Ulla-Lena Lundbergin Jää
Olipa hyvä kirja.
JÄÄ
9
990
Vastaukset
- Captain67m
Upea kirja, koukuttava. Kirja oli luettava yksillä silmillä kannesta kanteen.
- Zsepsus
Uutena saariston osa-aika-asukkina oli hienoa jo vähän ymmärtää noita kuvauksia saaristoluonnosta ja vuodenajoista. Mahtavat henkilökuvat ja kerronta.
Vaikka olen mies niin silmä kostui väkisin, kun ajatteli omaa parisuhdetta ja jos vaikka itse sattuisin poistumaan yllättäin täältä, niin miten rakkaani jaksaisi eteenpäin.
Olisi tehnyt mieli keskustella vaimon kanssa tästä asiasta, mutta hän ei ole vielä lukenut kirjaa ja en halunnut paljastaa juonta etukäteen. - Henhoo
Samaa mieltä Zepsuksen kanssa! Harvoin mikään kirja koukuttaa yhtä tehokkaasti kuin "Jää". Myös kirjan nimi jäi helposti meikäläisen mieleen.
Jos pidätte saaristolaiselämästä kertovista kirjoista, suosittelen lukemaan Sally Salmisen romaanin "Katriina", joka on saanut ensimmäisen palkinnon ruotsalaisessa romaanikilpailussa 1936. Luin sen eka kertaa 12-vuotiaana ja se teki vaikutuksen. Luin aikuisena uudelleen ja edelleen kirja oli vaikuttava. Suosittelen!- sampooo
Muistelenpa joskus vuosikymmeniä taakse lukeneeni "Katriinan. Ainakin jos se kertoo Johan velmusta, joka sisäsuomessa pistäytyessään houkutteli talontyttären matkaansa. Ylpeällä talollisentytöllä riitti nielemistä uudessa, liki torpparinmuijan asemassa, miehen seilatessa meriä. Ei huono
- tähänpitäisjotain
Yhtä touhottamista, ainakin alku. Kesken jäi.
- Ei.mieli.kirjojani.mut
Tuolla kirjahyllyssä kyseinen kirja lojuu koskemattomana, eikä ole halua tarttua siihen lainkaan. Mutta saa nähdä, ehkä se päivä vielä tulee :)
- T.Emu
Hieno kirja.
- Jää-kirja
https://vahankaytetty.fi/ulla-lenalundberg-jaa.html
Tuolla edullisesti myynnissä 1 kpl :) - kertokaavähään
Spolatkaa mitä siinä tapahtuu, olen ehkä puoleen välin lukenut ja nukahtanut. Virsiä veisataan ja soppaa keitetään, muuta? Kertokaa vähän :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757304
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803119- 572275
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671445Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681389- 571323
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201276Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171051Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010