VITTU TÄMÄ ELÄMÄ ON YHTÄ

PASKAA!

VUODESTA TOISEEN SAMAA HELVETTIÄ,
MINKÄ VUOKSI TÄÄLLÄ KANNATTAA KITUA?
EI MINKÄÄN, KOSKAAN EI KELPAA KENELLEKÄÄN.
KOSKAAN KUKAAN EI RAKASTU MINUUN, VAIKKA
EN OLE RUMA, ENKÄ TODELLAKAAN MIKÄÄN TYHMÄ.
PITÄISI OLLA JOKU LUUSERI, REPPANA, JOKU
VÄHEMMÄN HYVÄ, VÄHEMMÄN TÄYDELLINEN, NIIN
VARMASTI OLISI SEURAA.
KUINKA KAUAN TÄTÄ PASKAA TÄYTYY KESTÄÄ?

72

5104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsemurhafiilis

      on tosi kova.

      • Anonyymi

        Paras tapa miten voit parantaa omaa oloasi on se että irtaudut sosiaallisesta mediasta joka sekottaa sinun pääsi totaallisesti, irti somesta kuukaudeksi ja tämän ajan korvaat liikunnalla niin alkaa helpottamaan nopeasti: https://mt-apu.fi/


    • tapan itseni

      niin pääsen tästä vitun paskasta!

    • niin tekin .....

      Täällä eletään vain kerran. Keskitysleireiltäkin on selvitty elämään ja jaksettu loppuun. Mikä teitä nykyajan ihmiset vaivaa kun olette noin tovottomia ja elämisen halua on poissa. Minäkin ole yksin ja jos en ota yhteyksiä niin harva soittelee tai kaipailee, mutta tiedän koko Universumin Luoja sentään rakastaa ja olen Hänen hyppysissään tärkeä.

      • Ei Jumalaan

        uskominen minua auta, päinvastoin. Tämä maailma on maanpäällinen helvetti.
        Itse olen ns. uskovainen, eikä se minun elämääni sen helpommaksi tee, päinvastoin. Kun menee usko elämään, ihmisiin ja kohta koko uskoonkin, niin kuka auttaa? Ei kukaan, tuska ei poistu, se vain pahenee koko ajan :(


      • Syökää lohta
        Ei Jumalaan kirjoitti:

        uskominen minua auta, päinvastoin. Tämä maailma on maanpäällinen helvetti.
        Itse olen ns. uskovainen, eikä se minun elämääni sen helpommaksi tee, päinvastoin. Kun menee usko elämään, ihmisiin ja kohta koko uskoonkin, niin kuka auttaa? Ei kukaan, tuska ei poistu, se vain pahenee koko ajan :(

        Ostakaa Omega 3 rasvahappovalmisteita ja nauttikaa niitä niin elämä alkaa hymyillä. Tutkitt juttu !!


      • Anonyymi
        Ei Jumalaan kirjoitti:

        uskominen minua auta, päinvastoin. Tämä maailma on maanpäällinen helvetti.
        Itse olen ns. uskovainen, eikä se minun elämääni sen helpommaksi tee, päinvastoin. Kun menee usko elämään, ihmisiin ja kohta koko uskoonkin, niin kuka auttaa? Ei kukaan, tuska ei poistu, se vain pahenee koko ajan :(

        olet viisas


    • Jjjgone

      Samoja tuntemuksia täällä. Nytkin ahdistanut koko päivän tällainen yksinäisyys ja saman toistuvuus. Olisi aivan sama maata vaikka maan alla kun kukaan ei kaipaa. Aurinkokin ärsyttää kun olo on apea.

      • Olen suunnitellut

        kaiken valmiiksi. Irtisanon asuntoni, vien tavarat varastoon, lähetän avaimen ja tiedot siskolleni mahd. jäähyväisviestin kera ja tapan itseni :(
        Siinä se.


      • e-rakko

        Onpa kumma. Minä taas nautin kun saan olla yksin. Vaikka 5 vuotta putkeen. Toisten seura ahdistaa, pirun teeskentelijät ja meluajat!


      • kokemusperäinen
        Olen suunnitellut kirjoitti:

        kaiken valmiiksi. Irtisanon asuntoni, vien tavarat varastoon, lähetän avaimen ja tiedot siskolleni mahd. jäähyväisviestin kera ja tapan itseni :(
        Siinä se.

        Mene mieluummin tanssikursseille. Siellä on aina tilaa miehelle. Kokeile edes. Pikkusen kun viitsit harjoitella niin elämä on vain tanssia !!! Kesälavat kutsuvat hauskanpitäjiä !!!


    • eikös niin?

      Hyvät lähimmäiseni, lukekaa juuri Suhteet/Tunteet/Kuolema ja suru- palstalta surullisen äidin viesti. Alle 20-vuotias lähtenyt oman käden kautta ja tänään on olleet hautajaiset. Minkä tuskan te jälkeen jätätte. Itse en kyllä uskaltaisa tehdä itsemurhaa: mitä sitten sen jälkeen? Ja asiaa en voi enää ikinä perua?
      Jaksakaa vaikka viikko kerrallaan ja luottakaa että kerran tämä kuitenkin loppuu. Ei se parisuhdekkaan autuaaksi tee, mutta elämä voi muuttua ja sisältö löytyä.
      Hyvä että saitte purkaa sydäntänne. Jatketaan!

      • Isäni tappoi

        itsensä lääkkeillä ja hänen veljensa hirttäytyi. Onkohan geenissä?


      • katse elämään
        Isäni tappoi kirjoitti:

        itsensä lääkkeillä ja hänen veljensa hirttäytyi. Onkohan geenissä?

        Ei ole gaaneissä, mutta tuollinen kuolema sotkee ja pillaa jälkeen jääneiden elämän: tulee ketjureaktio. Sinun pitää katkaista tuollainen suvuperintö.


