No terve mersumiehet! Olen ajatellut vaihtaa jossain välissä tuon nykyisen japsin autoon ja muuhun en ajatellut vaihtaa kun mersuun jos vaihdan saksalaiseen. Ajatuksena olis tollainen 300 CE vuosimalli 90-93 väliltä. Kysymykseni olis että kannattaisko tuollaista alkaa vetämään saksasta vai kannattaisko vaan katsella suomesta? Kuinka tuo kutosen kone kestää ja onko ne kaikki ruiskukoneita tai onko niissä mitään "heikkoja" lenkkejä yleensä koko autossa. Kaikenlainen info olis paikallaan, koska en ole ennen omistanut mersua. Mutta kiitokset etukäteen vastauksista.
MB 300 CE
20
16567
Vastaukset
- ACCR
kannattaa tarkistaa kestääkö kukkarosi huikeaksi kohonnutta bensalaskua?Tuojat myy jo sipillä mutta jos haluat saksaan mennä niin siitä vaan...
- 220ps coupe
seka ajossa 300ce-24v 10-11l, kaupungissa 15, kone kestää kaasutinkonetta ei ole saatavana coupeen. Saksassa on rajaton valikoima näitä mersuja, suomessa on 12venttiilisellä koneella enemmän jossa sylinterikansi voi vaatia yleensä remonttia 300tkm kohdalla,vm90- jossa muovihelmat kannattaa tarkistaa ja suojata tarvittaessa niiden alta jossa pelti vastassa eli irroittaa ja suojata kunnolla koska se on kohta josta ruoste voi alkaa jos lika muhii siellä välissä ,w124 mersusta ei heikkoja lenkkejä löydy, eli mitään erityisen kuluvia kohtia auto on perinteistä kestävää mersua ja huollettuna todella huoleton ja luotettava.
- alkuperäinen kirj.
Sellaista faktaa mitä kaipasinkin, kiitos. No eihän tuo bensankulutus niin kauhea ole mitä ajattelin. Katsoin tuossa MOBILE.DE sivuilta noita kolmesatasia ja olihan niitä siellä, kyllä on kyrväkäs auto. Ihmetytti vaan että saksassa pyydettiin vaan 3-8 tuhatta ekua tuollaisesta noin 100-160 tuhatta ajetusta mersusta(90-93:seen) niin voikohan noin "halpoihin" mersuihin luottaa siihen että niissä on kaikki kilometrit mittarissa, suomessahan ne huutelee 10-20 vastaavasta autosta. Ajattelin vaan kun luin jostakin netti sivuilta että on vaikea erottaa 300 tuhatta ajettua 150 tuhatta ajetusta mersusta. Koska en ole niin perehtynyt mersuun niin kysyisinkin että missä vuosimallissa ei ole enään keulamerkiä konepellissä vai onko konepelti ja maski jokin AMG look, koska tuttavan auto on 300 ce -92 ja siinä ei ole merkkiä konepellissä, vain maskissa. Tuli vähän sekava kirjoitus, mutta kiitos erittäin paljon.
- meitsi
alkuperäinen kirj. kirjoitti:
Sellaista faktaa mitä kaipasinkin, kiitos. No eihän tuo bensankulutus niin kauhea ole mitä ajattelin. Katsoin tuossa MOBILE.DE sivuilta noita kolmesatasia ja olihan niitä siellä, kyllä on kyrväkäs auto. Ihmetytti vaan että saksassa pyydettiin vaan 3-8 tuhatta ekua tuollaisesta noin 100-160 tuhatta ajetusta mersusta(90-93:seen) niin voikohan noin "halpoihin" mersuihin luottaa siihen että niissä on kaikki kilometrit mittarissa, suomessahan ne huutelee 10-20 vastaavasta autosta. Ajattelin vaan kun luin jostakin netti sivuilta että on vaikea erottaa 300 tuhatta ajettua 150 tuhatta ajetusta mersusta. Koska en ole niin perehtynyt mersuun niin kysyisinkin että missä vuosimallissa ei ole enään keulamerkiä konepellissä vai onko konepelti ja maski jokin AMG look, koska tuttavan auto on 300 ce -92 ja siinä ei ole merkkiä konepellissä, vain maskissa. Tuli vähän sekava kirjoitus, mutta kiitos erittäin paljon.
