Naukuminen/mouruaminen

korvamato1

Kissamme on nyt n. 7 kk:n ikäinen ja alkoi mouruamaan taukoamatta. No, lääkäri sanoi, että sillä on kevättä rinnassa. Pitäisi leikkauttaa, niin sitten loppuu tuollainen käytös (naukuminen ja mouruaminen). Kävimme leikkauttaa viikon alussa, mutta tuo "valittaminen" vaan jatkuu! Onko tuo nyt ihan normaalia? Olemme ajatelleet, että jos se johtuisi siitä, että kissa haluaa ulos. Mutta kun emme voi koko päivää sen kanssa pihalla istua, ja parvekkeelle kuitenkin pääsee vaikka koko päiväksi! Osaatteko sanoa jatkuuko se nyt koko ajan näin vai hellittääkö tuo sitten kevään loputtua? Huoh...

9

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xkgi

      Menee hieman pitempään kuin viikko, että kissan elimistössä olevat hormonit häviää.

    • muna-ton

      Kyllä siinä hetkinen menee. Voipi uros tehdä pentujakin vielä viikkoja kivesten leikkaamisen jälkeen. Kyllä se siitä rauhoittuu.

    • korvamato1

      Helpotus.. Kiitos vastauksistanne!

    • Pikinokkani

      Hei, otin aikuisen 3 vuotiaan leikatun narttukissan noin kuukausi sitten. Onko kevättä rinnassa vai miksi se mellestää joka aamu klo 5-7 välillä. Muutoin se on mitä ihanin kissa neiti. Taisi olla luovutusten syy, koska kotini on jo ainakin kolmas.
      Olen kokenut kissaihminen, mutta en löydä selitystä moiseen käytökseen. Se on täysin sisäkissa ja pelkää ulkomaailmaa, mikä sopiikin oikein hyvin. Sillä on aina aamuisin tapana hoitaa ns.vessa-asiat ja olenkin miettinyt liittyykö käytös siihen. Suolen toiminta on mielestäni ok. Voisiko olla, että sitä ei olisikaan leikattu vai keksiikö joku minulle neuvon ja syyn! Kiitollisena vastauksistanne!
      Ps. Sohvia en edes mieti antavani pois moisen takia toisin kuin muut

      • kuunkulkija kis

        Mulla on ollut kissoja varmasti noin 10. Nytkin useita, ja koko lailla yöeläjiä olevat.
        Siihen mökään tottuu, omani ei muuta kuin juoksentelee, painii, keskustelee toisten kanssa ja taas jahtia ja pientä "tekorääkymistä".
        Kakat ja muut tulee ihan sinne pitää, paitsi vahinkoja sattuu jos on kaamea ripuli.
        Koiralla on enempi tullut vahinkoja, koska tapaa yleensä "merkata" reviiriä uusiksi jos on esimerkiksi käynyt vieraita, joilla on toisen koiran hajua mukana.
        Sohvaa kissat kynsii hieman, en jaksa sitruunasumutetta laittaa, koska haju häiritsee minua. Sohva on niin halpa, että helppo uusia sitten.


    • korvamato1

      Toivottavasti saat pian vastauksen kysymykseesi.
      Meidän pojun leikkauksesta on nyt kolmisen viikkoa, ja jatkuu muuten vieläkin toi. :)) Musta tuntuu, että se saattaa olla myös tekemisen puutetta, kun toinen niin ylienerginen, ja halua olla ulkona. Nimittäin varsinkin silloin, kun tullaan takaisin sisälle, niin huuto on mitä kauheinta (ja samalla istuu tassut melkein ulko-oven välissä). Noh, en sitten tiedä. Ehkä se rauhoittuu joskus... :)
      (Itse parhaaksi keinoksi olen huomannut sen, kun sille juttelee vähän, niin rauhoittuu... ainakin joksikin aikaa...)

      • Pikinokkani

        Kiitos vastauksistanne! Kissani raapimisongelmaan sain hyvän ja yksinkertaisen vinkin eläintarvikekaupan myyjältä. Kissanminttusuihkeita raapimispuuhun ja siinä se oli. Enää eivät tapetit ole olleet vaarassa. :) Aamuvarhaiset metakatkin ovat vähentyneet tai ainakin ajankohta on myöhemmin, mikä ei haittaakaan! Kaikin puolin olemme toisiimme tyytyväisiä! Mukavaa kesää kaikille "kissaelämää" viettäneille! :)


      • -Kerberos-
        Pikinokkani kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne! Kissani raapimisongelmaan sain hyvän ja yksinkertaisen vinkin eläintarvikekaupan myyjältä. Kissanminttusuihkeita raapimispuuhun ja siinä se oli. Enää eivät tapetit ole olleet vaarassa. :) Aamuvarhaiset metakatkin ovat vähentyneet tai ainakin ajankohta on myöhemmin, mikä ei haittaakaan! Kaikin puolin olemme toisiimme tyytyväisiä! Mukavaa kesää kaikille "kissaelämää" viettäneille! :)

        Kissanminttusuihketta voi käyttää muutenkin kissan käytöksen ohjaamiseen vaikkapa nukkumispaikkojen suhteen.

        Väittäisin, että kun tuo uutta kissaa huusholliin, missä on jo vanhempi kissa, niin pieni pirskaus kissanminttusprayta uuteen kissaan sulattaa kummasti jäätä. Siinä alkaa saaman tien yhteiset turkinhoitopuuhat ja erimielisyyksiä ei välttämättä pääse syntymäänkään. Tätä voisi käyttää erityisesti jääräpäisiksi erakoiksi tiedettyihin kissoihin.


    • mindi-68

      Kärsivällisyyttä se loppuu kyllä. Ilmeisesti kollipoika kysymyksessää?
      Antakaa sille hellyyttä huomiota, kiinnittäkää sen huomio johonkin kivaan huiskaan, leikkiin syliin sm.
      Kissa mouruaa turhamaisuuttaan, sillä on tylsää!
      Yksi keino on honmnata kaveri joko toinebn kissa tai koira.
      Oppikaa kissan äänistä mitä se milloinkin mouruaa? Seuraa on erillaista, vietti on erillaista, nälkä on erillaista.
      Olen varma että se loppuu kun tutustutte lemmikkiinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe