Sulj.osaston kamerat?

Scaredashelll

Itse olen nyt täällä. En ole varma onko näissä omissa huoneissa nuo ihme möyikät ja palohälyttimen näköiset kameroita tietääkö kukaan? Ahdistaa edes pukeutua jos hoitajat kyttäilee..

27

4371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietävä.

      Ei ne oo kameroita, ne möyikät taitaa olla joitain tuuletusluukkuja ja palohälyttimet on sitä varten jos siellä palaa joku niin se kuuluu..

      • Scaredashell

        Okei hyvä, jotenki silti tuntuu että on.. Ja tosiaan kirjotusvirhe, mötikät. :D


    • varoittaja.
      • Apapapapap

        Ei ole tommosia, nuo osaisin itsekki kameroiksi tunnistaa. Valkoisia palohälyttimen näkösiä mutta sivuissa pieni musta heijastava(?) juttu jota epäilen kameraksi. Toisaalta tuskin koska niitä joka huoneissa ja vessoissa. Ken tietää..


      • ole huoleti
        Apapapapap kirjoitti:

        Ei ole tommosia, nuo osaisin itsekki kameroiksi tunnistaa. Valkoisia palohälyttimen näkösiä mutta sivuissa pieni musta heijastava(?) juttu jota epäilen kameraksi. Toisaalta tuskin koska niitä joka huoneissa ja vessoissa. Ken tietää..

        Kameravalvonta on laitonta, jollei siitä ole ilmoitettu, joten ei todellakaan ole kameroita huoneissa, vessoissa jne. Yleisissä tiloissa voi ollakin mutta siitäkin pitää olla infoa esillä.


      • isoveli/sisko valvoo
        ole huoleti kirjoitti:

        Kameravalvonta on laitonta, jollei siitä ole ilmoitettu, joten ei todellakaan ole kameroita huoneissa, vessoissa jne. Yleisissä tiloissa voi ollakin mutta siitäkin pitää olla infoa esillä.

        Kameravalvonta voi olla laitonta, mutta milloin jonkun teon
        laittomuus on estänyt lainrikkojia tekemästä joka tapauksessa?

        Lukeeks sun nettilaitteessas varoitus, hyvä käyttäjä, tämä laite
        sisältää sisäänrakennettua vakoiluteknologiaa?


      • ole huoleti
        isoveli/sisko valvoo kirjoitti:

        Kameravalvonta voi olla laitonta, mutta milloin jonkun teon
        laittomuus on estänyt lainrikkojia tekemästä joka tapauksessa?

        Lukeeks sun nettilaitteessas varoitus, hyvä käyttäjä, tämä laite
        sisältää sisäänrakennettua vakoiluteknologiaa?

        Sairaalat eivät ole tässä tapauksessa lainrikkojia.


    • Hullu tyttö

      Jos pistäis kunnolla tupakaks siinä alla niin selviäiskö. Ei maar, älä vaan yritä, päädyt vielä eristykseen ja se on hanurista. Ei mut jos leikisti pyörtyis siellä huoneessa, tulisko joku. Jos ei, niin tuskin on kamera. Siitä pyörtymisestä ei joudu eristykseen, kokeiltu on.

      • Anonyymi

        No jaa, mitä väliä........?? Että eristykseen....... Ite oon aikanani myös ollu osastolla, suljetulla ja jos olisin nyt, karkaisin sieltä piruuttani, koska oon kapinallinen rajojen rikkoja enkä rupea luopumaan mun aikuisen vapaudesta muutoin ku vankilassa enkä rupee homehtumaan missää
        suljetussa laitoksessa....... 😉
        En kyllä usko, että mua näin hyväkuntoisena suljetulla osastolla pidettäiskään....... 😏
        Oon ollu tukiasunnoissa ja rikoin siellä sääntöjä piruuttani silkasta kapinan ja vittuilun ilosta ja sit muutin omaan asuntoon, ku katottiin, etten hyödy jostakin yhteisöasumisesta.......
        Koen, että mulla on täysi-ikäisenä aikuisena oikeus päättää ite omista asioista ja tehä, mitä haluan ja niin teenki, vaikka joku niskaan hönkivä kyylä ohjaaja/hoitaja mua kieltäiskin..........💞😅


    • Osastolla ollut

      Minulle kerrottiiin, että ne ovat liikkeentunnistimia. Ei kannata siis pelätä.

