Eli haluaisin tietää miten ruokitte shettiksiänne ja paljon ponin ruoka vie kuussa rahaa teillä? :) Ja miten liikutatte ponejanne? Ja tietysti käyttötarkotuksest riippuen mitä varusteita? Voi sanoo ihan merkilleen koska ois kiva tietää kiva merkki shetullle :) Lähinnä myös vois sanoo tost liikutuksesta että jos on esim liian iso ratsii ponilla ja ei omista kärryi niin mitä vois duunata ponin kaa? :) Minusta ainakin olisi kiva käydä sen kanssa aina lenkillä!:D
Ruokintavinkkejä, kiitos!
8
215
Vastaukset
- ShetV
Meijän melkein jokapäiväisellä liikunnalla oleva ylikorkea shettis saa heinää, kivennäistä ja tietty vettä. Suolakivi on tarjolla.
Ratsukäytössä oleva, varusteiden merkkejä en muista...
Meilläkään ei ole kärryjä, tosin sellaiset on haaveissa (: Puuhaillaan välillä myös venyttelyn ja maastakäsittelyn merkeissä. Ääniavut (käynti, seis yms.) on hyvä opettaa ihan maastakäsinkin, hyötyä juoksuttaessa ja ajaessa.- äöäåöäöäö c:
okei :) mikä on sen painoraja?;)
Agility on hauskaa ponin kanssa. Ja ihan vaan se ruohostaminenkin.
- heppagirl99
Esim kentälle/maneesii vou tehä ihan vaikka vaa puomeista ja estetolpista ja jostai tynnyreistä yms kaikkii erilaisia ratoja. :D vaikka semmonen et tehtäs sellai "kuja" niinku irtohypyttäessä voidaan tehä ja sinne kujan sisää esteitä ja vaikka jotai vähä pelottavampiakin asioita, palloja ym. Ja sit se kuja voi kierrellä ja kaarrella :D tai sit vaan totutella ponia pelottaviin asioihin ja just että opettaa sanoja esim seis, käynti, ravi.. Ja voi opettaa vaikka sanan hyppy tai hyppää ja sanoa sen aina ku poni hyppää esteen tai vaikka ojan yli ja sit ku se alkaa oppia ni aidatulla alueella päästää vapaaks ja sanoo hyppy ja sit opettaa sen sillee hyppäämää? :) suun ny olu jotai mitä tulee mielee x)
- kyssä
Paljonko shettis tarvitsee kivennäisiä?
- sesuu
No se riippuu miten ponia liikutetaan. Mutta jos oot liian pitkä niin voit talutella ja juksuttaa sitä liinassa :-)
- Shetgirl
Shettikselle olisi mukavaa olla 30-60 min tunnilla, ja sen lisäksi irtohypytystä, agilityä, kärrylläajoa tai vaikka vain taluttelua maastossa, harjausta ja rapsuttelua..(Mikä on ohjasajo?)
- Shetgirl
Kivennäistä n..0,5l ateria-päivä..En tiedä syötänkö nyt ihan väärää tietoa mutta arvelisin...Ja turhasta kaurasta tulee helposti kaviokuume eli ei kaura shetulle jos ei kisaa, tai liiku tosi paljon päivässä..Tai jotain?? Siis anteeks nyt vaan jos annan vääriä ohjeita..;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483