      • Invisible boy
        katse elämään kirjoitti:

        Ei ole gaaneissä, mutta tuollinen kuolema sotkee ja pillaa jälkeen jääneiden elämän: tulee ketjureaktio. Sinun pitää katkaista tuollainen suvuperintö.

        Miksi itse pitäisi uhrata itsensä muiden puolesta ja kärsiä, koska eiväthän muutkaan ole valmiita tekemään niin tämän kärsijän puolesta? Itse asiassa ne muut eivät välitä paskaakaan.


      • hauska elämä in
        Invisible boy kirjoitti:

        Miksi itse pitäisi uhrata itsensä muiden puolesta ja kärsiä, koska eiväthän muutkaan ole valmiita tekemään niin tämän kärsijän puolesta? Itse asiassa ne muut eivät välitä paskaakaan.

        Pidä poika hauskaa elämässäsi. Mene diskoon ja tanssi !! Alkoa kohtuudella tai ei ollenkaan. Netti on naisia täynnä. Pidä hauskaa. Mitä siinä mietit maailman murheita. Maailma on kämmenelläsi. Ei tarvitse muuta kuin ottaa se. Viis muista !!


      • Anonyymi

        Haista sinä kuule vittu. Omaiset saakin kärsiä, kun antoivat poikansa kärsiä eläessään. Mieti sitä ja hyppää junan alle itse.


    • Jjjgone

      Ikävää on, mutta ei auta omaan surkeaan oloon että syyllistetään.

    • Jjjgone

      Helppohan se on kommentoida jos itsellä on oma vaimo tai mies ja pari muksua hoidettavana. Hieno uusi talo ja bemari tallissa. Eri asia on sitten jos ei ole koskaan saanut kokea rakkautta ja elämä tuntuu toivottomalta ja merkityksemättömältä. Lääkkeiden avulla yrittää käydä edes töissä.

      • Aivan...

        juuri näin.


      • se on jossain

        Kun ei ne perheellisetkään kaikki ole onnellisia. Jos on noin vaikeaa niin ei itse ole löytänyt vielä olemassaolonsa jujua. Ei kannata vertailla omaa elämää tosiin.


      • soulounli
        se on jossain kirjoitti:

        Kun ei ne perheellisetkään kaikki ole onnellisia. Jos on noin vaikeaa niin ei itse ole löytänyt vielä olemassaolonsa jujua. Ei kannata vertailla omaa elämää tosiin.

        Niin eivät ole jos eivät osaa arvostaa sitä hyvää mitä heillä on. Itse olen ollut 7 v yksin ja jos saisin elämänkumppanin niin olisin ikionnellinen.


      • Joku huutelija josta

        Voi paska, jos mä voisin käydä edes töissä! Kouluja en ole pystynyt käymään, mutta olisin ikionnellinen jos palkkatöitä olisi. Huh.


      • Svenne
        Joku huutelija josta kirjoitti:

        Voi paska, jos mä voisin käydä edes töissä! Kouluja en ole pystynyt käymään, mutta olisin ikionnellinen jos palkkatöitä olisi. Huh.

        joku h: on töitä niin paljon kun vain viitsit tehdä...
        Lähdin ex vieraalle maalle. Tee samoin äläkä rutise!


      • Anonyymi

        Mitä vittua se Bemari,eihän se ole mikään elämän laadun tae.mokoma natsiveivi.


    • Aloittajalle: älä huuda.

      • Invisible boy

        Menikö korvat lukkoon?


      • Anonyymi

        Senhuutaa aina ei noudata palstan sääntöjä vaan luulee että hänellä on niin tärkeitä juttuja että niitä on kirjoitettava caps locki päällä , ett näkyy. Moni on lopettanut hänen juttujensa lukemisen koska silmät ei kestä sekasotkua kirjaimien kanssa , siksihän iso kirjain laitetaan vaan lauseen alussa että sen voi lukea. Moni on siitä hänelle huomauttanut , vaan ei mene jakeluun . Älä lue, meitä on muitakin jotka emme lue niitä tekstejä


    • kova odotus

      Minä odotan et joku rattijuoppo aja yli kun en jaksa itsaria tehdä.

      • Anonyymi

        Perkele vie ensin omaisuuden sitten terveyden ja hengen


    • hhyyoo

      Minä voin hyvällä omatunnolla tehdä itsemurhan. Minun kuolemaani ei surra kovin paljoa.Ei jää kukaan tänne kärsimään. Jos joku minusta niin paljon välittäisi niin en olisi näin yksinäinen. Silloin kävisi edes joku sukulainen joskus kylässä tai soittelisi.

      • ei kukaan tuu muuten

        Etkö tiedä sitä että sinun on soitettava ensin. Näin se todellakin menee ....


      • liittykää yhteen

        no niin te kaikki yksinäiset tällä palstalla laittakaa toisillenne sähköposti osoitteet ja liittykää yhteen silloin ette ole yksinäisiä ja on paljon puhuttavaa toisillenne


    • a18plus6

      Ei ihminen päätä, koska syntyy, joten ihminen ei saa myöskään päättää sitä, milloin kuolee. Itsemurha on kategorisesti ja ehdottomasti väärin. Voin jollai tavalla ymmärtää itsemurhan äärimmäisenä ratkaisuna, jos on jokin kivulias fyysinen sairaus, johon ei ole parannuskeinoa, eikä edes helpoitusta, mutta yksinäisyys tai mielenterveysongelmat eivät kuulu tuohon luokkaan.

      Se, että on yksinäinen, ei ole mikään syy riistää henkeään. Meille on annettu elämän ihme, jokainen elämä on arvokas ja kaunis asia, ja me ihmiset olemme siitä poikkeuksellisia eläimiä, että me saamme itse päättää miten elämämme käytämme. Jos tosiaan ette näe omassa elämässänne sellaista arvoa, että sitä kannattaisi jatkaa, antakaa elämänne jollekin toiselle; menkää hyväntekeväisyystyöhön. auttaa köyhiä ja sairaita, menkää vanhusten ja hylättyjen nuorten kaveriksi. Jos ette arvosta elämäänne, ainutlaatuista mahdollisuutta tehdä jotain _hyvää_ maailmassa, antakaa jollekin toiselle mahdollisuus arvostaa teitä.

      Vai vetoatteko siihen, ettei kukaan teitäkään auta? Toistenko tekojen kautta oikeutatte omat tekonne? Missä on itsenäisyytenne? Ottakaa oma elämänne haltuunne, ja lakatkaa vetoamasta muiden tekoihin.

      • Invisible boy

        Siis, juuri se, ettei tänne tuloa saa valita, antaa oikeuden lähteä pois oman käden kautta. Ei kenenkään tarvitse muiden sotkuja siivota, ja oma elämä on muiden ihmisten tekojen takana. En tosiaan ymmärrä, miksen saisi lähteä pois, jos elämä sattuu? Miksi minun pitäisi ruveta jälleen kerran paapomaan muita tuskastani huolimatta? Todellakin, jos on saanut huonot geenit, ja muut hyljeksivät sen takia, niin miksi se suurin haloo nousee aina siitä, ettei joku jaksa sellaista elämää ja tahtoo pois? Miksi niiden muiden asenne ei ole se puheenaihe? Miksi heillä on oikeus olla välittämättä muista, mutta minulla ei ole oikeutta edes välittää itsestäni sen verran, että tekisin kivulle stopin?

        Jep, toisten tekojen kautta oikeutan omat tekoni. Jos joillain on oikeus pökkiä minut maailmaan omista haluistaan, niin minulla pitää olla myös oikeus lähteä pois OMASTA ELÄMÄSTÄNI ja OMASTA KROPASTANI omasta halustani!


      • a18plus6
        Invisible boy kirjoitti:

        Siis, juuri se, ettei tänne tuloa saa valita, antaa oikeuden lähteä pois oman käden kautta. Ei kenenkään tarvitse muiden sotkuja siivota, ja oma elämä on muiden ihmisten tekojen takana. En tosiaan ymmärrä, miksen saisi lähteä pois, jos elämä sattuu? Miksi minun pitäisi ruveta jälleen kerran paapomaan muita tuskastani huolimatta? Todellakin, jos on saanut huonot geenit, ja muut hyljeksivät sen takia, niin miksi se suurin haloo nousee aina siitä, ettei joku jaksa sellaista elämää ja tahtoo pois? Miksi niiden muiden asenne ei ole se puheenaihe? Miksi heillä on oikeus olla välittämättä muista, mutta minulla ei ole oikeutta edes välittää itsestäni sen verran, että tekisin kivulle stopin?

        Jep, toisten tekojen kautta oikeutan omat tekoni. Jos joillain on oikeus pökkiä minut maailmaan omista haluistaan, niin minulla pitää olla myös oikeus lähteä pois OMASTA ELÄMÄSTÄNI ja OMASTA KROPASTANI omasta halustani!

        Ei todellakaan anna. Elämä, jopa yksinäisen miehen, on aina ainutlaatuinen ja ihmeellinen. Sitä ei sovi heittää pois. Maallinen vaelluksemme joka tapauksessa kuluu loppuun omaa luonnollista tahtiaan, eikä sitä ole syytä kiirehtiä. Syntymän ja kuoleman välisen ajan voi toki viettää kuten parhaimmaksi katsoo, mutta olisihan se yleisesti elämän kannalta parempi, jos itse kukin viettäisi tuon ajan edistäen elämän ja yhteiskuntien hyvinvointia.

        Oman elämänsä laatua voi pyrkiä parantamaan, ja kun hylkää vapaaehtoisen kuoleman vaihtoehtojen joukosta, kuten syytäkin olisi, voi keskittyä miettimään millä tavalla elämäänsä parantaa. Uusi harrastus, uusi työ, opiskelu, ja niin edelleen, vaihtoehtoja löytyy. Yksinäisyys tuo myös vapauden tehdä sitä, mitä mielii. Kuten itsekin toteat, ei tarvitse siivota toisten sotkuja.

        Geenit määräävät lähtökohdat, ja sen, kuinka helppoa tai vaikeaa asiat elämässä ovat. Jos valtuutamme geenit lähtökohdaksi elämän hyväksymisessä, olemme todella vaarallisilla vesillä.

        Luonnollisesti "nuo toiset" välittävät lähinnä itsestään, mutta niinhän me itsekin teemme. Se, että vihjaat itsemurhan olevan "itsestään välittämistä" on kyllä varsin sairas ajatus. Itsestään välittäminen olisi sitä, että parantaa elämänsä laatua, ei elämänsä lopettamista.

        Onhan niinkin, että vain hyvin pieni ja äärimmäisen itsekäs osa tietoisesti minästäsi kuvittelee, että sillä on oikeus päättää elämästä ja kuolemasta. Kokeile vaikka, pidättele hengitystäsi ja katso haluaako kehosi kuolla. Ei taida haluta.

        Tuo "kuolemisen halu" on myös eräänlainen, joskin valheellinen, turvasatama rikkoutuneelle mielellemme. Se on helppo tie, sillä se ei vaadi paljoa. Kuten itsekin huomaat, on paljon helpompaa miettiä valitsevansa kuoleman, kuin valitsevansa antaa elämänsä esim hyväntekeväisyydelle. Itsemurha onkin äärimmäistä ja kieroa itsekkyyttä.

        Miksi kuolema on väärin? Jos hylkäämme uskonnolliset selitykset, kuten varmasti molemmat haluamme, voimme todeta elämän olevan "aksiooma", peruslähtökohta, ilman sitähän emme olisi tässä ylipäätään asiasta keskustelemassa. Miksi muurahaisenkin elämä on arvokas? En ole filosofi, ja luulenpa sellaisen pohdinnan menevät turhankin korkealentoiseksi, Mutta jos olisin, taitaisin olla luontaisesti kallistunut eksistentialismiin. Sinä taitaisit olla nihilisti ;)

        Enivei, tästä taitaa taas tulla TL;DR. Mietimme jo elämän tarkoitusta. Sen kysymyksen äärellä ovat lukemattomat sukupolvet pohtineet, ja siihen palautuu selitys sille, miksi meillä on uskontoja.

        Minusta kaikki palautuu siihen, että koska me _olemme jo täällä_, verrattuna siihen, ettei elämää olisi koskaan kehittynytkään, ja koska jokaikinen elävä olento on _ainutlaatuinen ja ihmeellinen_ todiste maailmankaikkeutemme kaiken mielikuvituksen ylittävästä rakenteesta ja kehityshistoriasta, meidän tulee aina ja kaikkialla edistää elämän asiaa, elämän ainutkertaisuuden takia.

        Olen aina etulinjassa puolustamassa elämää ja vastustamassa kuolemaa. Mutta minähän olenkin ateisti.


      • Invisible boy
        a18plus6 kirjoitti:

        Ei todellakaan anna. Elämä, jopa yksinäisen miehen, on aina ainutlaatuinen ja ihmeellinen. Sitä ei sovi heittää pois. Maallinen vaelluksemme joka tapauksessa kuluu loppuun omaa luonnollista tahtiaan, eikä sitä ole syytä kiirehtiä. Syntymän ja kuoleman välisen ajan voi toki viettää kuten parhaimmaksi katsoo, mutta olisihan se yleisesti elämän kannalta parempi, jos itse kukin viettäisi tuon ajan edistäen elämän ja yhteiskuntien hyvinvointia.

        Oman elämänsä laatua voi pyrkiä parantamaan, ja kun hylkää vapaaehtoisen kuoleman vaihtoehtojen joukosta, kuten syytäkin olisi, voi keskittyä miettimään millä tavalla elämäänsä parantaa. Uusi harrastus, uusi työ, opiskelu, ja niin edelleen, vaihtoehtoja löytyy. Yksinäisyys tuo myös vapauden tehdä sitä, mitä mielii. Kuten itsekin toteat, ei tarvitse siivota toisten sotkuja.

        Geenit määräävät lähtökohdat, ja sen, kuinka helppoa tai vaikeaa asiat elämässä ovat. Jos valtuutamme geenit lähtökohdaksi elämän hyväksymisessä, olemme todella vaarallisilla vesillä.

        Luonnollisesti "nuo toiset" välittävät lähinnä itsestään, mutta niinhän me itsekin teemme. Se, että vihjaat itsemurhan olevan "itsestään välittämistä" on kyllä varsin sairas ajatus. Itsestään välittäminen olisi sitä, että parantaa elämänsä laatua, ei elämänsä lopettamista.

        Onhan niinkin, että vain hyvin pieni ja äärimmäisen itsekäs osa tietoisesti minästäsi kuvittelee, että sillä on oikeus päättää elämästä ja kuolemasta. Kokeile vaikka, pidättele hengitystäsi ja katso haluaako kehosi kuolla. Ei taida haluta.

        Tuo "kuolemisen halu" on myös eräänlainen, joskin valheellinen, turvasatama rikkoutuneelle mielellemme. Se on helppo tie, sillä se ei vaadi paljoa. Kuten itsekin huomaat, on paljon helpompaa miettiä valitsevansa kuoleman, kuin valitsevansa antaa elämänsä esim hyväntekeväisyydelle. Itsemurha onkin äärimmäistä ja kieroa itsekkyyttä.

        Miksi kuolema on väärin? Jos hylkäämme uskonnolliset selitykset, kuten varmasti molemmat haluamme, voimme todeta elämän olevan "aksiooma", peruslähtökohta, ilman sitähän emme olisi tässä ylipäätään asiasta keskustelemassa. Miksi muurahaisenkin elämä on arvokas? En ole filosofi, ja luulenpa sellaisen pohdinnan menevät turhankin korkealentoiseksi, Mutta jos olisin, taitaisin olla luontaisesti kallistunut eksistentialismiin. Sinä taitaisit olla nihilisti ;)

        Enivei, tästä taitaa taas tulla TL;DR. Mietimme jo elämän tarkoitusta. Sen kysymyksen äärellä ovat lukemattomat sukupolvet pohtineet, ja siihen palautuu selitys sille, miksi meillä on uskontoja.

        Minusta kaikki palautuu siihen, että koska me _olemme jo täällä_, verrattuna siihen, ettei elämää olisi koskaan kehittynytkään, ja koska jokaikinen elävä olento on _ainutlaatuinen ja ihmeellinen_ todiste maailmankaikkeutemme kaiken mielikuvituksen ylittävästä rakenteesta ja kehityshistoriasta, meidän tulee aina ja kaikkialla edistää elämän asiaa, elämän ainutkertaisuuden takia.

        Olen aina etulinjassa puolustamassa elämää ja vastustamassa kuolemaa. Mutta minähän olenkin ateisti.

        Kyllä se vain antaa. Otetaan nyt taas tämä paskakulho -esimerkki. Jos laitan eteesi kulhollisen paskaa ja lusikan, niin mikä pakko sinun on lusikoida se kulho tyhjäksi, vain jos minä niin haluan? Aivan. Sinulla on oikeus työntää kulho syrjään ja lähteä kävelemään. Tämä on oikeastaan sama juttu, kuin jos joku väittää, ettei homolla ole oikeutta olla homo, vaan hänen pitää ruveta lisääntymiskykyiseksi heteroksi.

        Ei noilla geeneillä sinänsä mitään väliä ole, vaan sillä, miltä geenien omistajasta tuntuu. Vaikka omistaisikin huonot geenit, ihminen saattaa silti digata elämää. Eikä huonogeenisen ihmisen pitäisi olla huonommassa asemassa muihin nähden, sehän ei olisi tasa-arvoista. Tämän suhteenhan maailma on epätasa-arvoinen, ja se näkyy muiden ihmisten kohteluna tällaista ihmistä kohtaan. Muiden ihmisten kohtelu on se, joka saattaa viedä henkilön halun elää. Miksi kukaan haluaisikaan olla kivisateen keskellä? Jos ei kestä sitä tuskaa, niin miksi ketään pitäisi pakottaa kärsimään enempää, tuo kivitys kun ei tule koskaan maailmasta loppumaan?

        Sinä näet elämän hyvänä asiana, jolloin et voi ymmärtää minun käsitystäni "itsestään välittämisestä". Minulle elämä on vain huonosta flaksista johtuvaa pakkopullaa, joten voisin itsekin sanoa, että halusi ylläpitää kärsimystä on varsin sairas ajatus. Muiden itsestään välittäminen tapahtuu toisia ihmisiä ( mm. huonogeenisiä) maahan polkemalla. Se, mitä minä tarkoitan, ei edusta tuollaista julmuutta, eli suoranaista pahuutta.

        Hengityksen pidättäminen aiheuttaa tuskaa, mitä en voi sietää, mutta niinhän elämä itsessäänkin aiheuttaa tuskaa. Entäs sitten, kun et pääse tuskaa pakoon, koska pakeneminen siltä aiheuttaa myös tuskaa ja olet puristuksissa? Ennen pitkää kipu käy niin kovaksi, että se hengityksen pidättäminen on pienempi paha.

        Tuo helpomman tien valitseminen on vähän hölmö argumentti, joka aina tyrkätään esiin tästä aiheesta puhuttaessa. Jos ihmiset eivät ehdottomasti haluaisi mennä siitä kohtaa, "jossa aita on matalin", niin miksi ihmeessä kaiken aikaa pyritään kaikella tapaa helpottamaan ihmisten elämää, ja ihmiset vielä ovat tyytyväisiä näihin uudistuksiin? Itse olen valmis edelleenkin lompsimaan pankkiin, ihan konttoriin asti, pieniäkin pankkiasioita varten. Muille ihmisille tämä on liikaa, vaikka heillä olisi autokin alla. Olisin valmis kävelemään kilometrien päähän keskustelemaan jostain asiasta jonkun kanssa. Muille tämäkin on liikaa, he eivät tule toimeen ilman kännykkää, tai Facebookia. Oma elämäni on monelta osin sellaista, jota muut eivät kestäisi, koska olen ikäänkuin vanhan koulukunnan miehiä, en juokse uudistusten perässä ja tulisin toimeen ilman niitäkin, eikä se edes olisi vaikeaa. Olen jaksanut vuosia sellaista elämää, joka olisi monelle nykyihmiselle lähestulkoon mahdottomuus elää kuukaudenkin. Silti, jos tällainen ihminen haluaa heittää lopullisesti pitkäkseen, ruvetaan puhumaan halveksuen jostain helpomman tien kulkijasta, mikä on hölmöä, kun itse ovat niitä, jotka haluavat kaikin tavoin helpottaa elämäänsä ja nipottavat vielä siitäkin vähästä, mitä joutuvat itse, ilman koneita ja laitteita, tekemään.

        Miksi keskivertoihmisiä ei sanota kieroutuneiksi ja itsekkäiksi oman edun tavoittelijoiksi, vaikka he elävät vain itselleen, eivätkä varmastikaan panosta hyväntekeväisyyksiin, tai muiden ihmisten auttamiseen? Tällaiset itsekkäät ihmiset kasvattavat lisäksi kaiken aikaa ekologista jalanjälkeään, eivätkä he piittaa tulevista sukupolvista paskan vertaa, vaan kuluttavat muutenkin ehtyviä luonnonvaroja, ja saastuttavat luontoa, minkä kerkeävät. Kaiken lisäksi nämä tekevät vielä jälkeläisiä, jotka joutuvat kärsimään edeltäjiensä, luontoa kohtaan tekemistä, rikkeistä. Miksi tällaisilta ihmisiltä ei vaadita mitään, mistä kritisoidaan niitä, jotka lopettavat ekologisen jalanjälkensä kasvattamisen?

        Haasteita ihmiset haluavat vain omasta halustaan, jolloin he pyrkivät viihdyttämään itseään. Ei yksikään maratoonari lähtisi tuollaiselle pikku lenkille, jolleivät he oikeasti saisi tuollaisesta rääkistä jotain. Ei heitä pakoteta siihen. Siinä vaiheessa, kun homma menee väkinäiseksi, heidän uransa on ohi, he lopettavat.

        No, ateistiksi uskovaiset minuakin sanoisivat, sehän on teistinen määritelmä. Itse sanoisin olevani realisti, jolloin ei ole ateisteja, on vain uskovaisia.

        Kaikki elämä kuolee, joten kuolemaa ei voi vastustaa, eikä elämääkään siten oikeastaan puolustaa.


      • eloon (Tuure)
        Invisible boy kirjoitti:

        Siis, juuri se, ettei tänne tuloa saa valita, antaa oikeuden lähteä pois oman käden kautta. Ei kenenkään tarvitse muiden sotkuja siivota, ja oma elämä on muiden ihmisten tekojen takana. En tosiaan ymmärrä, miksen saisi lähteä pois, jos elämä sattuu? Miksi minun pitäisi ruveta jälleen kerran paapomaan muita tuskastani huolimatta? Todellakin, jos on saanut huonot geenit, ja muut hyljeksivät sen takia, niin miksi se suurin haloo nousee aina siitä, ettei joku jaksa sellaista elämää ja tahtoo pois? Miksi niiden muiden asenne ei ole se puheenaihe? Miksi heillä on oikeus olla välittämättä muista, mutta minulla ei ole oikeutta edes välittää itsestäni sen verran, että tekisin kivulle stopin?

        Jep, toisten tekojen kautta oikeutan omat tekoni. Jos joillain on oikeus pökkiä minut maailmaan omista haluistaan, niin minulla pitää olla myös oikeus lähteä pois OMASTA ELÄMÄSTÄNI ja OMASTA KROPASTANI omasta halustani!

        Mene terveyskeskuslääkärille ensin tai yksityiselle psykiatrille jos on varaa.


    • Tyuhb

      Ehkä joskus joutuu tilanteeseen, jossa tuntuu, että on oikein kuolla, tehdä itsari. Itse otan aina silloin lääkkeitä. On lääkkeitä, jotka tehoavat tuskiin. Kannattaa aina muistaa, että elämä voi muuttua parempaan päin! Ainakin itse elän taas rauhallisempaa vaihetta, aika yksin, mut aika hyvillä mielin. Ja pari kuukautta sitten tunsin, että halusin kuolla.

    • Pelatkaa

      Kokeilkaapa peliä nimeltä the Cat Lady. Jos kantti kestää, saatte siitä joko toivoa tai häiriinnytte lisää. Tai molempia. Todennäköisesti molempia.

    • unskeli1

      Taas tuli ilmi että suomalaisen yleisin kuolinsyy ei ole mikään tunnettu sairaus eikä tapaturma vaan ns; vitutus, se koettelee härmlandin asukasta aina keväisin , syksyisin , talvisin ja uskokaa myös kesähelteillä, .Voimia kaikille t, u

    • commit suicide

      tätäkin palstaa kun lukee niin ei voi välttyä ajatukselta että suomeen pitäisi saada jo 2000-luvun alussa futurama-sarjassa lanseeratut "suicide booth :it".

      eli vanhan puhelinkopin näköinen koppi ja kolikoilla toimiva itsemurha laite josta maksun jälkeen valitaan nirhaamis tapa ja naps, nirri on pois ja samoin valitus.

      • selfdestructionblues

        Menisin HETI sellaiseen.


      • hurmaava joukkoitsen
        selfdestructionblues kirjoitti:

        Menisin HETI sellaiseen.

        miten olis katso leffa,hurmaava joukkoitsenmurha ja mieti


    • ---------

      Komppaan kyllä vahvasti aloittajaa vaikka viesti onkin pahasti angstin vallassa kirjoitettu. Ylihuomenna synttärit, kavereja nolla, seurustelusta ei tietoakaan ja ikää tulee täyteen 27. On alkanut vaan päivä päivältä vituttaa enemmän, toistaa samaa kaavaa hautaan asti.

      Mietin jopa töiden lopettamista. Mitä vitun järkeä junnata päivästä toiseen tylsää duunia, joka tosin on ainut täyte elämässä? Yhtä hyvin voisin vaan olla. Kuolen kuitenkin nuorena, jos en vitutukseen tai itsemurhaan niin eiköhän sairaudet vielä iske. Ei tätä tyhjyyttä vaan terveenä kestä.

      Lopetin tupakan polton vajaa viikko sitten ja mietin nyt että miksi. Ikään kuin ketään kiinnostaisi mitä itselleni teen... Toisaalta lopun alku on mennyt niin hyvin että ei huvita enää jatkaa sitä. Jospa se olisi avain jollain tasolla parempaan arkeen, en vaan hahmota vielä että miten. Ainakin siinä kului aikaa ja eihän mulla yksin mitään muuta olekaan.

      Milläköhän sitä sais elämään jotain sisältöä kun kaverit ja seurustelu ei selvästikään mun elämään kuulu... Jospa vielä ehdin elää sen verran että jotain kehitän.

      • lets dance ...

        dEITTIPALSTALTA MUIJA JOS EI ONNISTU NIIN MENE JENKKITANSSIKURSSEILLE. lAVATANSSIKURSSIT ON RAUHALLISEMPIA JOS ET OLE NIIN LIIKUNNALLINEN. SITTENPÄHÄN NÄET ETTÄ TANSSIVA MIES TODELLAKIN SAA NAISIA KUN LAVALLE ASTUT. TOSIN VOIT MENNÄ KAUPAKSI JO KURSSEILLA.

        SORI NOI KIRJAIMET ...


    • Shit happens

      Vanhemmiten se menee vaan pahemmaksi. Sen lisäksi, että tajuat yli
      40v iässä olevasi edelleen yksin, etkä oikein koskaan mitään elämän
      tapaista eläneeskään, alat myöskin vähitellen tajuta tämän kaiken
      elämän mielettömyyden.

      Maailma täynnä toinen toistaan kierompia ihmisen irvikuvia, pyrkien
      hyötymään sinusta joka välissä parhaansa mukaan, sitten kun tajuavat
      ettei tuosta enää mitään irti saa, ne nakkaa sun menemään kun
      käytetyn lapasen.

      Parhaiten tässä hulluudessa pärjää ne, joilla on jonkun lahkon jäsenyys.
      Lahkosta voi sitten ammentaa apua omaan elämään, siinä paremmin
      pärjäämiseen.
      Ne jotka eivät siihen kykene, ne jäävät näiden verkostoituneiden
      omissa porukoissaan tiivistä yhteistyötä tekevien jalkoihin.

      Yksin jääneellä, kaikkien verkostojen ulkopuolisella, sillä ei ole mitään
      jakoa täällä maailmassa. Semmoiselle tämä maailma on todellakin
      pas'ka paikka.

    • yks särkynyt

      Hyvät ihmiset, älkää tehkö pahaa itellenne... Olen surullinen kun täällä saa lukea niin paljosta tuskasta ja epätoivosta. Itekin oon melko risa, enkä enää mikään lapsonen, mutta tänne asti on vaan potkittu, ja koetan ajatella ettei kukaan synny tänne turhaan vaan me ollaan Jumalan kätten tekoa ihan jokainen. Ei mulla ole vastausta kärsimyksen ongelmaan, mutta uskon että Jeesus vie omansa kerran taivaaseen missä kaikki kyyneleet pyyhitään pois.

      Ei tarvii lynkata minua eikä kristittyjä ylipäänsä, poistun kyllä enkä tuputa mitään... Mutta rakkaat ihmiset, älkää ottako omaa henkeänne, vaan huutakaa avuksi Jeesusta, sillä:

      "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." (psalmi 50:15)

      Kumpa voisin teitä murhellisia lohduttaa!

      • Anonyymi

        No noita kirjoituksia on ollut aina palstoilla, ei missään muussa maassa tuollaisia kirjoiteta, sehän näyttää kansasta aika tavalla sitä negatiivista kansan luonnetta maailman onnellisemmassa maassa ja ei ole oikein asiallisia . Kai tietävät että kriisi apu on olemassa jos saa sairaita ajatuksia niin soittaa sinne.


    • turvatkaa Jumalaan

      Aviopuoliso on hyvä lisä onnellisessa , jos hyvin menee, mutta ei se tuo automaattisesti elämäntarkoitusta ja onnea. Monella on perhe, mutta elämä ei ole onnellista.
      Minun onneni on olla Jumalaa lähellä: sanoo Raamattu ja se pitää kyllä paikkansa. Kun on luottamus Jumalassa niin tietää, että se puolisokin tulee joskus kuvioihin jos on tarkoitettu.

    • ykseys

      monet miettivät että kukaan ei heistä välitä ja ovat yksinäisiä. asiat kasaantuvat neljän seinän sisällä valtaviksi ongelmiksi ja lopulta ei ole edes mitään motivaatiota niitä muuttaa epätoivon ja surun tai masentuneisuuden takia. on helpommin sanottu kuin tehty, mutta asiaan voi vaikuttaa ottamalla itse itseään niskasta kiinni ja menemällä ihmisten ilmoille/harrastuksiin/tapahtumiin/konsertteihin/terassille tai muualle, jossa on mahdollisuus olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja tavata uusia tuttavuuksia. Jos on yksinään kotona koneen tai tv:n kaverina, ei kukaan sinun kotiovellesi tule yht'äkkiä tuosta vaan tuomaan onnea ja merkitystä elämään. täytyy olla itse oman elämänsä 'pelihahmo' tekien aloitteita. Ei voi olettaa että muut tulevat tekemään tuttavuutta, varsinkaan jos itse majailee piiloksissa. Jos kaikilla olisi masentunut olo ja ei olisi motivaatiota lähteä liikkeelle niin voisimme kaikki erittäin huonosti yksin eristyksissä. Olin itse tehdä 14v itsemurhan ja surin siihen asti elettyä elämääni kun olin päästänyt kaverisuhteet luisumaan ja yksinolo oli muuttunut yksinäisyydeksi, itsetuhoisuudeksi ja katkeruudeksi. En halunnut elää enkä edes jaksanut toivoa parempaa mutta vasta kun otin oman elämäni itseni haltuun, eli sen aikaisesta ujoudesta astuin ulos ja aloin tapaamaan ihmisiä, sain elämälleni tarkoituksen ja seuraavat vuodet olivat täyttä unelmaa. Ei kuopasta nouseminen ole helppoa, varsinkaan yksin mutta lopputulos parhaimmillaan on yrittämisen ja ponnistelun arvoista. jos tietyllä hetkellä menee huonosti, niin kannattaa muistella hyviä hetkiä ja toivoa parempaan. jos olen ollut onnellinen miksen voisi olla yhtä onnellinen myös tulevaisuudessa. huonot hetket ja koettelemukset kuuluvat elämään. niistä voi lannistua ja luovuttaa tai taistella vastaan ja ottaa opikseen mitkä asiat johtivat huonoon elämänlaatuun tai masennukseen ja alkaa muuttaa asioiden laitoja. jos mitään ei ole enää jäljellä, niin aina on toivoa. pitää puskea itsensä pohjalta takas 'elävien' kirjoihin vaikka se ei tuntuisi minkään arvoiselta masentuneisuuden vallitsiessa. mieli on pahin vankila, onnen voi löytää kunhan antaa sille mahdollisuuksia ja tekee töitä asioiden eteen. tai muuttaa arvomaailmaansa siten että huomaa että elämä itsessään on valtava lahja. tsemppiä, huonoja hetkiä tulee ja menee, kuuluu elämään. ei ne hyvät hetket tuntuis miltään jos ei välillä käy pohjalla

      • k,golp

        Jos on masentunut ja voi huonosti, kannattaa miettiä toimiiko nykyinen elämäntyyli jos sen tulos on huonovointisuus????
        IRTIOTTO on päivänsana.
        Hyppää tuntemattomaan, irti vanhoista kaavoista ja rutiineista, kokeile uutta ja ole kiinnostunut asioista kuten pikkulapset ovat. Elämä on täynnä mahdollisuuksia. Se miten suomessa elämme ja tämän yhteiskunnan 'sivistynyt' kulttuuri on mitä on, ura ja menestys keskeistä, niin ei siihen tarvitse mennä mukaan. Intiassa esim on aivan eri kulttuuri ja arvoasteikko, matkailu avartaa !
        Etsi itsesi, kuuntele itseäsi ja toteuta toiveitasi ja unelmiasi. Usein ne parhaimmat asiat kuten ystävyys ja parisuhde eivät tule suunnittelemalla vaan elämisen kokeilemisen ja spontaanien tilanteiden myötä elämään


      • Anonyymi

        Ota itseäs niskasta kiinni. Vittu en oo ikinä ennen kuullu tätä neuvoa. Anna osoitteesi niin saat puukon kurkkuus


    • tojee

      Ei sinua kukaan sieltä KOTOA tule hakemaan.

      Se on kuule pakko antaa jos haluu saada.

      Älä valita vaan TEE jotain.

    • pieniköse

      Sinäkö taas ? Olet aiemminkin pohtinut tilaasi joka näyttää aivan ns:normaalin ihmisen ajatusrykelmää. Miksi jonkun pitäis yleensä kiinnostua sinusta oletko jotain erikoisen makeaa joka puutuu kaikilta muilta

    • pkl2013

      Mitä vittua täällä itkette !!! Tappajaa ittenne niin pysytää me vahvat täällä:)
      Mulla ei ole mitää olen reppana pyäääää!!!! Tehdää asialle jotain .päättäkää se on loppu nyt ja muuttaja se surkea elämä ja alkakaa elämääa!!!!!!

    • sielunkumppani2

      Hei haloo perustakaa "Yksinäiset Yhteen Yhdistys"Tulen itsekkin mukaan,kun joku ensin sen perustaa??Sitten siellä tapaa toisia yksinäisiä ja lopulta löydetään kumppanit loppuelämäksi!Eikö olekkin FIKSU IDEA??Olen tosi tympiintynyt yksinäisyyteen,vaikka en ole ruma,en tyhmä,en petturi,en lihava,en vaan löydä sielunkumppania mistään??Yritetään yhdessä eteenpäin jos vaikka kumppani löytyisi??

      • paska elämä

        Se olis mukavaa löytää toinen yhtä surkea ihmisjätös. Mutta oon erakko. Se alkais kuitenkin ahdistaa aika äkkiä. Muutamassa kuukaudessa. Löytää toinen erakko eikä olla juuri tekemisissä. Sillon tällön jutella jotain ja nussia. Sellanen vois toimia jopa.


      • paska elämä
        paska elämä kirjoitti:

        Se olis mukavaa löytää toinen yhtä surkea ihmisjätös. Mutta oon erakko. Se alkais kuitenkin ahdistaa aika äkkiä. Muutamassa kuukaudessa. Löytää toinen erakko eikä olla juuri tekemisissä. Sillon tällön jutella jotain ja nussia. Sellanen vois toimia jopa.

        No mahdollisuus on tasan nolla hakematta edes mitään. Ettiminen on helvetin työlästä.


    • paska elämä

      Tasan niin kauan kunnes elimistös sammuu. Toivo ettei se mee sinne 70v-. Ikinä et kuitenkaan itteäs kykene nirhaamaan. Kuten en itekään. Ryyppää mahdollisimman paljon ja syö todella epäterveellisesti. Yritä hankkia joku syöpä.

    • Anonyymi

      Hyppää junan alle. Syytämme siitä sitten VR:ää.


      Sanoma

    • Anonyymi

      Ei se paremmaksi muutu koskaan.

    • Anonyymi

      Helvetti tämä elämä on.

    • Anonyymi

      bro vähä cringe

    • Anonyymi

      ootko elos veli

    • Anonyymi

      Voithan aina kostaa tälle yhteiskunnalle

      • Anonyymi

        :D :D Itselleen sika kiusaa tekee kun kaukalonsa kaataa :D :D


    • Anonyymi

      En kelpaa itsekkään naisille sen vertaa että pääsisin sukupuoliseen kanssakäymiseen heidän kanssaan. Jos kelpaan muuten niin ok, mutta kyllä tämä puutteessa eläminen vituttaa ja suoraan sanottuna hävettää.

      Kaikki kaveripiirissä ovat saaneet moneen kertaan naista, ja vituttaa suunnattomasti kuunnella näiden seksijuttuja tai nähdä näiden suutelejan tyttöystäviään yms.

      Runkkaaminen masentaa eikä korvaa seksiä. Naisia on joka paikassa mutta kukaan ei nussi minua ja kaikki muut panevat ympärillä. Tää on yhtä helvettiä ja jatkuvaa turhautumista vuodesta toiseen.

      Sitähän varten ihminen on pohjimmillaan olemassa, että toimisi geneettisten algoritmien perusteella ja lisääntyisi nussimalla, paneminen on perustava biologinen tarve ja kun se ei täyty niin onhan se ihan helvetillistä eikä paljoa kiinnosta mikään muu täällä maan päällä kun panettaa koko ajan

    • Anonyymi

      Ikuisesti

    • Anonyymi

      Miksi huudat,eli kirjoitat isoilla kirjaimilla. Tulee sun asias muutenkin selväksi,eli älä huuda. Ei se elämä parane valittamalla. Pois tuollainen marttyyri asenne. Ja kotoa sua ei tule kukaan hakemaan,paitsi poliisi ja ambulanssi..

    • Anonyymi

      HYVÄ, ETTÄ SAIT PURETTUA ASIAN TÄNNE. EI TÄMÄ VARMAAN LOHDUTA, MUTTA ET TODELLAKAAN OLE AINOA ASIAA TUSKITTELEVA. MIELIALA YLÖS JOLLAKIN MUULLA ASIALLA, JOSTA ITSE PIDÄT, JA LIIKKEELLE IHMISTEN ILMOILLE JA UUSIA YRITYKSIÄ SISUKKAASTI. JOS ON JOKIN ASIA, JOHON AINA HOMMA KAATUU ETSIESSÄSI KUMPPANIA, NIIN YRITÄ OTTAA SIITÄ ASIASTA SELVÄÄ, EIKÖ? TSEMPPIÄ!

    • Anonyymi

      just niin kauan kuin täällä elät. tämä on just tätä.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe