Ruokintavinkkejä, kiitos!

äöäåöäöäö c:

Eli haluaisin tietää miten ruokitte shettiksiänne ja paljon ponin ruoka vie kuussa rahaa teillä? :) Ja miten liikutatte ponejanne? Ja tietysti käyttötarkotuksest riippuen mitä varusteita? Voi sanoo ihan merkilleen koska ois kiva tietää kiva merkki shetullle :) Lähinnä myös vois sanoo tost liikutuksesta että jos on esim liian iso ratsii ponilla ja ei omista kärryi niin mitä vois duunata ponin kaa? :) Minusta ainakin olisi kiva käydä sen kanssa aina lenkillä!:D

8

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ShetV

      Meijän melkein jokapäiväisellä liikunnalla oleva ylikorkea shettis saa heinää, kivennäistä ja tietty vettä. Suolakivi on tarjolla.
      Ratsukäytössä oleva, varusteiden merkkejä en muista...
      Meilläkään ei ole kärryjä, tosin sellaiset on haaveissa (: Puuhaillaan välillä myös venyttelyn ja maastakäsittelyn merkeissä. Ääniavut (käynti, seis yms.) on hyvä opettaa ihan maastakäsinkin, hyötyä juoksuttaessa ja ajaessa.

      • äöäåöäöäö c:

        okei :) mikä on sen painoraja?;)


    • Agility on hauskaa ponin kanssa. Ja ihan vaan se ruohostaminenkin.

    • heppagirl99

      Esim kentälle/maneesii vou tehä ihan vaikka vaa puomeista ja estetolpista ja jostai tynnyreistä yms kaikkii erilaisia ratoja. :D vaikka semmonen et tehtäs sellai "kuja" niinku irtohypyttäessä voidaan tehä ja sinne kujan sisää esteitä ja vaikka jotai vähä pelottavampiakin asioita, palloja ym. Ja sit se kuja voi kierrellä ja kaarrella :D tai sit vaan totutella ponia pelottaviin asioihin ja just että opettaa sanoja esim seis, käynti, ravi.. Ja voi opettaa vaikka sanan hyppy tai hyppää ja sanoa sen aina ku poni hyppää esteen tai vaikka ojan yli ja sit ku se alkaa oppia ni aidatulla alueella päästää vapaaks ja sanoo hyppy ja sit opettaa sen sillee hyppäämää? :) suun ny olu jotai mitä tulee mielee x)

    • kyssä

      Paljonko shettis tarvitsee kivennäisiä?

    • sesuu

      No se riippuu miten ponia liikutetaan. Mutta jos oot liian pitkä niin voit talutella ja juksuttaa sitä liinassa :-)

    • Shetgirl

      Shettikselle olisi mukavaa olla 30-60 min tunnilla, ja sen lisäksi irtohypytystä, agilityä, kärrylläajoa tai vaikka vain taluttelua maastossa, harjausta ja rapsuttelua..(Mikä on ohjasajo?)

    • Shetgirl

      Kivennäistä n..0,5l ateria-päivä..En tiedä syötänkö nyt ihan väärää tietoa mutta arvelisin...Ja turhasta kaurasta tulee helposti kaviokuume eli ei kaura shetulle jos ei kisaa, tai liiku tosi paljon päivässä..Tai jotain?? Siis anteeks nyt vaan jos annan vääriä ohjeita..;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe