeisesti laitat oman lautasenkin josta juuri söit kaapin hyllyyn pesemättömänä.


    • Karakoo

      Pesen ruokakupin joka aterian jälkeen.Ja samoin pesen vesikupinkin aina silloin myös kun vaihdan kuppiin tuoreen raikkaan veden päivittäin myös.

    • pesijä-muija

      joka kerta kun astianpesukone menee päälle ni ruoka ja vesikipot sinne peseytymään myös... eli about joka toinen tai kolmas päivä. en jaksa hössöttää kippojen pesusta, sillä itsekin syön pari pv samasta lautasesta, huuhtasen sen vaan välillä.

    • ja joskus usemmain

      Ruokakupin pesen aina kun on saanut ruokana muutakin kuin pelkkää nappulaa eli keskimäärin kerran viikossa. Vesikupin pyörittelen puhtaalla vedellä aina veden vaihtamisen yhteydessä ja pesen kunnolla vain silloin kun on seissyt useamman päivän eli vaikka unohtunut tyhjentää viikonlopun ajaksi.

    • Siivousrätti

      Aina kun vaihdan sapuskat. Vesikuppia kuuraan perusteellisesti harvemmin.

    • pipsa pippurinen

      Joka päivä aamuisin puhtaat astiat. En itsekään söisi, tai joisi viikon käytössä olleista astioista.

      • Tööööööt

        Vertaatko itseäsi eläimeen? Et varmaan myöskään vedä pihalta p*skaa, raatoja jne., pureskele keppejä, haistele lajitoverin kusia, räyhää vastaantuleville..

        Älytöntä tuollainen "en minäkään" - ajattelu eläimen ollessa kyseessä.


    • marinka5

      Minulla on 2 kissaa, mutta kaipa ruoka- ja vesikuppien pesu on tarpeen heillekin. Pesen ruokakupit joka ruoan jälkeen, vesikipot pesen päivittäin ja vaihdan vedet aamuin illoin. Ainakin molemmat 8v kissat ovat aina olleet terveitä eikä ole tullut mitään vatsatauteja. Kissat jopa juovat vettä tavallista enemmän kuin kissat yleensä - se taas vähentää karvojen oksentelua, etenkin keväällä kun talvikarvat irtoavat.

      Kyllä puhtaus on tarpeen lemmikkienkin hoidossa ja ruokakupeissa.

    • Labbis 5v

      Vesikupin joka kerta kun täytän sen uudelleen eli 3-4 kertaa päivässä ja ruokakupin joka syönnin jälkeen eli 2 kertaa päivässä.

    • t.n-62

      vesi kupin pesen ja vedetn vaihdan 3x pvässä tai useammankin kerran jos vaihdan puhtaan veden ja ruoka kupin päivittäin kun laitan tuoretta ruokaa

    • Tiukukissa

      Mun kissalle vaihdan veden kolmesti päivässä ja samalla pesasen vedellä. Ruoka kippo pesuun joka kerta. Nakero astia kerran viikossa tai pari kertaa kuukaudessa, eli silloin kun on likainen, karvoja , pölyä jne....

    • dgfdg

      HÄHÄHH??? Olen ihan ÄIMÄNÄ! Siis pesettekö OIKEASTI koiran kupin joka päivä??? Minä pesen ehkä kerran puolessa vuodessa. Koiramme EI OLE KERTAAKAAN sairastanut minkäänlaista vatsaflunssaa vaikka on jo kuusivuotias. Nuolee kupin niin huolella, että se kiiltää. Ja kun pääasiassa syö papanoita veteen liuotettuna niin...olen jotenkin ihan järkyttynyt näistä vastauksista...JOKA PÄIVÄ?! EN voi uskoa....

    • catlover

      Koiraa ei ole mutta 2 kissaa kyllä on ja ruokakupit joka aterian jälkee ja vesikipon 2-3krt/vko

    • Gotta be kidding

      Oletteko tosissanne? Melkosta hygieniahysteriaa. Itse pesen ruokakupit ehkä kerran kuussa, vesikuppi parin viikon välein (onkin yleensä aamulla miltei tyhjä). Ei ole koirilla ollut koskaan mahaongelmia tms., eivätkö kupit ole mitenkään pinttyneitä, haisevia tai epäsiistejä. Ehkä mulla on sitten erikoisen tehokieliset koirat..

    • kakkakikkare1

      Minä syön koirien kanssa samoista kupeista, enkä ole pessyt niitä 40vuoteen, eikä ole kakka housussa, nimittäin koiralla.

      • Ihana Collie

        No tapansa kullakin :)
        Päivittäin pesen koiran astiat. Ihmisten astiat harvemmin, koneessa. Sitten vielä, koiramme ei syö mitään maasta ulkona eikä juo kuralätäköistä. Eikä haluaisi, nyt kun taas tuli kura-aika, kävellä missään kurassa ja lammikoissa,
        Etsii tienreunoja jossa on vielä lunta.


    • Bastrado

      Kissan omistan ja joka päivä astiat tulee putsattua.

      • Vanhakoira.

        lainaus: "Kissan omistan ja joka päivä astiat tulee putsattua"
        Koiran huoltajana: Joka aamu pesen poikani vesikupit niitä on kolme, koska koiran vesikuppeihin tulee ns. limaa kun koittaa sitä kupin pintaa!
        Taas ruokakupit pesen silloin tällöin tarpeseen! Esmees papanakupin en jokapäivä, on myös muutaruokaa itsetehtyä broilerinkoipireisipalaa uunissa perunaa sekaan riisiä, myös porkkanaa keitettyä välillä raakaaraastettuna.
        Raejuustoa myös annetaan. välillä kotiruokaa eli samaa mitä itse syön.
        Hätyyttelee jo 15v ikää. Oli pennusta asti 4v asti moniallerginen oli tehtävä itse ruuat,
        nyt saa jo vuosia saanut syödä myös papanoita, ennen apteekin lisäravinteet koska koti ruoka liian köyhää!


    • tipsun omistaja

      Pesen koiran ruokalautaset huom lautaset joka kerran tiskikoneessa. Koirani syö kotiruokaa laitan isot annoksen kerrala . Jaan annoksiin pakastimeen.josta otan annoksen kerralla ja sulatan mikrossa. Vesikupit pesen parikertaa päivässä kun vaihdan raikkaaseen veteen.
      koska hän nukkuu sängyssä pesen hänetkin joka päivä tassut ja mahanalta ja takapuolen. Hänellä on hyvä olla pesun jälkeen. Menee itse suihkuun.

    • digugu

      Aaaaarrrrgggggh! Koira ei ole HÄN , se on SE!

      • koirakin

        Totta turiset, eläimet ovat SE, ei HÄN. Ja hyi, samassa koneessa pestään koirankupit, koiran, joka juuri söi ulkona rotanraadon, kun mamma jutteli naapurin rouvan kanssa.


    • Pitsiliini

      Vesikippo, joitain kertoja viikossa. Ruokakuppia ei ole koskaa ollutkaan käytössä, eikä tule. Syö sellaista ruokaa mitä ei voisi edes laittaa kippoon. Kesällä saa taas maasta ja pusikoista itse etsiä ruokansa, siis takapihalla tuona aikana syö :) Kananmunan kans tuhtaa välillä vartinkin kylppärissä, eli virikettä samalla. Kylpyhuoneessa syö, ei edes tuo niitä muualle.

    • koirakin

      Pesettekö koiran kupit ihmisten astiaharjalla ja samassa koneessa?? Koirahan syö ulkona mitä vain ja nuolee takapuoltaan peseytyessään. En haluaisi moisia pöpöjä itselleni vaikka pidänkin koirista. Mikä olisi paras tapa hoitaa lemmikkieläinten astioiden pesu??

      • 3+5

        Uusavuton. Osta oma tiskiharja koiran kupeille.

        Meillä on joka elukkalajin tavaroille omat tiskiharjat, en halua, että saavat ihmisten pöpöjä.


      • kovat on myrkyt

        Kuule kyllä ne konetiskimyrkyt ja kuuma vesi kaikki pöpöt tappaa, ja jos koneessasi sattuu olemaan huuhteluvikaa ts. huuhtelu ei toimi kunnolla, niin tappaa sinutkin ajan kanssa.


    • proud dog`s owner

      no eiköhän tuo ole jokaisen oma asia, miten usein pesee koiran kupposet, kunhan ne nyt edes joskus pesee....pikkujuttuja sinällään sen rinnalla, että koira hoidetaan hyvin eikä esim. pidetä nälässä ja ilman vettä yms. muuta sellasta....
      ihmettelen tosiaan näitä tyyppejä täällä keskustelupalstalla, hirveitä pätijöitä;
      jos ja kun joku ei käy koiran kanssa ainakin 5 kilometrin lenkkejä, se ei saa tarpeeksi liikuntaa, jos joku ei pese koiraa joka kerta, kun se kuraantuu rapakeleillä ulkona ja pese sen tassuja, se on laiska koiran omistaja diipa daapa....
      kuten joku jo tässä sanoikin, jokainen tyylillään, jos koiraa ei kuitenkaan laiminlyödä....eihän koiraa edes pitäisi olla koko ajan pesemässä, ei se tee sen iholle hyvää, vaikka se nyt aina kuraantuukin tuolla ulkona noilla kurakeleillä, jotkut tekee niin, että antaa sen ravan ja hiekan kuivua ja harjaa sen sitten irti koiran turkista ja voihan koiran turkin pyyhkiä pyyhkeelläkin tosiaan....
      tää on vaan mun mielipide....: ]
      mun mielestä on pikkujuttu, jos koiran turkki sattuu olemaan välillä likainen, kunhan koiran hoitaa muuten kokonaisvaltaisesti niin, että se on terve ja hyvinvoiva tai joku koiran kuppien pesu, kunhan sen nyt edes joskus tekee...
      tärkeempää on se, että koira pidetään ruoassa ja vedessä yms. muuta, sen rinnalla mun mielestä koiran kuppien pesu on toissijainen juttu, kunhan senkin nyt edes joskus tekee niinku sanoin....
      eihän se koira niissä kupeissa kuonoaan kokoajan pidä muuten, ku sillon, kun syö ja juo....pitänee muistaa vähän harjata omaa koiraa taas tässä, karvan lähtöaika ilmeisesti....: >

      • 12+18

        Tuota, otan kantaa nyt vain lähinnä tuohon 5 kilsaan. Useimmiten kun joku kirjoittaa tälle palstalle omasta koirastaan, on kyseessä jokin ongelma. Ja usko pois, tuohon ongelmaan on yksi osaratkaisu riittävä liikunta. Koira on elävä organismi ja sen hyvinvointi on kokonaisuus ja jos siitä kokonaisuudesta unohtaa yhdenkin tärkeän osatekijän ja laiminlyö sitä, niin tiedossa on ongelmia. Niistä ongelmista sitten usein kysytään täällä, saadaan vastauksia, jotka kuitenkin ignoorataan ja lopulta ongelmien paisuessa otetaan yhteyttä koiran ongelmakouluttajiin jotka antavat saman vastauksen. Tai sitten viedään koira piikille, kun ei ymmärretä asiaa.


      • Kurap*ska

        Samoilla jäljillä täälläkin. Kirjoitteleekohan tänne nuo korttelinkiertäjät kuitenkin, jotka kuvittelevat pitävänsä koirasta hyvää huolta, kun se (EI hän) pääsee kuitenkin joka päivä ulos (takapihalle), lenkillekin vielä (korttelin tai kahden ympäri), saa juosta myös vapaana (flexi on 5m pitkä), saa aktivointia (käsketään istumaan), sen kanssa harrastetaan jopa (käydään kiertämässä kehää), ja koira on niin tasapainoinen ja rauhallinen kaiken tämän seurauksena, haluaakin vain tyytyväisenä kölliä sohvalla (on passivoitunut).

        Koirat nuolevat pissaa ja maata, syövät paskaista lunta, nuolevat toistensa vehkeitä ja itseään joka paikasta, järsivät paskaisia keppejä, syövät kakkaa, juovat kuravetta jossa linnut on käyneet pesemässä perseensä, syövät ruohoa, jne. Mutta onneksi sen koiran ruokakuppi kuitenkin pestään joka kerta! Ajatella jos siitä puhtaaksi nuollusta kupista syötäisiin vielä toistekin, se olisi jo huonoa koiranomistamista, ja se koira voisi siitä vaikka kuolla! Niin ajatelkaa nyt, mitä jos SINUN itsesi pitäisi syödä toistekin siitä samasta lautasesta...


      • proud dog`s-owner
        Kurap*ska kirjoitti:

        Samoilla jäljillä täälläkin. Kirjoitteleekohan tänne nuo korttelinkiertäjät kuitenkin, jotka kuvittelevat pitävänsä koirasta hyvää huolta, kun se (EI hän) pääsee kuitenkin joka päivä ulos (takapihalle), lenkillekin vielä (korttelin tai kahden ympäri), saa juosta myös vapaana (flexi on 5m pitkä), saa aktivointia (käsketään istumaan), sen kanssa harrastetaan jopa (käydään kiertämässä kehää), ja koira on niin tasapainoinen ja rauhallinen kaiken tämän seurauksena, haluaakin vain tyytyväisenä kölliä sohvalla (on passivoitunut).

        Koirat nuolevat pissaa ja maata, syövät paskaista lunta, nuolevat toistensa vehkeitä ja itseään joka paikasta, järsivät paskaisia keppejä, syövät kakkaa, juovat kuravetta jossa linnut on käyneet pesemässä perseensä, syövät ruohoa, jne. Mutta onneksi sen koiran ruokakuppi kuitenkin pestään joka kerta! Ajatella jos siitä puhtaaksi nuollusta kupista syötäisiin vielä toistekin, se olisi jo huonoa koiranomistamista, ja se koira voisi siitä vaikka kuolla! Niin ajatelkaa nyt, mitä jos SINUN itsesi pitäisi syödä toistekin siitä samasta lautasesta...

        no, jos sulle on niin tärkeää, että koiran ruokakupit pestään säännöllisesti, niin senkus peset, mutta mitä tulet vinkumaan toisten tavoista pitää ja hoitaa koiraa....koira ei välitä siitä, onko oma ruoka-astia putipuhdas vai likainen- toisin kuin ihminen, koira on koira, se ei ajattele niin kuin ihminen, toki koira tietenkin pitää hoitaa niin, että sen on hyvä olla ja elää, vaikka se onkin koira, jos ei sitä halua tehdä, ei pidä koiraa ottaa, mutta likaiset koiran kupit on pikkujuttuja sen rinnalla, miten koiraa pahimmillaan laiminlyödään ja rääkätään, ei ruokita, ei saa vettä, ei hoideta turkkia, ei kynsiä, ei anneta liikuntaa, koira joutuu lillumaan omassa paskassaan tarhassa tai sitten sisällä asunnossa, sitä ei lenkitetä, ei viedä ulos asioilleen jne.
        joten olen ehdottomasti sitä mieltä, että vaikka joku kiertääkin vain sen korttelin tai 2 koiran kanssa ympäri, kun ulkoiluttaa sitä, se on silti parempi kuin se, että koiraa ei ulkoiluteta ollenkaan, se joutuu kusemaan ja paskantamaan sisälle asuntoon tai sitten se päästetään vain talon takapihalle asioilleen, ei viedä ollenkaan lenkille, KUNHAN sen koiran kanssa käydään pitempiäkin lenkkejä kuin vain korttelin ympäri, vaikka ei mitään monen kilometrin lenkkejä usein tekisikään niinku jotain 10 kilometrin maratooneja...
        siis ymmärrän kyllä, että ihmiset täällä ajattelevat, että koiran kuuluu saada riittävästi liikuntaa, olen samaa mieltä itekkin, vaikka satun nyt olemaan koiran omistaja, jolla on omat mielipiteensä ja oma persoonani...: > ;)
        ja mun mielestä jokaisen oma asia, miten hoitaa koiraansa ja miten lenkittää, kunhan hoitaa sen asianmukaisesti, anteeksi vain...: ] :)
        ja jos joku ei käykään koiran kanssa niin hirveän usein useamman kilsan lenkkiä, se ei mun mielestä ole katastrofi, jos sen koiran vie vaikka jonnekin juoksemaan vapaana, esim. vaikka koirapuisto, mikä on yleinen paikka käyttää koiria, ite käyn siellä aika usein, kun se on täällä mulla 100 metrin matkan päässä...:D
        en kiistä sitä, etteikö pitkät lenkitkin ole koiralle hyväks, mutta itse en näe tarpeelliseksi tehdä niitä ihan joka päivä koiran kanssa, koska koira ei siihen kuole, jos liikunta on joinakin päivinä hieman vähäisempää semmoset lenkit, että koiran kanssa painetaan menemään niin, että savu nousee koiran korvista, hirveellä kiireellä, tyyliin, että kävinpä esim. 2 kilsan lenkin koirani kanssa 20 minuutissa, ei ole niin hyviä kuin vaikka tuo 2 kilsan lenkki tunnin/puolen toista kestoisena, koska sillä ajallakin, minkä uhraat koiran ulkoilutukseen, on merkitystä, joten minusta jotkut 10 min x km lenkit on aivan naurettavia, jotka juostaan niin, että koiralla savu nousee korvista eikä anneta koiran haistella yms. muuta...
        joten olen ehdottomasti sillä kannalla, että tunnin/kahen kestoiset lenkit, jossa koira saa haistella rauhassa, on koiralle parempia kuin tollaset, että edetään savu korvissa eikä koiraa ulkoilutetakkaan pitempään kuin jotain 10 min puoleen tuntiin, onhan se nyt selvä, että vain 10-15 min ja korkeintaan 1/2 h ulkoilua on koiralle liian vähän....itse uhraan kyllä koiran ulkoilutukseen ainakin 1 h/1 1/2 h yhdelle kerralle mielellään joka päivä etenki, jos puistossa käydään, vaikka en aina mitään useamman kilometrin mittaisia lenkkejä teekään, mutta toki käydään nyt hieman pitemmällä kuin vain korttelin ympäri...:D
        ei ole nyt tarkoitus arvostella ketään, koska ei mulla ole sellaiseen varaa, kun en itsekään ole täydellinen koiran pitäjä, mutta kerroin vain omia mielipiteitäni ja jos se ketään helpottaa, niin koirani on terveen ja hyvinvoivan ja tyytyväisen oloinen koira, pyrin tarjoomaan sille jotain aktiviteettia kuin vain liikunta, koska kaipaahan koira muutakin virikettä kuin se- ja koirallani on tapana maata retkottaa takajalat suorina takana, on muuten veikee näky se....:d
        nautitaanhan kesästä...:)


      • Kurap*ska
        proud dog`s-owner kirjoitti:

        no, jos sulle on niin tärkeää, että koiran ruokakupit pestään säännöllisesti, niin senkus peset, mutta mitä tulet vinkumaan toisten tavoista pitää ja hoitaa koiraa....koira ei välitä siitä, onko oma ruoka-astia putipuhdas vai likainen- toisin kuin ihminen, koira on koira, se ei ajattele niin kuin ihminen, toki koira tietenkin pitää hoitaa niin, että sen on hyvä olla ja elää, vaikka se onkin koira, jos ei sitä halua tehdä, ei pidä koiraa ottaa, mutta likaiset koiran kupit on pikkujuttuja sen rinnalla, miten koiraa pahimmillaan laiminlyödään ja rääkätään, ei ruokita, ei saa vettä, ei hoideta turkkia, ei kynsiä, ei anneta liikuntaa, koira joutuu lillumaan omassa paskassaan tarhassa tai sitten sisällä asunnossa, sitä ei lenkitetä, ei viedä ulos asioilleen jne.
        joten olen ehdottomasti sitä mieltä, että vaikka joku kiertääkin vain sen korttelin tai 2 koiran kanssa ympäri, kun ulkoiluttaa sitä, se on silti parempi kuin se, että koiraa ei ulkoiluteta ollenkaan, se joutuu kusemaan ja paskantamaan sisälle asuntoon tai sitten se päästetään vain talon takapihalle asioilleen, ei viedä ollenkaan lenkille, KUNHAN sen koiran kanssa käydään pitempiäkin lenkkejä kuin vain korttelin ympäri, vaikka ei mitään monen kilometrin lenkkejä usein tekisikään niinku jotain 10 kilometrin maratooneja...
        siis ymmärrän kyllä, että ihmiset täällä ajattelevat, että koiran kuuluu saada riittävästi liikuntaa, olen samaa mieltä itekkin, vaikka satun nyt olemaan koiran omistaja, jolla on omat mielipiteensä ja oma persoonani...: > ;)
        ja mun mielestä jokaisen oma asia, miten hoitaa koiraansa ja miten lenkittää, kunhan hoitaa sen asianmukaisesti, anteeksi vain...: ] :)
        ja jos joku ei käykään koiran kanssa niin hirveän usein useamman kilsan lenkkiä, se ei mun mielestä ole katastrofi, jos sen koiran vie vaikka jonnekin juoksemaan vapaana, esim. vaikka koirapuisto, mikä on yleinen paikka käyttää koiria, ite käyn siellä aika usein, kun se on täällä mulla 100 metrin matkan päässä...:D
        en kiistä sitä, etteikö pitkät lenkitkin ole koiralle hyväks, mutta itse en näe tarpeelliseksi tehdä niitä ihan joka päivä koiran kanssa, koska koira ei siihen kuole, jos liikunta on joinakin päivinä hieman vähäisempää semmoset lenkit, että koiran kanssa painetaan menemään niin, että savu nousee koiran korvista, hirveellä kiireellä, tyyliin, että kävinpä esim. 2 kilsan lenkin koirani kanssa 20 minuutissa, ei ole niin hyviä kuin vaikka tuo 2 kilsan lenkki tunnin/puolen toista kestoisena, koska sillä ajallakin, minkä uhraat koiran ulkoilutukseen, on merkitystä, joten minusta jotkut 10 min x km lenkit on aivan naurettavia, jotka juostaan niin, että koiralla savu nousee korvista eikä anneta koiran haistella yms. muuta...
        joten olen ehdottomasti sillä kannalla, että tunnin/kahen kestoiset lenkit, jossa koira saa haistella rauhassa, on koiralle parempia kuin tollaset, että edetään savu korvissa eikä koiraa ulkoilutetakkaan pitempään kuin jotain 10 min puoleen tuntiin, onhan se nyt selvä, että vain 10-15 min ja korkeintaan 1/2 h ulkoilua on koiralle liian vähän....itse uhraan kyllä koiran ulkoilutukseen ainakin 1 h/1 1/2 h yhdelle kerralle mielellään joka päivä etenki, jos puistossa käydään, vaikka en aina mitään useamman kilometrin mittaisia lenkkejä teekään, mutta toki käydään nyt hieman pitemmällä kuin vain korttelin ympäri...:D
        ei ole nyt tarkoitus arvostella ketään, koska ei mulla ole sellaiseen varaa, kun en itsekään ole täydellinen koiran pitäjä, mutta kerroin vain omia mielipiteitäni ja jos se ketään helpottaa, niin koirani on terveen ja hyvinvoivan ja tyytyväisen oloinen koira, pyrin tarjoomaan sille jotain aktiviteettia kuin vain liikunta, koska kaipaahan koira muutakin virikettä kuin se- ja koirallani on tapana maata retkottaa takajalat suorina takana, on muuten veikee näky se....:d
        nautitaanhan kesästä...:)

        Kelleköhän sä oikein ny vastasit, vai onko sun luetun ymmärtäminen vain noin ala-arvoista? En niin kovin pitkästi edes kirjottanu, se punainen lanka pitäis löytyä kyllä. No ihan sama. En kyllä jaksanu lukea kun hiukan alkua tosta messusta.


    • Sakkeuspoika

      Koira pesee itse astiansa päivittäin

    • narsistiBesserWisserit

      Tietämättömyys, tunneköyhyys, uusavuttomuus, narsismi ja piittaamattomuus eläinsuojelulaista elää ja voi hyvin tälläkin palstalla.

    • Tuusale

      Päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe