Heips,
Olen menossa armeijaan nyt tämän vuoden heinäkuussa.
Sen olen ymmärtänyt, että valtio maksaa vuokran ja linja-automatkat lomille ja pois, mutta entäs sähkö, puhelinlasku ja sitten vielä olisi yksi osamaksu, jota jää muutama erä kun armeijan aloitan.
Onko mahdollista saada sossulta apuja armeijan aikana?
Asun siis yksin.
Heinäkuussa armeijan harmaisiin
9
763
Vastaukset
- 77665544
Minkä maan armeijaan menet vai ihanko vaan pelastusarmeijaan?
- Totanoinjoo
Asumiskustannuksiin saat asumistukea ja loput asumismenot (sähkö ja vesi) menee sitten sotilasavustuksen piikkiin. Inttiaikana et käsittääkseni voi saada toimeentulotukea, vaan intin päivärahan on riitettävä palvelusaikaisiin menoihin. Miksi ihmeessä olet mennyt hankkimaan jotain osamaksuhässäköitä, vaikka tuo inttiin lähtö on tulossa? Ei se kenellekään yllätyksenä tule!
- pappa ei betalar
Kaikillahan nykypäivänä pitää olla kännykkä ja jonkinlainen tietokone. Eihän nykyään edes laskua pysty maksamaan ilman tietokonetta. Ja harvalla nuorella on varaa ostaa ne käteisellä, ellei pappa betalar.
Itselläni on ainakin kytkykännykkä ja maksan osamaksuja kannettavasti tietokoneesta elisalle. - dfdsfdsfdsf
pappa ei betalar kirjoitti:
Kaikillahan nykypäivänä pitää olla kännykkä ja jonkinlainen tietokone. Eihän nykyään edes laskua pysty maksamaan ilman tietokonetta. Ja harvalla nuorella on varaa ostaa ne käteisellä, ellei pappa betalar.
Itselläni on ainakin kytkykännykkä ja maksan osamaksuja kannettavasti tietokoneesta elisalle.No, jos armeijan aikana yhteiskunta huolehtisi kaikista asepalvelustaan suorittavan maksuista, niin eiköhän jokainen asepalvelukseen menevä ostaisi just sitä ennen kaiken niinko osamaksulla ja velaksi, että sais sitten kaiken ilmatteeks! Hyvin yksinkertainen juttu.
- No huhhuh
pappa ei betalar kirjoitti:
Itselläni on ainakin kytkykännykkä ja maksan osamaksuja kannettavasti tietokoneesta elisalle.Kannattais muuten laskea, montako TONNIA tuollaset kytkykoneet tulee sulle maksamaan, ehkä olis kannattanu hankkia tietotkone ja netti erikseen. Nettiyhteyksiä saa noin kympillä/kk ja läppäreitä muutamalla satasella, mutta nuo läppäri netti kytkynä tekee äkkiä tähtitieteelliset yhteissummat 24kk:n aikana!
- Asumiskustannukset..
Lukase tuolta:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701095903EH?OpenDocument
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/sotilasavustus
Eli asumismenot maksetaan.
Puhelinlaskuja ei makseta, eikä tietenkään mitään osamaksuja.
Sossusta ei saa mitään, kun on varusmiespalveluksessa. - alkup.
Ei tässä ole kyse, että "otinpa just tässä osamaksua, vaan on aikapäiviä sitten otettu sillä ajattelulla, että kerkeisin sen maksaa ennen inttiä, mutta kiitos asiallisista vastauksista.
- alkup.kirj.
niin lisäyksenä vielä, että huonon työtilanteen vuoksi eni ole rahkeet siihen riittänyt.
- tykkimies.
Minä sain ainakin soskusta toieentulotukea niiltä päiviltä jollain olin armeijasta lomilla. Netti yhteyden mä katkasin armeijan ajaksi ja sähkölaskun sosku maksoi myös. Asumistukea sain ja sotilas avustusta en edes hakenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2256997Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421269Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271082- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49865Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62857Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.94819Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43743