150 ja 300 tkm ajetut mersut toisistaan, varsinkin jos tuo enemmän ajettu yksilö on huollettu ja korjattu.
Keulasta sen verran, että ennen vuotta 1993 oli mersulla käytössä "vanhanmallinen" keula, eli tähti oli siinä "grillissä" kiinni, mutta jossakin vaiheessa vuotta 1993 tuli pieni kasvojenkohennus ja tuo tähti siirrettiin suoraan konepeltiin kiinni, eli ei ole enää siinä kromiosassa kiinni.
Tuo juttu, että on iso tähti itse säleikössä kiinni on jokin oma viritelmä.
Elikkä alkuperäinen versio on sellainen, missä on normaali kromisäleikkö ja perinteinen mersun tähti joko siinä kromissa ( ennen vuotta 1993 ) tai sitten siinä konepellissä ( jostakin kohtaa vuodesta 1993 etiäppäin ).
Tsemppiä auton hakuun, kiinnitä huomiota alustan kuntoon, on sitten vittumaista jälkeenpäin etsiä vikaa täristykseen, kolinoihin jne ja käydä uusimaan osia. - alkuperäinen kirjottaja
meitsi kirjoitti:
150 ja 300 tkm ajetut mersut toisistaan, varsinkin jos tuo enemmän ajettu yksilö on huollettu ja korjattu.
Keulasta sen verran, että ennen vuotta 1993 oli mersulla käytössä "vanhanmallinen" keula, eli tähti oli siinä "grillissä" kiinni, mutta jossakin vaiheessa vuotta 1993 tuli pieni kasvojenkohennus ja tuo tähti siirrettiin suoraan konepeltiin kiinni, eli ei ole enää siinä kromiosassa kiinni.
Tuo juttu, että on iso tähti itse säleikössä kiinni on jokin oma viritelmä.
Elikkä alkuperäinen versio on sellainen, missä on normaali kromisäleikkö ja perinteinen mersun tähti joko siinä kromissa ( ennen vuotta 1993 ) tai sitten siinä konepellissä ( jostakin kohtaa vuodesta 1993 etiäppäin ).
Tsemppiä auton hakuun, kiinnitä huomiota alustan kuntoon, on sitten vittumaista jälkeenpäin etsiä vikaa täristykseen, kolinoihin jne ja käydä uusimaan osia.Kyselin töissä yhdeltä mersumieheltä tuosta keulamerkistä kun tuli puheeksi, niin se puhui että se on jokin AMG "viritys" että niitä on laitettu joistain sec mersuista ja niissä voi olla jotakin levikesarjaa. En ole varma muistanko oikein mutta jotenkin tuonnepäin se meni. No en vielä ole hankkimassa mersua kun pitäis vanha auto saada myytyä pois. Pitää katsella ensimmäiseksi omasta maasta ja sen jälkeen saksasta jos ei löydy sopivaa. Mutta kiitos erittäin paljon infosta.
- jepulis
alkuperäinen kirjottaja kirjoitti:
Kyselin töissä yhdeltä mersumieheltä tuosta keulamerkistä kun tuli puheeksi, niin se puhui että se on jokin AMG "viritys" että niitä on laitettu joistain sec mersuista ja niissä voi olla jotakin levikesarjaa. En ole varma muistanko oikein mutta jotenkin tuonnepäin se meni. No en vielä ole hankkimassa mersua kun pitäis vanha auto saada myytyä pois. Pitää katsella ensimmäiseksi omasta maasta ja sen jälkeen saksasta jos ei löydy sopivaa. Mutta kiitos erittäin paljon infosta.
ostahan mersu sillä on kiva ajaa ja on tasanen kyyti ja vauhtikin huimaapäätä jos kehtaa polkee sen polkimen lattiaan asti mutta ainut miinus on se bensankulutus ei satanen riitä ku käy laittaantankintäyteen eikä sillä rahalle paljoo ehi ajaakkaan ku pitää taas olla menossa mitterimiehen kassalle....