      • 2+19

        No sittenpä varmaan huomannu kuinka hulluna ravaan eestaas huonetta.. hyvä minä.


    • Tänään lähtee

      Miks huoneissa, joissa liikutaan ympäri vuorokauden, on liikkeentunnistimet? Jos lähtee yöllä vaeltamaan huoneessa, tuleeko joku sitte paikalle, senkö takia ne on?

      Mä ainakin pyörin suljetulla osastolla yöt läpeensä omassa huoneessa ja käytävillä, siellä ei tämmöisiä tunnistimia sit kai ollut. Lääkkeitä kyllä kaadettiin kurkkuun jotta nukkuisin, mutta kauan sai raahustaa ennenkuin kukaan huomas. Vai eikö teillä saa yöllä lähteä huoneesta? Hitto, Turussa sataa.

      • Osastolla ollut

        Käsittääkseni ne ovat nimenomaan yötä varten. Eiväthän hoitajat muuten pysty valvomaan koko osastoa.


      • kauniainen20
        Osastolla ollut kirjoitti:

        Käsittääkseni ne ovat nimenomaan yötä varten. Eiväthän hoitajat muuten pysty valvomaan koko osastoa.

        Kotonani on ko. valvontajärjestelmä. Kun hälytys kytketään päälle, mustan "lasin" takana oleva liikkeentunnistinkamera ottaa kuvan ja hälytys tulee kännykkään. Sama järjestelmä hälyttää lämmöstä ja häkästä (hä'ästä?). Meidän systeemissä saa halutessaan netin kautta räpsäistä stillkuvan jostain huoneesta.
        Uskon, että jossain psyk. osastolla ne ovat liikkeentunnistimia, eli ilmoittavat johonkin, että joku liikkuu. Ja jos jotain erityistä syytä olisi siihen, että ei pitäisi liikkua, voidaan ottaa kuva ja tsekata, mitä tapahtuu tai kuka siellä kulkee.


    • Tänään lähtee

      Siis että tuollainen liikkeentunnistin, jossa mahdollisuus ottaa kuva, olisi huoneessa? En halua vaikuttaa änkyrältä, mutta tuleeko hoitaja sit huoneeseen aina kun nousee sängystä esim. vessakeikalle? Joko hoitajilla on tosi kiireiset yöt tai sit potilaat lääkitään tajuttomiks.

    • SOMERBY

      semmone valkone mis on musta "silmä" on vastaanotin sille päällekarkaamishälytinnapille että osaa ottaa sen tilan mistä hälytys tulee.

    • Hoitsu

      Yleisissä tiloissa esim käytävät, oleskelutilat ja ruokasali on kameravalvonta, lisäksi tietysti osaston ovilla ja ulko-ovilla. Muutoin ei ole kameravalvontaa.

      • kramofooni

        Entä mikrofonit? Onko ne lain sallimia salakuunteluun potilashuoneissa? Entä esim. avohoidon terapiahuoneissa, onko niissä mikrofoneja tallentamassa keskusteluja?
        Mitä roikkuu loisteputkivalaisimista (vajaa metrinen piuha, jonka päässä pari senttiä pitkä ja noin sentin leveä lieriö)?
        Joskus mietin, miten ne niin tarkkaan kaiken muistavat kirjoittaa jälkeepäin, kun kaikki puhuttu on tietokoneella tallessa eikä se terapeutti juurikaan tee merkintöjä keskustelun aikana ja koska seuraava tulee heti, ei jää aikaa kirjoittaa, eikä kukaan niin tarkkaan muista puhuttuja!!


    • Bipoliinu

      Tätä olen itsekin miettinyt, että miten psykiatri muistaa mitä on puhuttu, reseptit tietty näkee siitä vihkosta. Kun astun ulos huoneesta, seuraava on heti tyrkyllä. Luulis kumminkin, että jos jotain tallentaa, siitä kertois potilaalle. Vai olenko ihan naiivi?

      • et naiivi

        Psykiatrilla on hypomania, joten hän ei kerro "potilaalle" eli asiakkaalleen. Et ole siis naiivi. Kaikki diagnoositkin KEKSITÄÄN omasta päästä, sillä mitään kliinisiä kokeita ei tehdä psykiatriassa.

        Psykiatrisilla osastoilla on valvontakamerat, jotta ei olisi perusoikeuksia: henkilökohtainen vapaus ja koskemattomuus, liikkumisvapaus, yksityisyydensuoja, sananvapaus, uskonnonvapaus, kokoontumisvapaus ja oikeus työhön ja elinkeinonharjoittamiseen.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2

        Psykiatrian henkilökunta ei tunne ihmisoikeuksia eikä potilasoikeuksia, vaan vähätvälittävät asiakkaistaan.


    • hvbjbbbb

      Kjknnbb

    • jknnnnj

      Jkknbbb

    • Diapamaus

      On!! Ja pistorasiasta tulee sinappikaasua!
      :(

    • Anonyymi

      Itellä on aika outo juttu meneillä tällä hetkellä osaako joku auttaa?
      Oon jäänyt viikoksi yksin kotoin koska mun vanhemmat meni ulkomaille ja mun piti jäädä lemmikien takia mulla oli tylsää ja sen takia mä oon kutsunut mun poikkiksen meille ja kun vanhemmat tuli reissun jälkeen niin ne rupes heti huuaa mulle siitä että se on huono juttu et mulla on poikaystävä tänikäsenä ja et kaikki on sun tyhmien kavereiden takia.
      Oon 15 ja emme tehneet mitään pahaa ja mun kaverit ei liity mitenkään tähän. Mistä ne on voinu tiettää että mulla kåy vieräita jos niitä ei ollut mutsa tuntuu et ne stalkaka mua osaako joku antaa neuvon mitä mun pitäisi tehä

      • Anonyymi

        Ainahan lasten ja nuorten vanhemmilla on joitain tuttavia ihan naapurustossa ja muutenkin.
        Jotkut ovat saattaneet vaikka nähdä sinut pojan kanssa, ja kertoneet sen vanhemmillesi.
        Ei siihen tarvita mitään stalkkausta.
        Ja onhan se ehkä parempi, että kuitenkin tietävät nyt mikä tilanne on. Sinullekin helpompaa, kun ei tarvitse salailla.
        Kyllä 15-vuotiaalla voi olla poikakaveri ja vanhempien on se pakko hyväksyä, vaikka toki saattavat olla sitä vastaan.
        Ehkä kannattaisi jutella vanhempien kanssa asiasta, ja vaikka kysyä, miksi he ajattelevat, ettei sinulla saisi olla poikakaveria.

        Vanhemmat saattavat tuntua ilkeiltä ja määräileviltä, mutta usein se johtuu ainoastaan siitä, että he välittävät ja ovat ehkä huolissaankin, miten lapsella menee, miten pärjää, ym.
        Useimmiten asiat selviävät puhumalla, vaikka olisi erimielisyyksiäkin.

        Muistan omasta nuoruudesta, kun minullakin vanhemmat joskus sanoivat, että joku juttu johtuu kavereista, mutta eihän se oikeasti niin ole.
        Vanhempien on ehkä vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä sitä, että oma lapsi/nuori kokeilee omia rajojaan ja opettelee kaikkea uutta, niin on helpompi alkaa syytellä niitä kavereita.
        Voi olla ajatuksena, että " eihän nyt meidän lapsi tuollaista..". Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja vietä kivaa aikaa poikakaverisi kanssa. Kyllä kaikki järjestyy, ja varmasti vanhempasikin hyväksyvät tuon pojan, voi mennä vain hetki aikaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe