olen kärsinyt selkäkivuista 98 vuodesta lähtien. nyt 26 vuotiaana ja varsinkin viime vuosina, on tilanne pahentunut. Lääkärillä käynyt pari kertaa, mutta ei paljon nappaa popsia kipulääkitystä ja makoilla. Vuosien aikana huomannut että ainoa apu on tullut pysymällä liikkeellä ja elämällä terveellisemmin. Sitä en kuitenkaan tajunnut kuin kantapään kautta, joten muutaman vuoden räväkkä nuoruus vei selkää huonompaan suuntaan. 2 kertaa on ollut pahat kipujaksot joista jälkimmäinen oli todellista helvettiä. Silloin tuli kaikkea kipulääkitystä kokeiltua, mutta eivät auttaneet mitään. Nyt rauhoituttua olen muuttunut urheiluhulluksi ja uskotellut olevani terve. Kuitenkin esim molemmat olkapääni (ensin toinen vuoden alussa, toinen lähiaikoina) ovat oudosti kipeytyneet, eivätkä kestä painoharjoittelua (ei edes kunnolla punnerrusta lattialla).. tuntuu että vaiva ei mene ohi sitten millään. taukoa salilta ja lepoa olen kokeillut mutta ajan hukkaa tuntuivat olevan..
Käyn viikottain uimassa, salilla, lenkillä ja kunto on muuten erinomainen.
Selkä tuntuu menevän pikkuhiljaa enemmän "lukkoon" ja uusia kipuja ilmaantuu aika ajoin. En anna niiden masentaa vaan jatkan yrittämistä ja uskon selviäväni...
Iskias minulla todettiin 98 vuonna, mutta silloinen tilanne oli kaikin puolin leikkiä nykyisiin oloihin. Tuntuu että joka nikaman väli olisi kulunut...
olisikohan reumaa?
m26
1
435
Vastaukset
- m31
..Minulla oli ja on edelleen kyseisenkaltaisia oireita, mm. olkapääkivut ja tietysti selkäkivut. Diagnoosi oli selkärankareuma. Kannattaisi varmaankin käydä perusteellisissa tutkimuksissa. Liika rasitus ei välttämättä ole hyväksi, monipuolinen ja aktiivinen liikunta kylläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804