- 300ce12v
alkuperäinen kirjottaja kirjoitti:
Kyselin töissä yhdeltä mersumieheltä tuosta keulamerkistä kun tuli puheeksi, niin se puhui että se on jokin AMG "viritys" että niitä on laitettu joistain sec mersuista ja niissä voi olla jotakin levikesarjaa. En ole varma muistanko oikein mutta jotenkin tuonnepäin se meni. No en vielä ole hankkimassa mersua kun pitäis vanha auto saada myytyä pois. Pitää katsella ensimmäiseksi omasta maasta ja sen jälkeen saksasta jos ei löydy sopivaa. Mutta kiitos erittäin paljon infosta.
vertaile myös onko se sportline varustelu tai ilman sportline on paremman näkönen jotain pieniä muutoksia löytyy
- 300ce12v
kaikki kestää kuhan et ota 24v mallia kun siinä on vaihde laatikko vikoja omassa 300ce ei oo mitaan vikaa vaik mittarissa on 350.000km. saksa autoissa voi pelti olla paremmassa kunnossa kun siellä ei käytetä suolaa tiellä mutta on siinä aina oma säätönsä lähtee sieltä hakemaan kun ei tiedä mitä sieltä autosta on ruuvattu tai vaihdettu. terv:tyytyväinen mese kuski
- mersusta unelmoija
'' mutta on siinä aina oma säätönsä lähtee sieltä hakemaan kun ei tiedä mitä sieltä autosta on ruuvattu tai vaihdettu. ''
tämä pelottaa itseäkin kun oon ajatellu kyseistä autoa saksanmaalta hakea/tilata, vaan eipä sitä tiiä suomenmaaltakaan ostaessa, miten paljon mitäkin ruuvailtu. - MB coupe-91
Mulla itellä 300 ce 24 venanen.. tomaatilla ja tykkään todella paljon paitsi se bensan syöminen on vähän ikävempi puoli mut se on kuitenkin mersu:)
- Terrynation
mersusta unelmoija kirjoitti:
'' mutta on siinä aina oma säätönsä lähtee sieltä hakemaan kun ei tiedä mitä sieltä autosta on ruuvattu tai vaihdettu. ''
tämä pelottaa itseäkin kun oon ajatellu kyseistä autoa saksanmaalta hakea/tilata, vaan eipä sitä tiiä suomenmaaltakaan ostaessa, miten paljon mitäkin ruuvailtu.Nykyään ei kannata enää tuoda saksasta ko. mallia. Suomesta saa kohtuu hintaan tuota autoa. Johtuu siitä, että sellaiset ihmiset jotka pelkäävät polttoaineen kulutusta aikovat luopua autostaan (sääli koska tämä auto on jo klassikko ja vuosion karttuessa, veikkaan, että hinta tulee nousemaan). Tietysti on huomioitava se, että saksasta tuoduissa autoissa on paljon vähemmän alustallisia ongelmia, juurikin tuon ilmaston takia. Mutta tekniikkapuolella voi olla enemmän ongelmia. Itse toin 2006 300:sen saksasta, yksilössä oli kansi paskana (toki tiesin sen ostaessa, maksoin 1200 ja vaihdoin kannen sitten suomessa (maksoi 950) sen jälkeen ei mitään pngelmaa, ilmasstoinnit ortoopediset penkit automaattilaaatikko toimii kuin junan vessa. Suosittelen autoa hyvää laatua ja katu-uskottavauutta hakeville.
- on kirjoitettu
vittu 4v. sitten. Varmaan hakee meseä vielä saatanan puusilmät!
- Tietoa tietoa
Näitä viestejä lukee monet monet monet muutkin kun vain sinä, että tietoa ei ole ikinä liikaa. Hyvä, että näihin vastaillaan myöhemminkin.
- 300ce-24
itsellä oli 300ce-24v-92.tämä oli ruiskulla,300ce kaasarilla.kone kestää ja kori,muute 5:n vuoden aikana n.4000e korjauksiin.ilmastointi,öljyvuodot(tyyppivika!)ikkunannostaja,pakoputki(850e),vikaluettelo oli aika lohduton.muuten auto oli loistava ajaa ja todella näyttävä ja kaunis.matka-ajossa n.8l,kaupunki n12l,talvella jopa 16l ei ollut lohkolämmitintä.vakuutus maksut nykyiseen japsiin n.1,5x.jos todella haluat kyseisen auton,vedättäsin saksasta jo ilmaston takia.230ce nelilovisella tomaatilla.ajattelemasi auto on maksanut maltaita niinkuin minunkin,124 koppasen yleiset vara-osat ovat edullisia mutta joistakin osista mitkä käyvät vain kyseiseen malliin,saattavat maksaa maltaita!onneksi oli suhteita vehoon ja asentajiin,kustannukset "pysyivät"kurissa.ajan vain noin 9500km vuodessa niin bensan kulutus ei ollut kovin merkittävä.en suosittele renkaiksi 235-45-17,liian leveät,yleisimmille suomenteille,mutta muuten kun hyvätie on 10
- Mersumies
Itellä on MB 300 CE 24V ja hyvin on pelannu:) Ainut vika mikä on niin se on polttoaineen kulutus, tälle kaunottarelle maistuu 15l/ 100km . Kaasua kun painaa niin kyllä alkaa maisemat vaihtuun mutta sitä saa jo sitten olla kattomassa että missä se seuraava huoltoasema on ku pensa loppuu :))
- Luki.
Tuota, aloittaja on kysynyt mersusta 2004 vuonna lienee ei enään niin ajan kohtainen.
- Sampo4
Luki. kirjoitti:
Tuota, aloittaja on kysynyt mersusta 2004 vuonna lienee ei enään niin ajan kohtainen.
Ei haittaa, itselle mielenkiintoinen ketju ku pohdin mesen hankintaa.
- Kulutus kuriin
Sampo4 kirjoitti:
Ei haittaa, itselle mielenkiintoinen ketju ku pohdin mesen hankintaa.
Ja kaikki valittaa bensankulutusta. Noita lukemia, mitä tänne on kirjoiteltu, oli omassakin Mersussa. Itse asiassa 300SE, mutta konehan on sama. Vaikka oli siis painavampi pirssi, niin ei sen isompia lukemia. Mittarissa sellaiset 380000 km. Ymmärsin sitten vaihdattaa jakoketjun ja suuttimet. Koneeseen tuli vääntöä lisää ja kulutus maantiellä alimmillaan 8-9 litraa sadalla. Tosin ajelin aika kiireettä. Kun tuli paljon ajeltua maakunnassa, niin kulutus tuli varmistetuksi useamman kerran. Mutta uusillakaan suuttimilla ja jakopää timminä ei kaupunkikulutus pudonnut merkittävästi. Ajomukavuus tietenkin parempi kun kone käy nätisti.
Eli ei kannata pelästyä oston jälkeen suurta kulutusta, jos on esim. yli 350000 km ajettu.. Suuttimien vaihdolle ja sitten mittaamaan.
- minionin
Mistä johtuu kun ei meinaa aamulla käynnistyä ja välillä kakoo hiljaisilla kierroksilla.300 CE
moi mistä johtuu mb 300ce 24 1992 nykii 160km-180km muuten menee tasaisesti ja käy tasaiseti
automaatti vaihdelaatikko vaihtaa välillä 5 ja välillä ei atuuon tehty täys moottori remontti ja uusittu puola ossaako joku kertoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847