Asun kerrostaloasunnossa.
Kuinka Intenet-palveluntarjoajani (eräs itäsuomalainen puhelinyhtiö) osaa jäljittää juuri minulta tulevat yhteydet? Olen käsittänyt, että reitittimeni saa dynaamisen IP-osoitteen palveluntarjoalta, mutta eroaako reitittimeni lähettämä DHCP-pyyntö jotenkin naapurin Matin reitittimen lähettämästä pyynnöstä? Mistä palveluntarjoajani neljän kilometrin päässä tietää, kummasta asunnosta puhelinlinjaa pitkin tuleva signaali on peräisin? Vaikka he näkevätkin yhdellä vilkaisulla, että toinen on xx.xxx.32.0 ja toinen xx.xx.49.0, voivatko he silti päätellä, kumpi verkoista on Matti ja kumpi minä?
Nämä vaihtoehdot tulivat ensiksi mieleeni:
- Sain reitittimeni kaupanpäälliseksi palveluntarjoajalta. Onkohan heillä muistissa sen MAC-osoite?.
- Menevätkö minun ja Matin signaalit eri piuhoja pitkin aina palveluntarjoajalle asti?
- Onko jossain taloni kellarissa palveluntarjoajan reititin, joka laskee ja rekisteröi kunkin asunnon lähettämän dataliikenteen erikseen ja on jatkuvasti puhelinyhtiön etäluettavissa?
- Joku muu selitys, mikä?
Kiitoksia.
Miten ISP tunnistaa liikkuvat tilaajat?
svallup
1
139
Vastaukset
- eri piuhat
Yhteys menee eri piuhoja pitkin lähimpään DSLAMiin tai vastaavaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838